Категорія №9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 травня 2012 року Справа № 2а/1270/3496/2012
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Островська О.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Нижньодуванське» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 85000,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
04 травня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду звернувся Прокурор Жовтневого району м. Луганська в інтересах держави в особі Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства «Нижньодуванське» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 85000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач в порушення вимог ст.40 ЗУ «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006, у термін до 30.04.2011 року не розкрило регулярну річну інформацію за 2010 рік шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Луганського територіального управління ДКЦПФР в термін до 01.06.2011 року. У зв'язку з цим уповноваженою особою Комісії у відношенні товариства було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №167-ЛУ від 01.07.2011 року. Згідно цього розпорядження ВАТ «Нижньодуванське» повинно було у термін до 01.10.2011 року усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, розкрити річну інформацію за 2010 рік відповідно до вимог п.1 глави 7 розділу V Положення. Про виконання зазначеного розпорядження ВАТ «Нижньодуванське» повинно було у термін до 01.10.2011 року проінформувати Комісію з цінних паперів та фондового ринку. Однак, інформації щодо виконання ВАТ «Нижньодуванське» розпорядження №167-ЛУ від 01.07.2011 року до ЛТУ ДКЦПФР не надано. Не виконав розпорядження, ВАТ «Нижньодуванське» порушило вимоги п.10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», відповідальність за вказане порушення передбачена п.8 ч.1 ст. 11 зазначеного Закону. 07.12.2010 року у відношення ВАТ «Нижньодуванське» було винесено постанову про накладення санкцій №444-ЛУ, у зв'язку з невиконанням розпорядження, отже відповідач повторно порушив вимоги Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». У зв'язку з цим 03.11.2011 року уповноваженою особою ЛТУ ДКЦПФР у відношення ВАТ «Нижньодуванське» була винесена постанова №373-ЛУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85 000,00 грн. Постанова про накладення санкцій у встановленому законодавством порядку оскаржена не була, копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови не надходило. Позивач просить стягнути з відповідача суму штрафної санкції у розмірі 85 00,00 грн. у рахунок державного бюджету.
Ухвалою від 07 травня 2012 року відповідача було повідомлено про розгляд справи в порядку скороченого провадження.
Розгляд справи проведено в порядку скороченого провадження.
У встановлений судом строк відповідачем не подано ні заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до наступного.
Відповідно до ст.5 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України» від 30.10.96 №448 ( далі - ЗУ №448), державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Статтею 6 вищезазначеного ЗУ передбачено, що державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Відповідно до ст. 8 цього Закону Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, серед інших повноважень, має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулює Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в МЮУ 05.02.2007 за № 97/13364 ( далі - Положення).
Відповідно до п.1 гл.1 розділу V Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу. Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік.
Перший звітний рік новоствореного емітента може бути меншим за 12 місяців, він обчислюється:
для акціонерних товариств - з дати державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно;
для емітентів цінних паперів, крім акцій, - з дня реєстрації випуску до 31 грудня звітного року включно.
Пунктом 1 глави 7 розділу V Положення передбачено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:
розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відповідно розділу IV Правил розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007 №2272 (далі - Правила) уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
З матеріалів справи вбачається, що Луганським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку було виявлено порушення відповідачем вимог чинного законодавства про цінні папери - в порушення вимог положення «Про розкриття емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, у термін до 30.04.2011 року ВАТ «Нижньодуванське» не розкрило регулярну річну інформацію за 2010 ріку шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, чим порушило вимоги п.1 глави 7 розділу V Положення, відповідно до якого емітенти зобов'язані розкрити квартальну інформацію не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії.
01.07.2011 року уповноважено особою ЛТУ ДКЦПФР у відношенні товариства було винесено розпорядження про усунення порушень чинного законодавства №167-ЛУ (а.с.6-7). Однак, інформації щодо виконання ВАТ «Нижньодуванське» розпорядження №167-ЛУ від 01.07.2011 року до ЛТУ ДКЦПФР не надано.
У зв'язку з чим 12.10.2011 року уповноваженою особою Комісії винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Зазначену постанову направлено відповідачу, що підтверджується реєстром відправки поштової кореспонденції. ( а.с.9-11).
Відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96 та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 № 2272, Луганське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства на ринку цінних паперів та при виявленні фактів порушень законодавства про цінні папери уповноважені особи складають акти про правопорушення на ринку цінних паперів, які в подальшому є підставою для винесення постанови про накладення штрафних санкцій.
21.10.2011 уповноваженою особою Комісії складений Акт №373-ЛУ про правопорушення на ринку цінних паперів. Представник відповідача на підписання акту не з'явився, що кваліфіковано як відмова від підписання акту (а.с.12-13). Акт про правопорушення на ринку цінних паперів №373-ЛУ від 21.10.2011 та постанова про розгляд справи №373-ЛУ від 24.10.2011 були направлені на адресу товариства ( а.с.14-15).
Пункт 8 ч.1 ст. 11 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачає, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів -
у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.;
За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, -
у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Постановою №373-ЛУ від 03.11.2011 до відповідача застосована санкція у вигляді накладення штрафу у розмірі 5000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 85 000,00 грн., який слід перерахувати в дохід Державного бюджету України. Обставиною, що обтяжує відповідальність є наявність повторного вчинення протягом року однорідного правопорушення (постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №44-ЛУ від 07.12.2010). Зазначена постанова була направлена відповідачу (а.с.16-18).
Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку оскаржена не була, копії платіжних документів до Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.
Порядок накладення штрафу, визначений ст.12 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», позивачем дотриманий.
При прийнятті рішення суд керується нормами матеріального права, які діяли на момент виникнення правовідносин та розгляду справи по суті.
Враховуючи вищевикладене та відсутність письмового заперечення або будь-яких доказів, які б спростовували доводи позивача, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Сплату судового збору позивачем було відстрочено судом до розгляду адміністративної справи по суті.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь позивача - суб'єкта владних повноважень, судові витрати не підлягають стягненню з позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9,11,12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року №448/96 ( зі змінами і доповненнями), Рішенням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 № 2272 про затвердження правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій , ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Нижньодуванське» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 85000,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Нижньодуванське»(92612, Луганська область, Сватівський район, с. Нижня Дуванка, вул. 60-річчя Жовтня, 23, код ЄДРПОУ 00414569) суму штрафної санкції у розмірі 85 000,00 грн. (вісімдесят п'ять тисяч гривень 00 коп.) в дохід Державного бюджету України -р/р 31111106700271 в УДКС у Сватівському районі, код 37928384, код бюджетної класифікації 21081100.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною і підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.
Постанову складено у повному обсязі та підписано 24 травня 2012 року.
Суддя О.П. Островська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2012 |
Оприлюднено | 29.05.2012 |
Номер документу | 24257299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.П. Островська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні