8863-2008
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 217
РІШЕННЯ
Іменем України
10.11.2008Справа №2-25/8863-2008
За позовом Керченського міжрайонного природоохоронного прокурора, м. Керч, вул.. К. Маркса, 28 в інтересах держави в особі Державної інспекції по контролю за використанням та охороною земель АР Крим, м. Сімферополь, вул.. Кечкеметська, 114
До відповідача Щебетовської селищної ради, м. Феодосія, смт Щебетовка, вул.. Леніна, 26
Про визнання недійсним рішення
Суддя Копилова О.Ю.
Представники:
Від позивача – не з'явився
Від відповідача – не з'явився
Прокурор – Куінджи М.О., посвідчення
Обставини справи:
Керченський міжрайонний природоохоронний прокурор в інтересах держави в особі Державної інспекції по контролю за використанням та охороною земель АР Крим звернувся до Господарського суду АР Крим з позовною заявою до відповідача - Щебетовської селищної ради, просить суд визнати рішення Щебетовської селищної ради № 386 від 31.10.2006 року недійсним.
Позовні вимоги мотивовані тим, що оспорювань рішення суперечить нормам чинного законодавства України, зокрема, нормам Земельного кодексу України та Закону України «Про планування та забудову територій».
Ухвалою Гс від 22.08.2008 року позовну заяву прийнято до провадження судді Господарського суду АР Крим Альошиної С.М. із привласненням справі № 2-28/8863-2008.
За резолюцією В.О. Голови Господарського суду АР Крим Чумаченко С.А. від 02.10.2008 року, у зв'язку з переходом судді Господарського суду АР Крим Альошиної С.М. на посаду судді Господарського суду м. Севастополя, справу № 2-28/8863-2008 передано на розгляд судді Господарського суду АР Крим Копилової О.Ю.
Ухвалою Господарського суду АР Крим від 02.10.2008 року справу № 2-28/8863-2008 прийнято до провадження судді Господарського суду АР Крим Копилової О.Ю. із привласненням справі № 2-25/8863-2008, справу призначено до слухання.
06.10.2008 року до Господарського суду АР Крим від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.
Позивач та відповідач в судове засідання не з'явились, явку своїх представників в судове засідання не забезпечили, про причини відсутності суду не повідомили. Про дату слухання справи повідомлені належним чином – рекомендованою кореспонденцією.
Розгляд справи відкладався в порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши думку прокурора, суд
ВСТАНОВИВ:
Рішенням 9-ої сесії 5-гос кликання за № 386 від 31.10.2006 року Щебетовської селищної Ради наданий дозвіл громадянам (згідно доданого списку), на складення актів вибору та обстеження земельних ділянок в смт Щебетовка, район Ущельненського ставка та Карадагського масиву, площею по 0,08 га для будівництва та обслуговування житлового будинку з наступною передачею у власність.
Крім того, пунктом 2 вищевказаного рішення було зобов'язано громадян України (згідно доданого списку) у чотирьохмісячний термін виконати акту вибору та обстеження земельних ділянок, надати їх на розгляд чергової сесії Щебетовської селищної ради.
Суд вважає вказане рішення таким, що суперечить нормам чинного законодавства України, з огляду на наступне.
У відповідності до ст.. 38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.
Статтею 39 Земельного кодексу України встановлено, що використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням державних стандартів і норм, регіональних та місцевих правил забудови.
У відповідності до ст.. 3 закону України «Про планування та забудову територій» планування територій здійснюється на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях.
Планування територій здійснюється відповідними органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Планування та забудова окремих земельних ділянок, що належать на праві власності чи праві користування, здійснюється їх власниками чи користувачами у встановленому законодавством порядку.
Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань забудови та іншого використання територій, вибору, вилучення (викупу) і надання земельних ділянок для містобудівних потреб приймаються в межах, визначених законом відповідно до містобудівної документації за погодженням з спеціально уповноваженими органами з питань містобудування та архітектури.
Згідно до ст.. 10 Закону України «Про планування та забудову територій» Планування територій на місцевому рівні забезпечується відповідними місцевими радами та їх виконавчими органами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями відповідно до їх повноважень, визначених законом, і полягає у розробленні та затвердженні генеральних планів населених пунктів, схем планування територій на місцевому рівні та іншої містобудівної документації, регулюванні використання їх територій, ухваленні та реалізації відповідних рішень про дотримання містобудівної документації.
Розроблення, погодження та експертиза містобудівної документації провадяться згідно з встановленими державними стандартами, нормами та правилами в порядку, визначеному законодавством.
Містобудівна документація затверджується відповідною місцевою радою з визначенням строку її дії та переліку раніше прийнятих рішень, що втрачають чинність, а також тих рішень, до яких необхідно внести відповідні зміни.
Статтею 5 Закону України «Про основи містобудування» визначено, що при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені: розробка містобудівної документації, проектів конкретних об'єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил, регіональних і місцевих правил забудови; розміщення і будівництво об'єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об'єктів; раціональне використання земель та територій для містобудівних потреб, підвищення ефективності забудови та іншого використання земельних ділянок; охорона культурної спадщини, збереження традиційного характеру середовища населених пунктів; урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій; урахування законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва; інформування через засоби масової інформації громадян про плани перспективного розвитку територій і населених пунктів, розміщення важливих містобудівних об'єктів; участь громадян, об'єднань громадян в обговоренні містобудівної документації, проектів окремих об'єктів і внесення відповідних пропозицій до державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій; захист прав громадян та громадських організацій згідно із законодавством.
Однак, суд вважає за необхідне звернути увагу на те, що в матеріалах справи, а.с. 7, наявна довідка Щебетовської селищної ради вих.. № 841/02-12 від 07.07.2008 року, у відповідності до якої встановлено, що містобудівна документація не розроблялась.
Відповідно до ч. 1 ст. 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Відповідно до п. 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Таким чином, оспорювань рішення суд вважає таким, що прийняте у порушення вимог чинного законодавства України, а позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України оплата держмита та інформаційно-технічного забезпечення судового процесу підлягає покладанню на відповідача.
У судовому засіданні були оголошені вступна та резолютивна частини рішення згідно статті 85 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складений та підписаний у відповідності до вимог статті 84 Господарського процесуального кодексу України 14.11.2008 року.
З огляду на викладене, керуючись ст. 82-85 Господарського процесуального Кодексу України, суд –
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати рішення Щебетовської селищної ради № 386 від 31.10.2006 року недійсним.
3. Стягнути з Щебетовської селищної ради (м. Феодосія, смт Щебетовка, вул.. Леніна, 26, ЗКПО 04367430, банківські реквізити невідомі) до державного бюджету м. Сімферополя (рахунок № 31115095700002, МФО 824026, ЗКПО 34740405, код платежу: 22090200, в банку одержувача: ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, одержувач: державний бюджет м. Сімферополя) 85,00 грн. державного мита.
4. Стягнути з Щебетовської селищної ради (м. Феодосія, смт Щебетовка, вул.. Леніна, 26, ЗКПО 04367430, банківські реквізити невідомі) до державного бюджету м. Сімферополя (одержувач: 22050000, державний бюджет м. Сімферополя, рахунок № 31218259700002 в УДК в м. Сімферополь ГУ ДКУ в АР Крим, ЗКПО 34740405, МФО 824026, призначення платежу: за інформаційне забезпечення розгляду справи в Господарському суді АР Крим) 118,00 грн. – витрат на інформаційно – технічне забезпечення судового процесу.
5. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Копилова О.Ю.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2008 |
Оприлюднено | 03.12.2008 |
Номер документу | 2418213 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Копилова О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні