Постанова
від 14.02.2012 по справі 2а-15468/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 лютого 2012 року 15:13 № 2а-15468/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., при секретарі судового засідання Безсчасній Я.С., за участю представника позивача -ОСОБА_1 (довіреність від 01.01.2012р. б/н), розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Торговельно-фінансова група «Прайд» доДержавної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20 жовтня 2011 року № 0000962305, - В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговельно-фінансова група «Прайд»(далі - ТОВ «ТФГ «Прайд», позивач) заявлені позовні вимоги до Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва (далі - ДПІ, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20 жовтня 2011 року № 0000962305.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ним були виконані усі законодавчі умови для формування податкового кредиту за результатами здійснення фінансово-господарських операцій з ТОВ «Екотерра-Плюс», а тому спірне податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Крім того, позивач у своєму листі від 08.11.2011 року за № 552 зазначив, що факт правомірності нарахування ДПІ у Деснянському р-ні м. Києва суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість за результатами проведення документальної планової виїзної перевірки позивача з питань дотримання податкового законодавства при фінансово-господарських взаємовідносинах з контрагентами ТОВ «Техностар-ХХІ»та ТОВ «Зетта-Фін»він не оскаржує.

Відповідач проти позову заперечував. В обґрунтування своїх заперечень посилається на те, що позивачу правомірно було донараховано суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість (далі -ПДВ) спірним податковим повідомленням-рішенням, оскільки позивачем до складу податкового кредиту були включені суми ПДВ по взаємовідносинах з контрагентами (ТОВ «Техно-стар-ХХІ», ТОВ «Зетта-Фін»і ТОВ «Екотерра-Плюс»), які на момент виникнення такого податкового кредиту у позивача не віднесли відповідні суми ПДВ до складу своїх податкових зобов'язань.

В судових засіданнях представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представники відповідача у судових засіданнях заперечували проти позовних вимог та просили відмовити в їх задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з огляду на таке.

ТОВ «Торговельно-фінансова група «Прайд»(ідентифікаційний код 33298041) було зареєстровано як юридичну особу 12 квітня 2005 року Деснянською районною у м. Києві державною адміністрацією (номер запису в Єдиному державному реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців № 1 066 102 0000 001588).

ТОВ «ТФГ «Прайд»перебуває на обліку як платник податків в ДПІ у Деснянському р-ні м. Києва з 19 квітня 2005 року згідно даних Акта відповідача від 06.10.2011 року за № 6742/23-5/33298041.

Згідно Свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ від 27 квітня 2005 року № 35359676 ТОВ «ТФГ «Прайд»зареєстровано в якості платника податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 332980426524).

Відповідно до Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 6706/05 від 14 квітня 2005 року до видів діяльності ТОВ «ТФГ «Прайд»за КВЕД відносяться: 51.70.0 Інші види оптової торгівлі, 52.46.0 Роздрібна торгівля залізними виробами, фарбами і склом, 50.30.1 Оптова торгівля автотоварами, 50.30.2 Роздрібна торгівля автотоварами, 51.53.2 Оптова торгівля будівельними матеріалами, 24.12.0 Виробництво барвників та пігментів.

ДПІ у Деснянському р-ні м. Києва провела документальну планову виїзну перевірку ТОВ «ТФГ «Прайд»(код за ЄДРПОУ 33298041) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2008 року по 30.06.2011 року, за результатами якої було складено Акт від 06.10.2011 року № 6742/23-5/33298041.

В ході проведення вищевказаної документальної перевірки перевіряючими було встановлено завищення ТОВ «ТФГ «Прайд»сум податкового кредиту в розмірі 434 136, 00 грн. (в тому числі, за липень 2008 року на суму 77 792, 00 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «Техностар-ХХІ»; за червень 2009 року на суму 4 842, 00 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «Зетта-Фін»; за липень 2010 року на суму 210 384, 00 грн., за вересень 2010 року на суму 141 118, 00 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «Екотерра-Плюс»(код ЄДРПОУ 33897396).

У вказаному Акті документальної виїзної перевірки від 06.10.2011 року за № 6742/23-5/33298041 зазначено, що ТОВ «ТФГ «Прайд»в перевіряємому періоді мало фінансово-господарські взаємовідносини рядом підприємств, в т.ч.:

- з ТОВ «Техностар-ХХІ»(код за ЄДРПОУ 34809498), яке знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції у Печерському районі м. Києва. Згідно бази ПДС ЦДБ підприємством має стан «припинено, але не знято з обліку (КОР не пусті)», свідоцтво платника ПДВ анульоване 11.12.2008 року;

- з ТОВ «Зетта-Фін»(код за ЄДРПОУ 36147841), яке знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції у Печерському районі м. Києва. Згідно бази ПДС ЦДБ підприємством має стан «визнано банкрутом», свідоцтво платника ПДВ анульоване 18.10.2010 року;

- з ТОВ «Екотерра-Плюс»(код ЄДРПОУ 33897396), яке знаходиться на обліку в Харківській об'єднаній Державній податковій інспекції. Згідно бази ПДС ЦДБ підприємство має стан «визнано банкрутом», свідоцтво платника ПДВ анульоване 17.09.2010 року.

Також при опрацюванні Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України були встановлені наступні розбіжності: за липень 2008 року сума податкового зобов'язання ТОВ «Техностар-ХХІ»складає 99 434,89 грн., а сума податкового кредиту ТОВ «ТФГ «Прайд»- 177 226, 65 грн. (задекларована позивачем в липні 2008 року); за травень 2009 року сума податкового зобов'язання ТОВ «Зетта-Фін»складає 0, 00 грн., а сума податкового кредиту ТОВ «ТФГ «Прайд» - 4 841, 67 грн. (задекларована позивачем в червні 2009 року); за червень 2010 року сума податкового зобов'язання ТОВ «Екотерра-Плюс»складає 0, 00 грн., а сума податкового кредиту ТОВ «ТФГ «Прайд»- 14 625, 00 грн. (задекларована позивачем в липні 2010 року); за липень 2010 року сума податкового зобов'язання ТОВ «Екотерра-Плюс»складає 0, 00 грн., а сума податкового кредиту ТОВ «ТФГ «Прайд»- 262 623, 25 грн. (задекларована позивачем частково в липні 2010 року і частково у вересні 2010 року); за серпень 2010 року сума податкового зобов'язання ТОВ «Екотерра-Плюс»складає 0, 00 грн., а сума податкового кредиту ТОВ «ТФГ «Прайд»- 74 254, 52 грн. (задекларована позивачем у вересні 2010 року). Разом з тим, зазначені суми ПДВ були включені позивачем до реєстру отриманих податкових накладних та відповідно були відображені в рядках податкових декларацій з ПДВ за липень 2008 року, за червень 2009 року та за липень і вересень 2010 року.

Згідно пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року за № 168/97-ВР (зі змінами та доповненнями) податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця.

Пунктом 4 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА України від 30.05.1997 року за № 165, передбачено, що сплачена (нарахована) сума ПДВ у податковій накладній повинна відповідати сумі податкових зобов'язань з поставки товарів (послуг) продавця у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних.

На підставі вищенаведеного працівники ДПІ у Деснянському р-ні м. Києва прийшли до висновків, що ТОВ «ТФГ «Прайд»в порушення пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року за № 168/97-ВР (із змінами та доповненнями), п. 200.3 ст. 200 Податкового кодексу України занижено ПДВ на суму 434 273,00 грн., в т.ч. за липень 2008 року в сумі 77 792,00 грн., за жовтень 2009 року в сумі 4 842,00 грн., за липень 2010 року в сумі 210 384,00 грн., за вересень 2010 року в сумі 141 118,00 грн., за березень 2011 року в сумі 137,00 грн.

20 жовтня 2011 року ДПІ у Деснянському р-ні м. Києва на підставі Акта перевірки від 06.10.2011 року № 6742/23-5/33298041 прийняла податкове повідомлення-рішення № 0000962305 (далі -ППР № 0000962305), яким згідно з пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України за порушення вимог пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року за № 168/97-ВР та п. 200.3 ст. 200 Податкового кодексу України (далі -ПК України), визначила позивачу суму грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 445 568, 00 грн., в т.ч.: 356 481, 00 грн. -основний платіж, 89 087,00 грн. -штрафні (фінансові) санкції.

При цьому згідно розрахунку відповідача, залученого до матеріалів справи в судовому засіданні 28 грудня 2011 року, сума грошового зобов'язання з ПДВ нарахована відповідачем позивачу по епізоду з ТОВ «Екотерра-Плюс»становить 439 379,00 грн., в т.ч. 351 503,00 грн. -основний платіж, 87 876, 00 грн. -штрафні (фінансові) санкції (період нарахування до 01 січня 2011 року).

Відповідно до п. 1.7 ст. 1 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року за № 168/97-ВР (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин)(далі -Закон № 168/97-ВР) податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Згідно з пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону № 168/97-ВР податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Підпунктом 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону № 168/97-ВР передбачено, що датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту) (абз. 1 пп. 7.4.5 п. 7.5 ст. 7 Закону № 168/97-ВР).

Підпунктом 7.2.3 пункту 7.2 статті 7 Закону № 168/97-ВР визначено, що податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).

Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.

Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.

Обов'язкові реквізити податкової накладної визначені в пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону № 168/97-ВР.

Абзацом 1 підпункту 7.2.4 пункту 7.2 статті 7 Закону № 168/97-ВР передбачено, що право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.

Відповідно до абз. 1 п. 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997 року за № 165, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 червня 1997 року за № 233/2037, (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин)(далі -Порядок) податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі і якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.

Пунктом 5 Порядку передбачено, що податкова накладна вважається недійсною у разі її заповнення іншою особою, ніж вказаною у пункті 2 даного Порядку.

Податкова накладна дає право покупцю, зареєстрованому як платник податку, на включення до податкового кредиту витрат по сплаті податку на додану вартість (п. 6.2 Порядку).

Отже, виходячи з аналізу наведених норм в сукупності, Законом № 168/97-ВР визначено окремі випадки, за яких неможливе формування податкового кредиту, зокрема це відсутність зв'язку з господарською діяльністю, фіктивність операцій (відсутність поставок), відсутність податкової правосуб'єктності, відсутність на момент перевірки оформлених належним чином податкових накладних або видача їх особою, яка не є платником ПДВ, відсутність належним чином оформлених первинних документів на підтвердження фактичності здійснення господарської операції. Таким чином, із зазначеного вище також випливає те, що при дослідженні факту здійснення господарської операції, оцінці підлягають відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.

Згідно ч. 1 ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Пункт 1.32 статті 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.1994 року за № 334/94-ВР (в редакції на момент спірних правовідносин) визначає господарську діяльність як будь-яку діяльність особи, направлену на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16 липня 1999 року № 996 - ХІV (в редакції на момент спірних правовідносин)(далі -Закон № 996 -ХІV), який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

В розумінні Закону № 996 -ХІV первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону № 996 -ХІV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону № 996 -ХІV).

Відповідно до п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за № 168/704 (в редакції на момент спірних правовідносин)(далі -Положення), яке встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (установи), первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. (п. 2.2 Положення).

В силу п. 2.4 Положення первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.

В ході судового розгляду було встановлено, що між ТОВ «ТФГ «Прайд»(Покупець) та ТОВ «Екотерра-Плюс»(Продавець) був укладений договір щодо купівлі-продажу товару від 24.05.2010 року за № 24/05-10.

У відповідності до розд. 1 Договору Продавець передає, а Покупець купує автотовари (далі -товари) узгодженими партіями, в асортименті та за цінами, визначеними в видаткових накладних. Орієнтовна вартість Договору становить 8 000 000, 00 грн. з ПДВ. Остаточна вартість Договору складається з суми вартостей всього проданого по цьому Договору товару.

Товар має відповідати всім встановленим державним нормам та стандартам встановленим до цього виду товару. Належна якість товару підтверджується Сертифікатом (при умові обов'язкової сертифікації такого виду товару), який Продавець зобов'язаний передати Покупцю в момент передачі товару.

Згідно розд. 2 цього Договору визначені наступні умови, терміни та пункт постачання товару: Покупець направляє Продавцю замовлення, що містить наступні дані: назва фірми, назва товару, кількість товару, прізвище і підпис належним чином уповноваженої Покупцем особи. На підставі замовлення Покупця Продавець проводить постачання товару. Постачання товару за цим Договором відбувається партіями протягом 1 робочого дня з дати направлення Продавцю замовлення (відповідно до пояснень позивача від 13.02.2012 року за № 34, наявних в матеріалах справи, направлення замовлень контрагенту здійснювалося за допомогою мережі Інтернет в електронній формі). Датою постачання вважається дата підписання видаткової накладної Покупцем. Передача товару здійснюється на умовах СРТ (склад в місті Києві за адресою: м. Київ, вул. Крайня, 1, тел. 206-23-97). Продавець має право відмовити у відвантаженні товару Покупцю у випадку наявності простроченої заборгованості за цим Договором по іншим поставкам.

Відповідно до Інкотермс (Офіційні правила тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати)(редакція 2000 року)(Видання МТП № 560)(Введені в дію з 01 січня 2000 року) термін CPT (CARRIAGE PAID TO) (…named place of destination) «фрахт/перевезення оплачено до ...»означає, що продавець здійснює поставку товару шляхом його передання перевізнику, призначеному ним самим. Додатково до цього, продавець зобов'язаний оплатити витрати перевезення товару до названого місця призначення. Це означає, що покупець приймає на себе всі ризики та будь-які інші витрати, що можуть виникнути після здійснення поставки товару у вищезазначений спосіб. Під словом «перевізник»розуміється будь-яка особа, що на підставі договору перевезення зобов'язується здійснити або забезпечити здійснення перевезення товару залізницею, автомобільним, повітряним, морським, внутрішнім водним транспортом або комбінацією цих видів транспорту. У випадку здійснення перевезення в узгоджений пункт призначення декількома перевізниками, перехід ризику відбувається в момент передачі товару першому з них.

Розділом 3 даного Договору передбачені умови прийому-передачі товару, перехід права власності на товар. Зокрема, передача товару оформляється підписанням Покупцем видаткової накладної поданої Продавцем. Прізвище особи, уповноваженої Покупцем прийняти товар, вказується в видатковій накладній друкованим шрифтом. З моменту підписання видаткової накладної право власності на товар переходить до Покупця. У випадку виявлення дефектів товару Покупець повинен письмово сповістити про це Продавця негайно при отриманні товару. Дефектний товар Продавець зобов'язується замінити на товар належної якості протягом 2-х днів з моменту отримання письмової претензії від Покупця. Заміна дефектного товару відбувається силами та за рахунок Продавця.

Ціна товару визначається в видаткових накладних, які є невід'ємною частиною даного договору. Покупець оплачує товар в строк до 31.12.2010 року. Покупець зобов'язується оплатити товар або шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Продавця у розмірі вартості поставленого товару, при цьому датою оплати вважається дата зарахування коштів на поточний рахунок Продавця, або шляхом видачі векселю (векселів), реквізити якого (яких) зазначаються в акті приймання-передачі векселю, при цьому датою оплати вважається дата видачі векселю, або частково способом, зазначеним у п. 4.3.1 цього договору, а частково способом, зазначеним у п. 4.3.2 цього Договору. При цьому розмір часток визначається Покупцем самостійно. (розд. 4 цього Договору з урахуванням змін внесених Додатковою угодою від 04.10.2010 року до нього).

Також відповідно до п. 7.2 цього Договору Сторони домовилися вважати належним чином уповноваженими представниками Сторін з питань погодження цін, кількості, асортименту (номенклатури) товару, строків та умов поставки, строків оплати товару осіб, які підписують від імені сторін видаткові накладні та інші двосторонні документи, які є невід'ємною частиною цього Договору.

Даний Договір набуває чинності з моменту його підписання повноважними представниками сторін та діє до 31 грудня 2010 року.

Відповідно до ст. 655 Цивільного кодексу України (далі -ЦК України) за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Предметом договору купівлі-продажу може бути товар, який є у продавця на момент укладення договору або буде створений (придбаний, набутий) продавцем у майбутньому (ч. 1 ст. 656 ЦК України).

Кількість товару, що продається, встановлюється у договорі купівлі-продажу у відповідних одиницях виміру або грошовому вираженні (ч. 1 ст. 669 ЦК України).

Статтею 662 ЦК України встановлено, що продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства.

Згідно з ч. 1 ст. 664 ЦК України обов'язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент: вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов'язок продавця доставити товар; надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару. Договором купівлі-продажу може бути встановлений інший момент виконання продавцем обов'язку передати товар. Товар вважається наданим у розпорядження покупця, якщо у строк, встановлений договором, він готовий до передання покупцеві у належному місці і покупець поінформований про це. Готовий до передання товар повинен бути відповідним чином ідентифікований для цілей цього договору, зокрема шляхом маркування.

В силу вимог ч. 1 ст. 689, ч. 1 ст. 692 ЦК України покупець зобов'язаний прийняти товар, крім випадків, коли він має право вимагати заміни товару або має право відмовитися від договору купівлі-продажу та зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Фактичне отримання позивачем товарів за вказаним вище Договором підтверджується видатковими накладними від 01.06.2010 року за № ЕК-0106.014 на суму 38 787,40 грн. (в т.ч. ПДВ -6 464,57 грн.), від 02.06.2010 року за № ЕК-0206.004 на суму 1 200,00 грн. (в т.ч. ПДВ -200,0 грн.), від 03.06.2010 року за № ЕК-0306.004 на суму 14 724,18 грн. (в т.ч. ПДВ -2 454,03 грн.), від 07.06.2010 року за № ЕК-0706.008 на суму 30 500,20 грн. (в т.ч. ПДВ -5 083,37 грн.), від 08.06.2010 року за № ЕК-0806.004 на суму 1 329,41 грн. (в т.ч. ПДВ -221,57 грн.), від 15.06.2010 року за № ЕК-1506.003 на суму 1 048,57 грн. (в т.ч. ПДВ -174,76 грн.), від 30.06.2010 року за № ЕК-3006.010 на суму 159,40 грн. (в т.ч. ПДВ -26,57 грн.), від 01.07.2010 року за № ЕК-0107.013 на суму 107 698,39 грн. (в т.ч. ПДВ -17 949,73 грн.), від 02.07.2010 року за № ЕК-0207.014 на суму 183 561,60 грн. (в т.ч. ПДВ -30 593,60 грн.), від 02.07.2010 року за № ЕК-0207.013 на суму 1 020,50 грн. (в т.ч. ПДВ -170,08 грн.), від 05.07.2010 року за № ЕК-0507.010 на суму 352 703,80 грн. (в т.ч. ПДВ -58 783,97 грн.), від 05.07.2010 року за № ЕК-0507.011 на суму 51 820,00 грн. (в т.ч. ПДВ -8 636,67 грн.), від 06.07.2010 року за № ЕК-0607.009 на суму 141 062,40 грн. (в т.ч. ПДВ -23 510,40 грн.), від 07.07.2010 року за № ЕК-0707.008 на суму 51 820,00 грн. (в т.ч. ПДВ -8 636,67 грн.), від 09.07.2010 року за № ЕК-0907.009 на суму 127 825,20 грн. (в т.ч. ПДВ - 21 304,20 грн.), від 09.07.2010 року за № ЕК-0907.010 на суму 259 100,00 грн. (в т.ч. ПДВ -43 183,33 грн.), від 12.07.2010 року за № ЕК-1207.008 на суму 127 825,20 грн. (в т.ч. ПДВ -21 304,20 грн.), від 12.07.2010 року за № ЕК-1207.007 на суму 171 302,40 грн. (в т.ч. ПДВ -28 550,40 грн.), від 06.08.2010 року за № ЕК-0608.004 на суму 445 527,11 грн. (в т.ч. ПДВ -74 254,52 грн.) та оборотно-сальдовими відомостями позивача по бухгалтерському рахунку 281 «Товари на складі».

На підставі вищевказаних первинних документів контрагентом позивача виписано на його адресу наступні податкові накладні: № 0106015 від 01.06.2010 року на суму 38 787,40 грн. (в т.ч. ПДВ -6 464,57 грн.), № 0206005 від 02.06.2010 року на суму 1 200,00 грн. (в т.ч. ПДВ -200,00 грн.), № 0306004 від 03.06.2010 року на суму 14 724,18 грн. (в т.ч. ПДВ -2 454,03 грн.), № 0706008 від 07.06.2010 року на суму 30 500,20 грн. (в т.ч. ПДВ -5 083,37 грн.), № 0806004 від 08.06.2010 року на суму 1 329,41 грн. (в т.ч. ПДВ -221,57 грн.), № 1506005 від 15.06.2010 року на суму 1 048,57 грн. (в т.ч. ПДВ -174,76 грн.), № 3006022 від 30.06.2010 року на суму 159,40 грн. (в т.ч. ПДВ -26,57 грн.), № 1207010 від 12.07.2010 року на суму 171 302,40 грн. (в т.ч. ПДВ -28 550,40 грн.), № 0107012 від 01.07.2010 року на суму 107 698,39 грн. (в т.ч. ПДВ -17 949,73 грн.), № 0207014 від 02.07.2010 року на суму 183 561,60 грн. (в т.ч. ПДВ -30 593,60 грн.), № 0507010 від 05.07.2010 року на суму 352 703,80 грн. (в т.ч. ПДВ -58 783,97 грн.), № 0507011 від 05.07.2010 року на суму 51 820,00 грн. (в т.ч. ПДВ -8 636,67 грн.), № 0707010 від 07.07.2010 року на суму 51 820,00 грн. (в т.ч. ПДВ -8 636,67 грн.), № 0907008 від 09.07.2010 року на суму 127 825,20 грн. (в т.ч. ПДВ -2 130,20 грн.), № 1207011 від 12.07.2010 року на суму 127 825,20 грн. (в т.ч. ПДВ -21 304,20 грн.), № 0207013 від 02.07.2010 року на суму 1 020,50 грн. (в т.ч. ПДВ -170,08 грн.), № 0607010 від 06.07.2010 року на суму 141 062,40 грн. (в т.ч. ПДВ -23 510,40 грн.), № 0907009 від 09.07.2010 року на суму 259 100,00 грн. (в т.ч. ПДВ -43 183,33 грн.), № 0608005 від 06.08.2010 року на суму 445 527,11 грн. (в т.ч. ПДВ -74 254,52 грн.), які містять усі обов'язкові законодавчо встановлені реквізити, передбачені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону № 168/97-ВР.

Оплата за отримані послуги за вказаними вище Договорами здійснювалася позивачем частково шляхом перерахування безготівкових коштів на розрахунковий рахунок ТОВ «Екотерра-Плюс»№ 26000010259 у Харківській філії ПАТ «Унікомбанк»(МФО 350006) на загальну суму 2 938 675,00 грн. та частково шляхом видачі простих векселів на загальну суму 388 342,35 грн., що підтверджується, зокрема, копіями банківських виписок ПАТ «Банк «Кліринговий дім»(МФО 300647) за період з 19.07.2010 року по 02.11.2010 року, простими векселями АА № 2168408 від 04.10.2010 року, АА № 2168409 від 04.10.2010 року, АА № 2168410 від 04.10.2010 року, АА № 2168411 від 04.10.2010 року, актом приймання-передачі векселю від 04.10.2010, згідно якого ТОВ «ТФГ «Прайд»передало, а ТОВ «Екотерра-Плюс»прийняло в рахунок оплати отриманих товарів перелічені вище векселі, оборотно-сальдовою відомістю по бухгалтерському рахунку № 511 «Довгострокові векселі, видані в національній валюті». Умова щодо вексельної форми розрахунку була передбачена умовами Договору. Факт оплати позивачем придбаних товарів відповідачем не заперечується.

Судом встановлено та не заперечувалось відповідачем, що на момент складання вище перелічених податкових накладних ТОВ «Екотерра-Плюс» було зареєстроване як юридична особа та платник ПДВ у встановленому законодавством порядку (зокрема, відповідно до відомостей електронної бази даних «Анульовані свідоцтва платників податків»розміщеної на офіційному веб-сайті Держаної податкової служби України (www.sta.gov.ua) свідоцтво платника ПДВ ТОВ «Екотерра-Плюс» № 100272027 видане 27.02.2010 року було анульовано лише 17.09.2010 року, а тому контрагент позивача протягом періоду з червня 2010 року по серпень 2010 року мав право нараховувати податок на додану вартість та відповідно складати податкові накладні. Відтак, наявні в матеріалах справи копії податкових накладних, на підставі яких позивач сформував податковий кредит за липень і вересень 2010 року, відповідають вимогам, встановленим пунктом 7.2 статті 7 Закону № 168/97-ВР.

Крім того, судом були досліджені надані ТОВ «ТФГ «Прайд»копії первинних та інших документів, а саме: договір оперативної оренди від 01.11.2006 року за № 0111/06 з ТОВ «Сканер-Центр»з додатковими угодами до нього, акт приймання-передачі нежитлового приміщення в оренду від 01.11.2006 року та банківські виписки ПАТ «Банк «Кліринговий дім»(МФО 300647) щодо оплати позивачем орендних платежів; висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи; договір поставки від 01.04.2010 року за № 01/04-10 з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2; договір поставки від 23.03.2010 року за № 601/20/АГ/10 з ТОВ «Епіцентр К»; дилерський договір від 09.03.2010 року за № 1382 з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3; договір поставки від 30.07.2010 року за № 30/07-10 з ТОВ «Компанія «ФАХ»; договір поставки від 11.01.2011 року за № 110111 з ТОВ «Техновед»; договір поставки від 10.01.2011 року за № 170111 з ПП «Спецавто-обладнання»; договір поставки від 02.02.2011 року за № 020211 з ТОВ «Автоград»; договір поставки від 01.02.2010 року за № 1218/в з ТОВ «Адвентіс»; договір поставки від 03.03.2008 року за № 03/03-08 з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4; договір поставки від 10.04.2009 року за № 10/04-09 з ТОВ «Тандем СВ»; договір поставки від 03.04.20009 року за № 03/04-09 з ПП «Відіа»; договір поставки від 16.06.2009 року за № 16/062009 з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5; договір поставки від 21.04.2009 року за № 21/04-09 з ТОВ «Лоніда»; договір поставки від 14.04.2009 року за № 14/04-09-1 з ТОВ «Компанія Тесма»; дилерський договір від 05.06.2009 року за № 05/06/09-1 з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6; договір поставки від 07.04.2008 року за № 356-РВ з ТОВ «Експансія»; договір поставки від 01.01.2008 року за № 524/20/08 з ТОВ «Епіцентр К»; договір поставки від 30.09.2007 року за № 28/1 з ТОВ «Мегапром»; видаткові накладні та довіреностями на отримання товарів за такими накладними; банківські виписки ПАТ «Банк «Кліринговий дім»(МФО 300647) щодо надходження коштів від контрагентів-покупців на рахунок позивача за реалізований товар, тощо), які підтверджують використання придбаних позивачем товарів у власній господарській діяльності з урахуванням основних видів діяльності позивача за КВЕД та фактичне здійснення фінансово-господарської діяльності Позивачем (в тому числі, протягом перевіряємого періоду).

Згідно п. 8 ст. 19 Господарського кодексу України усі суб'єкти господарювання зобов'язані самостійно здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом. Забороняється вимагати від суб'єктів господарювання надання статистичної інформації та інших даних, не передбачених законом або з порушенням порядку, встановленого законом.

Частиною другою ст. 61 Конституції України встановлений індивідуальний характер юридичної відповідальності.

В силу п. 1.3 ст. 1 Закону № 168/97-ВР платник податку - особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України.

Згідно з п. 10.2 ст. 10 Закону № 168/97-ВР платники податку відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону.

Частиною другою ст. 61 Конституції України встановлений індивідуальний характер юридичної відповідальності.

При цьому суд зазначає, що положеннями Закону № 168/97-ВР, які регулювали порядок формування податкового кредиту, не була передбачена залежність податкового кредиту покупця від декларування сум податкового зобов'язання продавцем, а також не встановлено того, що платник податку несе відповідальність за декларування та сплату податку його контрагентами.

В акті перевірки відсутні послання на інші підстави для донарахування сум податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зокрема несплата позивачем сум податку на додану вартість в ціні придбаного товару, безтоварність операцій, відсутність реального здійснення господарської операції, відсутність зв'язку зазначених операцій з господарською діяльністю позивача, нікчемність правочину тощо.

З огляду на те, що по справі було встановлено реальне здійснення господарської операції та її зв'язок з господарською діяльністю позивача, наявність належним чином оформлених податкових накладних, виданих зареєстрованим платником податку на додану вартість, та інших первинних документів, суд дійшов висновку про протиправність донарахування позивачу сум податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «Екотерра-Плюс»в розмірі 439 379, 00 грн., в тому числі 351 503, 00 грн. за основним платежем та 87 876, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України).

За таких обставин, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про необхідність визнати протиправним та скасувати спірне по справі податкове повідомлення-рішення № 0000962305 від 20 жовтня 2011 року в частині збільшення позивачу грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 439 379,00 грн., в тому числі 351 503,00 грн. за основним платежем та 87 876,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями., та відмовити в задоволенні решти позовних вимог з огляду на їх недоведеність та безпідставність.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговельно-фінансова група «Прайд»задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва від 20 жовтня 2011 року № 0000962305 в частині збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 439 379, 00 грн., в тому числі 351 503, 00 грн. за основним платежем та 87 876, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

3. В задоволенні решти позовних вимог -відмовити.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя О.В. Дегтярьова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.02.2012
Оприлюднено31.05.2012
Номер документу24307925
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15468/11/2670

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 10.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Постанова від 14.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні