ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 травня 2012 р. Справа №2а-3790/12/0170/10
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М.,
при секретарі судового засідання - Левченко Д.С.,
за участю представників сторін:
від позивачів - не з'явився,
від відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Центру зайнятості Автономної Республіки Крим, Судацького міського центру зайнятості
до ОСОБА_1
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
Центр зайнятості АР Крим, Судацький міський центр зайнятості звернулись до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення витрат на професійне навчання в розмірі 623,49 гривень, витрат на матеріальну допомогу у період професійного навчання у розмірі 51,68 гривень, витрат на проживання у гуртожитку у розмірі 1914,00 гривень.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 13.04.2012 року відкрито провадження по справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду, про що сторони повідомлені належним чином та завчасно.
Позивачи та відповідач, будучи повідомленими про дату, час та місце розгляду справи завчасно та належним чином відповідно до вимог ст. 33 КАС України за останньою відомою адресою, в судове засідання не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили, заяв щодо неможливості розгляду справи за їх відсутністю до суду не надали.
Суд, приймаючі до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності учасників процесу.
Дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533-III від 02.03.2000 року забезпечення збору страхових внесків, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонду загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі Фонд).
Згідно з частиною другою статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533-III від 02.03.2000 року функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Правовий статус центрів зайнятості визначений Законом України "Про зайнятість населення" № 803-XII від 01.03.1991 року, статтею 18 якого встановлено, що для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Отже, судом встановлено, що Центр зайнятості АР Крим та Судацький міський центр зайнятості являються установами Державної служби зайнятості, та підпорядковується Міністерству праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, яке відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, затвердженого Постановою Ради Міністрів Автономної Республіки Крим від 13.06.2005 року № 249 являється республіканським органом виконавчої влади.
Судом встановлено, що Центр зайнятості АР Крим та Судацький міський центр зайнятості, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами являються органами виконавчої влади та, відповідно, суб'єктами владних повноважень.
Судом встановлено, що центри зайнятості населення відносяться до робочих органів виконавчої дирекції Фонду, у той же час повноваження центрів зайнятості також визначені абзацом 9 пункту 2 статті 19 Закону України "Про зайнятість населення" № 803-XII від 01.03.1991 року, відповідно до якого Державна служба зайнятості має право в установленому законодавством порядку подавати громадянам допомогу по безробіттю та матеріальну допомогу по безробіттю, припиняти і відкладати їх виплати.
Відповідно до п.6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року № 357 якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених з дня призначення виплат стягуються з такої особи відповідно до пункту 7 цього Порядку.
Відповідно до п.7 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року №357 у разі відмови особи повернути кошти або відмови роботодавця відшкодувати кошти, а також у разі неповернення (невідшкодування) їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" саме у судовому порядку, визначена також статтею 39 зазначеного Закону.
Таким чином, судом встановлено, що Центр зайнятості АР Крим та Судацький міський центр зайнятості, являючись суб'єктами владних повноважень, відповідно до законодавства мають право подавати до суду позовні заяви до фізичних та юридичних осіб щодо стягнення з громадян безпідставних виплат у вигляді допомоги по безробіттю та витрат на професійне навчання.
Суд зазначає, що відповідно до ст.6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття (далі - забезпечення) та соціальні послуги мають застраховані особи.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 відповідно до даних персональної картки № НОМЕР_1 відноситься до застрахованих осіб, які мають право на матеріальне забезпечення.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач відповідно до ст.6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" має право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги.
Згідно зі ст.25 Закону України "Про зайнятість населення" держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм виплату в установленому порядку допомоги по безробіттю. Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Згідно зі ст.7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" одним з видів забезпечення за цим Законом є допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності.
Відповідно до п.1 ст.22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.
Згідно з п.3 ст. 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 перебував на обліку як безробітний у Судацькому міському центрі зайнятості у період з 21.06.2011 року до 01.03.2012 року, що підтверджується реєстраційною персональною карткою № НОМЕР_1 (а.с. 10).
Суд зазначає, що у витягу із наказів "Про прийняття рішень службою зайнятості, передбачених Законами України "Про зайнятість населення", "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та нормативними актами щодо їх застосування" від 04.04.2012 року зазначено, що Наказом від 29.06.2011 року № НТ110629 ОСОБА_1 надано статус безробітного з 28.06.2011 року; Наказом від 29.06.2011 року № НТ110629 відповідачу призначено допомогу по безробіттю як застрахованій особі без урахування страхового стажу відповідно до п.п.2,4 ст.22, п.2 ст.23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та п.2.7, 2.9 "Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності" у розмірі, установленому законодавством з 28.06.2011 року по 24.01.2012 року; Наказом від 29.06.2011 року № НТ110629 розпочато виплату допомоги по безробіттю з 28.06.2011 року; Наказом від 28.07.2011 року № НТ110728 скорочено виплату допомоги по безробіттю у зв'язку з недотриманням безробітним рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" відповідно до пп. 5 п. 5 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та пп. 5 п. 5.4 "Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності" на строк від 15 к.д. до 90 к.д. з 26.07.2011 року по 23.10.2011 року.
Судом встановлено, що Наказом Судацького міського центру зайнятості № НТ111007 від 07.10.2011 року була припинена виплата допомоги по безробіттю ОСОБА_1 у зв'язку з проходженням безробітним професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації за направленням ДСЗ відповідно до пп. 4 п. 1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" з 06.10.2011 року; Наказом № НТ111007 від 07.10.2011 року призначено матеріальну допомогу у період професійного навчання у зв'язку із зарахуванням на навчання відповідно до п. 1 ст. 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та п. 5 "Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного" з 06.10.2011 року по 24.01.2012 року; Наказом № НТ 111007 від 07.10.2011 року скорочено виплату матеріальної допомоги у період професійного навчання у зв'язку з недотриманням безробітним рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" відповідно до пп. 5 п. 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та пп. 3 п. 13 "Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного" на строк від 15 к.д. до 90 к.д. з 06.10.2011 року по 23.10.2011 року; Наказом № НТ111024 від 24.10.2011 року розпочато (поновлено) виплату ОСОБА_1 матеріальної допомоги у період професійного навчання з 24.10.2011 року.
Наказом Судацького міського центру зайнятості № НТ 111027 від 27.10.2011 року скорочено виплати ОСОБА_1 матеріальної допомоги у період професійного навчання у зв'язку зі звільненням безробітного з останнього місця роботи за угодою сторін відповідно до пп. 1 п. 5 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (зі змінами) та п. 12 "Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного" на строк 90 к.д. з 27.10.2011 року по 24.01.2012 року.
Відповідно до п. 1 Положення про Кримський республіканський центр зайнятості, затверджений Постановою Ради міністрів АР Крим від 04.06.1996 року № 180 (далі - Положення) Кримський республіканський центр зайнятості входить до системи Державної служби зайнятості України та спільно з підлеглими структурами служби зайнятості - міськими, районними центрами зайнятості забезпечує комплексне рішення питань зайнятості населення Автономної Республіки Крим.
Згідно з п. 4.8 Положення Кримський республіканський центр зайнятості організує роботу по укладанню договорів з навчальними закладами на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації працівників, які звернулися до центрів за сприянням у працевлаштуванні та для яких відсутня підходяща робота.
Між Судацьким міським центром зайнятості та ОСОБА_1 05.10.2011 року укладено договір № 012311100500001 по направленню його на перепідготовку в Державну організацію (установу, заклад) Кримський центр професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості за професією, спеціальністю, навчальною програмою адміністратор, зі строком навчання з 06.10.2011 року по 05.03.2012 року (а.с. 17).
Відповідно до п. 2.2.1 Договору Центр зобов'язується забезпечити професійне навчання гр. ОСОБА_1 в навчальному закладі відповідно до обраної професії (спеціальності), форми, терміну навчання за навчальним планом та програмами, затверджених та погоджених в установленому порядку (згідно з визначеним освітньо-кваліфікаційним рівнем).
Відповідач наказом від 29.02.2012 № 12 відрахований зі складу групи №4 Кримського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості у зв'язку із тривалою відсутністю ОСОБА_1 на заняттях (а.с. 18).
Відповідно до листа головного бухгалтера Судацького міського центру зайнятості затрати на навчання ОСОБА_1, а саме: матеріальна допомога в період профнавчання складає 51,68 гривень, сплата за проживання у гуртожитку складає 1914,00 гривень (а. с. 14).
Відповідно до довідки-розрахунку Судацького міського центру зайнятості витрати на навчання ОСОБА_1 склали 623,49 гривень (а.с. 12).
Відповідно до п. 3.1.2 Договору у разі припинення навчання без поважних причин або відмови працювати, за професією (спеціальністю), набутою в результаті професійного навчання з громадянина стягується загальна сума витрат на професійне навчання, включаючи суму виплаченої матеріальної допомоги у період професійного навчання, витрат на проїзд до місця навчання і назад (включаючи оплату щоденного проїзду) та витрат на проживання, теж саме передбачено ч. 3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533 від 02.03.2000 року, п. 28 Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 308, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2000 року за № 916/5137.
Згідно з п. 28 Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, п. 3.1.2 Договору якщо громадянин відмовляється добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується в судовому порядку.
Наказом № НТ120201 від 01.02.2012 року припинено виплати ОСОБА_1 матеріальної допомоги у період професійного навчання у зв'язку із закінченням строку виплати відповідно до пп. 12 п. 1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та пп. 13 п. 15 "Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного" з 25.01.2012 року; Наказом № НТ120307 від 07.03.2012 року ОСОБА_1 знято з обліку відповідно до п. 20 "Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних" у зв'язку з невідвідуванням безробітним центру зайнятості протягом 30 і більше календарних днів без поважних причин після закінчення встановленого строку відвідування відповідно до абз. 4 пп. 2 п. 20 Порядку з 01.03.2012 року.
На час розгляду справи, відповідно до наявних у справі документів, відповідачем сума боргу до Центру зайнятості АР Крим та Судацького міського центру зайнятості не повернена.
Суд зауважує, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких гуртуються її вимоги та заперечення.
Відповідач на час розгляду справи в суді не довів відсутність з його боку порушень ч. 3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533 від 02.03.2000 року, п. 28 Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 308, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2000 року за № 916/5137, отже вимоги позивачів про стягнення з з ОСОБА_1 витарт на професійне навчання у розмірі 623,49 гривень на користь Центру зайнятості АР Крим; суми витрат на матеріальну допомогу у період професійного навчання у розмірі 51,68 гривень та суми витрат на проживання у гуртожитку у розмірі 1914,00 гривень на користь Судацького міського центру зайнятості підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
У судовому засіданні, яке відбулося 17.05.2012 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, а в повному обсязі постанова складена 18.05.2012 року.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 160-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_1 суму витарт на професійне навчання у розмірі 623 (шістсот двадцять три) гривень 49 копійок на користь Центру зайнятості АР Крим - ЄДРПОУ 03491168, МФО 824026, банк: ГУ ДКУ в АР Крим на р/р 37179300901202.
3. Стягнути з ОСОБА_1 суму витрат на матеріальну допомогу у період професійного навчання у розмірі 51 (п'ятдесят одна) гривня 68 копійок на користь Судацького міського центру зайнятості - ОКПО 20742809, МФО 824026, банк: ГУ ДКУ в АР Крим на р/р 37173001000334.
4. Стягнути з ОСОБА_1 суму витрат на проживання у гуртожитку у розмірі 1914 (одна тисяча дев'ятсот чотирнадцять) гривень 00 копійок на користь Судацького міського центру зайнятості - ОКПО 20742809, МФО 824026, банк: ГУ ДКУ в АР Крим на р/р 37173001000334.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24207466 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні