Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
10 травня 2012 р. № 2-а- 4799/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Старосєльцевої О.В.,
за участю:
секретаря судового засідання -Чубукіної М.В.,
представника позивача - Мазур Т.В.,
представника відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі робочого органу Харківського міського центру зайнятості до Комунального управління "Харківський обласний центр молоді" про стягнення суми,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі робочого органу Харківського міського центру зайнятості звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просив стягнути з відповідача КУ "Харківський обласний центр зайнятості" надлишкову суму виплаченого матеріального забезпечення ОСОБА_3 в сумі 331 грн. 80 коп. на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив наступне.
05 липня 2010 року ОСОБА_3 звернулася за сприянням у працевлаштуванні до Харківського міського центру зайнятості, де була зареєстрована з відкриттям персональної картки № 203923910070500001 та надала довідку про середню заробітну плату (доход) від 01.07.2010 р. За заявою ОСОБА_3 12 липня 2010 р. їй було надано статус безробітної і призначена виплата допомоги по безробіттю. Разом з тим, шляхом перевірки даних безпосередньо на підприємстві встановлено, що довідка про середню заробітну плату (дохід) від 01.07.2010 р. № 140, надана підприємством КУ « Харківський обласний центр молоді»не відповідає вимогам Постанови КМУ від 26.09.2001 р. № 1266 «Про обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням», що призвело до надлишкової виплати матеріального забезпечення ОСОБА_3 В результаті чого підприємством складено нову довідку ОСОБА_3 № 223 від 01.11.2011 р. Вищевказаними діями КУ Харківський обласний центр молоді державній службі зайнятості в особі Харківського міського центру зайнятості було заподіяно матеріальних збитків на суму 331,80 коп. У судовому засіданні представник позивача повністю підтримав доводи і вимоги позову, просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.
Відповідач, Комунальне управління "Харківський обласний центр молоді", в судове засідання свого представника не направив, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Враховуючи викладене, беручи до уваги, що відповідач не прибув в судове засідання, причин неприбуття суду не повідомив, є належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами.
Суд, заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно п. 2 ст. 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах затвердженого бюджету, виплачують забезпечення та надають соціальні послуги, передбачені цим Законом.
Згідно статті 6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги мають застраховані особи та особи, які вперше шукають роботу, інші не застраховані особи у разі їх реєстрації в установленому порядку як безробітних.
Судом встановлено, що 05 липня 2010 року ОСОБА_3 звернулася за сприянням у працевлаштуванні до Харківського міського центру зайнятості, де була зареєстрована з відкриттям персональної картки № 203923910070500001.
ОСОБА_3 надала довідку про середню заробітну плату (доход) від 01.07.2010 р., видану Комунальним управлінням "Харківський обласний центр молоді"
За заявою ОСОБА_3 12 липня 2010 р. їй було надано статус безробітної і відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та "Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності" призначена виплата допомоги по безробіттю з 12.07.2010 р. по 06.07.2011 р. як застрахованій особі залежно від страхового стажу - понад 10 років - 70% середньої заробітної плати, залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру.: 100% - 90 календарних днів; 80% - 90 календарних днів; 70% - 180 календарних днів.
Виплату допомоги по безробіттю ОСОБА_3 розпочато з 12.07.2010 р., припинено з 09.11.2010 р. у зв'язку з працевлаштуванням за направленням ДСЗ.
Відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України 13.02.2009 р. № 60/62, Постанова правління Пенсійного Фонду України 13.02.2009 р. № 7 -1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 р. за № 232/16248 розслідування здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.
Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття»виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням Фонду.
Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.
Відповідно до п.3 вищеназваного Порядку перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття у разі, коли -подані застрахованою особою документи дають право на одержання допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»; під час перебування на обліку як безробітної до центру зайнятості надійшла інформація від державних органів, підприємств, установ, організацій чи громадян про обставини, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг безробітній особі, яка відрізняється від поданих нею відомостей, або така інформація розміщена в засобах масової інформації.
Рішення щодо проведення перевірки приймається керівником центру зайнятості.
Для проведення перевірки центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом, під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Обмін інформацією здійснюється між Державним центром зайнятості, Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України як центральними органами виконавчої влади.
За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили.
Пунктом 6 вищеназваного Порядку встановлено, що якщо відомості, про доходи особи, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри зайнятості проводять перерахунок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів повертаються роботодавцем.
Згідно з вимогами ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»роботодавець зобов'язаний: подавати виконавчій дирекції Фонду в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про: прийняття на роботу працівників; розмір заробітної плати, використання робочого часу працівників, у тому числі прийнятих за направленням державної служби зайнятості з наданням роботодавцю дотації за рахунок коштів Фонду на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних.
Достовірність зазначених у документах даних перевіряється виконавчою дирекцією Фонду. У разі подання недостовірних відомостей, передбачених п. 2 ч.2 статті 35 вищезазначеного Закону, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку, роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.
Згідно з п.7 вищеназваного Порядку протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути виплачені кошти.
У разі відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
За матеріалами справи у судом встановлено, що у зв'язку з отриманням інформації про розбіжності в сумах доходів ОСОБА_3 на підприємстві у 2010 р. з даними обміну інформації з Державним Пенсійним Фондом України були перевірені розрахунково-платіжні відомості та звіти до районного управління Пенсійного Фонду України. За результатами перевірки складений акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 03 листопада 2010 р. за № 1522-ПФУ.
Шляхом перевірки даних безпосередньо на підприємстві встановлено, що довідка про середню заробітну плату (дохід) від 01.07.2010 р. № 140, надана підприємством КУ «Харківський обласний центр молоді»не відповідає вимогам Постанови КМУ від 26.09.2001 р. № 1266 «Про обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням», що призвело до надлишкової виплати матеріального забезпечення ОСОБА_3 В результаті цього підприємством складено нову довідку про ОСОБА_3 № 223 від 01.11.2011 р.
Вищевказаними діями КУ Харківський обласний центр молоді державній службі зайнятості в особі Харківського міського центру зайнятості було заподіяно матеріальних збитків на суму 331,80 коп. і поміж винними діями відповідача та несприятливими наслідками є прямий причинний зв'язок.
Харківським МЦЗ був направлений лист-претензія від 16.11.2010 р. за № 16773 щодо повернення коштів, виплачених безробітній ОСОБА_3 як надлишкова виплата матеріального забезпечення у сумі 331 грн. 80 коп., який був отриманий 15.12.2011 року. При цьому протягом 15-ти календарних днів з дня отримання рішення не оскаржене.
До теперішнього часу кошти в сумі 331 грн. 80 коп. відповідачем службі зайнятості не відшкодовані.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Оскільки заявлена суб'єктом владних повноважень вимога не порушує прав та охоронюваних законом інтересів відповідача у сфері публічно-правових відносин, то позов належить задовольнити, адже правомірність та обґрунтованість вимоги доведена матеріалами справи.
Керуючись ст.ст. 8 і 19 Конституції України, ст.ст. 7-11, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі робочого органу Харківського міського центру зайнятості до Комунального управління "Харківський обласний центр молоді" про стягнення суми задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Комунального управління "Харківський обласний центр молоді (пл. Свободи, 5 , Держпром 9 пов., ком. 660 м.Харків, 61052) надлишкову суму виплаченого матеріального забезпечення ОСОБА_3 в сумі 331 грн. 80 коп. (триста тридцять одна гривні 80 коп.) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості (61013 м. Харків вул. Шевченка, 137А, р/р 37177300802007 в ГУ ДКУ у Харківській область, МФО 851011, ОКПО 36224721).
3. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
4. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови буде виготовлений 15.05.2012 року.
Суддя Старосєльцева О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24229326 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Старосєльцева О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні