Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 травня 2012 р. Справа № 2а/0570/5034/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 13:00
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Абдукадирової К.Е.
при секретарі Окрибелашвілі В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Прокурора Першотравневого району Донецької області
в інтересах Мангуської міжрайонної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби
до Донецького колективного спеціалізованого управління «Укренергочормет», м. Донецьк
про стягнення грошових коштів з рахунків Донецького колективного спеціалізованого управління «Укренергочормет»у рахунок погашення заборгованості по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності у сумі 3 425,19 грн.
за участю:
прокурора: не з'явився
представника позивача: ОСОБА_1 - за дов. від 2 квітня 2012 року,
ОСОБА_2 - за дов. від 13 березня 1012 року
представника відповідача: не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Прокурором Першотравневого району Донецької області заявлено позов в інтересах Мангуської міжрайонної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Донецького колективного спеціалізованого управління «Укренергочормет» про стягнення грошових коштів з рахунків Донецького колективного спеціалізованого управління «Укренергочормет»у рахунок погашення заборгованості по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності у сумі 3 425,19 грн.
Правовою підставою стягнення коштів з розрахункових рахунків у банках прокурор та представники позивача вважають приписи ст.ст. 20, 41, 61 Податкового кодексу України, Закону України «Про державну податкову службу в Україні». Зазначають, що податковий борг в сумі 3 425,19 грн. у відповідача виник на підставі поданої податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Відповідачу була направлена податкова вимога, але податковий борг на день звернення до суду з даним позовом не сплачений.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача відповідно до положень статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Вислухавши у судовому засіданні представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Донецьке колективне спеціалізоване управління «Укренергочормет» зареєстроване як юридична особа 28.08.1995р., включене до ЄДРПОУ за номером 00192459 (арк. справи 14 - 15).
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 2, 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Підпунктом 20.1.28. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно із пп. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Тобто, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків прямо передбачено законом.
Згідно з ст. 36-1 Закону України від 05.11.1991р. № 1789-XII «Про прокуратуру», представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Таким чином, органи прокуратури в межах своїх повноважень наділені правом звертатись до суду в інтересах держави з позовами стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно із п. 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно із пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу Україги, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідачем до податкового органу було подано податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 1333 від 31.01.2011р., в якій самостійно обчислено податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки в сумі 3 425,19 грн. (арк. справи 6 - 7).
Підпунктом 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Кодексу встановлено, що суми грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання вважаються податковим боргом.
Внаслідок несплати податкових зобов'язань за наведеною податковою декларацією утворилась заборгованість з орендної плати за земельні ділянки у розмірі 3 425,19 грн., яка підтверджується зворотнім біком облікової картки платника податків (арк. справи 16).
Відповідно до п. 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідачу податковим органом була направлена податкова вимога від 06.02.2012р. № 7, яка направлена відповідачу поштою, про що свідчить поштове повідомлення (арк. справи 6). Відповідно до п. 58.3. ст. 58 Податкового кодексу України податкові вимоги надсилаються у такому самому порядку як і податкові повідомлення-рішення та рішення про результати розгляду скарг. В свою чергу, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Пунктом 38.1. ст. 38. Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Доказів сплати заборгованості відповідач не надав.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов прокурора Першотравневого району Донецької області в інтересах Мангуської міжрайонної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Донецького колективного спеціалізованого управління «Укренергочормет» про стягнення грошових коштів з рахунків Донецького колективного спеціалізованого управління «Укренергочормет» у рахунок погашення заборгованості по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності у сумі 3 425,19 грн. - задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків Донецького колективного спеціалізованого управління «Укренергочормет» у рахунок погашення заборгованості по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності у сумі 3 425,19 грн. на користь місцевого бюджету Мелекінської сільської ради на р/р 33211812700336, код платежа - 13050200, банк УДКСУ у Донецькій області, МФО 834016, код ЄДРПОУ 37870942.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 17 травня 2012 року. Постанова у повному обсязі складена 22 травня 2012 року.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Абдукадирова К.Е.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24231661 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Абдукадирова К.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні