Постанова
від 26.04.2012 по справі 4464/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

26 квітня 2012 р. № 2-а- 4464/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панченко О.В. при секретарі судового засідання Кузьменко Ю.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Терра - плюс" про стягнення суми , -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Терра - плюс» до Державного бюджету України суму боргу у розмірі 8329 грн. (Реквізити: одержувач: УДКСУ у Київському р-ні м. Харкова код ЄДРПОУ одержувача: 37999675 банк одержувача: ГУ ДКСУ У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ МФО: 851011, 31117029700004 14010100 - податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів).

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Терра - плюс» пройшов державну реєстрацію та перебуває на обліку як платник податків та зборів (обов'язкових платежів) в ДПІ у Київському районі міста Харкова. ТОВ «Терра - плюс» станом на 16.03.2012 року має заборгованість перед бюджетом у розмірі 8329,00 грн.. Наведені обставини свідчать про невиконання відповідачем свого податкового обов'язку щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України (п.п.16.1.4 п.16.1 ст. 16, ст.36. У зв'язку з несплатою податкових зобов'язань у встановлені строки, ДПІ у Київському районі міста Харкова було направлено відповідачу поштою першу податкову вимогу від 25.10.2010 року року №1/501 та другу податкову вимогу від 29.11.2010 року №2/1666. Оскільки здійснені позивачем заходи по стягненню податкового боргу платника податків не призвели до погашення податкового боргу, ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС звернулась з даним позовом до суду та просила суд ухвалити рішення про задоволення позову.

Представник позивача про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, надав суду заяву, в якій просив розглядати справу без участі представника інспекції.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений в порядку передбаченому ст.ст. 33-35 КАС України, поштовий конверт повернувся до суду із відміткою про отримання (а.с. 47) .

Оскільки матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, а завданням адміністративного судочинства України згідно з ч.1 ст.2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і неухильне дотримання судом вимог даної норм процесуального закону є обов'язковим в кожній адміністративній справі, то з огляду на приписи ст.41, ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів:

За матеріалами справи відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Терра - плюс", пройшов передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набув статусу суб'єкту господарювання, код за ЭДРПОУ 32031951.

Згідно арк. 1 акту перевірки № 6374/15-208/320 від 01.11.2010 року, відповідач взятий на податковий облік як платник податків до ДПІ у Київському районі м. Харкова 09.07.2002 р. за № 3080 (а.с. 22).

Пунктом 30 статті 2 Бюджетного Кодексу України податкові органи визначені як органи стягнення, яким відповідно до закону надано право стягнення до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень.

Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

П.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено право керівника державної податкової служби щодо стягнення до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу.

Також, однією із функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних спеціалізованих державних податкових інспекцій є подача до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетами і державними цільовими фондами за рахунок їх майна (п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні").

Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п.п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 1.2 ст. 10 Закону України "Про Державну податкову службу в Україні" від 05.02.1998 року № 83/98-ВР (зі змінами та доповненнями), органи державної податкової служби здійснюють контроль за дотриманням законодавства про податки, інші платежі, забезпечують правильність обчислення та своєчасність надходження цих податків.

Як вбачається із матеріалів справи, та не спростовується відповідачем по справі, ДПІ у Київському районі м. Харкова були проведені невиїзні документальні перевірки своєчасності подання податкової звітності, а також своєчасності повернення свідоцтва платника податку на додану вартість ТОВ "Терра - плюс" за серпень - 2010 року, результати яких оформлені актами від 24.09.2010 року № 5612/15-208/32031951, від 01.11.2010 року № 6374/15-208/320 та від 27.12.2010 року № 7617/15-208/32031951.

За висновками вказаних актів перевірки, податковим органом були встановлені порушення позивачем: п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181 - III (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) а саме: неподання податкової декларації з податку на додану вартість, а також не повернення свідоцтва платника податку на додану вартість, у строки визначені законодавством.

Відповідно до абз. "г" п.п. 9.8 п.9 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.1997 року (зі змінами та доповненнями) "Реєстрація діє до дати анулювання , яка відбувається у випадках, якщо: особа, зареєстрована як платник податку, не подає податковому органу декларації з цього протягом двадцяти послідовних податкових місяців або подає таку декларацію (податкових розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок протягом такого періоду, а також у випадках, визначених законодавством стосовно порядку реєстрації порядку реєстрації суб`єктів господарювання.

Відповідно п. 9.8 п.9 вищевказаного закону платник податку зобов`язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво, якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу - протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у повернення такого свідоцтва прирівнюється до затримки у надання податкової звітності з цього податку.

За таких підстав, суд звертає увагу, що при встановлені порушень з боку ТОВ "Терра - плюс", а саме: не повернення свідоцтва платника податку на додану вартість податковим органом правомірно виявлені порушення відповідачем п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181 - III (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

На підставі зазначених актів перевірки ДПІ у Київському районі м. Харкова винесені податкові повідомлення -рішення:

- № 0011681503/0 від 08 жовтня 2010 року, згідно якого сума податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість складає 510 грн. (а.с.39);

- №0013091503/0 від 11.11.2010 року, згідно якого сума податкового зобов'язання за платежем податок на прибуток складає 170,00 грн. (а.с.20);

- № 0000141503 від 27.01.2011 року, згідно якого сума податкового зобов'язання за платежем податок на прибуток складає 510 грн. (а.с.26).

Оглянувши вказані податкові повідомлення - рішення, суд зазначає, що дані податкові повідомлення - рішення за змістом, формою та підставами винесення, узгоджуються з компетенцією органів державної податкової служби України, яка встановлена Законом України "Про державну податкову службу в Україні" та Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), а за способом реалізації наданих податковим органам владних повноважень узгоджується з порядком, який визначений Інструкцією про порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби (затверджено наказом ДПА України від 17.03.2001р. №110, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.03.2001р. за №268/5459; далі за текстом -Інструкція) та Порядком направлення органами податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій (затверджено наказом ДПА України від 21.06.2001р. №253, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.07.2001р. за №567/5758; далі за текстом - Порядок).

Вищевказані податкові повідомлення - рішення були направлені податковим органом на юридичну адресу платника податку, поштові повідомлення про вручення поштової кореспонденції посадовій особі підприємства містяться в матеріалах справи.

Також, Державною податкової інспекцією у Київському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової інспекції були проведені камеральні перевірки податкової звітності відповідача з податку на додану вартість за період листопад - грудень 2010 року та січень - лютий 2011 року.

За результатами перевірок складені акти: № 1142/15-208/32031951 від 31.03.2011 року та № 2504/15-208/32031951 від 29.06.2011 року, якими зафіксовані порушення п. 49.18.1 (49.18.2) пункту 49.18 статті 49 розділу II, пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодексу України.

На підставі вищевказаних актів перевірки податковим органом винесені податкові повідомлення - рішення № 0001201503 від 12.04.2011 року, згідно якого сума податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість складає 4080,00 грн. (а.с.33) та № 0003351503 від 13.07.2011, згідно якого сума податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість складає 3060,00 грн. (а.с. 16).

Суд дослідивши, вищезазначені податкові повідомлення - рішення, дійшов висновку, що дані рішення узгоджуються з компетенцією органів державної податкової служби України, яка встановлена Податковим кодексом України.

Зазначені податкові повідомлення - рішення були направлені ДПІ на юридичну адресу ТОВ "Терра - плюс", поштові повідомлення про вручення поштової кореспонденції посадовій особі підприємства містяться в матеріалах справи (а.с.32, 15).

Щодо нарахування Відповідачу штрафних санкцій за несвоєчасне повернення свідоцтва платника податку на додану вартість у розмірі 170 грн. та неподання податкової декларації по податку на додану вартість за серпень - 2010 року у розмірі 1020,00 грн., суд вважає, що в даному випадку слід застосувати норми Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181-III (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Так, підпунктом 4.1.4 ст. 4 вищевказаного Закону податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до припису п.17.1.1. ст. 17 вищевказаного Закону України платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Суд зазначає, що при визначенні податкового зобов'язання та нарахуванні штрафних санкцій за несвоєчасне подання декларацій з податку на додану вартість за період листопад - грудень 2010 року та січень - лютий 2011 року податковий орган правомірно застосував норми Податкового кодексу України.

Згідно п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України (далі Кодексу) податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Відповідно до п.57.1. ст. 57 вищевказаного кодексу, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

П.п.20.1.28 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України визначено право керівника державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до зворотнього боку облікової картки платника наданої податковим органом, судом встановлено, що загальний борг Відповідача перед бюджетом в сумі складає 8329 грн ( а.с. 7-9).

Пунктом 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Матеріалами справи підтверджено факт надіслання податковим органом першої податкової вимоги № 1/1501 від 25 жовтня 2010 року (а.с. 14) та другої податкової вимоги № 2/1666 від 29 листопада 2010 року (а. с. 12), у зв'язку з неможливістю вручення податкових вимог складено акти про причини неможливості вручення податкових вимог (а.с. 11, 13).

Станом на момент розгляду справи у суді, доказів погашення податкового боргу перед бюджетом в сумі 8329 грн. відповідачем не надано, відсутність вказаного боргу належними доказами останнім не спростовані.

Дослідивши зібрані по справі докази за правилами ст.86 КАС України, суд доходить висновку, що вимога позивача про стягнення спірної суми заборгованості підлягає задоволенню, бо доведена матеріалами справи, адже обумовлені ст.ст. 37 та 38 Податкового кодексу України підстави припинення податкового обов'язку у спірних правовідносинах відсутні.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту погашення заборгованості у розмірі 8329 грн. або доказів оскарження боргу у порядку, передбаченому законодавством України, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженої відповідальністю "Терра - плюс" про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Терра - плюс»до Державного бюджету України суму боргу у розмірі 8329 (вісім тисяч триста двадцять де`ять гривень) грн. (Реквізити: одержувач: УДКСУ у Київському р-ні м. Харкова код ЄДРПОУ одержувача: 37999675 банк одержувача: ГУ ДКСУ У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ МФО: 851011, 31117029700004 14010100 - податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів).

Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні -з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.В. Панченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2012
Оприлюднено30.05.2012
Номер документу24286363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4464/12/2070

Ухвала від 09.04.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 09.04.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Постанова від 26.04.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні