ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
22.03.12Справа №2а-374/12/2770 10 год. 40 хв.
м. Севастополь
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Мінько О.В.;
при секретарі - Бойко М.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя до приватного багатопрофільного підприємства "ДИС" про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного багатопрофільного підприємства "ДИС" про стягнення заборгованості в сумі 1367,30 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач у порушення вимог Закону України "Про плату за землю" не сплатив заборгованість перед бюджетом з земельного податку.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 05.03.2012 р. Державній податковій інспекції у Ленінському районі м. Севастополі поновлено строк звернення до суду.
Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 05.03.2012 р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження по справі та справу призначено до судового розгляду.
Позивач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву з проханням розглянути справу за відсутністю представника, на задоволенні позовних вимог наполягає.
Відповідач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку. Про причини неприбуття в судове засідання або про поважність причин неприбуття, відповідач суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються не надав.
Оскільки до повноважень адміністративних судів не віднесено встановлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб- учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, суд вважає, що примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, які повернуті органами поштового зв'язку з позначками "за закінченням терміну зберігання", "адресат не значиться" і таке інше, можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.
Відповідно до частини другої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Згідно з частиною шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, вважає позов таким, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Статтею 4 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991 р. № 1251-XII (далі - Закон № 1251), в редакції, яка діяла під час виникнення спірних правовідношень, передбачено, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 9 Закону № 1251, в редакції, яка діяла під час виникнення спірних правовідношень, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно зі статтею 2 Закону України "Про плату за землю" від 03.07.1992 р. № 2535-XII (далі - Закон № 2535-XII), який діяв під час виникнення спірних правовідношень, використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Відповідно до статті 5 Закону № 2535-XII, який діяв під час виникнення спірних правовідносин, об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди.
Статтею 14 Закону № 2535-XII, який діяв під час виникнення спірних правовідношень, встановлено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій
Згідно з частиною першою статті 17 Закону № 2535-XII, який діяв під час виникнення спірних правовідношень, податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до статті 20 Закону № 2535-XII, який діяв під час виникнення спірних правовідношень, платежі за землю зараховуються до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.
Встановлено, що відповідач зареєстрований Ленінською районною державною адміністрацією м. Севастополя 27.01.1993 р. як юридична особа, та знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції у Ленінському районі м. Севастополя як платник податків та зборів з 15.01.1993 р. (а.с. 6, 9).
30.05.2001 р. між Севастопольською міською Радою та приватним багатопрофільним підприємством "ДИС" укладено договір на право тимчасового користування земельною ділянкою загальною площею 0,0322 га, яка розташована в районі пр. Ген. Острякова (кінотеатр "Москва"). Вказана земельна ділянка надана на умовах тимчасового користування строком до 01.03.2025 р. для розміщення павільйону атракціонів (а.с. 11).
Приватним багатопрофільним підприємством "ДИС" було надано до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя податковий розрахунок земельного податку від 28.01.2010 р. за 2010 р., у якому відповідач самостійно визначив суму податкового зобов`язання з земельного податку в сумі 3293,74 грн. з розбивкою по місяцях: січень-листопад 2010 р. - по 274,48 грн., грудень 2010 р. - 274,46 грн. (а.с. 14).
Самостійно визначена сума податкового зобов`язання з земельного податку за серпень- грудень 2010 р. відповідачем сплачено не було, у зв`язку з чим, з урахуванням існуючої на 30.09.2010 р. переплати в сумі 5,08 грн., у приватного багатопрофільного підприємства "ДИС" виникла заборгованість перед бюджетом з земельного податку в сумі 1367,30 грн.
08.09.2011 р. Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя на адресу приватного багатопрофільного підприємства "ДИС" направлена податкова вимога № 924 з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом в сумі 3067,30 грн. Вказана вимога була повернута до позивача з позначкою поштового відділення "за зазначеною адресою не проживає" (а.с. 17).
Отже, наявність заборгованості приватного багатопрофільне підприємство "ДИС" перед бюджетом в сумі 1367,30 грн. підтверджується матеріалами справи, зокрема, обліковою карткою платника податків
Відповідачем на час розгляду справи доказів погашення заборгованості до суду не наведено.
Відповідно до частин першої та другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивачем у відповідності з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України надані суду належні та допустимі докази, які підтверджують правомірність та законність постанов про накладення штрафів, а також факт наявності боргу та його не сплату.
Враховуючи зазначене, аналізуючи законодавство України, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя обґрунтовані, засновані на законі та підлягають задоволенню, а сума заборгованості - стягненню з відповідача.
Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України повний текст постанови складено та підписано 27.03.2012 р.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя, задовольнити.
Стягнути з приватного багатопрофільного підприємства "ДИС" (юридична адреса: вул. Кожанова, 6, м. Севастополь, 99003, ЄДРПОУ 16500302; р/р 26005197671 в "Райффайзен банк Аваль" у м. Києві, МФО 380805; р/р 2600902670570 в ПАТКБ "Правекс-Банк", МФО 321983; р/р 26004026705702 в ПАТКБ "Правекс-Банк", МФО 321983) на користь Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя (юридична адреса: вул. Кулакова, 37, м. Севастополь, 99011; ОКПО 23193148) суму заборгованості перед бюджетом із земельного податку юридичних осіб у розмірі 1367 (одна тисяча триста шістдесят сім) грн. 30 коп., яка підлягає перерахуванню до місцевого бюджету Ленінського району м. Севастополя на р/р 33210811700007, МФО 824509, код платежу 13050100, одержувач УДКУ в м. Севастополі, шляхом: стягнення коштів, які перебувають у власності підприємства, у тому числі за рахунок готівки, що належить платнику податків, а також стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих платника, продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.В. Мінько
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2012 |
Оприлюднено | 25.05.2012 |
Номер документу | 24212902 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Мінько О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні