cpg1251 Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 травня 2012 р. Справа № 2а/0570/5235/2012
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Лазарєв В.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Жовтневої міжрайонної державної податкової інспекції м. Маріуполя Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ФОРМАТ МАРІУПОЛЬ» про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
Жовтнева міжрайонна державна податкова інспекція м. Маріуполя Донецької області Державної податкової служби звернулася до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «ФОРМАТ МАРІУПОЛЬ» про припинення юридичної особи, мотивуючи свої вимоги тим, що зазначена юридична особа зареєстрована 27.10.2008 року і перебуває на обліку в податковій інспекції як платник податків. Проте, в порушення норм чинного законодавства відповідач не знаходиться за своєю юридичною адресою, що підтверджується даними з ЄДР. Посилаючись на п.п. 5 п. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» просив припинити юридичну особу.
Згідно ухвали суду від 07 травня 2012 року розгляд справи здійснюється у порядку скороченого провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі відповідно до вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України.
Відповідачу надсилалась зазначеної ухвали разом з копією позовної заяви та доданих до неї матеріалів, але конверт повернувся з відміткою «за закінченням терміну зберігання». Згідно із ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку скороченого провадження.
Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «ФОРМАТ МАРІУПОЛЬ» зареєстроване 27.10.2008 року виконавчим комітетом Маріупольської міської ради, що підтверджується даними довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та даними витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців та фізичних осіб (а.с. 3-5, 12-14).
27.10.2008 року були включені відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «ФОРМАТ МАРІУПОЛЬ», що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 3-5).
Згідно із даними довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців та фізичних осіб (а.с. 3-5, 12-14) - місцезнаходженням юридичної особи зазначено адресу: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, Жовтневий район, просп. Леніна, будинок 1.
Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, 29.12.2011 року, номер запису 1 274 143 0006 007039 було внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою (а.с. 3-5).
Згідно із п. 67.2. ст. 67 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, який набрав чинності з 01 січня 2011 року, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:
припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Частиною 1 статті 59 ГК України передбачено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.
За змістом ч. 6 ст. 59 ГК України суб'єкт господарювання ліквідується, у тому числі, у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом.
Такі випадки передбачені ст. 247 Господарського кодексу України, згідно з якою у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.
Частина 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» розширює підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, такими підставами є:
визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону;
неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до ст. 93 ЦК України, місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Згідно з ч. 8 ст. 19 Господарського кодексу України всі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
Відповідно п.п. 20.1.6. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право: для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.
Згідно до п.п. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право, у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
У відповідності до п. 61.1. ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Тобто, відсутність юридичної особи за вказаним місцем реєстрації перешкоджає у здійсненні податковим органом податкового контролю.
Таким чином, оскільки судом встановлено, що в Єдиному державному реєстрі мається запис про відсутність юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «ФОРМАТ МАРІУПОЛЬ» за вказаною адресою, суд приходить до висновку про необхідність припинення цієї юридичної особи.
Згідно ч. 1 ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", суд, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8 - 11, 158 - 163, 256 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Жовтневої міжрайонної державної податкової інспекції м. Маріуполя Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ФОРМАТ МАРІУПОЛЬ» про припинення юридичної особи, - задовольнити.
Припинити юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «ФОРМАТ МАРІУПОЛЬ» (ідентифікаційний код 36151994, адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, Жовтневий район, просп. Леніна, будинок 1).
Копію постанови у день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Постанова суду прийнята в порядку скороченого провадження виконується негайно.
Постанова може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з моменту отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова складена та підписана 21 травня 2012 року.
Суддя Лазарєв В.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24231755 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Лазарєв В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні