ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"17" травня 2012 р.Справа № 5013/365/12 Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Макаренко Т.В., розглянувши матеріали справи №5013/365/12
за позовом: Публічного акціонерного товариства "Кіровоградобленерго", м. Кіровоград, від імені якого діє Ульяновський район електричних мереж, м. Ульяновка
до відповідача: Управління праці та соціального захисту населення Ульяновської районної державної адміністрації, м. Ульяновка
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - управління державної казначейської служби України в Ульяновському районні Кіровоградської області, Кіровоградська область, м. Ульяновка
про стягнення 37761,69 грн.
Представники сторін:
від позивача:ОСОБА_1, довіреність № 11531/07 від 27.12.2011р., ОСОБА_2, довіреність № 506/07 від 20.01.2012р.
від відповідача: участі не брали;
від 3-ї особи: участі не брали;
Про час і місце проведення судового засідання відповідач та 3-тя особа повідомлені належним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень від 17.04.2012 року.
Публічним акціонерним товариством "Кіровоградобленерго", від імені якого діє Ульяновський район електричних мереж подано позов до управління праці та соціального захисту населення Ульяновської районної державної адміністрації про стягнення 37761,69 грн заборгованості по відшкодуванню пільг з оплати за спожиту електроенергію працівниками міліції, звільненим зі служби за віком, хворобою або вислугою років.
Відповідач позов заперечив, посилаючись на те, що відповідно до ст. 176 Цивільного кодексу України юридичні особи, створені державою, не відповідають за зобов'язання держави, тому питання щодо виконання рішення Конституційного Суду України повинно, на думку відповідача, вирішуватися на загальнодержавному рівні. Управління праці та соціального захисту населення Ульяновської районної державної адміністрації, як головний розпорядник бюджетних коштів, відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 року № 256, проводить розрахунки з організаціями, надавачами послуг, в межах обсягів передбачених державним бюджетом на відповідний рік.
Відповідач звернувся до суду із клопотання про здійснення розгляду справи без участі представника управління праці та соціального захисту населення Ульяновської районної державної адміністрації у зв'язку з відсутністю коштів на відрядження.
Третя особа - управління державної казначейської служби України в Ульяновському районні Кіровоградської області надіслало до суду пояснення в яких вказує на те, що головним розпорядником коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення, відповідно до п. 3 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 року № 256, є в даному випадку - відповідач (управління праці та соціального захисту населення Ульяновської районної державної адміністрації). Крім того, третя особа вважає, що рішення з даного господарського спору ніяким чином не вплине на права або обов'язки управління державної казначейської служби України в Ульяновському районні Кіровоградської області, а тому просить суд розгляд справи здійснювати без участі їх представника.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, обговоривши усі обставини справи, оцінивши подані сторонами докази, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В :
Відповідно до частин четвертої, сьомої статті 22 Закону України "Про міліцію" працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива в межах норм, встановлених законодавством (частина четверта статті 22 із змінами, внесеними згідно із Законом N107-VI від 28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду N10-рп/2008 від 22.05.2008 р.); за працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом за умови, якщо середньомісячний сукупний доход сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (частина сьома статті 22 із змінами, внесеними згідно із Законами N 2484-12 від 19.06.92 р., N107-VI від 28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду N10-рп/2008 від 22.05.2008 р.). До прийняття змін, визнаних Рішенням Конституційного Суду N10-рп/2008 від 22.05.2008 р. неконституційними частини четверта та сьома зазначеної статті були викладені в наступній редакції: "працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива; за працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом".
Із змісту зазначених вище норм вбачається, що працівникам міліції, звільненим зі служби за віком, хворобою або вислугою років надано право на отримання 50-відсоткової знижки плати за комунальні послуги, при цьому обмеження обсягу наданих пільг нормами, встановленими законодавством, рішенням Конституційного Суду України по справі №1-28/2008 від 22.05.2008 р.№10-рн/2008 визнано неконституційними.
ПАТ "Кіровоградобленерго", від імені якого діє Ульяновський район електричних мереж в період з березня 2011 року по грудень 2011 року включно постачало споживачам, що користуються пільгами у відповідності до зазначених вище норм, електричну енергію на суму 37761,69 грн.
Причиною спору між сторонами стало питання про правомірність відшкодування уповноваженим органом 37761,69 грн боргу енергопостачальній організації, що утворився внаслідок постачання електричної енергії пільговим категоріям споживачів.
Порядок відшкодування зазначеного боргу визначено у Бюджетному кодексі України, Законі України "Про Державний бюджет України на 2011", Положенні про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003р. N117 (далі- Положення) та Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2002 р. №256 (далі- Порядок).
Відповідно до Бюджетного кодексу України під субвенціями розуміють міжбюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному тим органом, який прийняв рішення про надання субвенції (пункт 37 частини 1 статті 2) у Державному бюджеті України можуть передбачатися такі міжбюджетні трансферти місцевим бюджетам: 1) дотація вирівнювання бюджету Автономної Республіки Крим, обласним бюджетам, бюджетам міст Києва та Севастополя, районним бюджетам та бюджетам міст республіканського Автономної Республіки Крим та міст обласного значення; 2) субвенція на здійснення програм соціального захисту; 3) субвенція на компенсацію втрат доходів бюджетів місцевого самоврядування на виконання власних повноважень внаслідок надання пільг, встановлених державою; 4) субвенція на виконання інвестиційних проектів; 5) інші субвенції (частина 1 статті 97).
Статтею 39 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" передбачено, що за рахунок субвенції з Державного бюджету України на фінансування пільг та субсидій населенню на оплату електроенергії, природного і скрапленого газу та житлово-комунальних послуг.
Згідно пунктів 10, 11 Положення підприємства та організації, що надають послуги, щомісяця до 25 числа подають уповноваженому органу розрахунки щодо вартості послуг, наданих пільговикам у минулому місяці, згідно з формою "2-пільга"; уповноважений орган щомісяця: 1) звіряє інформацію, що міститься в Реєстрі, з інформацією, яка надходить від підприємств та організацій, що надають послуги, і у разі виявлення розбіжностей щодо загальної кількості пільговиків або розміру пільг, що надаються конкретному пільговику, не провадить розрахунків, що стосуються виявлених розбіжностей, до уточнення цієї інформації; 2) після проведення розрахунків з підприємствами та організаціями, що надають послуги, складає: реєстр погашення заборгованості перед підприємствами та організаціями, що надають послуги, згідно з формою "5-пільга" та реєстр розрахунків згідно з формою "7-пільга"; акти звіряння розрахунків за надані пільговикам послуги згідно з формою "3-пільга"; 3) до 15 числа подає: фінансовим органам районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських рад акти звіряння розрахунків згідно з формою "3-пільга".
Із матеріалів справи вбачається, що позивачем було дотримано правил вищевказаного порядку, зокрема в частині подання до уповноваженого органу розрахунків вартості послуг, наданих пільговикам згідно з формою "2-пільга", що не заперечується відповідачем.
Механізм фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення щодо пільг в тому числі працівникам міліції, а також звільненим із служби за віком, хворобою або вислугою років за рахунок субвенцій з державного бюджету врегульовано Порядком.
У відповідності до пункту 3 Порядку головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення (далі - головні розпорядники коштів).
В силу пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 р. №256, якою затверджено зазначений Порядок, головні розпорядники коштів місцевих бюджетів ведуть персоніфікований облік отримувачів за видами пільг в тому числі звільненим із служби за віком, хворобою або вислугою років військовослужбовцям Служби безпеки, працівникам міліції, особам начальницького складу податкової міліції, рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої системи, державної пожежної охорони, а також здійснюють розрахунки з постачальниками послуг на підставі отриманих від них щомісячних звітів щодо послуг, наданих отримувачам, які мають право на відповідні пільги.
Доводи відповідача відносно того, що останній не відповідає за зобов'язання держави та як головний розпорядник бюджетних коштів, відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 року № 256, проводить розрахунки з організаціями, надавачами послуг, в межах обсягів передбачених державним бюджетом на відповідний рік, господарським судом не приймаються.
Правові засади формування та застосування державних соціальних стандартів і нормативів, спрямованих на реалізацію закріплених Конституцією України та законами України основних соціальних гарантій визначено Законом України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії".
Статтею 19 вказаного Закону визначено, що державні соціальні гарантії є обов'язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.
З огляду на викладені вище положення чинного законодавства та враховуючи відсутність в матеріалах справи належних в розумінні статті 34 Господарського процесуального кодексу України доказів проведення розрахунків уповноваженого органу з позивачем, як підприємством, що надає послуги, позовні вимоги заявлені обґрунтовано і підлягають задоволенню.
Згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись статтями 33, 34, 43, 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з управління праці та соціального захисту населення Ульяновської районної державної адміністрації, 26400, Кіровоградська область м. Ульяновка, вул.Кірова,8, код ЄДРПОУ 03197859 на користь публічного акціонерного товариства "Кіровоградобленерго", 25015, м. Кіровоград, пр.Комуністичний,15 від імені якого діє Ульяновський район електричних мереж, 26400, Кіровоградська область, м. Ульяновка, вул.Транспортна,14 , код ЄДРПОУ 23226362 заборгованість в сумі 37761,69 грн на поточний рахунок зі спеціальним режимом використання № 260343211425 в філії - Кіровоградське облуправління ВАТ "Ощадбанк", МФО 323475, код ЄДРПОУ 23226362 , судовий збір в сумі 1609,50 грн на поточний рахунок № 26002057000036 у Кіровоградській філії КБ "Приватбанк", МФО 323583, код ЄДРПОУ 23226362.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили та направити стягувачу.
Згідно ч. 5 ст. 85 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Рішення може бути оскаржене протягом десяти днів з дня його підписання до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.
Суддя Т.В. Макаренко
Повне рішення складено 22.05.2012 року.
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24205452 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Антонік Сергій Георгійович
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Макаренко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні