ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2012 року Справа № 2а/2370/1139/2012
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Гаращенка В.В.,
при секретарі -Бондар Т.П.,
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1 -за довіреністю;
представника відповідача: не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Черкаського районного центру зайнятості до приватного підприємства «Бізнес-Охорона-Сервіс»про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Черкаський районний центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства «Бізнес-Охорона-Сервіс»про стягнення штрафу у розмірі 10991 грн. 30 коп.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що відповідачем в добровільному порядку не сплачений штраф у розмірі 10991 грн. 30 коп., визначений в акті №2 від 28.02.2012 року за порушення вимог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлений про місце, дату та час розгляду справи, про що свідчить клопотання відповідача про відкладення розгляду справи по причині, яку суд не вважає поважною. Відповідно до ч. 1 ст. 122 КАС України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Ухвала про відкриття провадження у справі прийнята 13 квітня 2012 року. Крім того, в силу ч. 2 ст. 16 КАС України для надання правової допомоги при вирішенні справ у судах в Україні діє адвокатура. У випадках, встановлених законом, правова допомога може надаватися й іншими фахівцями в галузі права. Разом з тим, відповідач станом на день вирішення справи не скористався своїм правом та не забезпечив себе правовою допомогою при вирішені справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, суд дійшов наступного.
Приватне підприємство «Бізнес-Охорона-Сервіс»зареєстроване як платник внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в Черкаському районному центрі зайнятості 25 січня 2005 року, заява №832.
Згідно положень статті 34 Закону України від 01.03.1991 року № 803-XII «Про зайнятість населення»контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.
З метою реалізації Закону «Про зайнятість населення»і постанови Верховної Ради УРСР про введення його в дію Кабінет Міністрів Української РСР своєю Постановою від 24 червня 1991 року №47 «Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населення»затвердив, зокрема, положення про державну службу зайнятості та про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Пунктом 1 Положення про державну службу зайнятості встановлено, що Державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Основними завданнями державної служби зайнятості, крім іншого, є контроль за дотриманням законодавства про зайнятість підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності (абзац п'ятий пункту 2 Положення про державну службу зайнятості із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.98 року №1435).
Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення відповідно до покладених на неї завдань проводяться перевірки додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями, передусім щодо подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників (абзац шостий підпункту «а»пункту 6 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого Постановою КМУ від 24 червня 1991 року №47 в редакції постанови КМУ від 14.09.98 року №1435).
На підставі наведених положень працівником Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість Черкаського обласного центру зайнятості за результатами проведеної перевірки 28 лютого 2012 року відносно ПП «Бізнес-Охорона-Сервіс»складено акт №2 «Про порушення вимог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».
Вказаним актом зафіксовано порушення відповідачем вимог пункту 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення», а саме: не надання ПП «Бізнес-Охорона-Сервіс»до Черкаського районного центру зайнятості звіту про запланове вивільнення працівників по формі №4-ПН (план) та звіту про фактичне вивільнення працівників по формі №4-ПН (факт) на ОСОБА_2.
Згідно акта №2 від 28 лютого 2012 року вказана особа звільнена з посади головного бухгалтера ПП «Бізнес-Охорона-Сервіс»на підставі п.1 ст.40 КЗпП України (у зв'язку зі скороченням чисельності працівників) відповідно до наказу ПП «Бізнес-Охорона-Сервіс»№9-к від 31 грудня 2012 року.
Відповідно до пункту 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення»при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
Відповідно до викладених в акті обставин та доданих до матеріалів справи доказів ПП «Бізнес-Охорона-Сервіс»звітів щодо планового та фактичного вивільнення ОСОБА_2 до районного центру зайнятості не подавало.
Частиною 2 пункту 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення»встановлено, що у разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Згідно наданого розрахунку, складеного на підставі відомостей про нараховану заробітну плату, що надані відповідачем при проведенні перевірки, ОСОБА_2 за період з 01.01.2010 року по 31.12.2010 року отримала 10991 грн. 30 коп. заробітної плати.
Право Черкаського районного центру зайнятості стягувати з підприємств, установ, організацій штрафи за порушення ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення»регламентовано цим Законом, Положенням про державну службу зайнятості та Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24.06.1991 року №47.
З огляду на вищевикладене та беручи до уваги, що відповідачем суму штрафу у добровільному порядку не сплачено, а правомірність застосування санкцій підтверджено зібраними у справі доказами, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості вимог позивача про стягнення з ПП «Бізнес-Охорона-Сервіс»штрафу в розмірі 10991 грн. 30 коп.
Керуючись ст.ст. 17, 86, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства «Бізнес-Охорона-Сервіс»(19604, Черкаська область, Черкаський район, с. Червона Слобода, вул. Гагаріна, 33, ідентифікаційний код 33329802) на користь Черкаського районного центру зайнятості (18003, м. Черкаси, пров. Чалого, 17, код ЄДРПОУ 14191083) штрафні санкції в сумі 10991 (десять тисяч дев'ятсот дев'яносто одну) грн. 30 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, що може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Суддя В.В. Гаращенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2012 |
Оприлюднено | 25.05.2012 |
Номер документу | 24211805 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Гаращенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні