Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 травня 2012 р. Справа № 2а/0570/4760/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Михайлик А.С.
при секретарі Очкасова К.С.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Прокурора Волноваського району в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Волноваському районі Донецької області Державної податкової служби
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лан МС»
про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу
за участю:
від прокурора: не з'явився
від позивача: ОСОБА_1 (дов. № 1 від 12 березня 2012 року)
від відповідача: не з'явився
Прокурор Волноваського району звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовною заявою в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Волноваському районі Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лан МС» про стягнення з рахунків, відкритих у банківських установах коштів у розмірі 3 230,00 грн. В обґрунтування заявлених вимог зазначив, що за відповідачем через несплату штрафних санкцій, нарахованих податковими повідомленнями - рішеннями обліковується податковий борг в сумі 3230, 00 гривень. Посилаючись на порушення відповідачем вимог підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, яким на платників податків покладений обов'язок щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом, приписи п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20, п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, заявник просив суд стягнути з відповідача штрафні санкції, нараховані податковими повідомленнями - рішеннями № 0000991510 від 15 грудня 2011 року в сумі 170,00 грн., № 001011510 від 16 грудня 2011 року в сумі 2010,00 грн., та № 0000811510 від 27 лютого 2012 року в сумі 1020,00 грн.
В судовому засіданні представник Державної податкової інспекції у Волноваському районі Донецької області Державної податкової служби в повному обсязі підтримав викладені у позові вимоги та просив їх задовольнити.
Судові повістки про виклик до суду відповідача (ТОВ «Лан МС») направлялися згідно статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України за адресою місцезнаходження товариства, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а саме: 85700, Донецька обл., м. Волноваха, вул. Обручева, буд. 29, кв.4. Втім, поштові відправлення повернулися на адресу суду із позначкою «за зазначеною адресою не знаходиться». Із врахуванням приписів частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач вважається таким, що повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи належним чином.
З огляду на зазначене суд дійшов висновку про можливість розгляду справи без участі представника відповідача.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази та заслухавши пояснення представника податкової інспекції, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Лан МС» (код ЄДРПОУ 35374252), є юридичною особою, перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Волноваському районі Донецької області державної податкової служби.
Відповідно до відомостей облікової картки платника податків станом на 14 травня 2012 року за відповідачем обліковується податковий борг у розмірі 3230,00 гривень, що заявлений позивачем до стягнення. Податкова заборгованість виникла внаслідок несплати відповідачем штрафних санкцій, визначених податковими повідомленнями - рішеннями № 0000991510 від 15 грудня 2011 року в сумі 170,00 гривень (арк. справи 7), № 0001011510 від 16 грудня 20111 року в сумі 2040,00 грн. (арк. справи 8), № 0000811510 від 27 лютого 2012 року в сумі 1020,00 грн. (арк. справи 9).
Відповідно до статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Пунктом 20.1.28 статті 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01 січня 2011 року, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, органи державної податкової служби є органами державної влади, уповноваженими здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою суб'єктами господарювання податків та зборів.
Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється органами державної податкової служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.
Згідно підпункту 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 57.3. статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно наявних в матеріалах справи документів, 15 та 16 грудня 2011 року Державною податковою інспекцією у Волноваському районі проведено камеральні перевірки з питань своєчасності надання розрахунків сплати єдиного податку Товариством з обмеженою відповідальністю «Лан МС», про що складені акти № 3178/1510/35374252 від 15 грудня 2011 року та № 3180/1510/35374252 від 16 грудня 2011 року (арк. справи 10-13). Згідно зазначених актів, в ході перевірки податковою інспекцією встановлено порушення термінів подання розрахунків сплати єдиного податку за 1, 2, 3, квартали 2011 року.
На підставі зазначених актів перевірки та статті 120 Податкового кодексу України відповідачем прийняті податкове повідомлення-рішення № 0000991510 від 15 грудня 2011 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 170,00 гривень, податкове повідомлення-рішення № 0001011510 від 16 грудня 2011 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 2040,00 гривень. Зазначені податкові повідомлення - рішення направлені відповідачу, проте 24 грудня 2011 року конверт з податковими повідомленнями повернувся на адресу податкової інспекції із позначкою поштового відділення «організації за такою адресою немає» (арк. справи 7).
27 лютого 2012 року Державною податковою інспекцією у Волноваському районі проведено камеральну перевірки з питань своєчасності надання розрахунків сплати єдиного податку Товариством з обмеженою відповідальністю «Лан МС», про що складений акт № 420/1510/35374252 (арк.. справи 14). Згідно зазначеного акту, в ході перевірки встановлено неподання відповідачем розрахунку сплати єдиного податку за 4 квартал 2011 року.
На підставі зазначеного акту перевірки та статті 120 Податкового кодексу України відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0000811510 від 27 лютого 2012 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн. Зазначене податкове повідомлення - рішення направлено відповідачу, проте 1 березня 2012 року конверт з податковими повідомленнями повернувся на адресу податкової інспекції із позначкою поштового відділення «організації за такою адресою немає» (арк. справи 9).
Відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Отже, із врахуванням приписів статті 58 Податкового кодексу України податкові повідомлення - рішення № 0000991510 від 15 грудня 2011 року та № 0001011510 від 16 грудня 2011 року вважаються такими, що вручені відповідачу 24 грудня 2011 року, а податкове повідомлення-рішення № .0000811510 від 27 лютого 2012 року - 1 березня 2012 року.
Відповідно до підпункту 14.1.175. п. 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковим боргом є сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
На день судового розгляду цієї справи строки сплати штрафних санкцій, визначених наведеними податковими повідомленнями-рішеннями сплили, сума несплачених штрафних санкцій є податковим боргом.
Відповідно до пункту 111.3 статті 111 Податкового кодексу України строки застосування, сплата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Кодексом для сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов'язань.
Згідно пункту 95.1. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
11 січня 2012 року податковою інспекцією сформовано та направлено на адресу відповідача податкову вимогу № 9 (арк. справи 12), яку повернуто відділенням поштового зв'язку від 17 січня 2012 року із позначкою «організація не значиться».
Порядок направлення органами державної податкової служби податкових вимог платникам податків затверджений Наказом Державної податкової адміністрації України N 1037 від 24 грудня 2010 року. Відповідно до пункту 4.7. зазначеного порядку у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу в зв'язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб, відмовою посадових осіб прийняти податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Отже, із врахуванням наведеного вище, податкова вимога вважається врученою відповідачу 17 січня 2012 року.
З січня 2012 року відповідач постійно мав несплачений податковий борг, у зв'язку із чим податкова вимога не втратила юридичної сили.
Пунктом 95.3. передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Наявними в матеріалах справи документами підтверджено наявність в відповідача відкритих банківських рахунків, з яких податкова інспекція може стягнути кошти в рахунок погашення наявного податкового боргу.
Таким чином, виходячи із змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а заявлені позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.
Згідно приписів частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
З огляду на зазначене, на підставі положень Податкового кодексу України та керуючись ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 112, 136, 158 - 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Прокурора Волноваського району в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Волноваському районі Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лан МС» про стягнення коштів у розмірі 3230, 00 грн. в рахунок погашення податкового боргу, - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лан МС» (85700, Донецька область, м. Волноваха, вул. Обручева, буд. 29, кв. 4, код ЄДРПОУ 35374252) кошти у розмірі 3230 (три тисячі двісті тридцять) гривень 00 коп. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків на користь місцевого бюджету, на р/р 31516969700180, отримувач - Волноваська міська рада, банк отримувача - ГУ ДКУ у Донецькій області, МФО 834016, ОКПО - 37980308, код платежу - 18050301.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 21 травня 2012 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її отримання апеляційної скарги.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Михайлик А.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2012 |
Оприлюднено | 30.05.2012 |
Номер документу | 24284931 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні