ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 травня 2012 р. (10:40) Справа №2а-3488/12/0170/21
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Івановій Ю.В., розглянувши за участю представника прокуратури - Костюченка Р.С., посвідчення № НОМЕР_1, представника позивача - ОСОБА_3, довіреність № 01 від 06.04.2012р., у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Заступника прокурора м. Феодосії в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Відкритого акціонерного товариства "Нива"
про стягнення 51000,00 грн.
Обставини справи: Заступник прокурора м. Феодосії звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим (далі позивач) із адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Нива"(далі відповідач) про стягнення 51000,00 грн. штрафу.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем добровільно не сплачуються суми фінансових санкцій, застосованих за правопорушення на ринку цінних паперів.
Ухвалою від 07.05.2012р. суд допустив заміну позивача - Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим його правонаступником Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Представник прокуратури у судовому засіданні 07.05.2012р. позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представник позивача у судовому засіданні 07.05.2012р. на задоволенні позовних вимог наполягав з підстав викладених у позовній заяві.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про розгляд справи повідомлений належним чином - судовою повісткою, яка направлена на поштову адресу відповідача, про що свідчіть наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.41), про причини неявки суд не повідомив, заперечень на позов суду не надав.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за відсутності відповідача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника прокуратури та позивача, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Положеннями Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Нормами статті 6 Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.
Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Комісія має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до статті 11 Закону Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Ці Правила визначають порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Правилами встановлено, що Акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити, зокрема: виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення.
Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
Постанова складається з вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин. Описова частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативно-правовий акт, норми якого порушено. У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення і вину юридичної особи, або ж факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за дане правопорушення.
Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 року N 3480-IV регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.
Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.
Відповідно до статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Додаткові вимоги до розкриття інформації емітентами цінних паперів, які пройшли процедуру лістингу на фондовій біржі, встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Частиною п'ятою статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій.
Емітент має право додатково подавати іншу інформацію.
19.12.2006 Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято рішення №1591 про затвердження Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, де розділом IV передбачено розкриття регулярної квартальної інформації емітентами цінних паперів. Обов'язок здійснювати розкриття квартальної інформації в порядку, передбаченому цим Положенням, поширюється, зокрема, на акціонерні товариства, що мають державну частку в обсязі 25 відсотків і більше акцій у статутному капіталі за станом на перше число звітного кварталу (п.3.1).
Розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії. Особи, зазначені у підпункту 3.1 пункту 3 глави 1 цього розділу, зобов'язані розкрити квартальну інформацію у строк не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом, квартальну інформацію за четвертий квартал - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком. При наданні квартальної інформації до Комісії: особи, зазначені у підпункту 3.1 пункту 3 глави 1 цього розділу, надають (надсилають) квартальну інформацію до територіального органу Комісії за їх місцезнаходженням.
05.08.2011р. відносно відповідача було складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 101-Ар, 102-АР, яке виразилось у неподанні відповідачем до позивача та нерозміщенні відповідачем у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів (www.stockmarket.gov.ua) квартальної інформації за 2 квартал 2011р. у, яка подається та розкривається згідно ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та розділами І, ІV Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів (а.с.26-27).
Також, у зв'язку з невиконанням відповідачем зазначених норм, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку було винесене розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 15.08.2011р. № 601-АР, яким зобов'язано відповідача у строк до 15.09.2011р. усунути порушення законодавства про цінні папери, розкрити щоквартальну інформацію за 2 квартал 2011р. відповідно до вимог п. 1 гл. 3 розділу IV Положення шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів (www.stockmarket.gov.ua) та подання до позивача паперової форми квартальної інформації (а.с.15).
На підставі зазначених актів 15.08.2011р. відповідачем прийняті постанови № 103-АР, 104-АР про накладання на позивача фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 17000,00 грн. кожна, а загалом 34000,00 грн. (17000+17000) (а.с.23-24).
05.10.2011р. за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери на відповідача постановою № 140-АР накладено штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 17000,00 грн.(а.с.11).
Таким чином, на час розгляду справи загальна сума штрафу склала 51000,00 грн., з яких 17000,00 грн. за постановою № 103-АР від 15.08.2011р., 17000,00 грн. за постановою № 104-АР від 15.08.2011р., 17000,00 грн. за постановою № 140-АР від 05.10.2011р.
Відповідно до ст. 16 Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР спори, що виникають у ході застосування цього Закону, вирішуються судом у встановленому порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач не надав суду доказів оскарження зазначених постанов про накладання штрафу або погашення заборгованості, у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
За таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 07.05.2012р.
У повному обсязі постанову складено та підписано 14.05.2012р.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Нива" (98187, АР Крим, м. Феодосія, смт. Щебетівка, вул. Жовтнева, 18; ЄДРПОУ 31382309, МФО 324021, р/р 2600213180 КРД "Райфайзен Банк Аваль") штрафні санкції в розмірі 51000,00 грн. на користь Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Державного бюджету України (код платежу: 21081100, в УДК у м. Феодосії ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740709; р/р 31110106700015 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24208639 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні