Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 травня 2012 року Справа № 2а/1270/3223/2012
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Кисельової Є.О.,
при секретарі судового засідання Гришиній О.Ю.,
в присутності представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1.(довіреність від 06.04.2012 №0010/10),
від відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до профспілкового комітету Алчевського комунального багатопрофільного підприємства «Зеленхоз» про стягнення боргу,
ВСТАНОВИВ:
23 квітня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до профспілкового комітету Алчевського комунального багатопрофільного підприємства «Зеленхоз» про стягнення боргу.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив.
Профспілковий комітет Алчевського коммунального багатопрофільного підприємства «Зеленхоз», як юридична особа зареєстрована виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області, про що зроблено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, та фізичних осіб - підприємців від 22.01.2009 за №13841200000002363.
18.05.2000 року відповідача поставлено на облік платника податків в Алчевській ОДПІ за №3179/10.
Станом на 13.02.2012 за відповідачем рахується податковий борг з комунального податку в розмірі 1700 грн., який виник 07.08.2011 на підставі податкового повідомлення-рішення від 28 липня 2011 року №0000632310, винисеного на підставі акту №1234/231 - 25869650 від 14.07.2011.
У зв'язку з вищевикладеним, позивач просить суд стягнути податковий борг в сумі 1700 грн., який виник 07.08.2011 на користь державного бюджету з профспілкового комітету Алчевського комунального багатопрофільного підприємства «Зеленхоз».
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеному в позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час та місце слухання справи повідомлявся належним чином, від нього на адресу суду надійшла заява про розгляд справи у його відсутність.
Правом подати суду заперечення проти позову та докази на підтвердження своїх доводів відповідач не скористався.
Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню з огляду на таке.
У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що відповідача - профспілковий комітет Алчевського комунального багатопрофільного підприємства «Зеленхоз» зареєстровано Виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 28 січня 2000 року та відповідно до довідки №76/29-23 від 26.02.2012 взято на податковий облік як платника податків в Алчевській ОДПІ Луганської області 18.05.2000 за №3179/10. (а.с.9,10).
За відповідачем обліковується податковий борг перед бюджетом у розмірі 1700 грн., з комунального податку.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із ст.14 ПК України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом (підпункт 20.1.4.пункту 20.1); визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
У відповідності із п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);
- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).
Відповідно до п. 120.1. ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Згідно ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.(п. 58.1 ст. 58)
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг (п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Судом встановено, що відповідно до вимог п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України відповідачу Алчевською об'єднаною державною податковою інспекцією в Луганській області були нараховані штрафні санкції в загальній сумі 1700 грн. на підставі податкового повідомлення - рішення №0000632310 від 28 липня 2011 року.(а.с.11).
Зазначене податкове повідомлення - рішення було отримано відповідачем 28 липня 2011 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи на корінці податкового повідомлення-рішення, у встановлений законом строк відповідачем не оскаржено та на час розгляду справи сума штрафу не сплачена.
Пунктом 95.1 статті 95 ПК України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).
Позивачем винисено відносно відповідача податкову вимогу форми «Ю» від 11 серпня 2011 року № 138, яку отримано відповідачем особисто, що підтверджено підписом уповноваженої особи на корінці податкової вимоги (а.с.12).
Податкова вимога є чинною (сторонами не надано суду доказів відкликання чи оскарження податкової вимоги).
Таким чином, з викладеного вбачається, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення податкового боргу дотримані вимоги п.95.2 ст.95 ПК України.
Таким чином, оскільки податкова вимога є чинною та сума податкового боргу з комунального податку в розмірі 1700 грн. на час розгляду адміністративної справи залишається не сплаченою позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.ст.14, 16, 20, 54, 57, 95 Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до профспілкового комітету Алчевського комунального багатопрофільного підприємства «Зеленхоз» про стягнення боргу задовольнити повністю.
Стягнути кошти з профспілкового комітету Алчевського комунального багатопрофільного підприємства «Зеленхоз» (ідентифікаційний код 25869650, місцезнаходження: парк Перемоги, м. Алчевськ, Луганська область 94204) за податковим боргом в сумі 1700 грн. (однатисяча сімсот гривень 00 копійок) на розрахунковий рахунок №33210828700027 код платежу 16010200, одержувач Відділення держказначейства в м. Алчевську в установі банку ГУДКУ у Луганській області, код 37907097, МФО 804013.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова в повному обсязі складена та підписана 21 травня 2012 року.
СуддяЄ.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24231861 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні