Постанова
від 08.05.2012 по справі 1570/1993/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/1993/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 травня 2012 року

11 год. 37 хв.

У залі судових засідань № 31

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Балан Я.В.

при секретарі судового засідання - Давтян Л.Г.

за участю сторін:

представник позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю)

представник відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю)

розглянувши в відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до комунальної установи «Міська поліклініка № 10»(код ЄДРПОУ 02774496) про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5 100 грн. 00 коп.,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до комунальної установи «Міська поліклініка № 10»(надалі -КУ «Міська поліклініка № 10») про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5 100 грн. 00 коп. в якому позивач зазначає, що за порушення законодавства про електроенергетику на відповідача накладено штраф, що оформлено постановою № 05/10-01-0054 від 06.12.2011 р. Відповідач як суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити вищевказаний штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення, однак до теперішнього часу штраф у сумі 5 100 грн. 00 коп. до Державного бюджету не сплачений, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, дав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, та просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, у задоволенні адміністративного позову просив відмовити, проте в судових дебатах позов визнав у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, а також обставини якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що на підставі наказу державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області № 05/10-01-0542 від 29.06.2011 р. державному інспектору з енергетичного нагляду ОСОБА_3 видано направлення на проведення заходу № 05/10-01-0598 від 29.06.2011 р. За результатами проведеного заходу складено акт здійснення заходу з державного енергетичного нагляду (контролю) № 05/11-20-0519 від 08.07.2011 р. (аркуш справи 11-17).

Захід з державного енергетичного нагляду здійснювався в присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання - головного лікаря ОСОБА_4, предмет державного нагляду: обстеження з виконання комплексу заходів із забезпечення стійкої роботи електроенергетичного господарства соціально важливих споживачів електричної енергії в осінньо-зимовий період та в умовах надзвичайних ситуацій.

Судом встановлено, що електропостачання здійснюється на підставі договору про постачання електричної енергії № 8 від 18.10.2007 р. (аркуші справи 31-37).

Відповідно до зазначеного акта, відповідачем порушено вимоги п. 5.1.1, 5.1.3, 5.2.17, 5.2.20, 5.5.1, 6.3.20, 5.5.5, 5.3.2, 5.3.5, 6.7.6, 6.7.3, 6.13.5, 6.13.5 Додаток 1, 6.4.36 Додаток 1, 6.7.4 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України № 258 від 25.07.2006 р., 5.4, 5.6, 1.7, 1.8, 1.5 Правил користування електричною енергією (із змінами) затверджених постановою НКРЕ № 28 від 31.07.1996 р. (аркуші справи 11-17).

Зазначений акт підписав уповноважена особа суб'єкта господарювання -ОСОБА_4, з актом ознайомився і один примірник отримав від суб'єкта господарювання -ОСОБА_4 Опис пояснень, зауважень або заперечень зі сторони відповідача стосовно акту був відсутній (аркуш справи 16).

Приписом державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області № 05/11-20-0519 від 08.07.2011 р., на підставі ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»та акту від 08.07.2011 р. № 05/11-20-0519, головному лікарю КУ «Міська поліклініка № 10»-ОСОБА_4 приписано усунути виявлені порушення чинного законодавства шляхом вжиття заходів, визначених у цьому приписі у термін встановлений також вказаним приписом (аркуші справи 8-10).

Зазначений припис було отримано керівником суб'єкта господарювання -ОСОБА_4 (аркуш справи 10).

11.12.2011 р. державним інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_3 відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання»у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання -інженера ОСОБА_5, проведено позаплановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах: КУ «Міська поліклініка № 10», предмет державного нагляду: перевірка виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме: Припис № 05/11-20-0519 від 08.07.2011 р.

За результатами якого складено акт перевірки (протокол) № 05/11-20-0054 від 01.12.2011 р. (аркуш справи 7)

Відповідно до зазначеного акту, відповідачем не виконано вимоги припису від 08.07.2011 року № 05/11 20-0519 у частині п.п. 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 17, 18, 19 (аркуш справи 7).

Зазначений акт підписала уповноважена особа суб'єкта господарювання -інженер ОСОБА_5, з актом ознайомився і один примірник отримав від суб'єкта господарювання -ОСОБА_4

Постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 06.12.2011 р. № 05/10-01-0054, за результатами розгляду акту перевірки № 05/11-20-0054 складеного 01.12.2011 р. державним інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_3, головним лікарем ОСОБА_4, ОСОБА_5, про правопорушення: ухилення від виконання вимог Припису від 08.07.2011 р. № 05/11-20-0519 у частині: п.п. 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 17, 18, 19, що є порушенням згідно статті 27 Закону України «Про електроенергетику», на КУ «Міська поліклініка № 10»накладено штраф у розмірі 5 100 грн. 00 коп. (аркуш справи 4).

У постанові також зазначено, що сума штрафу має бути протягом 30 днів з дня прийняття постанови сплачена до Державного бюджету України.

Зазначену постанову отримано відповідачем 10.02.2012 р., про що свідчить повідомлення «Укрпошти»про вручення поштового відправлення (аркуш справи 6).

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство палива та енергетики України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1540 від 02.11.2006 р. Міністерство палива та енергетики України (Мінпаливенерго) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мінпаливенерго є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому та нафтогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс).

Відповідно до п. 1 Наказу Міністерства палива та енергетики «Про державний енергетичний нагляд»№ 422 від 03.11.2006 р. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996 р., здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» (НЕК «Укренерго»).

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго»відповідно Статуту, затвердженого наказом Міністерства палива та енергетики України № 121 від 27.02.2007р., є державним унітарним підприємством електроенергетичної галузі та входить до сфери управління Міністерства палива та енергетики, створене відповідно до наказу Міністерства енергетики України № 54 від 16.04.1998 р. на базі державних підприємств «Національний диспетчерський центр електроенергетики «України» та «Державна електрична компанія «Укрелектропередача».

Відповідно до Статуту Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», до напрямків його діяльності відноситься здійснення державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до Закону України «Про електроенергетику»та Положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 р., державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Нагляд за електричними та тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Відповідно до абз. 1 п. 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996 р. державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»№ 877-V від 05.04.2007 р. передбачено, що планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Споживачами енергії, відповідно до абз. 17 ст. 1 Закону України «Про електроенергетику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 р., є суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

Згідно із ч. 5 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 р., державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право:

- безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики;

- отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці;

- надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів;

- вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії;

- надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення;

- застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про теплопостачання»№ 2633-IV від 02.06.2005 р. державний нагляд у сфері теплопостачання здійснюють державні інспекції та інші органи у порядку, встановленому законом. Державні інспектори мають право:

- безперешкодно у будь-який час відвідувати об'єкти теплопостачання для перевірки додержання нормативно-правових актів у сфері теплопостачання з питань, що належать до їх компетенції, отримувати від посадових осіб інформацію щодо виконання цих актів;

- надавати в межах своїх повноважень приписи про усунення порушень нормативно-правових актів;

- отримувати інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань;

- надсилати приписи керівникам теплогенеруючих або теплопостачальних організацій про приведення засобів контролю, обліку та регулювання теплової енергії і теплоносія на об'єктах теплопостачання у відповідність із нормами та стандартами у сфері теплопостачання;

- надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації об'єктів у сфері теплопостачання, якщо це створює загрозу життю та здоров'ю обслуговуючого персоналу та здоров'ю населення;

- застосовувати в установленому законом порядку санкції до суб'єктів відносин у сфері теплопостачання за порушення нормативно-правових актів з питань, що належать до їх компетенції.

Згідно з ч. 11 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»№ 877-V від 05.04.2007 р. плановий чи позаплановий захід повинен здійснюватися у присутності керівника або його заступника, або уповноваженої особи суб'єкта господарювання.

Частиною 4 ст. 26 Закону України «Про електроенергетику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 р. передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Згідно з ч. 9 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»№ 877-V від 05.04.2007 р. невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Відповідно до положень ч. ч. 3-7 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 р., суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів, в тому числі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою. Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку. Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України. Санкції, передбачені частиною восьмою статті 24, частинами третьою, четвертою і п'ятою статті 26 та частиною третьою цієї статті, застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»№ 877-V від 05.04.2007 р. невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

Згідно із п. п. 7, 8 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 р. рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 р. передбачено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінюючи надані у справі докази, виходить із принципів адміністративного судочинства - змагальність, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин справи, згідно із яким розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі вищевикладеного, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, оцінюючи надані сторонами у справі докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, підтверджені доказами, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати.

Оскільки позивачем надано докази сплати судових витрат у сумі 107 грн. 30 коп. за платіжним дорученням № 146 від 06.03.2012 р. (аркуш справи 18), зазначені судові витрати слід покласти на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись Законом України «Про електроенергетику» № 575/97-ВР від 16.10.1997 р., Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»№ 877-V від 05.04.2007 р., Законом України «Про теплопостачання»№ 2633-IV від 02.06.2005 р., ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159-164, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до комунальної установи «Міська поліклініка № 10»(код ЄДРПОУ 02774496, 65033, м. Одеса, вул. Гаркавого, 2) про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5 100 грн. 00 коп. -задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з комунальної установи «Міська поліклініка № 10»(код ЄДРПОУ 02774496, 65033, м. Одеса, вул. Гаркавого, 2) штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5 100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп. на р/р 31112106700007, одержувач: державний бюджет м. Одеси, код ЄДРПОУ: 23213460, банк одержувач: ГУДКУ в Одеській області, м. Одеса, МФО: 828011, назва рахунку: м. Одеса, 21081100.

Стягнути з комунальної установи «Міська поліклініка № 10»(код ЄДРПОУ 02774496, 65033, м. Одеса, вул. Гаркавого, 2) на користь державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»судові витрати у сумі 107 грн. 30 коп. на р/р 26003003057001 філія ПАО КБ «Надра»ОРУ, МФО 34191066, код банку 328975.

Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено та підписано «08»травня 2012 р.

Суддя Я.В. Балан

08 травня 2012 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.05.2012
Оприлюднено25.05.2012
Номер документу24210614
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/1993/2012

Ухвала від 23.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Постанова від 08.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні