Рішення
від 11.05.2012 по справі 5011-14/3909-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 5011-14/3909-2012 11.05.12

За позовом Прокурора Солом'янського району міста Києва в інтересах держави

в особі Київської міської ради

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена"

про повернення земельної ділянки

Суддя: Мельник С.М.

Представники:

від прокуратури: Волкович О.С. -за посвідченням;

від позивача: ОСОБА_2 -за довіреністю;

від відповідача: не з'явився.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Прокурор Солом'янського району міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради звернувся до господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена" про повернення земельної ділянки.

Позовні вимоги мотивовані відсутністю у відповідача підстав для користування займаною земельною ділянкою у зв'язку із закінченням строку договору оренди.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 29.03.12 р. порушено провадження у справі, розгляд справи призначено на 11.05.12 р.

В судове засідання 11.05.12 р. представник відповідача не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, вимоги ухвали суду від 29.03.12 р. у справі не виконав.

До повноважень господарських судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому відповідні процесуальні документи надсилаються господарським судом згідно з поштовими реквізитами учасників судового процесу, наявними в матеріалах справи. Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною у позовній заяві. Примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв'язку з позначками "адресат вибув", "адресат відсутній" і т. п., з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання господарським судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій (п. 4 інформаційного листа Вищого господарського суду України від 02.06.2006 № 01-8/1228 "Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2005 році", п. 11 інформаційний лист Вищого господарського суду України від 15.03.2007 № 01-8/123 "Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2006 році", п. 3.6. роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 18.09.1997 № 02-5/289 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України").

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній матеріалами у відповідності до вимог ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.

В судовому засіданні представник прокуратури позов підтримав.

Представник позивача в судовому засіданні просила задовольнити позовні вимоги та подала письмові пояснення по справі.

В судовому засіданні 11.05.12 р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши наявні в справі матеріали, заслухавши пояснення представників учасників судового провадження, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Київської міської ради (надалі -позивач, Орендодавець) від 25.01.07 р. № 24/685 "Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Селена" земельної ділянки для експлуатації та обслуговування павільйону з приймання склопосуду по вул. Урицького, 40 у Солом'янському районі м. Києва" вирішено передати Товариству з обмеженою відповідальністю "Селена" (надалі -відповідач, Орендар) в короткострокову оренду на 3 роки земельну ділянку загальною площею 0,06 га за вказаною вище адресою.

23.07.07 р. на виконання зазначеного рішення між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Селена" укладено договір оренди земельної ділянки (надалі -Договір), відповідно до якого останньому надано в оренду строком на 3 роки земельну ділянку площею 564 кв. м., розташовану на вул. Урицького, 40 у Солом'янському районі м. Києва, кадастровий № 8000000000:72:063:0042, для експлуатації та обслуговування павільйону з приймання склопосуду.

Вказаний Договір зареєстровано у книзі записів державної реєстрації договорів Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 27.07.07 р. за № 72-6-00436.

Як вбачається з матеріалів справи, прокуратурою Солом'янського району міста Києва було проведено перевірку щодо додержання вимог чинного земельного законодавства при використанні відповідачем вищевказаної земельної ділянки, в ході якої було встановлено, що строк дії Договору оренди земельної ділянки від 23.07.07 р. закінчився 27.07.10 р., а земельна ділянка надалі використовується товариством без достатніх правових підстав.

З урахуванням викладеного, прокурор Солом'янського району міста Києва у своїй позовній заяві просить суд зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Селена" повернути Київській міській раді займану земельну ділянку площею 564 кв. м. (кадастровий номер 8000000000:72:063:0042), яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Урицького, 40 у Солом'янському районі м. Києва.

Відповідно до п. 11.3 Договору оренди земельної ділянки, він припиняється, зокрема, у разі закінчення строку, на який його було укладено.

Пунктами 7.1 та 11.8 вказаного Договору передбачено, що після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

Згідно з п 8.4 Договору, Орендар зобов'язаний, зокрема, повернути земельну ділянку Орендодавцеві у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії договору оренди.

Відповідно до ст. З Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Як передбачено ст. 93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки -це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно зі ст. 13 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі -це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Статтею 4 вказаного Закону визначено, що орендодавцями земельних ділянок є громадяни та юридичні особи, у власності яких перебувають земельні ділянки, або уповноважені ними особи. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у спільній власності територіальних громад, є районні, обласні ради та Верховна Рада Автономної Республіки Крим у межах повноважень, визначених законом. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є районні, обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та Кабінет Міністрів України в межах повноважень, визначених законом.

Відповідно до приписів ст. 9 Земельного кодексу України, до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території належить, зокрема, розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що вирішення відповідно до Закону питань земельних відносин є виключною компетенцією пленарних засідань сільських, селищних, міських рад.

Статтею 15 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що істотною умовою договору оренди землі є, зокрема, строк дії договору оренди.

Згідно зі ст. 31 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.

Статтею 34 вказаного Закону (в редакції, чинній станом на 19.02.10 р.) встановлено, що у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для задоволення своїх вимог до орендодавця.

У пункті 11.7. Договору сторони дійшли згоди про те, що після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.

Відповідно до ст. 33 Закону (в редакції, чинній станом на 27.07.10 р.), по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі). Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі. До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди. При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється. Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення. У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності); уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності). Керівник органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який уповноважений підписувати додаткову угоду до договору оренди землі щодо земельної ділянки державної або комунальної власності, визначається рішенням цього органу. Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку. Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

Згідно зі ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

В порядку, передбаченому ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Враховуючи відсутність у матеріалах справи будь-яких доказів поновлення Договору оренди земельної ділянки, суд вважає позовні вимоги законними, обґрунтованими та не спростованими у встановленому законом порядку відповідачем, а отже такими, що підлягають задоволенню. Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.

Керуючись ст. ст. 4 3 , 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Селена" (03035, м. Київ, вул. Урицького, 39; код ЄДРПОУ 23509384) повернути Київській міській раді (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) земельну ділянку площею 564 кв. м. (кадастровий номер 8000000000:72:063:0042), яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Урицького, 40 у Солом'янському районі м. Києва.

3. Стягнути Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена" (03035, м. Київ, вул. Урицького, 39; код ЄДРПОУ 23509384) в доход Державного бюджету України (одержувач Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код ЄДРПОУ 37993783, МФО 820019, р/р 31215206783001) 1 073 (одну тисячу сімдесят три) грн. 00 коп. судового збору.

4. Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили.

Повне рішення складено 15.05.12 р.

Суддя С.М. Мельник

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.05.2012
Оприлюднено24.05.2012
Номер документу24171497
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5011-14/3909-2012

Рішення від 11.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

Ухвала від 29.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні