Постанова
від 15.05.2012 по справі 2а/1570/3507/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/3507/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 травня 2012 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючої судді Потоцької Н.В.,

при секретарі Паровенко І.П.

за участю сторін:

представника позивача (за довіреністю) ОСОБА_1

представника позивача (за довіреністю) ОСОБА_2

представника відповідача(за довіреністю) ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом приватного підприємства «ЛЄСІК & Т»до державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області державної податкової служби про визнання недійсними податкового повідомлення-рішення за № 0000342334/0 від 08.12.2010 року та податкового повідомлення-рішення №0000412334/0 від 28.12.2010 року, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом до державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси про визнання недійсними податкові повідомлення-рішення за № 0000342334/0 від 08.12.2010 року, №0000412334/0 від 28.12.2010 року.

В обґрунтування своєї правової позиції позивач зазначив, що з 22.11.2010 р. по 19.11.2010 р. ДПІ у Київському районі м. Одеси була проведена документальна невиїзна перевірка Приватного підприємства «Лєсік & Т», код ЄДРПОУ 32153060, з питань правових відносин з TOB «Агро-Гелеос»код за ЄДРПОУ 31432587, ПП «Агроера 2009»код за ЄДРПОУ 365134744, TOB «Шторм»код за ЄДРПОУ 31657105 за серпень 2010 р.

В ході проведення перевірки було встановлено наявність розбіжностей за серпень 2010 р. згідно «Автоматизованої системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України»по наступним контрагентам: TOB «Шторм»на суму 645,8 тис. грн., ПП «Агроера 2009»на суму 206,1 тис. грн., TOB «Агро-Гелеос»на суму 100,0 тис. грн.

За результатами перевірки було складено акт № 5829/23-34/32153060/24 від 22.11.2010 р., згідно з яким ДПА в Одеській області прийшло до висновку щодо безпідставно виписаних податкових накладних на податкові зобов'язання на продаж товарів (робіт, послуг) на адресу контрагентів-покупців у серпні 2010 року, які не можуть розглядатись в якості необхідного підтвердження податкових зобов'язань, оскільки ці податкові накладні не мають статусу юридично значимих, чим порушено вимоги п.п 3.1.1 п. 3.1 ст. З, п. 4.1 ст. 4, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. № 168/97 - ВР із змінами та доповненнями, що в свою чергу привело до порушення п.п. 7.2.6 п.п.7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР із змінами та доповненнями підприємством ПП «Лєсік & Т», внаслідок чого ПП «Лєсік & Т»занизило суму податку на додану вартість тому числі за рахунок завищення податкового кредиту на загальну суму 875284,03 грн., що привело до:

- заниження різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з ПДВ поточного звітного (податкового) періоду (рядок 18.1 декларації з податку на додану вартість) на 842 306 грн.;

- завищення у поточному звітному (податковому) періоді залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р. 26 декларації з податку на додану вартість) на 603 209 грн.;

- заниження суми ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду (р. 27 декларації з податку на додану вартість) за поточний звітний (податковий) період на 239 097 грн.

На підставі вказаного акту ДПІ у Київському районі 08.12.2010 р. винесено податкове повідомлення-рішення № 0000342334/0, яким визначила суму податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій) ПП «Лєсік & Т»в сумі 334 735 грн. 80 коп., в тому числі 239 097 грн. за основним платежем, 95638 грн. 80 коп. за штрафними фінансовими санкціями.

Не погоджуючись із вказаним повідомленням-рішенням ПП «Лєсік & Т»оскаржило його в адміністративному порядку, ДПІ у Київському районі м. Одеси своїм рішенням від 13.01.2011 р., ДПА в Одеській області своїм рішенням від 14.02.2011 р. та ДПА України своїм рішенням від 18.04.2011 р. залишили без задоволення зазначені скарги ПП «Лєсік & Т», а оскаржуване повідомлення-рішення без змін.

Крім того, в період з 08.12.2010 р. по 10.12.2010 р. ДПІ у Київському районі м. Одеси була проведена документальна невиїзна перевірка ПП «Лєсік & Т»код ЄДРПОУ 32153060, з питань достовірності даних, що містяться у податковій декларації з податку на додану вартість за період липень 2010 р.

В ході проведення перевірки було встановлено, наявність розбіжностей за липень 2010 р. згідно «Автоматизованої системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України»по ПП «Агроера 2009»на суму 197 651,80 грн.

За результатами перевірки було складено акт № 5896/23-34/32153060/17 від 10.12.2010 р., згідно з яким ДПА в Одеській області прийшло до висновку щодо безпідставно виписаних податкових накладних на податкові зобов'язання на продаж товарів (робіт, послуг) на адресу контрагентів - покупців у липні 2010 року, які не можуть розглядатись в якості необхідного підтвердження податкових зобов'язань, оскільки ці податкові накладні не мають статусу юридично значимих, чим порушено вимоги п. п 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, п. п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. № 168/97 - ВР із змінами та доповненнями, що в свою чергу привело до порушення п. п. 7.2.6 п.п.7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР із змінами та доповненнями, внаслідок чого ПП «Лєсік & Т»занизило суму податку на додану вартість тому числі за рахунок завищення податкового кредиту на загальну суму 197 651,80 грн.

На підставі встановлених порушень ДПІ у Київському районі 28.12.2010 р. прийняло податкове повідомлення-рішення № 0000412334/0, яким визначило суму податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій) ПП «Лєсік & Т»в сумі 296 477 грн. 70 коп., в тому числі 197 651 грн. 80 коп. за основним платежем, 98 825 грн. 90 коп. за штрафними (фінансовими) санкціями.

ПП «Лєсік & Т»оскаржило зазначене податкове повідомлення рішення в адміністративному порядку спочатку до ДПІ у Київському районі Одеської області, потім до ДПА в Одеській області та до ДПА України, однак оскаржуване повідомлення-рішення залишено без змін.

Позивач вважає, що оскаржувані рішення ДПІ у Київському районі м. Одеси не відповідають приписам чинного податкового законодавства України.

З урахуванням викладеного позивач просить суд позов задовольнити у повному обсязі.

Позивач в судовому засіданні позов підтримав в повному обсязі з підстав викладених в адміністративному позові та наданих поясненнях та просив визнати недійсними податкові повідомлення-рішення за № 0000342334/0 від 08.12.2010 року, №0000412334/0 від 28.12.2010 року .

Представник відповідача -ДПІ у Київському районі м. Одеси - надав до суду письмові заперечення (т. 1 а/с.186-196) в яких просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. В обґрунтування заперечень та власної правової позиції представник відповідача послався на висновки акту перевірки № 5829/23-34/32153060/24 від 22.11.2010 р., складеного за результатами проведеної документальної невиїзної перевірки приватного підприємства «Лєсік & Т»з питань правових відносин з TOB «Агро-Гелеос»код за ЄДРПОУ 31432587, ПП «Агроера 2009»код за ЄДРПОУ 365134744, TOB «Шторм»код за ЄДРПОУ 31657105 за серпень 2010 р., зазначивши, що посадові особи діяли в межах наданих повноважень у відповідності до вимог чинного податкового законодавства України . При цьому він наголошував на тому, що перевірені господарські операції не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними, дані, наведені у деклараціях з податку на додану вартість за липень - серпень 2010 року про обсяги придбання та продажу (а отже і про задекларований податковий кредит та зобов'язання) є недійсними.

В судовому засіданні представник відповідача просив суд в задоволенні адміністративного позову відмовити з підстав, викладених у письмових запереченнях та наданих поясненнях в судовому засіданні.

Суд, заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи та надані докази, дійшов висновку про необґрунтованість адміністративного позову та відсутність підстав для його задоволення.

Судом встановлено, що приватне підприємство «Лєсік & Т»зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради 12.08.2002 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серія А01 № 169879 ( т. 2 а/с. 167).

Згідно витягу з ЄДР станом на 06.05.2011 р. основними видами діяльності позивача за КВЕД є: складське господарство (63.12.0), організація перевезення вантажів (63.40.0), оптова торгівля деревиною (51.53.1), неспеціалізована оптова торгівля харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами (51.39.0), посередництво в торгівлі товарами широкого асортименту (51.19.0), роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах з перевагою продовольчого асортименту (52.11.0), інші види оптової торгівлі (51.90.0) (т. 2 а/с. 164-166).

Свідоцтвом № 100035930 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 19.04.2007 року підтверджується, що ПП «Лєсік & Т»є платником податку на додану вартість (т. 2 а/с.168).

В період з 12.11.2010 року по 19.11.2010 року, старшим державним податковим ревізором-інспектором, інспектором податкової служби 1 рангу, відділу перевірок ризикових операцій управління податкового контролю юридичних осіб Захарченко О. М., згідно із п. 1 ст. 11 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні»та на виконання пункту 5.1 розділу V Наказу №266 «Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів»(з урахуванням змін, внесених наказами ДПА України від 08.12.08 №765 та від 30.12.09 №742) проведено документальну невиїзну перевірку приватного підприємства «Лєсік & Т»з питань правових відносин з TOB «Агро-Гелеос»код за ЄДРПОУ 31432587, ПП «Агроера 2009», код ЄДРПОУ 365134744, TOB «Шторм», код за ЄДРПОУ 31657105 за серпень 2010 року.

За наслідками вказаної перевірки відповідачем складено акт про результати документальної невиїзної перевірки від 22.11.2010р. №5829/23-34/32153060/24 (т. 2 а/с.121-134).

На підставі акту перевірки державною податковою інспекцією у Київському районі м. Одесі прийнято податкове повідомлення-рішення від 08 грудня 2010 року №0000342334/0 за порушення вимог пп.7.2.6, .п.7.2, п.п.7.4.5., п.7.4. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання334735, 80 грн. із них: 239097 грн. -основний платіж та 95638, 80 грн. -штрафна (фінансова) санкція (т. 2 а/с.135).

З матеріалів справи вбачається, що зазначене повідомлення -рішення позивачем було оскаржене в адміністративному порядку. ДПІ у Київському районі м. Одеси своїм рішенням від 13.01.2011 р., ДПА в Одеській області своїм рішенням від 14.02.2011 р. та ДПА України своїм рішенням від 18.04.2011 р. залишили без задоволення зазначені скарги ПП «Лєсік & Т», а оскаржуване повідомлення-рішення без змін.

В період з 08.12.2010 року по 10.12.2010 року, старшим державним податковим ревізором-інспектором, інспектором податкової служби 1 рангу, відділу перевірок ризикових операцій управління податкового контролю юридичних осіб Захарченко О. М., згідно із п. 1 ст. 11 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні»та відповідно до абз.2, пп.3.1.8, п.3.1., р.3 регламенту комплексного відпрацювання сум податкового кредиту з ПДВ, затвердженого наказом ДПА від 25.01.2010 р. № 34, проведено позапланову невиїзну перевірку приватного підприємства «Лєсік & Т»з питань достовірності даних що містяться у податковій декларації з податку на додану вартість за період липень 2010 року.

За наслідками вказаної перевірки відповідачем складено акт про результати документальної виїзної перевірки від 10.12.2010р. №5896/23-34/32153060/24 (т. 1 а/с.155-186).

На підставі акту перевірки державною податковою інспекцією у Київському районі м. Одесі прийнято податкове повідомлення-рішення від 28 грудня 2010 року №0000412334/0 за порушення вимог пп.7.2.6, .п.7.2, п.п.7.4.5., п.7.4. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання 296477, 7 грн. із них: 197651, 8 грн. -основний платіж та 98825, 9 грн. -штрафна (фінансова) санкція (т. 1 а/с.189).

З матеріалів справи вбачається, що зазначене повідомлення -рішення позивачем було оскаржене в адміністративному порядку. ДПІ у Київському районі м. Одеси своїм рішенням від 13.01.2011 р., ДПА в Одеській області своїм рішенням від 14.02.2011 р. та ДПА України своїм рішенням від 18.04.2011 р. залишили без задоволення зазначені скарги ПП «Лєсік & Т», оскаржуване повідомлення-рішення без змін.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на підставі Закону України від 03.04.1997р. №168/97-BP «Про податок на додану вартість»(зі змінами та доповненнями), наказу ДПА України від 30.05.1997р . №166 «Про затвердження Порядку заповнення та подання податкових декларацій з податку на додану вартість»(у редакції наказу від 17.03.2008 року №159) та в рамках дії Наказу №266 підприємству особисто під підпис вручено лист-запит: про надання підтверджуючих документів за встановленими розбіжностями від 14.10.2010 року за №28577/15-02/4472, який ПП «Лєсік & Т»отримано 18.10.2010 року.

На виконання пункту 5.1 розділу V Наказу № 266 відповідь платника податку ПП«Лєсік & Т»від 22.10.2010 року №45 (вх. №8490/10 від 26.10.2010р.), службовою запискою відділу адміністрування ПДВ ДПІ у Київському районі м. Одеси від 29.10.2010 року. №4677/15-02. передано до управління податкового контролю юридичних осіб щодо першочергового вжиття заходів для опрацювання обсягів розбіжностей у показниках податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ платника у сумі понад 1 млн. грн. шляхом організації та проведення позапланової виїзної або невиїзної документальної перевірки платника.

Згідно бази «Співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»встановлено розбіжності. До ДПІ за місцем реєстрації платників податків, по яким значаться розбіжності направлено запити про проведення перевірки підтвердження отриманих від платника податків (іншої особи) відомостей стосовно відносин з контрагентом та дотримання податкового законодавства.

Відповідно отриманих відповідей по постачальниках ПП «Лєсік & Т»з питань правових відносин з TOB «Агро-Гелеос»код за ЄДРПОУ 31432587, ПП «Агроера 2009», код ЄДРПОУ 365134744, TOB «Шторм», код за ЄДРПОУ 31657105 за серпень 2010 року встановлено наступне:

1) ПП «Агроера 2009»на суму податкового кредиту з ПДВ -129475,55 грн.

Судом встановлено, що між ПП «Лєсік & Т»та ПП «Агроера 2009»код ЄДРПОУ 31432587 був укладений договір купівлі-продажу №18/06-10АЛ від 18.06.2010р. умовами якого було передбачено, продавець (ПП «Агроера 2009») зобов'язується передати належний йому товар у власність покупця (ПП «Лєсік & Т»), а покупець прийняти та оплатити товар (п.1.1).

Умови поставки та прийняття зазначеного договором товару - СРТ - TOB «Боріваж». Доставка товару здійснюється за рахунок постачальника - ПП «Агроера 2009»автомобільним транспортом до пункту призначення: TOB «Боріваж»- пгт. Н.Біляри, вул. Індустріальна, 10, для ПП «Лєсік &Т».

Якість товару повинна відповідати вимогам ДСТУ 3769:98.

Датою поставки товару сторони у договором визначили та встановили (п.3.5) за датою приймання товару в пункті розвантаження - TOB «Боріваж»на власника ПП «Лєсік &Т»у квоту TOB «Ростзернопродукт».

Крім того, у специфікаціях до договору також визначено, що має бути зазначено в ТТН, зокрема: замовник - ПП «Агроера 2009»; вантажовідправник - ПП «Агроера 2009»вантажоодержувач - TOB «Боріваж»для ПП «Лєсік&Т»у квоту TOB «Ростзернопродукт»пункт розвантаження - TOB «Боріваж».

Згідно бази «Співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»встановлено розбіжність. До ДПІ у Київському районі м. Донецька направлено запит про проведення перевірки підтвердження отриманих від платника податків (іншої особи) відомостей стосовно відносин з контрагентом та дотримання податкового законодавства.

Листом ДПІ у Київському районі м. Донецька №4062/23-3/36513474 від 27.10.2010 року в адресу ДПІ у Київському районі м. Одеси було надіслано акт про неможливість проведення перевірки контрагента ПП «Агроера 2009»(код за ЄДРПОУ 36513474) з питань підтвердження отриманих від платників податків ПП «Лєсік & Т»(ЄДРПОУ 32153060) за період березень - серпень 2010р., у зв'язку з тим, що здійснити відповідні заходи з метою проведення документальної невиїзної позапланової перевірки ПП «Агроера 2009»з питань перевірки відомостей, отриманих від ПП «Лєсік & Т»(ЄДРПОУ 32153060), ПП «Віталмар Агро»(ЄДРПОУ 30855748), TOB «Катеринопільський елеватор»(ЄДРПОУ 32580463), TOB «Никоній»(ЄДРПОУ 36170760), TOB «Біоіл Універсал Україна»(ЄДРПОУ 34490471), СПД ОСОБА_6 (іпн НОМЕР_1), TOB «Агрофест-Україна»(іпн 364709526593), TOB «Джиністра»(ЄДРПОУ 35989864) відомостей за період березень - серпень 2010р. неможливо, оскільки ПП «Агроера 2009»не заходиться за юридичною адресою, в підтвердження чого наданий Акт виходу на юридичну адресу від 13.10.10 за №3862/23-3.

Крім того, в ході організації проведення перевірки, з метою забезпечення проведення перевірки з питань підтвердження відомостей за результатами встановлених фактів відділом перевірок ризикових операцій управління податкового контролю юридичних осіб направлено запит до відділу податкової міліції ДПІ у Київському районі м. Донецька за № 1889 від 14.10.10 про встановлення місцезнаходження ПП «Агроера 2009», відповідь не отримана.

Згідно відомостей податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, наявних у відповідача встановлено наступне.

Декларація з податку на прибуток підприємства за І квартал 2010 року була надана 16.08.2010р. за № 83588 - прийнята до відома, додаток К1 не надавався, декларація з податку на прибуток підприємства за І півріччя 2010 року була надана 09.08.2010р. за № 80220 - прийнята до відома, Основні засоби у ПП «Агроера 2009»відсутні. Значення в рядках 4.10 «Витрати на поліпшення основних фондів»та 07 «Сума амортизаційних відрахувань»декларацій відсутні.

Розрахунку комунального податку за березень, квітень 2010 року до ДПІ у Київському районі м. Донецька не надавався.

Відповідно до розрахунку комунального податку кількість працюючих на підприємстві у травні - серпні 2010 року складала 15 осіб.

Згідно з інформацією про результати невиїзної документальної перевірки ДПІ у Київському районі м. Донецька № 4062 /23-3/36513474 від 27.10.10р. «Про неможливість проведення перевірки контрагента ПП «Агроера 2009»(код за ЄДРПОУ 36513474) з питань підтвердження отриманих від платників податків ПП «Лєсік & Т»(ЄДРПОУ 32153060) за період березень - серпень 2010р.», наданої листом №4062/23-313 від 27.10.2010 року в адресу ДПІ у Київському районі м. Одеси було у ході перевірки було встановлено відсутність транспортних засобів, домоволодінь, звітів за формою № 1 - ДФ до ДПІ у Київському районі м. Донецька, та те, що платник виключений із Реєстру платників податку на додану вартість в результаті чого встановлено відсутність поставок товарів, що свідчить про укладення угод без мети настання реальних наслідків та повідомлено, що перевіркою встановлено порушення ст.203, 215, 228, 662, 655, 656 ЦК України в частині недодержання правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними, дані, наведені у декларації з податку на додану вартість за серпень 2010 року про обсяги придбання та продажу (а отже і про задекларовані податковий кредит та зобов'язання) є недійсними.

Враховуючи встановлене в судовому засіданні, суд приходить до висновку, що ПП «Агроера 2009»не мало можливості поставляти товар на адресу вищезазначених контрагентів-покупців, але при цьому останнє виписувало податкові накладні із зазначенням в них сум податку на додану вартість (податкового зобов'язання), які до бюджету не сплачувалися, отже податковий кредит з податку на додану вартість, пред'явлений покупцем товарів (робіт, послуг) до відшкодування з бюджету правомірно не приймався відповідачем, оскільки податковий кредит не підтверджується податковим зобов'язанням продавця цих товарів (робіт, послуг), а податкові накладні не виконують своєї функції, оскільки ці податкові накладні не мають статусу юридично значимих, чим в свою чергу порушено вимоги пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. №168/97 - BP із змінами та доповненнями.

2) TOB «Агро - Гелеос»на суму податкового кредиту з ПДВ -100003,53 грн.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що між ПП «Лєсік & Т»та TOB «Агро-Гелеос»код ЄДРПОУ 31432587 був укладений договір купівлі-продажу №18/06-10АГЛ від 18.06.2010р. умовами якого було передбачено, що продавець (TOB «Агро-Гелеос») зобов'язується передати належний йому товар у власність покупця (ПП «Лєсік & Т»), а покупець прийняти та оплатити товар (п.1.1).

Умови поставки та прийняття зазначеного договором товару - СРТ - TOB «Боріваж». Доставка товару здійснюється за рахунок постачальника (TOB «Агро-Гелеос») автомобільним транспортом до пункту призначення: TOB «Боріваж»- пгт. Н.Біляри, вул. Індустріальна, 10, для ПП «Лєсік &Т».

Якість товару повинна відповідати вимогам ДСТУ 3769:98.

Датою поставки товару договором (п.3.5) визначено датою приймання товару в пункті розвантаження - TOB «Боріваж»на власника ПП «Лєсік &Т»у квоту TOB «Ростзернопродукт».

У специфікаціях до договору також визначено, що має бути зазначено в ТТН, зокрема: замовник - TOB «Агро- Гелеос»; вантажовідправник - TOB «Агро- Гелеос»вантажоодержувач - TOB «Боріваж»для ПП «Лєсік &Т»у квоту TOB «Ростзернопродукт»пункт розвантаження - TOB «Боріваж».

По факту завезення постачальниками Товару відповідно зазначених договорів, ПП «Лєсік & Т»щоденно оперативно отримує відомості щодо обсягу завезеного товару в розрізі постачальників з зазначенням в реєстрі номеру автомобільного транспорту, номеру ТТН, дати відвантаження та дати приймання в порту, кількості відвантаженого та прийнятого Товару. Щоденно з постачальниками проводиться звіряння в телефонному режимі, та отримується факсом комплект первинних документів згідно умов договору (рахунок, видаткова та податкова накладна)на обсяг відвантаженого товару. На підставі отриманих первинних документів проводилась оплата за отриманий товар. Періодично отримуються з порту екземпляр ТТН і звіряється з даними наданих реєстрів з порту.

Згідно бази «Співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»встановлено розбіжність. До ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області направлено запит про проведення перевірки підтвердження отриманих від платника податків (іншої особи) відомостей стосовно відносин з контрагентом та дотримання податкового законодавства від 02.11.2010р. №30489/7/23-34/484.

ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області за №13100/7/23-037 від 02.11.2010 року в адресу ДПІ у Київському районі м. Одеси було надіслано довідку №2254 від 02.11.2010р. «Про неможливість проведення перевірки TOB «Агро-Гелеос»(ЄДРПОУ 31432587) з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами, яким сформовано податковий кредит в липні-серпні 2010 року», у якій зазначено, перевірка проводилась без відома та присутності директора TOB «Агро-Гелеос»ОСОБА_7, оскільки на момент проведення перевірки місцезнаходження TOB «Агро-Гелеос»не встановлено, про що складено довідку про встановлення місцезнаходження платника податків від 15.10.2010року № б/н.

Згідно відомостей податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, наявних у відповідача встановлено наступне.

Декларація з податку на прибуток за 2009 рік (вх. №9002983852 від 08.02.2010 року) показники декларації за 2009 рік: скориговані валові доходи - 105818001 грн., скориговані валові витрати - 105745475 грн., прибуток, який підлягає оподаткуванню - 72526 грн., податок на прибуток становить - 18132 грн., основні засоби за даною декларацією з податку на прибуток додаток К1/1 - 0,0 грн. Значення в рядках 4.10 «Витрати на поліпшення основних фондів»та 07 «Сума амортизаційних відрахувань»декларацій відсутні.

Декларація з податку на прибуток за І квартал 2010 року - не надана.

Податкова декларація з ПДВ за березень 2010 року (вх. №9001360861 від 26.04.2010 р.) при обсягах поставки 8530350 грн. сума ПДВ, яка підлягає до сплати в бюджет - відсутня, залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту (р.26) складає 7257 грн.

Декларації з ПДВ по TOB «Агро-Гелеос»- за квітень та травень 2010 року має статус не визнаної податкової звітності.

Згідно інформаційної бази «Система автоматизованого співставлення податкових зобов 'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»по TOB «Агро-Гелеос»наявні такі розбіжності:

- за липень 2010року: заниження податкового зобов'язання становить 780570,53 тис. грн.;

- за серпень 2010року: заниження податкового зобов'язання становить 493805,00 тис. грн.

Згідно декларації з податку на прибуток за 2009р. № 9002983852 від 08.02.2010 року, валовий дохід складає 105818001,0 грн., декларацію за 1 кв. 2010р. до ДПІ у Комінтернівському районі не подано.

За даними Декларацій з податку на додану вартість за січень - серпень 2010р. загальний обсяг оподатковуваних операцій склав 7263,7 тис. грн.

Згідно податкового розрахунку комунального податку за І квартал 2010 р. кількісний склад працівників на підприємстві складає 4 особи у штаті та 5 осіб за сумісництвом.

Підприємство не знаходиться за місцезнаходженням, про що було складено акт ВПМ у Комінтернівському районі Одеської області обстеження місцезнаходження СПД за юридичною адресою від 15.10.2010 року.

Крім того, в ході організації проведення документальної невиїзної перевірки, з метою забезпечення підтвердження отриманих від платника податків відомостей, заявлених у податкової звітності, за результатами встановлених фактів вжито такі заходи: направлено запит на встановлення місцезнаходження платника податків від 15.10.2010р. ВПМ надана довідка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, де зазначено: місцезнаходження платника податків не встановлено службова записка ВПМ вих. №388/26 від 15.10.2010 року.

Направлено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходження (Форма№18-ОПП) вих.№11769/9/29 від 05.10.2010 року.

Отже, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на TOB «Агро-Гелеос»відсутні трудові ресурси, складські приміщення , виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.

Отже, TOB «Агро-Гелеос»не мало реальної можливості поставити товар на адресу вищезазначених контрагентів-покупців, але при цьому останнє виписувало податкові накладні із зазначенням в них сум податку на додану вартість (податкового зобов'язання), які до бюджету не сплачувалися, то податковий кредит з податку на додану вартість, пред'явлений покупцем товарів (робіт, послуг) до відшкодування з бюджету не приймається, оскільки податковий кредит не підтверджується податковим зобов'язанням продавця цих товарів (робіт, послуг), а податкові накладні не виконують своєї функції і оригінали податкових накладних не підтверджуються копією, які не можуть розглядатись в якості необхідного підтвердження податкових зобов'язань, оскільки ці податкові накладні не мають статусу юридично значимих, чим порушено вимоги пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. №168/97 - ВР, із змінами та доповненнями.

3) TOB «Шторм»код за ЄДРПОУ 31657105 і.п.н. 316571015172 на суму податкового кредиту з ПДВ - 645804,95 грн.

В судовому засіданні встановлено, що між ПП «Лєсік & Т»та TOB «Шторм»код ЄДРПОУ 31657105 був укладений договір купівлі-продажу №18/06-10ШЛ від 18.06.2010р. умовами якого було передбачено, що продавець (TOB «Шторм») зобов'язується передати належний йому товар у власність покупця (ПП «Лєсік & Т»), а покупець прийняти та оплатити товар (п.1.1).

Умови поставки та прийняття зазначеного договором товару - СРТ - TOB «Боріваж». Доставка товару здійснюється за рахунок постачальника (TOB «Шторм») автомобільним транспортом до пункту призначення: TOB «Боріваж»- пгт. Н.Біляри, вул. Індустріальна, 10, для ПП «Лєсік &Т».

Якість товару повинна відповідати вимогам ДСТУ 3769:98.

Датою поставки за договором (п.3.5) визначена дата приймання товару в пункті розвантаження - TOB «Боріваж»на власника ПП «Лєсік & Т»у квоту TOB «Ростзернопродукт».

У специфікаціях до договору визначено, що має бути зазначено в ТТН, зокрема: замовник - TOB «Шторм»; вантажовідправник - TOB «Шторм»вантажоодержувач - TOB «Боріваж»для ПП «Лєсік & Т»у квоту TOB «Ростзернопродукт»пункт розвантаження - TOB «Боріваж».

По факту завезення постачальниками товару відповідно зазначених договорів, ПП «Лєсік & Т»щоденно оперативно отримує відомості щодо обсягу завезеного товару в розрізі постачальників з зазначенням в реєстрі номеру автомобільного транспорту, номеру ТТН, дати відвантаження та дати приймання в порту, кількості відвантаженого та прийнятого товару. Щоденно з постачальниками проводиться звіряння в телефонному режимі, та отримується факсом комплект первинних документів згідно умов договору (рахунок, видаткова та податкова накладна) на обсяг відвантаженого товару. На підставі отриманих первинних документів проводилась оплата за отриманий товар.

Так в графі замовник вказано - TOB «Шторм», в графі вантажовідправник вказаний TOB «Шторм», в графі вантажоодержувач зазначено TOB «Боріваж»для ТОВ «Лєсік &Т»у квоту TOB «Ростзернопродукт», пункт розвантаження TOB «Боріваж», є відмітка про прийняття зерна, заповнені строки «відомості про вантаж»- що ідентифікують вантаж - ячмінь та його кількість, кількість яка фактично прийнята та дата прийняття за підписом відповідальної особи, дати фактично поставленого зерна.

Згідно бази «Співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»встановлено розбіжність. До ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області направлено запит про проведення перевірки підтвердження отриманих від платника податків (іншої особи) відомостей стосовно відносин з контрагентом та дотримання податкового законодавства від 02.11.2010р. №30489/7/23-34/484.

Листом ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області №13101/7/23-037 від 02.11.2010 року в адресу ДШ у Київському районі м. Одеси було надіслано довідку №2359/15-02/31657105 від 02.11.2010р. про неможливість проведення перевірки TOB «Шторм»(ЄДРПОУ 31657105) з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами, яким сформовано податковий кредит в серпні 2010 р., у якій зазначено: перевірка проводилась без відома та присутності директора TOB «Шторм» ОСОБА_7, оскільки на момент проведення перевірки місцезнаходження TOB «Шторм»не встановлено про що складено акт ВПМ ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області про обстеження місцезнаходження суб'єкта господарювання за юридичною адресою від 15.10.2010 р. де зазначено, що місцезнаходження платника податків не встановлено, за юридичною адресою та сектором реєстрації та обліку податків складено повідомлення (форми 18-ОПП) №12294/9/29 від 18.10.2010р. про відсутність за місцезнаходження платника податків .

Згідно відомостей податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, наявних у відповідача встановлено наступне.

Декларація з податку на прибуток за 2009 рік (вх. №9002988763 від 08.02.2010р. показники декларації за 2009 рік: скориговані валові доходи - 968 880 283 грн., скориговані валові витрати - 968 617 230 грн., прибуток, який підлягає оподаткуванню - 263 053 грн., податок на прибуток - 65 763 грн.).

Податкова декларація з ПДВ за березень 2010 року (вх. №9001375323 від 27.04.2010р.) (при обсягах поставки 47 964 710 грн. сума ПДВ, яка підлягає до сплати в бюджет - відсутня, залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту (р.26) складає 108 075 грн.).

Декларація з ПДВ за квітень, травень, червень, липень, серпень 2010року згідно бази даних ДПІ у Комінтернівському районі відсутня.

Згідно декларації з податку на прибуток за 2009р. № 9002988763 від 08.02.2010 року, валовий дохід складає 968880283,00 грн., декларацію за 1 кв. 2010р. до ДПІ у Комінтернівському районі не надана.

За даними Декларацій з податку на додану вартість за січень - березень 2010р. загальний обсяг оподатковуваних операцій склав 102 660,2 тис. грн.

Відповідно до довідки по формі 1 ДФ кількість працюючих на підприємстві у 1 кварталі 2010 року складала 9 осіб.

Підприємство не знаходиться за місцезнаходженням про що складено акт ВПМ ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області обстеження місцезнаходження суб'єкта господарювання за юридичною адресою від 15.10.2010р.

Крім того, в ході організації проведення документальної невиїзної перевірки, з метою забезпечення підтвердження отриманих від платника податків відомостей, заявлених у податкової звітності, за результатами встановлених фактів вжито такі заходи: направлено повідомлення форма 18-ОПП «12294/9/29 від 18.10.2010 р. про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням державному реєстратору у Комінтернівському районі.

Отже, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на TOB «Шторм»відсутні трудові ресурси, складські приміщення , виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.

Отже, TOB «Шторм»не мало реальних можливостей поставити товар на адресу вищезазначених контрагентів-покупців, але при цьому останнє виписувало податкові накладні із зазначенням в них сум податку на додану вартість (податкового зобов'язання), які до бюджету не сплачувалися, то податковий кредит з податку на додану вартість, пред'явлений покупцем товарів (робіт, послуг) до відшкодування з бюджету не приймається, оскільки податковий кредит не підтверджується податковим зобов'язанням продавця цих товарів (робіт, послуг), а податкові накладні не виконують своєї функції і оригінали податкових накладних не підтверджуються копією, які не можуть розглядатись в якості необхідного підтвердження податкових зобов'язань, оскільки ці податкові накладні не мають статусу юридично значимих, чим порушено вимоги пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. №168/97 - ВР, із змінами та доповненнями.

Виходячи з встановленого, відповідно до статті 3 Господарського Кодексу України, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва -підприємцями.

Відповідно до ст.42 підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями), з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (відповідно до ст.1 Закону України «Про підприємництво») підприємництво - це безпосередня самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність по виробництву продукції, виконанню робіт, наданню послуг з метою отриманню прибутку, яка здійснюється фізичними та юридичними особами, зареєстрованими як суб'єкти підприємницької діяльності у порядку, встановленому законодавством).

Згідно Національного Класифікатора України, прийнятого наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 р. № 375 із змінами та доповненнями, економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів та послуг), який здійснюється з використанням певних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів тощо. Економічна діяльність характеризується витратами на виробництво, процесом виробництва та випуском продукції.

Основний вид економічної діяльності - вид діяльності статистичної одиниці, на який припадає найбільший внесок у валову додану вартість (або визначений інший критерій). При цьому, вибір показника для визначення основного виду діяльності, як правило, не впливає на результат.

В ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, ДПІ у Київському районі м. Донецька та ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області встановлено відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної фінансово-господарської діяльності, в силу відсутності технічного персоналу, основних засобів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, при значних обсягах реалізації товарів (робіт, послуг), що дає змогу ставити під сумнів факт здійснення суб'єктом господарювання, задекларованого основного виду діяльності.

Відповідно до ст. 8 Закону України від 16.07.1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»:

1. Бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

2. Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

3. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Отже суд, вважає висновок суб'єкту владних повноважень, щодо відсутні на ТОВ «Агро - Гелеос», ПП «Агроера 2009», ТОВ «Шторм» трудових ресурсів, складських приміщень, виробничих потужностей для здійснення будь-якого виду діяльності, що як наслідок вказує на проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру, обґрунтованим та доведеним.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами обумовлена п.1.2 ст. 1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за № 168/704, де первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Згідно вимог:

- п.3 ст. 5 та п.1 ст.7 Господарського Кодексу України від 16.01.03р. №436-ІV, якими визначено: суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства; відносини у сфері господарювання регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також іншими нормативними актами, ТОВ «Агро - Гелеос», ПП «Агроера 2009», ТОВ «Шторм» , не надано підтверджуючих документів щодо виникнення податкових зобов'язань.

- п.2 ст.3 Закону України від 16.07.1999р. № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»визначено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку який ведеться підприємством, фінансова, податкова, статистична і другі види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

- п.п 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, п.п.7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. №168/97 - ВР із змінами та доповненнями, якими визначено, що об'єктом оподаткування є операції платників податків з постачання товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України; база оподаткування операцій з постачання товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, виїзного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), виключаючи податок на додану вартість, який зараховується до ціни товарів (послуг), згідно законам України з питань оподаткування; датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку; або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Згідно з п. 1.3, ст.1 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР «Про податок на додану вартість», платник податку - особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України.

Відповідно п.п. 7.2.4 п.7.2 ст.7 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР «Про податок на додану вартість», із змінами і доповненнями, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим, як платники податку у порядку передбаченому п. 9.6 ст.9 цього Закону.

Згідно п.п. 7.2.3, 7.2.4, п.7.2 ст.7 п. 9.6 ст.9 Закону України від 03.04.97р. за №168/97-ВР «Про податок на додану вартість»(із змінами і доповненнями) якими визначено, що податкова накладна складається в момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної передається покупцю, а копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.

При цьому право на нарахування податку на додану вартість та складання податкових накладних згідно п.п. 7.4.5 п.7.4 ст. 7 надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку, і не дозволяється включення до податкового кредиту будь-яких витрат по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними.

Згідно п.1.8, ст.1 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР «Про податок на додану вартість», із змінами і доповненнями, «Бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом».

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Сукупність податків та зборів до бюджету та державних цільових фондів, що справляються у встановленому законами України порядку становить систему оподаткування.

Таким чином, несплата ТОВ «Агро - Гелеос», ПП «Агроера 2009», ТОВ «Шторм» податків, у встановленому законодавством України порядку, суперечить принципам системи оподаткування, що створена в інтересах держави, та формуванню доходної частини державного бюджету України.

Суд вважає обґрунтованими висновки ДПІ у Київському районі м. Одеси Одеської області ДПС про наявність порушень податкового законодавства ТОВ «Лєсік &Т» , які викладені в акті перевірки від 22.11.2010р. №5829/23-34/32153060/24 та від 10.12.2010р. №5896/23-34/32153060/24 , з наступних підстав.

Підпунктом 7.2.1 пункту 7.2 ст. 7 вказаного Закону «Про податок на додану вартість»(який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: а) порядковий номер податкової накладної; б) дату виписування податкової накладної; в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача; ж) ціну поставки без врахування податку; з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Згідно пп. 7.2.3., 7.2.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»(який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому Законом.

Відповідно до положень підпункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податкова накладна є підставою для нарахування податкового кредиту.

Відповідно до пп.7.4.1 п. 7.4 ст.7 Закону № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість»(який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість»(який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Виходячи зі змісту пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»(який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на податковий кредит можуть мати лише реально вчинені господарські операції з придбання товарів, послуг чи основних фондів із метою використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, а не саме -лише оформлення відповідних документів або рух грошових коштів на поточних рахунках платників податку.

Відповідно до пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податків в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) -в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податків товарів (робіт, послуг).

Статтею 1 Закону України від 16.07.99 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно зі статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

За відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі, якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку, відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Таким чином, судом встановлено, що позивачем наданими документами не доведено факту дійсності та легальності оподатковуваних господарських операцій. Зокрема, подані позивачем як докази своїх позовних вимог первинні фінансові та бухгалтерські документи не є достатніми для беззаперечного твердження про дійсне виконання господарських операцій з контрагентом, тобто такими, що дають право позивачу віднести відповідні суми до податкового кредиту.

Позивачем не доведено факту збільшення основних фондів позивача, внаслідок проведення оподатковуваних операцій.

З урахуванням сукупності наведених обставин, суд не може вважати доведеним факт реального виконання господарських операцій, за рахунок яких сформовано податковий кредит.

Суд погоджується з висновком податкового органу про непідтвердженість валових витрат та податкового кредиту належними первинними документами.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_7, який одночасно є директором ТОВ «Агро -Гелеос»та ТОВ «Шторм» пояснив, що співпрацював з ПП «ЛЄСІК & Т». При цьому в судовому засіданні ОСОБА_7 також пояснив, що з директором позивача ОСОБА_8 він не знайомий. Виходячи з цього, у суду виникають сумніви щодо реальності підписання договорів між позивачем та ТОВ «Агро -Гелеос»та ТОВ «Шторм», оскільки ці договори підписані особисто директорами ОСОБА_7 та ОСОБА_8 Пояснень та доказів, які б спростували сумніви суду щодо реального підписання цих договорів суду не надано.

З урахуванням викладеного, суд критично ставиться до пояснень свідка ОСОБА_7.

Згідно Листа Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 року №742/11/13-11, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції, тобто достовірні первинні документи. Для з'ясування обставин реальності вчинення господарської операції судам належить ретельно перевіряти доводи податкових органів про фактичне нездійснення господарської операції, викладені в актах перевірки або підтверджені іншими доказами.

Враховуючи встановлені обставини, суд вважає, що господарські операції позивача з ТОВ «Агро -Гелеос», ПП «Агроера 2009», ТОВ «Шторм» суперечать актам цивільного законодавства, встановлено факти, які свідчать про те, що проведення таких операцій не відповідає дійсним намірам сторін і, що вони спрямовані на ухилення від сплати податків за фінансово-господарськими результатами.

Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на вищезазначене суд прийшов до висновку, що відповідачем доведено факт правомірності прийняття ним оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

За таких обставин, суд вважає, що відповідачем правомірно збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість та застосовано штрафну (фінансову) санкцію.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи докази в сукупності, суд дійшов висновку, що податкові повідомлення -рішення № 0000342334/0 від 08.12.2010 та №0000412334/0 від 28.12.2010, прийняті без порушенням вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим не підлягають скасуванню.

Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 158-163, 167 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову приватного підприємства «ЛЄСІК & Т»до державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області державної податкової служби про визнання недійсними податкового повідомлення-рішення за № 0000342334/0 від 08.12.2010 року та податкового повідомлення-рішення №0000412334/0 від 28.12.2010 року відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, або в порядку ч.2 ст. 186 КАС України.

Суддя /підпис/ Потоцька Н.В.

м.Одеса

В задоволенні адміністративного позову приватного підприємства «ЛЄСІК & Т»до державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області державної податкової служби про визнання недійсними податкового повідомлення-рішення за № 0000342334/0 від 08.12.2010 року та податкового повідомлення-рішення №0000412334/0 від 28.12.2010 року відмовити повністю.

15 травня 2012 року

.

Дата ухвалення рішення15.05.2012
Оприлюднено28.05.2012
Номер документу24210514
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/3507/2011

Ухвала від 13.05.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Постанова від 15.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні