cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 квітня 2012 року Справа № 2а/2370/975/2012
08 год. 45 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Чубар Т.М.,
при секретарі -Гоменюк О.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «НВП Спецекспорт»про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулася Смілянська об'єднана державна податкова інспекція Черкаської області Державної податкової служби, в якому просить припинити юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «НВП Спецекспорт».
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем як платником податків на протязі більше одного року не надавалися податкові декларації до державної податкової служби, що є підставою для припинення юридичної особи.
Позивач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання, в якому просить суд провести засідання без участі представника інспекції, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 20724, Черкаська область, Смілянський район, с. Костянтинівка, вул. Насонова, буд. 36, в судове засідання не з'явився, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.
Відповідно до ч. 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідач -товариство з обмеженою відповідальністю «НВП Спецекспорт»зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 15.03.2004р., ідентифікаційний код 32881991 (свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності-юридичної особи від 15.03.2004р.) та перебуває на обліку в Смілянській об'єднаній державній податковій інспекції Черкаської області Державної податкової служби як платник податків і зборів з 22.03.2004р. за № 7668 (довідка про взяття на облік платника податків № 12 від 20.01.2009р.).
Статтею 19 Господарського кодексу України встановлено обов'язок усіх суб'єктів господарювання вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.
Так, згідно зі статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування»№ 1251-XII від 25.06.1991р., що діяв на момент виникнення спірних правовідносин, одним з обов'язків платників податків визначено подання до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларацій, бухгалтерської звітності та інших документів і відомостей, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Порядок подання податкових декларацій до 01.01.2011р. визначений в Законі України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-III від 21.12.2000р. Зокрема статтею 4 цього Закону передбачено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Разом з тим, відповідачем в порушення вищезазначених правил здійснення господарської діяльності останній раз звітність до Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби подано за підсумками 9 місяців 2010 року, що підтверджується декларацією з податку на прибуток підприємства за 9 місяців 2010 року, від 09.11.2010р. та довідкою Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області № 2900/15-025 від 29.02.2012р.
При цьому як вбачається з наданої позивачем довідки № 317/10-060 від 14.03.2012р., станом на 14.03.2012р. за відповідачем заборгованість перед бюджетом зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) не обліковується.
Статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»№ 755-IV від 15.05.2003р., що є спеціальним в частині регулювання відносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, в свою чергу, визначено, що неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Відповідно до ч. 1 статті 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно зі статтею 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду.
Відповідним правом на звернення до суду у випадках, встановлених законом, щодо припинення юридичної особи (скасування державної реєстрації) згідно п.п. 20.1.12 п. 20.1 статті 20 Податкового кодексу України наділені органи державної податкової служби.
З урахуванням наведених норм, а також того, що відповідач не подавав до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності більше одного року, вказані дії порушують встановлені законодавчими актами правила здійснення господарської діяльності та є підставою для припинення такого суб'єкта господарювання. Враховуючи право органів державної податкової служби звертатися до суду з позовною заявою про припинення юридичної особи, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «НВП Спецекспорт», ідентифікаційний номер 32881991.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Т.М. Чубар
Повний текст постанови виготовлений 25 квітня 2012 року.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24211602 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Т.М. Чубар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні