Постанова
від 10.05.2012 по справі 2597/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

10 травня 2012 р. № 2-а- 2597/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді - Панова М.М.,

за участю:

секретаря судового засідання - Каряки С.Г.,

представників сторін:

позивача - Почуєва В.А.,

відповідача - Федоренка О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом

Закритого акціонерного товариства "МОБІЛЬСЕРВІС" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова про визнання дій незаконними ,

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернулось Закрите акціонерне товариство "МОБІЛЬСЕРВІС", з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова, в якому просив суд визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в Дзержинському районі м. Харкова по проведенню позапланової документальної невиїзної перевірки ЗАТ "МОБІЛЬСЕРВІС" з питань перевірки відносин з платником податків ТОВ "Тех- Агроремпоставка"(код ЄДРПОУ 36457279), ТОВ "Промспец консалтинг"(код ЄДРПОУ 37091549) за період з 01.08.2010 по 30.09.2011 року, результати якої оформлені Актом від 19.01.2012 року №146/2302/22614607 про результати позапланової документальної невиїзної перевірки ЗАТ "МОБІЛЬСЕРВІС"з питань перевірки відносин з платником податків ТОВ "Тех-Агроремпоставка"(код ЄДРПОУ 36457279), ТОВ "Промспец консалтинг"(код ЄДРПОУ 37091549) за період з 01.08.2010 по 30.09.2011 року.

Представник Позивача в судовому засіданні повністю підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник Відповідача проти позову заперечував, вважає його безпідставним та просить суд відмовити у задоволені позовних вимог.

Суд, вивчивши доводи позову та заперечення проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Згідно зі ст. 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з Податковим кодексом та іншими законами і нормативними актами.

Судом встановлено, що на підставі наказу від 04.01.2012 року № 10, згідно з п.п.78.1.1 п.78.1 от. 78 та ст.. 79 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями, фахівцями ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова було проведено позапланову документальну невиїзну перевірку Закрите акціонерне товариство «Мобільсервіс» з питань перевірки відносин з платником податків ТОВ „Тех.Агроремпоставка» код ЄДРПОУ 36457279, ТОВ «Промспец консалтинг» код ЄДРПОУ 37091549 за період з 01.08.2010 року по 30.09.2011 року, результати перевірки оформлено актом від 19.01.2012 року № 146/2302/22614607.

Згідно висновків згаданого акту відповідачем встановлено порушення : ст. 3, ст. 4, ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97- ВР від 03.04.1997 із змінами та доповненнями, ст.. 134 та ст..135, ст. 185 - 203 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755 - VI зі змінами та доповненнями ЗАТ «Мобільсервіс» за період з 01.08.2010 по 30.09.2011 року завищено податкові зобов"язання та податковий кредит на загальну суму 158138,75грн., у т.ч. податкове зобов"язання завищено на загальну суму 86 561,93грн., та податковий кредит - завищено у сумі 71 576,82 грн.

Представником відповідача зазначено, що від ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова листом від 01.07.2011 року № 3479/7/23 -03-12 відповідачем було отримано матеріали перевірки підприємства ТОВ «Тех-Агроремпоставка» код ЄДРПОУ 36457279 за період з 01.01.2010 р. по 30.11.2010 року.

Перевіркою підприємства ТОВ «Тех-Агроремпоставка» було встановлено наступне: в ході проведених оперативних заходів було встановлено, що ВПМ ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова було здійснено виїзд за юридичною адресою підприємства: м. Харків, вул. Архангельська, буд. 6, та встановлено, що за даною адресою знаходиться 2-х поверховий будинок, колишній дитячий садок.

Зі слів охоронця (письмові пояснення відмовився надавати) за адресою: м.Харків, вул. Архангельська, буд. 6 підприємство фактично не знаходиться, існування договору оренди йому не відомо, поштові повідомлення на адресу вказаного підприємства надходять, але представники ТОВ «Тех-Агроремпоставка» не отримують.

Дозвіл на розміщення об'єкту ТОВ «Тех-Агроремпоставка» не видавався про що свідчить лист № 3.0-711 від 21.03.2011р. від Жовтневої районної санітарноепідеміологічної станції м. Харкова, також Жовтневий РВ м. Харкова ГУ МНС України в Харківській області повідомив, що зазначеному суб'єкту господарювання дозвіл на початок роботи (або оренду приміщень) не видавався про що свідчить лист № 510/186 від 22.03.2011 р.

Додатково встановлено, що ТОВ «Тех-Агроремпоставка» відсутнє за податковою адресою: м. Харків, вул. Архангельська, буд.6, що підтверджується актом складеним ВПМ ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова від 11.03.2011 р. б/н.

Таким чином, вищенаведений аналіз фінансово - господарської діяльності ТОВ «Тех-Агроремпоставка» свідчить про відсутність необхідних трудових та матеріальних ресурсів для ведення господарської діяльності.

Також представником ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова, зазначено, що ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова складено акт про результати документальної позапланової невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Промспец консалтинг» (код за ЄДРПОУ 37091549) з питань дотримання податкового законодавства за період з 06.07.2010 року по 31.12.2010 року від 10.03.2011 №349/23-03-05/37091549.

При відпрацюванні ТОВ « ПРОМСПЕЦ КОНСАЛТИНГ» встановлено наступне: згідно даних звітів по комунальному податку, які ТОВ « ПРОМСПЕЦ КОНСАЛТИНГ» надавало до ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова чисельність працівників на підприємстві - 2-3 особи; при проведені аналізу декларацій про прибуток, які ТОВ « ПРОМСПЕЦ КОНСАЛТИНГ» надавало до ДПІ Жовтневому районі м. Харкова встановлено, що на підприємстві є основні фонди 2 групи (станом на 31.12.2010 р. балансова вартість - 5000 грн..). Сплата за орендовані основні фонди, складські приміщення, транспортні засоби в перевіряємому періоді підприємством не проводилась; згідно наданих до ДПІ у Жовтневому районі м.Харкова декларацій з податку на прибуток загальний обсяг реалізованих товарів, послуг в періоді, що перевірявся складає 341928813 гри., при цьому підприємство має основні фонди 2 групи, не має складів, транспорту, на підприємстві значиться сім працюючих.

У періоді, що перевірявся, підприємство ЗАТ «Мобільсервіс» не надало інформації щодо використовування у своїй діяльності офісних, складських приміщень.

На підставі пп.20.1.6, пп. 20.1.23, п 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України № 2755-УІ від 02 грудня 2010 року із змінами та доповненнями ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова були надіслані листи від 15.08.2011 р. № 18103/10/23-523, від 11.10.2011 р. № 22234/10/23-523, від 19.07.2011 р., № 15715/10/18-018, від 28.11.2011р., № 26182/10/23-523, від 28.11.2011 р. № 26331/10/23-523 на адресу ЗАТ «Мобільсервіс» - Про надання пояснень та їх документального підтвердження.

На вказані запиті позивачем було надано відповідь від 11.04.2011 р. №27 від 04.08.2011 р.№76, від 03.10.2011 р. №99, від 16.12.2011 р. №132 .

Згідно п. 1 ст. 11-2 Закону України «Про державну податкову службу в України», де зазначено, що посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової перевірки за наявності підстав для їх проведення, та за умови надання платнику податків під розписку: направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид, підстави, дата початку та закінчення перевірки, посади, звання та призвіща посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби.

Пункт 79.1 статті 79 Податкового кодексу України встановлює, що документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Відповідно до пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Відповідно до п. 79.3. Податкового кодексу України присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

У відповідності до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Як вбачається з відповідей позивача на запити відповідача, позивачем не надані всі запитані відповідачем документальні підствердження взаємовідносин з контрагентами, та не в повному обсязі викладені пояснення з цього приводу.

Згідно зі ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Суд зазначає, що Наказ про проведення документальної невиїзної позапланової перевірки Закритого акціонерного товариства «Мобільсервіс» (код ЄДРПОУ 22614607) № 10 від 04.01.2012 року та Повідомлення про запрошення платника податків до органів державної податкової служби від 06.01.2012 року № 433/10/23-310 було надіслано позивачу 06.01.2012 року засобами поштового зв'язку та отримано ним 10.01.2012р., про що свідчить поштове повідомлення.

На підписання Акту від 19.01.2012 року № 146/2302/22614607 про результати позапланової документальної невиїзної перевірки ЗАТ «Мобільсервіс» з питань перевірки відносин з платником податків ТОВ «Тех-Агроремпоставка», ТОВ «Промспец консалтинг» за період з 01.08.2010 року 30.09.2011 року посадові особи вищезазначеного підприємства не з"явилися, про що було складено Акт неможливості підписання акту перевірки, підписання та отримання протоколу про адміністративне порушення, від 19.01.2012 року №95/2302/22614607.

Акт від 19.01.2012 року № 146/2302/22614607 про результати позапланової документальної невиїзної перевірки ЗАТ «Мобільсервіс» з питань перевірки відносин з платником податків ТОВ «Тех-Агроремпоставка», ТОВ «Промспец консалтинг» за період з 01.08.2010 року 30.09.2011 року було направлено позивачу засобами поштового зв'язку 20.01.2012 року та отримано ним 23.01.2012р., про що свідчить поштове повідомлення.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобовязані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

У відповідності з Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

У відповідності зі ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень слід перевіряти, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України, з виконанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідач є органом державної влади і, відповідно його діяльність має підпорядковуватись вимогам наведеної норми Конституції України (ч.2 ст.19) та аналогічним вимогам ст.78 ПК України. Право податкової інспекції на проведення перевірки підлягає законодавчим обмеженням та реалізується з дотриманням порядку, встановленого законом.

Таким чином, суд вважає, що позапланова документальна невиїзна перевірка Закритого акціонерного товариства "МОБІЛЬСЕРВІС", яка була оформлена актом від від 19.01.2012 року № 146/2302/22614607 була проведена відповідачем без порушень вимог п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, п.79.1, 79.2 ст.79 ПК України.

За таких обставин, позовні вимоги про визнання дій відповідача протиправними щодо проведення зазначеної перевірки позивача задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного,керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Закритого акціонерного товариства "МОБІЛЬСЕРВІС" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова про визнання дій незаконними - відмовити в повному обсязі.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанова виготовлена 15 травня 2012 року.

Суддя Панов М.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2012
Оприлюднено28.05.2012
Номер документу24229294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2597/12/2070

Ухвала від 29.02.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 10.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні