Справа № 2а- 1931/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 травня 2012 р. м. Харків
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шевченко О.В.,
при секретарі - Нікітенко Л.Ю.,
за участі представників: позивача - Меніва О.І., відповідача - Чернової О.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Хімресурси" до Основ`янської міжрайонної державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби про визнання дій незаконними, скасування наказу,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ТОВ «Хімресурси», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить суд скасувати наказ Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі міста Харкова № 1359 від 26.12.2011 року; визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі міста Харкова по проведенню документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Хімресурси", код ЄДРПОУ 32676108 по взаємовідносинам з ПП "Хармат" код ЄДРПОУ 34018183 за період з 01.08.2011року по 30.09.2011року, ТОВ "Южспецатоменергомонтаж" код ЄДРПОУ 33010817 за період з 01.07.2011року по 30.09.2011року, ТОВ "Трубопласт Україна" код ЄДРПОУ 37189531 за період з 01.04.2011року по 31.07.2011року та оформленню результатів цієї перевірки у Довідці "Про результати проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Хімресурси", код ЄДРПОУ 32676108 по взаємовідносинам з ПП "Хармат" код ЄДРПОУ 34018183 за період з 01.08.2011року по 30.09.2011року, ТОВ "Южспецатоменергомонтаж" код ЄДРПОУ 33010817 за період з 01.07.2011року по 30.09.2011року, ТОВ "Трубопласт Україна" код ЄДРПОУ 37189531 за період з 01.04.2011року по 31.07.2011року від 25.01.2012 року.
В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що запит відповідача про надання інформації та її документального підтвердження не містить вказівки на підстави направлення вказаного запиту, а тому позивач звільнений від обов'язку надавати відповідь на вказаний запит, а тому у податкового органу відсутня одна з підстав для прийняття рішення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Хімресурси», просив суд позов задовольнити.
Ухвалою суду від 27.03.2012р. в порядку ст.55 КАС України замінено первинного відповідача ДПІ у Комінтернівському районі міста Харкова на належного Основ`янську міжрайонну ДПІ м. Харкова Харківської області ДПС.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, зазначив, що при призначенні та проведенні перевірки відповідач діяв на підставі та в межах діючого законодавства, просив відмовити в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення представників сторін по справі, дослідивши матеріали адміністративної справи, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що на підставі наказу Державної податкової інспекції в Комінтернівському районі м. Харкова № 1359 від 26.12.2011 року проведена позапланова виїзна перевірка ТОВ «Хімресурси»по взаємовідносинам з ПП «Хармат», ТОВ «Южспецатоменергомонтаж», ТОВ «Трубопласт Україна», за результатами якої складено довідку № 101/23-104/32676108 від 25.01.2012 р. (а.с. 11, 20-106).
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу прийняття рішення про призначення спірної перевірки, а також дій по проведенню перевірки на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.
Порядок проведення документальних позапланових перевірок врегульований ст.78 ПК України, згідно п.п.78.1.1 п.78.1 якої документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Аналізуючи положення наведеної норми матеріального права, суд доходить висновку, що рішення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки може бути прийнято податковим органом лише в разі одночасної наявності таких умов: 1) направлення на адресу платника податків обов'язкового письмового запиту, 2) фактичного отримання платником податків такого запиту, тобто вручення запиту під підпис посадовій (службовій) особі платника податків або уповноваженому представнику платника податків чи повернення до податкового органу поштового повідомлення про вручення такого запиту платнику податків, 3) сплив строку в 10 робочих днів від дня отримання платником податків письмового запиту податкового органу, 4) ненадання платником податків до податкового органу письмових пояснень та документальних підтверджень по суті отриманого запиту.
Відповідно до п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;5) у разі проведення зустрічної звірки;6) в інших випадках, визначених цим Кодексом. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі. У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Пунктом 10 Постанови КМ України № 1245 від 27.12.2010р. «Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом»(далі - Порядок) передбачено, що запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.
У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту (п.14 Порядку).
Судом встановлено, що запит про надання інформації та її документального підтвердження №19503/10/23-110 від 28.11.2011р. отриманий представником позивача за дорученням 29.11.2011р., про що свідчить особистий підпис представника (а.с. 180-181).
15 грудня 2011 року позивачем на адресу ДПІ у Комінтернівському районі міста Харкова надано відповідь на вказаний запит, згідно якої ТОВ «Хімресурси»відмовило податковому органу в наданні запитуваних документів, оскільки вважало, що звільнено від обов'язку надання відповіді.
Як вбачається з вказаного запиту, при його складанні податковий орган послався на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації -п.п. 20.1.6 п.20.1 ст.20, п.п. 73.1, п.73.3 ст.73 ПК України, п.14 Постанови КМ України № 1245 від 27.12.2010р., а також визначив підстави для надіслання запиту -для з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах) результатів операцій по господарських відносинах з підприємствами, вказаними у додатку, а саме ПП «Хармат», ТОВ «Южспецатоменергомонтаж», ТОВ «Трубопласт Україна»(а.с. 14-17).
Наявність на час складання запиту у ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова податкової інформації щодо вказаних суб'єктів господарювання підтверджене залученими до матеріалів справи копіями актів перевірок ПП «Хармат», ТОВ «Южспецатоменергомонтаж», ТОВ «Трубопласт Україна»та супровідними листами щодо направлення вказаних матеріалів до податкового органу (а.с. 122-175).
З урахуванням зазначеного, суд дійшов висновку, що запит ДПІ у Комінтернівському районі міста Харкова №19503/10/23-110 від 28.11.2011р. відповідає вимогам ПК України та Постанови КМ України № 1245 від 27.12.2010р., а враховуючи ненадання позивачем до податкового органу протягом 10 днів з дня отримання запиту пояснень та їх документальних підтверджень, суд прийшов до висновку про наявність законних підстав у податкового органу для винесення оскаржуваного наказу та призначення документальної позапланової виїзної перевірки.
Згідно п.81.1. ст.81 ПК України посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
В судовому засіданні встановлено, підтверджено представником позивача, що направлення на перевірку від 26.12.2011р. №960 пред'явлено та наказ № 1359 від 26.12.2011 року вручено головному бухгалтеру ТОВ «Хімресурси»26.12.2011р., що підтверджується розпискою про отримання даних документів (а.с. 186-187), та перевіряючи фактично допущені до проведення перевірки.
Оскільки наказ про проведення є законним та податковим органом дотримано умов щодо вручення уповноваженому представнику під розписку наказу та повідомлення, податковий орган мав право провести документальну позапланову виїзну перевірку за наслідками якої скласти відповідний документ.
Документальна перевірка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. (п. 75.1.2. ст. 75 Податкового кодексу України)
Відповідно до ст. 83 ПК України для посадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки; судові рішення; інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на органи державної податкової служби.
Податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. (п.61.1 ст. 61 ПК України). Податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Згідно до ст.71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.
Для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла від підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю. (п. 72.1.5 ст. 72 ПК України)
Згідно п.п. 14.1.171 ст. 14 ПК України, та враховуючи приписи ст. 1 Закону України «Про інформацію»податкова інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Відповідно до п.74.2 ст.72 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Одним з завдань органів державної податкової служби, відповідно до положень ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Аналіз наведених норм свідчить, що отримана інформація від інших податкових органів, в порядку здійснення податкового контролю, відповідно до положень ст.ст. 75, 83 Податкового кодексу України може бути використана в ході проведення такої перевірки та є підставою для висновків за результатами такої перевірки.
Суд зазначає, що сам по собі акт перевірки та його висновки не має і не може мати для платника податків будь-яких наслідків. Цей документ не впливає на права та обов'язки суб'єкта господарювання, що перевіряється, він не встановлює ніяких вимог чи обов'язкових правил поведінки для платника податків, призначений керівнику податкового органу, який на його підставі повинен прийняти відповідне рішення, і вже прийняте рішення, яке містить конкретні приписи для платника податків може бути останнім оскаржене в судовому порядку. Таким чином суд не вбачає підстав для задоволення позову.
Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Хімресурси" до Основ`янської міжрайонної державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби про визнання дій незаконними, скасування наказу - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.
Якщо суб'єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлено 16 травня 2012 року.
Суддя Шевченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24235018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шевченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні