Постанова
від 23.05.2012 по справі 0870/3703/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 травня 2012 року 09:45 Справа № 0870/3703/12

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., при секретарі судового засідання Луговському І.О., за участю представника позивача - не прибув, представника відповідача - не прибув, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби до Громадської організації «Енергодарський міський фонд милосердя та здоров'я» про припинення юридичної особи.

23 квітня 2012 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби (далі іменується - позивач) до Громадської організації «Енергодарський міський фонд милосердя та здоров'я» (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить припинити підприємницьку діяльність відповідача.

Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач не виконує вимоги закону та не звітує до Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби з моменту реєстрації.

Ухвалою судді від 25.04.2012 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 23.05.2012.

23.05.2012 представник позивача в судове засідання не прибув, проте подав до канцелярії суду клопотання про розгляд справи за його відсутності та зазначив, що заявлені позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не прибув, не повідомив суд про прочини неприбуття та не надав жодних заяв, клопотань чи письмових заперечень на адміністративний позов.

За таких обставин суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

За приписами ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 12, ст. 41 КАС України, у зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Згідно ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових та речових доказів, висновків експертів.

За правилами частин 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Оскільки, матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, а завданням адміністративного судочинства України згідно з ч.1 ст.2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і неухильне дотримання судом вимог даної норми процесуального закону є обов'язковим в кожній адміністративній справі, то спір підлягає вирішенню на підставі наявних у справі документів.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Громадська організація «Енергодарський міський фонд милосердя та здоров'я» (код ЄДРПОУ20507899) зареєстрована 20.10.1994 виконавчим комітетом Енергодарської міської ради, як юридична особа за адресою: 71500, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Комсомольська, буд. 41, кв. 71.

Згідно довідки Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби від 13.04.2012 відповідач не надає до органів державної податкової служби, передбачені діючим законодавством, України податкові декларації та документи бухгалтерської звітності протягом трьох років, заборгованість по податковим платежам перед бюджетом у відповідача відсутня.

Проте, суд звертає увагу позивача на те, що він звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою, яку обґрунтовує ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», однак, відповідно до ст.1 Закону України «Про об'єднання громадян» №2460-ХІІ від 16.06.1992, об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.

Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.

Громадська організація «Енергодарський міський фонд милосердя та здоров'я» за організаційно-правовою формою господарювання являється громадською організацією, і її діяльність регулюється, зокрема Законом України «Про об'єднання громадян».

Згідно ст. 3 зазначеного Закону громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.

Частинами 1 і 3 статті 19 Закону України «Про об'єднання громадян» передбачено, що припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.

Відповідно до ст.25 Закону №2460-ХІІ, нагляд за виконанням та додержанням законності об'єднаннями громадян здійснюють органи прокуратури. Контроль за джерелами та розмірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції.

Статтею 28 Закону України «Про об'єднання громадян» встановлено, що за порушення законодавства, до об'єднання громадян передбачені такі види стягнення:попередження; штраф; тимчасова заборона (зупинення) окремих видів діяльності; тимчасова заборона (зупинення) діяльності; примусовий розпуск (ліквідація).

Статтею 32 Закону України «Про об'єднання громадян» передбачений спеціальний порядок розпуску (ліквідації) об'єднання громадян, згідно якого за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: 1) вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; 2) систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону; 3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; 4) зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.

Про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян реєструючий орган протягом п'ятнадцяти днів після набрання рішенням суду законної сили повідомляє у засобах масової інформації.

Згідно ч. 4 ст. 14 Закону № 2460-ХІІ, легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів.

З огляду на викладене, стосовно громадської організації, законодавством передбачений інший порядок ліквідації, в тому числі не за позовом органів державної податкової служби України.

Доказів наявності передбачених законодавством підстав для розпуску (ліквідації) відповідача, чим фактично є припинення юридичної особи, позивачем суду не надано.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача такими, що не підлягають задоволенню.

Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 11, 17, 94, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби до Громадської організації «Енергодарський міський фонд милосердя та здоров'я» про припинення юридичної особи - відмовити в повному обсязі.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя (підпис) К.М.Недашківська

Суддя К.М.Недашківська

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2012
Оприлюднено30.05.2012
Номер документу24285380
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/3703/12

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 23.05.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 25.04.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні