ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"17" травня 2012 р.Справа № 10/939-10
За позовом Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області м. Хмельницький
про стягнення 2252815 грн.
Колегія суддів в складі:
головуючий суддя Виноградова В.В.
суддя Гладюк Ю.В.
суддя Смаровоз М.В.
Представники сторін:
позивача: ОСОБА_1- за довіреністю від 03.01.2012 р.( в засіданні 14.05.2012р.)
відповідача: ОСОБА_2- за довіреністю від 03.07.2011р.
Рішення приймається 17.05.2012р., оскільки в судовому засіданні оголошувалась перерва.
В судовому засіданні відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Ухвалою господарського суду від 25.05.2010р. колегією суддів у складі: головуючий суддя Виноградова В.В., судді Саврій В.А., Баула Л.П. порушено провадження у справі №10/939-10 за позовом Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю "Волочиськ-агро" в особі ВП "Наркевицький цукровий завод" м.Волочиськ, Хмельницька область про стягнення 2252815 грн.
Розпорядженням №113 від 01.07.2010р. в.о. голови господарського суду області Крамара С.І., в зв'язку з відпусткою судді Баули Л.П. змінено склад колегії по справі №10/939-10 та передано на розгляд колегії суддів: Виноградова В.В. - головуючий суддя, судді Саврій В.А., Смаровоз М.В.
В зв'язку з відпусткою судді Саврія В.А., розпорядженням №148 від 21.07.2010р. в.о.голови господарського суду Олійника Ю.П., відповідно до ст. 24 Закону України "Про судоустрій України" змінено склад колегії по справі №10/939-10 та передано на розгляд колегії суддів: Виноградова В.В. - головуючий суддя, судді Гладюк Ю.В., Смаровоз М.В.
Ухвалою суду від 21.07.2010р. справу №10/939-10 прийнято до провадження колегією суддів у складі: головуючий суддя Виноградова В.В., суддя Гладюк Ю.В., суддя Смаровоз М.В.
Суть спору: позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 2252815 грн. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу здійсненням скиду зворотних вод у р. Мшанець без відповідного дозволу на спеціальне водокористуванням. В обґрунтування вимог посилається на матеріали перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства (акти перевірки від 21.11.2009р., 24.11.2009р., акти відбору проб вод від 21.11.2009р., 26.11.2009р., постанову про притягнення до адмінвідповідальності №006416 від 07.12.2009р., протоколи вимірювань показників складу та властивостей проб води від 30.11.2010р., від 02.12.2009р., розрахунок розміру шкоди), ст.ст. 64, 68 Законну України "Про охорону навколишнього природного середовища", ст.ст. 48, 49, 110, 111 Водного кодексу України.
Відповідач у відзиві на позов від 13.07.2010р. проти позовних вимог заперечує, зазначає, що протокол вимірювань показників складку та властивостей проб вод складений відносно невстановленого часу подій, не стосується подій періоду з 21.11.2009 р. по 28.11.2009 р. Звертає увагу , що у постанові про накладення адміністративного стягнення №006416 від 07.12.2009 р. відсутній будь-який розрахунок заподіяних збитків.
Заперечує проти тверджень позивача, що заподіяна шкода утворилась внаслідок того, що ВП "Наркевицький цукровий завод" здійснював скид зворотних вод без відповідного дозволу на спеціальне водокористування у р.Мшанець. При цьому зазначає, що власником будівель і споруд, які розташовані по вул.3аводській,1 в смт. Наркевичі Волочиського району є ДП "Цукровик поділля", який 22.09.2008 року отримав у встановленому законом порядку дозвіл №002017 на спеціальне водокористування для СП "Наркевицький цукровий завод" строком дії до 22.09.2013р. Звертає увагу, що 01.09.2009р. між ДП "Цукровик Поділля" (орендодавець) та ТОВ "Волочиськ-агро" було укладено договір оренди рухомого та нерухомого майна - Наркевицький цукровий завод, за виключенням водогосподарських споруд.
Ухвалою суду від 21.07.2010р. відповідно до ст.79 ГПК України провадження у справі №10/5025/939-10 було зупинено до вирішення Хмельницьким окружним адміністративним судом справи №2-а-5019/10/2270 за позовом ТОВ "Волочиськ-агро" до Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області про визнання незаконними дій щодо проведення перевірки.
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 08.11.2010 року задоволено позовні вимоги ТОВ "Волочиськ-агро" до Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області, визнано незаконними дії державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області щодо відібрання проб води від 21.11.2009р. та від 26.11.2009р. з річки Мшанець, смт. Наркевичі Волочиського району, визнано незаконними та скасовано протоколи вимірювань показників складу та властивостей проб води від 30.11.2009р. №110 та від 02.12.2009р. №111, складені державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області, визнано незаконним та скасовано розрахунок розміру збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, які призвели до забруднення р. Мшанець пов'язаного з самовільним скидом забруднюючих речовин із зворотнім водами ТОВ "Волочиськ- агро", складеного 10.03.2010р. старшим державним інспектором з ОНПС в Хмельницькій області.
Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27.04.2011р. постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 08.11.2010р. у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Волочиськ - агро" до Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області про визнання незаконними дій скасовано, в зв'язку із порушенням норм процесуального права та прийнято нову постанову, якою позовні вимоги ТОВ "Волочиськ - агро" задоволено.
Ухвалою суду від 25.04.2012р. провадження у справі № 10/5025/1026/11 поновлено.
Ухвалою суду від 14.05.2012р. відповідно до ст. 25 ГПК України проведено процесуальне правонаступництво позивача , замінено Державну екологічну інспекцію в Хмельницькій області на правонаступника-Державну екологічну інспекцію у Хмельницькій області.
Позивач в судовому засіданні повідомив, що постановами Хмельницького окружного адміністративного суду від 08.11.2010 року, Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27.04.2011 року визнано незаконними дії державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області щодо відібрання проб води від 21.11.2009р. та від 26.11.2009р. з річки Мшанець, смт. Наркевичі Волочиського району, визнано незаконними та скасовано протоколи вимірювань показників складу та властивостей проб води від 30.11.2009р. №110 та від 02.12.2009р. №111, складені державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області, визнано незаконним та скасовано розрахунок розміру збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, які призвели до забруднення р.Мшанець пов'язаного з самовільним скидом забруднюючих речовин із зворотнім водами ТОВ "Волочиськ- агро", складеного 10.03.2010р. старшим державним інспектором з ОНПС в Хмельницькій області. Зазначає, що зазначені матеріали слугували підставою для подання позову про стягнення шкоди.
Відповідач просить в позові відмовити в зв'язку відсутністю доказів, які б підтверджували позовні вимоги. Просить суд врахувати постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27.04.2011р. . Крім того, подано додаткові заперечення на позовні вимоги, в яких зазначено, що матеріали перевірки суперечать вимогам законодавства .
Розглядом матеріалів справи встановлено:
Працівниками позивача проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ВП "Наркевицький цукровий завод" ТОВ "Волочиськ-Агро" , про що складено акт №30/05 від 24.11.2009р. В акті зазначено, що позапланова перевірка дотримання природоохоронного законодавства "Наркевицький цукровий завод" ТОВ "Волочиськ Агро" проводиться з приводу встановлення факту несанкціонованого скиду зворотних вод із земляних відстійників підприємства. За актом позапланової перевірки дотримання природоохоронного законодавства на території Наркевицької селищної ради від 21.11.2009 р. встановлено, що вода у р.Мшанець за 7 км. нижче смт. Наркевичі о 13 год. 40 хв. 21.11.2009 р. мала характерний для жомово-кислих вод різкий запах, каламутність та солом'яно-жовтий колір. Під час обстеження земляних відстійників карт полів фільтрації підприємства о 15 год. 30 хв. 21.11.09р. встановлено факт несанкціонованого скиду зворотних вод через промитий у обваловці одного з земляних відстійників отвір невідомого походження.
Зворотні води витікають на заболочену земельну ділянку і по ній протікають у напрямку р. Мшанець та на відстані близько двох кілометрів впадають у річку. Заболочена земельна ділянка на шляху протікання зворотних вод розділена на дві частини насипною дорогою, у насипі якої встановлено металеву трубу внутрішнім діаметром 270 мм. По даній трубі зворотні води протікають у напрямку р. Мшанець зі швидкістю 0,2 м/с, при цьому труба заповнена водою на рівень 20 см від нижньої її частини по діаметру. Під час обстеження полів фільтрації проведено відбір проб зворотних вод підприємства та поверхневих вод р.Мшанець для проведення хіманалізу. Станом на 17 год. 00 хв. 26.11.09р. скид зворотних вод не припинено.
Інспектором з охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області 21.11.2009р та 26.11.2009р. виконано відбори проб зворотних вод , про що складено акти відбору проб вод №110 від 21.11.2009р. та №111 від 26.11.2009р.
Відповідно до актів відбору проб відділом інструментально-лабораторного контролю позивача 30.11.2009р., 02.12.2009р. проведено вимірювання показників складу та властивостей зворотних вод "Наркевицький цукровий завод" ТОВ "Волочиськ-агро", про що складено відповідні протоколи вимірювань показників складку та властивостей проб вод №№ 110, 111.
Постановою від 07.12.2009 року № 006416 за правопорушення передбачене ст.ст. 44, 70, 95, 99 Водного кодексу України, а саме забруднення р.Мшанець зворотними водами ВП "Наркевицький цукровий завод" ТОВ "Волочиськ -агро", на підставі за ч.1 ст. 59 КУпАП притягнуто старшого майстра ВП "Наркевицький цукровий завод" ТОВ "Волочиськ-агро" Поплавського П.С до адміністративної відповідальності у вигляді сплати штрафу.
Інспектором позивача 10.03.2009р., враховуючи акти відбору проб вод від 21.11.2009р., 26.11.2009р., результати інструментально - лабораторних вимірювань показників складу та проб води, було проведено до розрахунку розміру відшкодування збитків, заподіяних р.Мшанець внаслідок самовільного скиду забруднюючих речовин зі зворотними водами за формулою 17 Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009 р. № 389 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.08.2009 року за № 767/16783, розмір збитків заподіяних навколишньому природному середовищу здійсненням скиду зворотних склав 2252815грн .
Позивач направив на адресу відповідача лист від 13.04.2010р. №2157/03 з вимогою сплатити 2252815 грн. шкоди завданої внаслідок забруднення водного об'єкту - р. Мшанець.
Оскільки відповідач в добровільному порядку шкоду, заподіяну навколишньому природному середовищу здійсненням скиду зворотних вод в сумі 2252815грн. не сплатив, позивачем подано позов до суду.
В процесі розгляду даної справи відповідачем до адміністративного суду подано позов до Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області та оскаржено дії державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища у Хмельницькій області щодо відібрання проб води від 21.11.2009р., від 26.11.2009р. та вимірювань показників складу та властивостей проб води від 30.11.2009р. і від 02.12.2009р., послідуючого розрахунку розміру збитків заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, які призвели до забруднення р.Мшанець пов'язаного із самовільним скидом забруднюючих речовин із зворотними водами ВП „Наркевицький цукровий завод" ТОВ „Волочиськ-Агро" від 10.03.2010 р.
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 08.11.2011р. позовні вимоги задоволено. Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27.04.2011р. по справі №2-а-5019/10/2270, постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 08.11.2011р. скасовано, в зв'язку з порушеннями процесуального права та прийнято нову постанову , якою вимоги ТОВ „Волочиськ-агро" задоволено, визнано протиправним дії державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища у Хмельницькій області Ліщука О.І. щодо відбору проб води 21.11.2009 року та 26.11.2009 року з річки Мшанець смт. Наркевичі Волочиського району; визнано незаконними та скасовано протоколи вимірювань показників складу та властивостей проб води від 30.11.2009 року № 110 та від 02.12.2009 року № 111 , складені державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області; визнано незаконним та скасовано розрахунок розміру збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, які призвели до забруднення р. Мшанець пов'язаного із самовільним скидом забруднюючих речовин із зворотними водами ТОВ " Волочиськ - агро", складеного 10.03.2010 року старшим державним інспектором з ОНПС в Хмельницькій області.
Аналізуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом приймається до уваги наступне:
Відповідно до ст. 16 Конституції України забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України.
Згідно зі ст.5 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє природне середовище як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і невикористовувані в народному господарстві в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.
Відповідно до ст. 35 Закону України „ Про охорону навколишнього природного середовища" державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюється Радами та їх виконавчими і розпорядчими органами, спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органами на місцях, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань екології та природних ресурсів, та іншими спеціально уповноваженими державними органами.
Як передбачено ст.ст. 20, 35 „ Про охорону навколишнього природного середовища" до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать, зокрема, державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, а також за додержанням норм екологічної безпеки, подання позовів про відшкодування збитків і втрат, заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Позивач звернувся із позовом про стягнення з відповідача 2252815 грн. шкоди заподіяної внаслідок забруднення навколишнього природного середовища - водного об'єкту.
Відповідно до ст. 95 Водного кодексу України усі води (водні об'єкти) підлягають охороні від забруднення, засмічення, вичерпання та інших дій, які можуть погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров'ю людей, спричинити зменшення рибних запасів та інших об'єктів водного промислу, погіршення умов існування диких тварин, зниження родючості земель та інші несприятливі явища внаслідок зміни фізичних і хімічних властивостей вод, зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод.
Згідно зі ст.44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані, зокрема дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території; не допускати заподіяння шкоди господарським об'єктам та об'єктам навколишнього природного середовища; утримувати в належному стані зони санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, прибережні захисні смуги, смуги відведення, берегові смуги водних шляхів, очисні та інші водогосподарські споруди та технічні пристрої; вести контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об'єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об'єктів у контрольних створах; здійснювати погоджені у встановленому порядку технологічні, лісомеліоративні, агротехнічні, гідротехнічні, санітарні та інші заходи щодо охорони вод від вичерпання, поліпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених стічних вод; ) здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Відповідно до ст.70 Водного кодексу України скидання стічних вод у водні об'єкти допускається лише за умови наявності нормативів гранично допустимих концентрацій та встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.
Водокористувачі зобов'язані здійснювати заходи щодо запобігання скиданню стічних вод чи його припинення.
Відповідно до ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991р. (з наступними змінами і доповненнями), п.1 ст.111 Водного Кодексу України підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Відповідно до Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", Водного кодексу України, наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України 20.07.2009р. N389, затверджено Методику розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів , яка встановлює єдині вимоги до визначення збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів суб'єктами господарювання (фізичними і юридичними особами) ( п.1.3)( в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин)( надалі Методика).
Відповідно до п.1.4 Методики , вона застосовується державними інспекторами України з охорони навколишнього природного середовища та державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища відповідних територій при розрахунку розмірів збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, які виявлені за результатами державного контролю за додержанням вимог суб'єктами господарювання природоохоронного законодавства. Державні інспектори з дати встановлення факту порушення вимог законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів проводять збір і аналіз необхідних матеріалів і, на підставі цієї Методики, розраховують розмір відшкодування збитків.
В розділі 2 даної Методики зазначено, що наднормативними скидами забруднюючих речовин у водний об'єкт з перевищенням ГДС вважаються: скиди зі зворотними водами забруднюючих речовин з перевищенням встановлених нормативів ГДС, що підлягають нормуванню згідно із законодавством, або таких, що не підлягають нормуванню згідно із законодавством; скиди забруднюючих речовин внаслідок порушення регламенту санкціонованого скиду зворотних вод з перевищенням за окремими показниками нормативів ГДС регламенту; скиди забруднюючих речовин внаслідок аварійного скиду зворотних вод; самовільний скид зворотних вод без дозволу на спеціальне водокористування.
Відповідно до п.п. 2.2-2.4 Методики факт наднормативного скиду забруднюючих речовин у водний об'єкт зі зворотними водами встановлюється державними інспекторами за результатами інструментально-лабораторних методів контролю, документальної перевірки суб'єктів господарювання та розрахунковим методом.
При визначенні наднормативних скидів забруднюючих речовин у водний об'єкт зі зворотними водами використовуються результати інструментально-лабораторних вимірювань лабораторій, які атестовані на право проведення відповідних інструментально-лабораторних вимірювань, або розрахункові методи.
Вимірювання, відбір та аналіз проб вод здійснюються відповідно до нормативних документів. З моменту встановлення факту скиду зворотних вод з перевищенням встановлених нормативів ГДС до повного його припинення проби води відбираються не менше трьох разів.
Судом враховується , що відповідно до роз'яснення президії Вищого арбітражного суду України від 27.06.2001 3 02-5/744 „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища" передбачено , що до позовної заяви повинен бути доданий обґрунтований розрахунок суми, що стягується на відшкодування заподіяної шкоди, розмір цих збитків обчислюється на підставі затверджених у встановленому порядку такс і методик ( п.1.3).
Відповідно до ст. ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи , які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування , не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Як вбачається з позовної заяви, позивач в обґрунтування вимог про стягнення шкоди посилається на акт перевірки, акти відбору проб вод, протоколи вимірювань проб вод ,та проведений відповідно до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів розрахунок шкоди, затверджено Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України 20.07.2009 N 389, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.07.2009р. за N 767/16783 ( за формулою 17 ( п. 7.3) .
Однак, постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 08.11.2011р., постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27.04.2011р. по справі №2-а-5019/10/2270 визнано протиправним дії державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища у Хмельницькій області Ліщука О.І. щодо відбору проб води 21.11.2009 року та 26.11.2009 року з річки Мшанець смт. Наркевичі Волочиського району; визнано незаконними та скасовано протоколи вимірювань показників складу та властивостей проб води від 30.11.2009 року № 110 та від 02.12.2009 року № 111 , складені державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області; визнано незаконним та скасовано розрахунок розміру збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, які призвели до забруднення р. Мшанець пов'язаного із самовільним скидом забруднюючих речовин із зворотними водами ТОВ " Волочиськ - агро", складеного 10.03.2010 року старшим державним інспектором з ОНПС в Хмельницькій області.
Інших доказів , які б підтверджували підстави та правомірність проведення розрахунку шкоди суду не подано. Враховуючи вищенаведене, позивачем не доведено суду належними та допустимими доказами заподіяння відповідачем шкоди внаслідок забруднення навколишнього природного середовища - водного об'єкта.
Крім того, судом звертається увага , що відповідно до Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, затвердженого Наказом Міністерства охорони навколишнього середовища України 10.09.2008р. № 464 , акт перевірки - є документ, який фіксує факт проведення планових, позапланових перевірок суб'єктів господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та його дотримання (пункт 1.4).
Не допускається включення до акта перевірки інформації або висновків, які не підтверджені документально, пропозицій, а також інформації, наданої правоохоронними органами (п. 4.14. Порядку).
Пунктом 4.15. Порядку встановлено, що в акті перевірки зазначаються, в тому числі: предмет державного нагляду (контролю); виявлені порушення й недоліки; обставини та суть порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища (за наявності) з посиланням на нормативно-правові акти, вимоги яких порушені.
Як вбачається з актів перевірки вимог дотримання природоохоронного законодавства від 21.11.2009р. №29/05, 24.11.2009р. № 30/05, в останніх відсутні посилання на будь-які норми чинного законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимоги яких порушені відповідачем .
З огляду на вищевикладене , суд приходить до висновку , що в задоволенні позовних вимог необхідно відмовити в зв'язку з їх недоведеністю.
Керуючись ст.ст. 1, 12, 32, 33, 44, 49, 82, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В :
У позові державної екологічної інспекції у Хмельницькій області м. Хмельницький до товариства з обмеженою відповідальністю "Волочиськ-агро" в особі ВП "Наркевицький цукровий завод" м.Волочиськ, Хмельницька область про стягнення 2252815 грн. шкоди відмовити.
Повний текст рішення складено 21.05.2012р.
Головуючий суддя В.В. Виноградова
Суддя Ю.В. Гладюк
Суддя М.В. Смаровоз
Віддрук 3 прим;1-до спраив;2- позивачу (м. Хмельницький, вул. І.Франка, 2/2 - рек.листом);3- відповідачу (Хмельницька область, м. Волочиськ, вул. Фридрихівська, 40).
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2012 |
Оприлюднено | 25.05.2012 |
Номер документу | 24206316 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні