Постанова
від 26.04.2012 по справі 2а/2370/1170/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2012 року Справа № 2а/2370/1170/2012

09 год. 50 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Тимошенко В.П.

при секретарі -Кулику О.П.,

за участю представника позивача -ОСОБА_1, ОСОБА_2 - за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Черкаській області до Державного навчального закладу «Смілянський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів»про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

До суду з адміністративним позовом звернулась Державна фінансова інспекція в Черкаській області, в якому просить стягнути з Державного навчального закладу «Смілянський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів»кошти у сумі 3556 грн. 96 коп., які було використано на покриття витрат спеціального фонду.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на ті обставини, що проведеною ревізією фінансово-господарської діяльності відповідача за період з 01.10.2009 по 30.09.2011 встановлено, що протягом зазначеного періоду оплата вартості послуг з теплопостачання, водопостачання та водовідведення мешканцями гуртожитків ЦППРК проводилась шляхом зарахування вказаних коштів на рахунок відповідача за спеціальним фондом. Водночас розрахунок із постачальниками вказаних комунальних послуг відповідач проводив за рахунок спеціального фонду не в повному обсязі, що призвело до покриття витрат спеціального фонду за рахунок коштів загального фонду, що є порушенням абз. 5 п. 43, 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 та п. 3 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямків використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 №659.

Вказане порушення призвело до незаконного використання коштів загального фонду державного бюджету на суму 3556 грн. 96 коп.

Вказані кошти на вимогу контрольно-ревізійного управління відповідачем не відшкодовано, тому позивач просить стягнути їх у судовому порядку.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи. За таких обставин, суд розглядає справу без його участі.

Заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши подані письмові докази, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.

Державний навчальний заклад «Смілянський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів»зареєстрований 03.10.2000, згідно витягу з ЄДРПОУ, ідентифікаційний номер 05537851.

Відповідно до пункту 2 статті 8 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 р. № 2939 (далі Закон №2939) контрольно-ревізійні управління в областях проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Проведеною ревізією фінансово-господарської діяльності Державного навчального закладу «Смілянський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів»за період з 01.10.2009 по 30.09.2011, встановлено що протягом зазначеного періоду оплата вартості послуг з теплопостачання, водопостачання та водовідведення мешканцями гуртожитків ЦППРК проводилась шляхом зарахування вказаних коштів на рахунок відповідача за спеціальним фондом. Водночас розрахунок із постачальниками вказаних комунальних послуг відповідач проводив за рахунок спеціального фонду не в повному обсязі, що призвело до покриття витрат спеціального фонду за рахунок коштів загального фонду, що є порушенням абз. 5 п. 43, 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 та п. 3 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямків використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 №659.

Дане порушення призвело до незаконного використання коштів загального фонду державного бюджету на суму 3556 грн. 96 коп.

Вказані порушення відображені в акті перевірки від 12.12.2011 № 03-24/14 та в додатку до акту перевірки №33.

Абзацом 5 п. 43 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. N 228 визначено, що розпорядники повинні затвердити у кошторисах обсяг коштів для проведення розрахунків за електричну і теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, у повному обсязі в розрахунку на рік з урахуванням коштів загального та спеціального фондів відповідно до статті 51 Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України. До кошторисів додаються детальні розрахунки за КЕКВК 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв" на підставі затверджених в установленому порядку лімітів.

Відповідно до п. 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. N 228 видатків бюджету або надання кредитів з бюджету спеціального фонду бюджету провадяться виключно в межах і за рахунок відповідних надходжень до цього фонду на підставі кошторисів з урахуванням внесених до них змін.

Пунктом 3 «Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та напрями використання» додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України

від 17 травня 2002 р. N 659 (чинного на час виникнення правовідносин) визначено, що власні надходження бюджетних установ використовуються відповідно до закону про державний бюджет чи рішення про місцевий бюджет за такими напрямами:

а) перша група:

підгрупа 1 - на покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням зазначених у підгрупі послуг, а також за погодженням з Мінфіном витрат капітального характеру, пов'язаних з наданням послуг із створення умов для початку реалізації інфраструктурних проектів;

підгрупа 2 - на організацію зазначених у підгрупі видів діяльності, а також на господарські видатки бюджетних установ;

підгрупа 3 - на утримання, обладнання, ремонт майна бюджетних установ;

підгрупа 4 - на ремонт, модернізацію чи придбання нових необоротних активів (крім будівель і споруд) та матеріальних цінностей, на покриття витрат, пов'язаних з організацією збирання і транспортування відходів і брухту на приймальні пункти, на преміювання осіб, які безпосередньо зайняті збиранням відходів і брухту, а також на господарські потреби бюджетних установ.

б) підгрупа 2 другої групи - за спеціально визначеними напрямами у разі надходження таких коштів.

Згідно п. 7 ст. 10 Закону №2939 та п. 46 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою КМУ №550 від 20.04.2006 позивачем на адресу відповідача направлено вимогу №23-03/55-10633 від 26.12.2011 щодо усунення порушень фінансової дисципліни, виявлених ревізією та встановлено термін їх виконання до 31.01.2012.

Вказаною вимогою відповідача зобов'язано за рахунок спеціального фонду провести відшкодування оплати комунальних послуг, спожитих сторонніми мешканцями гуртожитку та оплачених за рахунок коштів загального фонду на суму 3556 грн. 96 коп.

З метою виконання вказаної вимоги, відповідачем на адресу позивача надіслано графік усунення порушень від 01 лютого 2012 року, відповідно до якого відповідач зобов'язався (згідно п. 8 Графіку) з лютого по грудень 2012 року провести відшкодування державному бюджету оплати комунальних послуг, спожитих сторонніми мешканцями гуртожитку за рахунок коштів спеціального фонду. Проте відповідач взятих на себе зобов'язань не виконує.

На даний час вищезазначена вимога не виконана, кошти у сумі 3556 грн. 96 коп. невідшкодовані.

Відповідно до частини 2 статті 15 Закону №2939 законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Відповідно до п. 8 ст. 10 Закону № 2939 контрольно-ревізійна служба має право у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства.

Згідно п. 10 ст. 10 Закону України № 2939 контрольно-ревізійна служба має право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

У зв'язку з набранням чинності 23.07.2011 постановою Кабінету Міністрів України №765 від 20.07.2011 «Про утворення територіальних органів Державної фінансової інспекції»відповідно до якої утворена як юридична особа Державна фінансова інспекція в Черкаській області, шляхом з перетворення контрольно-ревізійного управління у Черкаській області, тому саме Державна фінансова інспекція в Черкаській області звернулася до суду з даним позовом.

Приймаючи до уваги вищевикладені обставини, суд вважає позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Черкаській області законними та обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 86, ст. ст.159, 162, 163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Державного навчального закладу «Смілянський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів», що знаходиться за адресою: 20700, Черкаська область, місто Сміла, вулиця Мазура, будинок 24, ідентифікаційний код 05537851, на користь Державного бюджету України, кошти, які використані на покриття витрат спеціального фонду у сумі 3556 (три тисячі п'ятсот п'ятдесят шість) гривень 96 копійок.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя В.П. Тимошенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2012
Оприлюднено25.05.2012
Номер документу24211866
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/1170/2012

Ухвала від 19.04.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Постанова від 26.04.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 12.04.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні