Постанова
від 22.05.2012 по справі 3794/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"22" травня 2012 р. № 2а- 3794/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шляхова О.М.,

за участі секретаря - Беззубко А.О.,

за участі представника прокуратури -Ковальова Ю.Ю. (посвідчення № 140);

представника позивача - ОСОБА_2 (довіреність № б/н від 02.04.2012 р),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Заступника прокурора Дзержинського району міста Харкова в інтересах держави в особі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Фінантек" про стягнення суми штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Фінантек" до Державного бюджету України на рахунок Управління Державної казначейської служби у Дзержинському районі м.Харкова № 31116106700003, відкритий в Головному управлінні Державної казначейської служби України в Харківській області за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100 " Адміністративні штрафи та інші санкції", новий символ звітності 106, МФО 851011, код УДКСУ 37999654, штраф в сумі 5100 (п"ять тисяч сто) гривень .

Протокольно ухвалою суду 22.05.2012 року у судовому засіданні було замінено первинного позивача у справі - Харківського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на Східне територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у зв"язку з ліквідацією первинного позивача та переходом прав до нового позивача.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач та представник Прокуратури зазначили, що позивачами було виявлено, що ВАТ "Фінантек" не виконує вимоги "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", ЗУ "Про цінні папери та фондовий ринок" та ЗУ "Про держвне регулювання ринку цінних паперів в Україні" . За виявлені правопорушення на відповідача накладено штрафи на загальну суму в розмірі 5100 грн. про що винесено постанови про накладення санкцій . Станом на даний час заборгованість відповідача по сплаті штрафних санкцій не сплачена.

Відповідач у судове засідання не прибув, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується матеріалами справи. Заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду не надав. Враховуючи те, що відповідач повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду, суд вирішив розглядати справу за відсутності відповідача за наявними доказами у справі.

Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи позивачів , встановив наступне.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ВАТ "Фінантек" зареєстровано 07.07.2006 р. Виконавчим комітетом Харківської міської ради та числиться в ЄДРПОУ як юридична особа.

01 серпня 2011 р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку були прийняті постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів та зобов'язано керівника ВАТ "Фінантек" з'явитися 09 серпня 2011 року для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень, які були направлені відповідачу, що підтверджується реєстром згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів. Зазначеними постановами встановлено, що відповідач не розмістив регулярну річну інформацію про емітента за 2010 рік; не опублікував регулярну річну інформація про емітента за 2010 року, не подало до Харківського теруправління Комісії регулярну річну інформацію про емітента за 2010 рік.

09 серпня 2011 р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 162-ХА, №163-ХА, №164-ХА та постанову про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів № 162-ХА/1 , за якою розгляд справи було призначено на 18 серпня 2011 р.

Вищезазначені акти та постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів були направлені до ВАТ "Фінантек", що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів.

18 серпня 2011 р. позивачем винесені постанови: № 162-ХА якою за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів застосовано до ВАТ "Фінантек" санкцію у вигляді штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн.; № 164-ХА за не подання інформації до ДКЦПФР застосовано до ВАТ "Фінантек" штрафну санкцію в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн. та № 163-ХА за не опублікування інформації про емітента до ВАТ "Фінантек" штрафну санкцію в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн.

Зазначені постанови були відправлені відповідачу, що підтверджується списком поштових відправлень рекомендованих листів .

Згідно зі ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або державою.

На підставі ст. 60 КАС України у випадках, встановлених законом, прокурор може звертатися до адміністративного суду з адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах.

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 р. № 3480-ІV, емітентів, які здійснили відкрите (публічне) розміщення цінних паперів, зобов'язано своєчасно та в повному обсязі розкривати інформацію, зокрема, про фінансово-господарський стан і результати діяльності емітента у строки, встановлені законодавством. Зазначена річна та квартальна звітна інформація підпадає під визначення регулярної інформації про емітента, що міститься в ч. 1 ст. 40 вказаного Закону.

Відповідно до ч. 2 - 4, ч. 6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. Річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів. Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Крім того, відповідно до ч. 1 глави 1 розділу ІV Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 р. № 1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 р. за № 97/13364 (далі -Положення № 1591), емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну квартальну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.

Відповідно п. п. 8, 10, 14 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і само регульованими організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та само регульованим організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачена відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів.

Так, зокрема, п.5, 6, 7 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Абзацами 1, 2 пункту 16 розділу 15 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року № 120/14811 визначено, що постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акта про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанови по справі про адміністративне правопорушення), постанови про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанову про виправлення описок є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпелю та касовий чек.

Згідно з пунктами 2, 3, 5 розділу 15 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, встановлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позивач під час застосування фінансових санкцій до відповідача діяв в межах повноважень, в порядку та у спосіб, що передбачені Законами України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та "Про цінні папери та фондовий ринок".

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 18 серпня 2011 р. відповідачем оскаржені не були, штраф за порушення законодавства про цінні папери відповідачем до Державного бюджету України не сплачено.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати не стягуються.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 72, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Заступника прокурора Дзержинського району міста Харкова в інтересах держави в особі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Фінантек" про стягнення суми штрафу -задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Фінантек" (вул. Новгородська, 2, м. Харків, Харківська обл., 61145, код ЄДРПОУ 34391845) до Державного бюджету України на рахунок Управління Державної казначейської служби у Дзержинському районі м.Харкова № 31116106700003, відкритий в Головному управлінні Державної казначейської служби України в Харківській області за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100 " Адміністративні штрафи та інші санкції", новий символ звітності 106, МФО 851011, код УДКСУ 37999654, штраф в сумі 5100.00(п"ять тисяч сто) гривень .

Постанова може бути оскаржена.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 23 травня 2012 року.

Суддя Шляхова О.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2012
Оприлюднено28.05.2012
Номер документу24235101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3794/12/2070

Ухвала від 26.03.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Постанова від 22.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні