Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 травня 2012 року Справа № 2а/1270/3436/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Яковлева Д.О.,
при секретарі: Житній Ю.С.,
в присутності сторін: від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Луганську справу за адміністративним позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Текора-Груп» про стягнення податкового боргу в сумі 48 930,83 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
03 травня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Текора-Груп» про стягнення податкового боргу в сумі 48 930,83 грн.
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що станом на 13.02.2012 за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 48 930 грн. 83 коп. Податковий борг виник за період з 31.10.2011 по 13.02.2012 та складається з наступного:
- податкового зобов'язання нарахованого платником податків самостійно в поданій ним уточнюючого розрахунку з виправленням самостійно визначених помилок з податку на додану вартість від 28.09.2011 № 30912 в сумі 48 125,00 грн.;
- суми штрафу, нарахованого платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки на суму 2 406,00 грн.;
- з аналізу облікової картки вбачається, що станом на 03.10.2011 відповідач мав переплату у розмірі 2 411,00 грн.;
- суми нарахованої пені у розмірі 810,83 грн.
Таким чином податковий борг складає 48 125,00 грн. + 2 406,00 грн. - 2 411,00 грн. + 810,83 грн. = 48 930,83 грн., у зв'язку з чим позивач просив стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Текора-Груп» податковий борг у сумі 48 930,83 грн.
Позивач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлявся належним чином (а.с.23,24). Заявою від 21 травня 2012 року № 06098/10 представник Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби просив розглянути справу без участі уповноваженого представника (а.с.26).
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки не повідомив. Відповідач правом надання заперечень проти позову у встановлений судом строк та доказів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав.
На адресу суду повернувся конверт з відміткою «за закінченням терміну зберігання» (а.с.25).
Відповідно до ч.11 ст.35 КАС України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
З огляду на положення ст.128 КАС України, суд ухвалив розглядати справу за відсутності відповідача.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 КАС України суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Справи за участю Державних податкових інспекцій є адміністративними, оскільки відповідають вимогам статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України.
Статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відносяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадах, встановлених Конституцією та законами України.
Окрім того, такі справи не підпадають під перелік публічно-правових справ, визначених частиною третьою статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, на які не поширюється компетенція адміністративних судів.
Згідно зі ст. 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом, який визначає статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності є Закон України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХП.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закон України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХИ посадові особи органів державної податкової служби зобов'язані дотримувати Конституції (254к/96-ВР) і законів України, інших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм права.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Текора-Груп» зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 28.10.2010 за № 1 384 102 0000 002611 (а. с.11).
Відповідач перебуває на обліку як платник податків в Алчевській ОДПІ Луганської області з 29.10.2010 за № 40059, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 29.10.2010 № 325/29-0-76 (а.с.8) та відповідно до свідоцтва № 100309651 є платником податку на додану вартість (а.с.7)
Товариство з обмеженою відповідальністю «Текора-Груп» у зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов'язання станом на 21.05.2012 має заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 48 930,83 грн., в тому числі: податкові зобов'язання - 48 120,00 грн., пеня - 810,83 грн., що підтверджується зворотнім боком облікової картки платника станом на 31.12.2011 та 13.02.2012 (а.с.16-18), а також довідкою про суми податкового боргу платника податків від 21.05.2012 (а.с.27).
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Відповідно до п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України державна податкова інспекція має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 ст. 49 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Товариством з обмеженою відповідальністю «Текора-Груп» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції у Луганській області 28.09.2011 за вх. № 30912 було подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок: за липень 2011 року від 23.09.2011, де самостійно було визначено суму податку на додану вартість яка підлягає сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 48 125,00 грн. та суму штрафу, нараховану платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки у розмірі 2 406,00 грн. (а.с.19-20).
Відповідно до п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України позивачем ТОВ «Текора-Груп» було нараховано пеню в сумі 810,83 грн. (а.с.17 - зворотній бік, а.с.21).
Також судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що станом на 03.10.2011 відповідач мав переплату в розмірі 2 411,00 грн., що підтверджується зворотнім боком облікової картки платника (а.с.17 - зворотній бік).
З урахуванням викладеного податковий борг з податку на додану вартість складає 48 125,00 грн. + 2 406,00 грн. - 2 411,00 грн. + 810,83 грн. = 48 930,83 грн.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання в установлені строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання вищезазначених положень Податкового кодексу України Алчевською об'єднаною державною податковою інспекцією у Луганській області ТОВ «Текора-Груп» було надіслано рекомендованим листом податкову вимогу форми «Ю» від 05 жовтня 2011 року № 163 (а.с.9,10).
Відповідно до п.87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п.95.1 ст. 95 Податкового кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Таким чином, законодавець встановив, що саме органи податкової служби здійснюють за платника податку погашення податкового боргу шляхом стягнення грошових коштів з рахунків банку, які обслуговують платника.
Матеріалами справи підтверджено наявність заборгованості відповідача з податку на додану вартість в сумі 48 930,83 грн., податковим органом було дотримано винесення податкової вимоги, відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржена податкова вимога та на день звернення до суду не сплачено податковий борг, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є законними та обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 21 травня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 25 травня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Текора-Груп» про стягнення податкового боргу в сумі 48 930,83 грн. задовольнити у повному обсязі.
Стягнути кошти Товариства з обмеженою відповідальністю «Текора-Груп» (ідентифікаційний код - 37288545, місцезнаходження: 94203, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Чайковського, 43) в рахунок сплати податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 48 930,83 грн. (сорок вісім тисяч дев'ятсот тридцять гривень 83 копійки) на користь Державного бюджету України р/р 31118029700027, код платежу 14010100, одержувач: Відділення Держказначейства в м. Алчевську в установі банку ГУДКСУ у Луганській області, код 37907097, МФО 804013 з наявних розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову складено та підписано у повному обсязі 25 травня 2012 року.
СуддяД.О. Яковлев
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24232031 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Д.О. Яковлев
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні