Постанова
від 05.04.2012 по справі 0870/2342/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2012 року Справа № 0870/2342/12

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Р.В. Сацького,

при секретарі судового засідання А.С. Ярошенка,

за участю представників :

позивача: не з'явився,

відповідача1: не з'явився,

відповідача 2: не з'явився

третя особа, на стороні позивача не з'явилась,

третя особа, на стороні позивача не з'явилась,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовною заявою: Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя

до: відповідач 1: Товариство з обмеженою відповідальністю «Юнітім»

відповідач 2: Державний реєстратор Подільської районної державної адміністрації в м. Києві

третя особа, на стороні позивача: Державний реєстратор виконавчого комітету Запорізької міської ради

третя особа на стороні позивача: ОСОБА_1

про: скасування державної реєстрації змін до установчих документів,

ВСТАНОВИВ:

13 березня 2012 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов вказаний адміністративний позов.

15 березня 2012 року ухвалою відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 05 квітня 2012 року.

Сторони у судове засідання не з'явились, були належним чином повідомлені.

Відповідно до статті 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснюється.

Суд, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності, прийшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Запоріжжя (далі за текстом - ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя) при відпрацюванні переліків суб'єктів господарювання було встановлено що відповідно до Довідки державного реєстратора Шевченківської районної державної адміністрації від 06.02.2012 Товариство з обмежено відповідальністю „Юнітім" (далі за текстом - ТОВ „Юнітім") зареєстровано за адресою: 69071, м. Запоріжжя, вул. Пархоменка, б. 10, керівник та засновник підприємства - ОСОБА_3.

Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України передбачено право органів державної податкової служби в установленому законом порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 06.02.2012, внесений запис від 26.07.2011 за №1 071 105 0008 026013, відповідно до якого внесений запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи.

Відділом податкової міліції ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя здійснена перевірка фактичного місця ведення діяльності ТОВ „Юнітім" та складена довідка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 07.02.2012 за №50, місцезнаходження ТОВ „Юнітім" за адресою 69071, АДРЕСА_1 не встановлено.

Співробітниками податкової міліції ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя 07.02.2012 була опитана ОСОБА_1, яка проживає за адресою - АДРЕСА_1 стосовно факту реєстрації ТОВ „Юнітім" за адресою її проживання.

Відповідно до пояснень ОСОБА_1, про підприємство ТОВ „Юнітім" їй нічого не відомо, за даною адресою вказане підприємство не знаходиться та ніколи не знаходилось. Про реєстрацію ТОВ „Юнітім" за адресою її мешкання, ОСОБА_1 дізналась від співробітників податкової міліції ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя. Фактично за цією адресою знаходиться офісне приміщення ТОВ „Літртранс-2" (код ЄДРПОУ 37835269). Директор та засновник ТОВ „Юнітім" ОСОБА_3 їй не відомий.

Угод щодо відчуження означеного будинку, ОСОБА_1 та її родичі не укладали і нікого на це не уповноважували. Договорів про оренду жодного квадратного метру цього житла також ні з ким не укладали та нікого на це не уповноважували.

Дозволу на реєстрацію за адресою АДРЕСА_1 громадянка ОСОБА_1 та її родичі нікому не давали, ані письмового, ані усного, а отже вказане підприємство його не отримувало.

За приписами ст. 93 Цивільного Кодексу України, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Пунктом 1 статті 4 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІV зі змінами та доповненнями, визначено поняття державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яке полягає у засвідченні факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Статтею 14 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІV зі змінами та доповненнями, передбачений порядок передачі реєстраційних справ, який здійснюється у разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, а також у разі утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно - територіальної одиниці. Державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Згідно ч. 1 ст. 25 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІV зі змінами та доповненнями, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подання для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.

За змістом ст. 27 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІV зі змінами та доповненнями, підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є, зокрема, невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які визначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону.

Відповідно до частин 4, 5 ст. 9 Житлового Кодексу Української РСР державою забезпечено, що ніхто не може бути виселений із займаного жилого приміщення або обмежений у праві користування жилим приміщенням інакше як з підстав і в порядку, передбачених законом.

Житлові права охороняються законом, за винятком випадків, коли вони здійснюються в суперечності з призначенням цих прав чи з порушенням прав інших громадян або прав державних і громадських організацій.

Згідно ч. 3 ст. 8 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІV зі змінами та доповненнями, відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Директор ТОВ „Юнітім" ОСОБА_3 своїми діями щодо реєстрації місцезнаходження вказаної юридичної особи у приміщенні (будинку), що не належить їй, прямо порушив особисті немайнові права громадянки ОСОБА_1 та права членів її родини надані їм Конституцією України.

Наведене вище свідчить, що на підставі неправдивих даних, щодо місцезнаходження Відповідача проведено внесення змін до установчих документів та державна реєстрація відповідача за адресою - АДРЕСА_1, що не відповідає відповідним нормам Цивільного Кодексу України, Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІV зі змінами та доповненнями.

Державна реєстрація суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи - ТОВ „Юнітім" за вищезазначеною адресою, не може бути дійсною через порушення законодавства, які не можна усунути.

За таких обставин суд приходить до висновку, що - державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнітім» по зміні місцезнаходження на адресу м. Запоріжжя вул. Пархоменка, буд. 10 є неправомірною, оскільки ТОВ «Юнітім» не здійснювало зміну свого місцезнаходження, тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.

Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ст.11 КАС України суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Таким чином суд вирішив вийти за межі позовних вимог у справі.

Керуючись статтями 20, 67 Податкового кодексу України, ст. 93 Цивільного Кодексу України, статтями 4, 14, 25, 27 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІV зі змінами та доповненнями, статтями 11, 17, 49, 51, 104, 105, 106 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя задовольнити.

2. Зобов'язати Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради зняти з обліку Товариство з обмеженою відповідальністю «Юнітім» (ЄДРПОУ 34296911), яке змінило свою юридичну адресу на: 69096, м. Запоріжжя, вул. Пархоменка, буд. 10 та реєстраційну справу направити до Державного реєстратора Подільської районної державної адміністрації в м. Києві за адресою 04070, м. Київ, Контрактова площа, 2, для взяття його на облік за попередньою юридичною адресою підприємства.

3. Зобов'язати Державного реєстратора Подільської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати запис № 15 про державну реєстрацію змін до установчих документів стосовно міста знаходження юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнітім» (ЄДРПОУ 34296911) за адресою: 69071, м. Запоріжжя, вул. Пархоменка, буд. 10 - скасувати.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя /підпис/ Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2012
Оприлюднено30.05.2012
Номер документу24285302
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/2342/12

Постанова від 05.04.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 15.03.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні