Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 травня 2012 року Справа № 1170/2а-980/12
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Сагуна А.В.;
при секретарі -Мітіній І.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Кіровограді адміністративну справу за позовом прокурора м. Кіровограда, в інтересах держави, в особі Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції до товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервісгарант" про стягнення податкового боргу у розмірі 1 623 747,32 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Прокурора м. Кіровограда (далі за текстом -прокурор), діючи в інтересах держави в особі Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції звернувся в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервісгарант" (далі за текстом -ТОВ "Будсервісгарант") про стягнення податкового боргу у розмірі 1 623 747,32 грн.
Позов обґрунтовано тим, що станом на 13.03.2012, за відповідачем рахується узгоджений податковий борг по податку на додану вартість у розмірі 1 623 747,32 грн.
Відповідачу направлені вимогу про сплату боргу, однак зазначений захід не призвів до погашення податкового боргу.
У судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали з підстав, зазначених у позовній заяві та надали суду пояснення згідно позовної заяви.
Представник відповідача повторно не з'явився в судове засідання.
Судові повістки направлялись відповідачу за адресою зазначеною в позовній заяві та витязі з ЄДР юридичних та фізичних осіб-підприємців (вул. Промислова, 5, м. Кіровоград), проте поштова кореспонденція 10.04.2012 та 06.05.2012 повернулася до суду з відміткою "за закінченням терміну зберігання" (а.с.65-66).
Відповідно до ч. 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, остання вважається такою, що вручена належним чином.
Отже, відповідач про дату, час і місце розгляду справи вважається повідомлений належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи те, що відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи без участі представника відповідача.
Заслухавши доводи прокурора та представника позивача, дослідивши письмові докази, суд вважає, що адміністративний позов належить задовольнити.
Пунктом 2 статті 121 Конституції України, частиною 2 статті 60 КАС України передбачено, що прокурор забезпечує представництво інтересів держави в суді у випадках передбачених законом.
Статтею 36-1 Закону України „Про прокуратуру" визначено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Підставою звернення прокурора до суду з даним позовом стало завдання шкоди економічним інтересам держави, що виявилось у порушенні законодавства про оподаткування та недоотримання відповідним бюджетом.
Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 №2181 (далі за текстом - Закон №2181) (чинного на час виникнення правовідносин) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності -протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.
Згідно п. п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону №2181 (чинного на час виникнення правовідносин) узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону № 2181 (чинного на час виникнення правовідносин) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу. - 10 % своєчасно не сплачених зазначених сум -у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно.
Судом встановлено, що відповідачу на підставі акту невиїзної документальної (камеральної) перевірки з питань своєчасності подання податкової звітності від 27.10.2009 за неподання декларації по ПДВ у період з січня по липень 2009 року, винесено податкове повідомлення-рішення №0007141520/0 від 27.10.2009, яким ТОВ "Будсервісгарант" нараховано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1190 грн. (а.с. 18-19).
Також, 10.11.2009 посадовими особами податкового органу проведено перевірку ТОВ "Будсервісгарант" про, що складено акт «Про результати невиїзної документальної позапланової перевірки ТОВ "Будсервісгарант" щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків товариство з обмеженою відповідальністю «Мегаком»за період з 01.05.2008 по 30.09.2008. У висновках зазначеного акту зафіксовані порушення відповідачем п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість) (чинного на час виникнення правовідносин», в результаті чого було зменшено податковий кредит на загальну суму 4046060,82 грн. за період з 01.05.2008 по 30.09.2008, а також збільшено суму ПДВ на загальну суму 4046060,82 грн. за зазначений період (а.с. 23-29).
У зв'язку з викладеним, податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0001102350/0 від 18.12.2009, яким ТОВ "Будсервісгарант" нарахована сума основного платежу у розмірі 674343 грн., а також застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 337172 грн. (а.с. 31).
28.05.2009 посадовими особами податкового органу проведено перевірку ТОВ "Будсервісгарант" про, що складено акт «Про результати невиїзної документальної позапланової перевірки ТОВ "Будсервісгарант" щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ПМП «Техпромсервіс»за період з 01.05.2008 по 31.07.2008 та 01.09.2008 по 30.09.2008. У висновках зазначеного акту зафіксовані порушення відповідачем п.п. 7.2.3 п.п. 7.2. та п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»(чинного на час виникнення правовідносин», в результаті чого ТОВ "Будсервісгарант" було завищено податковий кредит з податку на додану вартість в травні 2008 року в розмірі 58551,74 грн., в червні 2008 року в розмірі 86392,29 грн., в липні 2008 року в розмірі 50959,88 грн., у вересні 2008 року в розмірі 171145,73 грн. зважаючи на викладене податковим органом збільшено відповідачу суми ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету за травень 2008 року в розмірі 58551,74 грн., за червень в розмірі 86392,29 грн.; за липень 2008 року в розмірі 50959,88 грн., за вересень 2008 року в розмірі 171145,73 грн. (а.с. 33-37).
У зв'язку з викладеним, податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0000432350/0 від 12.06.2009, яким ТОВ "Будсервісгарант" нарахована сума основного платежу у розмірі 307050 грн., а також застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 183525 грн. (а.с. 39).
Також, 14.07.2009 посадовими особами податкового органу проведено перевірку ТОВ "Будсервісгарант" про, що складено акт «Про результати невиїзної документальної позапланової перевірки ТОВ "Будсервісгарант" щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ТОВ ВКФ «Спартс ЛТД»за період з 01.10.2008 по 31.10.2008. У висновках зазначеного акту зафіксовані порушення відповідачем п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість) (чинного на час виникнення правовідносин», в результаті чого ТОВ "Будсервісгарант" було завищено податковий кредит з податку на додану вартість в жовтні 2008 року в розмірі 40500,77 грн., а тому перевіркою ТОВ "Будсервісгарант" збільшена сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету за жовтень 2008 року на суму ПДВ в розмірі 40500,77 грн. (а.с. 41-45)
У зв'язку з викладеним, податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0000662350/0 від 07.08.2009, яким ТОВ "Будсервісгарант" нарахована сума основного платежу у розмірі 40501 грн., а також застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 20251 грн. (а.с. 47).
Зазначені податкові повідомлення рішення направлялись відповідачу, однак повернулись на адресу позивача із відміткою пошти про неможливість вручення (а.с. 17,19,21,22,31,37,39,47,49).
Відповідно до пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України Закону №2181 (чинного на час виникнення правовідносин) на платників податків і зборів (обов'язкових платежів) у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Таким, чином зазначені податкові повідомлення-рішення, вважаються врученими відповідачу у день їх розміщення на дошці податкових оголошень (а.с. 32, 40, 48,69).
Відповідачу було сформовано першу та другу податкові вимоги, які направлялись на адресу відповідача, однак конверти повернулися без вручення адресату, а тому розміщені на дошці оголошення, відповідно, 15.07.2009 та 17.08.2009 (а.с. 70-71).
Відповідно до п. 59.5. ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Враховуючи те, що зазначені податкові вимоги позивачем не відкликані, сума податкового боргу збільшилась, а тому погашенню підлягає заборгованість у розмірі 1 623 747,32 грн., що також підтверджується зворотнім боком облікової картки платника (а.с. 10-16).
Пунктом 2 частини 1 статті 9 Закону України „Про систему оподаткування" (чинного на час виникнення правовідносин) на платників податків і зборів (обов'язкових платежів) покладено обов'язок подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Згідно законодавства України, яке чинне на час судового розгляду справи, а саме до пп. 41.1.1. п. 4.1 ст. 41 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби здійснюють контроль щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Згідно п. 41.5. ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
З огляду на викладене, а також наявну переплату відповідача та враховуючи зменшення суми заборгованості податковим органом, суд дійшов висновку, що у відповідача наявний податковий борг по податку на додану вартість в сумі 1 623 747,32 грн., який підлягає стягненню.
Згідно ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути кошти з товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервісгарант", вул. Промислова, 5, м. Кіровоград, код ЄДРПОУ 33877771 в обслуговуючих банках, у рахунок погашення податкового боргу з податку додану вартість в сумі 1 623 747 гривень 32 коп. (один мільйон шістсот двадцять три тисячі сімсот сорок сім гривень) 32 коп. на користь державного бюджету в особі Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції, вул. Глінки, 2, м. Кіровоград, отримувач коштів: міськфінуправління р/р № 31114029700002 в УДК в Кіровоградській області, код 14010100.
Судові витрати віднести на рахунок держави.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі відкладення складання постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, -впродовж десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Дата виготовлення постанови в повному обсязі 22. 05.2012.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду А.В. Сагун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2012 |
Оприлюднено | 25.05.2012 |
Номер документу | 24209700 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. Сагун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні