cpg1251
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2012 року Справа № 0870/3607/12
м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Шари І.В.
при секретарі судового засідання Тарасенко В.І.
за участю представників
позивача - не з'явився
відповідача - не з'явився
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби України до Приватного підприємства «Запорожкомплект», м. Запоріжжя про стягнення податкового боргу
ВСТАНОВИВ:
19 квітня 2012 Державна податкова інспекція у Хортицькому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби України (далі - позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) з позовом до Приватного підприємства «Запорожкомплект» (далі - відповідач), в якому позивач просить стягнути з відповідача податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1 532,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовує Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-III (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №2181-ІІІ) та Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі -ПК України) та зазначає, що станом на 15.05.2012 згідно карток особових рахунків відповідач має податкову заборгованість, яка до теперішнього часу не погашена.
В судове засідання представник позивача не з'явився, 16.05.2012 подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, письмові заперечення на позов не направив, про причини неявки суду не повідомив, про дату та час судового засідання повідомлявся належним чином
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представників позивача та відповідача.
У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши подані документи і матеріали судом встановлені наступні обставини.
Приватне підприємство «Запорожкомплект» (ідентифікаційний код 31950110) зареєстровано як юридична особа 11.04.2002 відділом реєстрації та єдиного реєстру Хортицької районної адміністрації Запорізької міської ради за юридичною адресою: 69076, м. Запоріжжя, вул. Новобудов, буд.3.
Судом встановлено, що посадовими особами ДПІ у Хортицькому районі було проведено перевірку відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності по податку на прибуток за І квартал 2010 року та комунального податку, за результатами якої складено акт від 27.05.2010 №195/1510/31950110. Під час перевірки встановлено порушення відповідачем термінів подання декларації з податку на прибуток за: І квартал 2009 року, І півріччя 2009 року, 9 місяців 2009 року, 2009 рік та за І квартал 2010 року.
За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 13.07.2010 №0002081510/0, яким відповідачу нараховані штрафні (фінансові) санкції з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 850,00 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення було надіслано поштою на адресу відповідача, проте повернулось на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання».
Згідно з п. 4.9 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 №253 (чинного на час виникнення спірних правовідносин, далі - Порядок №253), у разі, якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення, то податковий орган оформляє відповідний акт, із зазначенням причини неможливості вручення такого повідомлення. У такому випадку податковий орган розміщує податкове повідомлення на дошці податкових повідомлень (оголошень). При цьому день розміщення такого повідомлення та дошці оголошень, вважається днем вручення його платнику податків.
На виконання зазначених приписів податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 13.07.2010 №0002081510/0, було розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ у Хортицькому районі, про що було складено акт від 16.08.2010 №155/15.
Крім того, посадовими особами ДПІ у Хортицькому районі було проведено перевірку відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності по податку на прибуток, за результатами якої складено акт від 07.02.2012 №28/1510/31950110. Під час перевірки встановлено порушення відповідачем термінів подання декларації з податку на прибуток за: І півріччя 2010 року, 9 місяців 2010 року, 2010 рік . І квартал 2011 року, ІІ квартал 2011 року, ІІ-ІІІ квартал 2011 року.
За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 15.02.2012 №0000251510, яким відповідачу нараховані штрафні (фінансові) санкції з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 682,00 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення було надіслано поштою на адресу відповідача, проте повернулось на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання».
Згідно п. 3.9 - 3.10 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків (далі - Порядок №985), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 №985, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за №1440/18735 дата відправлення (вручення) проставляється на корінці податкового повідомлення-рішення:
а) посадовою особою платника податків - юридичної особи (фізичною особою - платником податків) або її законним представником - у разі вручення податкового повідомлення-рішення під розписку;
б) працівником структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальною особою, визначеною керівником органу державної податкової служби для виконання таких функцій, у разі надіслання листом з повідомленням про вручення. При цьому повідомлення про вручення прикріплюється до корінця податкового повідомлення-рішення.
Якщо пошта (поштова служба) не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою грошових зобов'язань, визначених вказаними податковими повідомленнями-рішеннями по податку на прибуток у відповідача виникла податкова заборгованість (борг), що підтверджується наданим позивачем та дослідженим судом зворотнім боком облікової картки платника - відповідача станом на 15.05.2012.
Із матеріалів справи вбачається, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно ст. 6 Закону №2181-ІІІ, відповідачу були направлені перша податкова вимога від 02.09.2010 №1/189 та друга податкова вимога від 08.10.2010 №2/206, які були направлені на адресу відповідача поштою, але повернулись на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання».
На виконання приписів п. 4.9 Порядку №253 другу податкову вимогу від 08.10.2010 №2/206 було розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ у Хортицькому районі, про що було складено акт від 03.12.2010 №243.
Відповідачем податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги не оскаржувались, доказів протилежного відповідачем суду надано не було.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.
Відповідно до приписів ст. 17 Закону №2181-ІІІ штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами.
Згідно з пп.17.1.1 п 17.1 ст. 17 Закону №2181-ІІІ платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку
Аналізуючи вище викладені норми, суд вважає, що позивачем правомірно та у відповідності до приписів чинного законодавства відповідачу нараховано штрафні санкції.
У відповідності до ст. 7 Закону України від 23.12.2010 р. № 2857-VI «Про Державний бюджет України на 2011 рік», встановлено, що податки і збори, які справлялися до 1 січня 2011 року, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами /обов'язковими платежами/, сплачуються платниками податку у порядку, встановленому Податковим Кодексом України.
Відповідно до п.1 Прикінцевих положень ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI він набрав чинності з 1 січня 2011 року.
Згідно з приписами пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до положень пп. 14.1.39 п.14.1 ст.14 ПК України (із змінами і доповненнями, внесеними згідно із Законом України від 07.07.2011 р. N 3609-VI, який набрав чинності 06.08.2011) грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - це плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп. 14.1.265 п.14.1 ст.14 ПК України).
Відповідно до п.п. 20.1.28 п.20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 ПК України, органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Відповідно до пп. 95.1 - 95.2. ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Приписами п. 102.4 ст. 102 ПК України встановлено, що у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Таким чином, суд вважає, що податковий борг, який виник у зв'язку із несплатою відповідачем вищезазначеної заборгованості, підтверджений документально й підлягає стягненню, а строк звернення до суду для стягнення зазначеного боргу ДПІ у Хортицькому районі не пропущено, тому нема потреби його поновлювати.
На момент розгляду справи в суді, вказана сума податкової зобов'язання відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена..
Згідно зі ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2. 4, 7 - 12, 14, 86, 158- 163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства «Запорожкомплект» (69076, м. Запоріжжя, вул. Новобудов, буд. 3, код ЄДРПОУ 31950110) на користь Державного бюджету Хортицького району м. Запоріжжя (р/р 31115009700008, одержувач: УДКСУ у Хор гицькому районі, код платежу 11021000, код ЄДРПОУ 38025414, банк одержувача - ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО 813015) податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1 532,00 грн. (одна тисяча п'ятсот тридцять дві гривні 00 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя (підпис) І.В. Шара
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2012 |
Оприлюднено | 30.05.2012 |
Номер документу | 24285555 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні