Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
21 травня 2012 р. №2а-4511/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд
у складі: головуючого судді - Ізовітової - Вакім О.В.,
при секретарі судового засідання - Міщенко А.П.,
за участю: прокурора - Семинякіної В.В.,
представника позивача -Литвинової Н.С.,
представник відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Північному регіоні»до Житлово-будівельного кооперативу «Сталь»про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом, в якому просить суд стягнути з Житлово -будівельного кооперативу "Сталь" (61124, м.Харків, вул.Зернова, 53-И, р/р26001835131790 в ХОФ ПАТ "Укрсоцбанк" м.Харків, МФО 351016, код 23007708) в доход держбюджету штраф у сумі 510 (п'ятсот десять) грн. одержувач: р/р 31114106700005УДК у Комінтернівському районі м.Харкова, МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134589, код платежу до держбюджету 21081100.
В обґрунтування позовних вимог прокурором в позові зазначено наступне. 29 вересня 2010 року інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області було проведено перевірку Житлово-будівельного кооперативу «Сталь», про що було складено акт № 07/10-1995. За результатами обстеження відповідачеві було видано обов'язковий до виконання припис №07/10-1995 від 29.09.2010р. про усунення виявлених порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав, у зв'язку з чим на відповідача накладено штраф та видано новий припис з новими термінами усунення недоліків №07/10-29-215 від 11.02.2011р. 26.05.2011р. було здійснено перевірку виконання припису, якою було встановлено, що припис не виконаний, у зв'язку з чим на відповідача було накладено штраф та видано новий припис №07/10-29-769 від 26.05.2011р. про усунення недоліків з новими термінами виконання. 23.11.2011р. інспектором було складено акт №07/10-29-1771 та акт перевірки (протокол) № 07/10-29-064 про встановлення ряду порушень і зафіксовано невиконання припису №07/10-29-769 від 26.04.2011р. За порушення законодавства в галузі електроенергетики та за ухилення від виконання припису на відповідача накладено штраф у сумі 510,00грн., який відповідачем добровільно не було перераховано до держбюджету. У зв'язку з чим прокурор просить суд стягнути суму штрафу в судовому порядку.
Прокурор в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.
Представник позивача в судове засідання з'явився, позов підтримав у повному обсязі та просив суд його задовольнити.
Відповідач в судові засідання свого представника не направив, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, відповідно до ст.35 КАС України, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, причин неприбуття до суду не повідомив, письмових заперечень проти позову суду не надав.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Суд вважає, що відповідач є належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, потреба заслухати свідка чи експерта відсутня, перешкод для розгляду справи у судовому засіданні немає, тому справу слід розглянути за наявними в ній матеріалами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності,встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до ст.5 Закону України "Про електроенергетику" однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Згідно зі ст.9 зазначеного закону та п.1 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії", затвердженого постановою КМУ від 07.08.1996 року №929 державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, та діє у складі державного підприємства, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, та його територіальних структурних підрозділів.
Згідно з Указом Президента України "Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади" від 15.12.1999 року №1573/99 Міністерство палива та енергетики України входить до складу органів виконавчої влади України.
Відповідно до наказу Міністерства палива та енергетики України №422 від 3 листопада 2006 року Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року №929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (НЕК "Укренерго"). Особа в інтересах якої заявлено позов щодо стягнення штрафних санкцій є суб'єктом владних повноважень в розумінні ст.3 КАС України, оскільки здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.
Правовідносини сторін є публічними. Стосуються стягнення санкцій за порушення встановленого державою порядку у енергетичних відносинах (адміністративно-господарські санкції).
ДП "НЕК "Укренерго" у спірних правовідносинах виступає не як господарюючий суб'єкт, а як особа, до складу якої входить Держенергонагляд, що здійснює контролюючі функції.
Таким чином, позивач є суб'єктом, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства і є суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до п. 3.2 Інструкції "З організації проведення заходів державного енергетичного нагляду за суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії та оформлення їх результатів", затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2004 року №817 (далі Інструкція) - заходи державного енергетичного нагляду поділяються на планові (обстеження) та позапланові (перевірки, огляди, інспектування).
Судом встановлено, що29.09.2010р. державним інспектором з енергетичного нагляду в присутності уповноваженої особи відповідача, був проведений комплекс перевірок з питань обстеження технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії Житлово-будівельного кооперативу «Сталь», за результатами якої був складений Акт № 07/10-1995 від 29.09.2010р. (а.с. 6-7).
Акт перевірки підписаний уповноваженою особою суб'єкта господарювання без заперечень, примірник акту відповідачем отриманий 29.09.2010р., що підтверджується підписом керівника ЖБК «Сталь» на примірнику акту (а.с. 7).
Згідно п. 3 ч. 5 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.1997р. №575/97-ВР державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів.
Відповідно до п. 7.1 Інструкції у разі виявлення під час заходу з державного енергетичного нагляду порушень вимог чинного законодавства інспектор на підставі Акта протягом п'яти робочих днів з дня завершення заходу складає та видає суб'єкту господарювання Припис.
На підставі акту перевірки та керуючись ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» державним інспектором з енергетичного нагляду 29.09.2010р. було видано обов'язковий до виконання припис № 07/10-1995 (а.с. 7-8), яким зобов'язувалось Житлово-будівельний кооператив «Сталь» усунути виявлені вході перевірки недоліки до 20.12.2010р. Примірник вказаного припису уповноважена особа отримала 29.09.2010р., що підтверджується підписом керівника відповідача на примірнику Припису (а.с. 9).
Відповідно до п. 10.5 Інструкції - вимоги повинні бути виконані в повному обсязі після закінчення встановленого терміну виконання приписів.
Контроль за виконанням приписів є одним з основних обов'язків інспектора Держенергонагляду. Перевірка виконання приписів є позаплановим заходом (п. 10.1 Інструкції).
11.02.2011р. державним інспектором з енергетичного нагляду в присутності уповноваженої особи Житлово-будівельного кооперативу «Сталь», була проведена перевірка з питання виконання Припису № 07/10-1995 від 29.09.2010р., про що було складено акт перевірки (протокол) № 07/10-29-006 від 11.02.2011р., від підпису якого керівник відповідача відмовився (а.с. 10). Перевіркою було встановлено, що вимоги припису від 29.09.2010р. № 07/10-1995 не виконано, у зв'язку з чим відповідачу було видано припис з новими термінами усунення недоліків до 11.05.2011р. №07/10-29-215 від 11.02.2011р., від підпису якого керівник відповідача відмовився (а.с. 11).
Вказаний акт перевірки (протокол) № 07/10-29-006 від 11.02.2011р. та припис №07/10-29-215 від 11.02.2011р було надіслано на адресу Житлово-будівельного кооперативу «Сталь» поштою, що підтверджується копією супровідного листа від 11.02.2011р. № 105-20 (а.с. 12) та ним отримано 14.02.2011р., що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 13).
26.05.2011р. державним інспектором з енергетичного нагляду в присутності уповноваженої особи Житлово-будівельного кооперативу «Сталь», була проведена перевірка з питання виконання припису № 07/29-215 від 11.02.2011р., про що було складено акт перевірки (протокол) № 07/10-29-027 від 26.05.2011р., від підпису якого керівник відповідача відмовився (а.с. 14). Перевіркою було встановлено, що вимоги припису від 11.02.2011р. № 07/29-215 не виконано, у зв'язку з чим відповідачу було видано припис з новими термінами усунення недоліків до 26.08.2011р. №07/10-29-769 від 26.05.2011р., від підпису якого керівник відповідача відмовився (а.с. 15).
Вказаний акт перевірки (протокол) № 07/10-29-027 від 26.05.2011р. та припис №07/10-29-769 від 26.05.2011р. було надіслано на адресу Житлово-будівельного кооперативу «Сталь» поштою, що підтверджується копією супровідного листа від 26.05.2011р. № 425-20 (а.с. 16) та ним отримано 31.05.2011р., що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 17).
06.10.2011р. державним інспектором з енергетичного нагляду здійснено захід з державного енергетичного нагляду (контролю) щодо перевірки виконання приписів, виданих ЖБК «Сталь» щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, але інспектора Держенергонагляду не було допущено до виконання службових обов'язків, про що було складено акт №07/10-29-1469 від 06.10.2011р. (а.с. 18-19) та видано припис №07/10-09-1469 від 06.10.2011р. про забезпечення допуску інспектора для перевірки виконання припису від 26.05.2011р. за №07/10-29-769. (а.с.20)
Зазначені акт та припис було надіслано на адресу Житлово-будівельного кооперативу «Сталь» поштою, що підтверджується копією супровідного листа від 06.10.2011р. № 767-20 (а.с. 21) та ним отримано 08.10.2011р., що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 22).
13.10.2011р. державним інспектором з енергетичного нагляду було здійснено перевірку припису №07/10-09-1469 про допущення інспектора до перевірки підприємства, але інспектора не було допущено до виконання службових обов'язків, про що було складено акт №07/10-29-057 від 13.10.2011р. (а.с. 23) та видано припис №07/10-01-1526 від 13.10.2011р. про забезпечення допуску інспектора для перевірки виконання припису від 26.05.2011р. за №07/10-29-769 (а.с.26)
Зазначені акт та припис було надіслано на адресу Житлово-будівельного кооперативу «Сталь» поштою, що підтверджується копією супровідного листа від 06.10.2011р. № 800-20 (а.с. 25) та ним отримано 17.10.2011р., що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 24).
23.11.2011р. державним інспектором з енергетичного нагляду в присутності уповноваженої особи Житлово-будівельного кооперативу «Сталь», була проведена перевірка з питання виконання Припису № 07/10-29-769 від 26.05.2011р., про що було складено акт перевірки (протокол) № 07/10-29-064 від 23.11.2011р., від підпису якого керівник відповідача відмовився (а.с.29). Перевіркою було встановлено, що вимоги припису від 26.05.2011р. № 07/10-29-769 не виконано.
За порушення законодавства про електроенергетику та сфері теплопостачання, а саме за ухилення від виконання припису №07/10-29-769 від 26.05.2011р. п.п. 1, 2, 3, 4, 5 відповідно до ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» на ЖБК «Сталь» постановою №07/10-02-098 від 06.12.2011р. накладено штраф у сумі 510,00грн. (а.с. 30).
Згідно з ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. 10 Постанови КМУ "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" від 21.07.1999р. № 13 суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Відповідно до ст.2 ГК України учасниками у сфері господарювання є суб'єкти господарювання, споживачі, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією.
Згідно з нормами ч. 3 ст. 8 вищезазначеного кодексу господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи.
Відповідно до вимог ст.27 Закону України "Про електроенергетику" відповідальність за правопорушення в галузі електроенергетики несуть як суб'єкти електроенергетики, так і органи місцевого самоврядування в частині господарської діяльності, яку вони проводять.
Постанова №07/10-02-098 від 06.12.2011р. про накладення на відповідача штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики в розмірі 510 грн. відповідачем в судовому порядку оскаржена не була, отже є чинною, але штраф згідно даної постанови ним сплачено не було.
До теперішнього часу штраф до бюджету відповідачем не перераховано.
Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідач правом участі у судовому засіданні не скористався, письмових заперечень щодо поданого позову до суду не надав.
Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, тому суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись вимогами ст.ст. 8-14, 71, 86, 159, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Північному регіоні»до Житлово-будівельного кооперативу «Сталь»про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Житлово -будівельного кооперативу "Сталь" (місцезнаходження: вул. Зернова, 53-И, м. Харків, 61124, р/р26001835131790 в ХОФ ПАТ "Укрсоцбанк" м.Харків, МФО 351016, код 23007708) в доход держбюджету штраф у сумі 510 (п'ятсот десять) грн. одержувач: р/р 31114106700005УДК у Комінтернівському районі м.Харкова, МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134589, код платежу до держбюджету 21081100.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 28.05.2012 року.
Суддя Ізовітова-Вакім О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2012 |
Оприлюднено | 30.05.2012 |
Номер документу | 24286452 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Ізовітова-Вакім О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні