Ухвала
від 03.04.2012 по справі 2а-8697/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-8697/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Кузьменко В.А.

Суддя-доповідач: Пилипенко О.Є.

У Х В А Л А

Іменем України

"03" квітня 2012 р. м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Пилипенко О.Є.

суддів - Глущенко Я.Б. та Шелест С.Б. ,

при секретарі - Гончар Н.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Юніфарм - Україна" на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2011 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Юніфарм - Україна" до Київської регіональної митниці про скасування рішення, прийнятого за результатами перевірки, -

В С Т А Н О В И Л А:

У червні 2011 року позивач -Товариство з обмеженою відповідальністю "Юніфарм - Україна" звернувся до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Київської регіональної митниці про скасування рішення, прийнятого за результатами перевірки, в якому просив скасувати рішення Київської регіональної митниці відносно класифікації товару "Вітрум ® Кардіо Омега-3"згідно з УКТЗЕД у товарній підкатегорії 2106 90 92 00, прийняте за результатами проведеної з 06 травня 2011 року по 20 травня 2011 року невиїзної документальної перевірки, та зазначене в Акті невиїзної документальної перевірки дотримання ТОВ "Юніфарм-Україна" (код ЄДРПОУ 35275728) законодавства України з питань митної справи №н/25/11/100000000/35275728 від 20 травня 2011 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2011 року провадження у справі закрито на підставі п.1 ч.1 ст. 157 КАС України.

Не погоджуючись із судовим рішенням, позивач звернувся із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2011 року та направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду. В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення було порушено норми матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2011 року - без змін, виходячи з наступного.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 199 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Приймаючи рішення про закриття провадження у справі суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до ст.. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності, разом з тим рішення, що було прийнято за результатами перевірки та яке просить скасувати позивач міститься в Акті невиїзної документальної перевірки, який в сою чергу не є нормативно-правовим актом чи правовим актом індивідуальної дії в розумінні норм КАС, оскільки не спричиняє для позивача певних правових наслідків, а отже виключає можливість розгляду даної справи в порядку адміністративного судочинства.

Колегія суддів погоджується з таким висновком, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено в суді першої інстанції, спірне рішення Київської регіональної митниці відносно класифікації товару "Вітрум ® Кардіо Омега-3 "згідно з УКТЗЕД у товарній підкатегорії 2106 90 92 00, прийняте за результатами проведеної з 06 травня 2011 року по 20 травня 2011 року невиїзної документальної перевірки, та зазначено в Акті невиїзної документальної перевірки дотримання ТОВ "Юніфарм-Україна" (код ЄДРПОУ 35275728) законодавства України з питань митної справи №н/25/11/100000000/35275728 від 20 травня 2011 року (далі по тексту - Акт перевірки).

В Акті перевірки посадовими особами Київської регіональної митниці було зроблено висновок про порушення позивачем вимог щодо класифікації товару "Вітрум ® Кардіо Омега-3" згідно з УКТЗЕД, що на думку відповідача, призвело до несплати податкових зобов'язань позивачем по сплаті мита на суму 18 627,93 грн., та по сплаті податку на додану вартість на суму 3 725,59 грн.

З даним висновком відповідача позивач і не погоджується та просить його скасувати, а тому колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо того, що позивач фактично просить скасувати висновки, викладені в Акті перевірки.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії ), дій чи бездіяльності.

Колегія суддів погоджується з тим, що поняття нормативно-правового акта та акта індивідуальної дії в Кодексі адміністративного судочинства не врегульовані, а тому при визначення цих понять слід звернутися до загальних понять права.

Так, нормативно-правовий акт - це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово; акт індивідуальної дії - виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий з метою реалізації його повноважень, які породжують права та обов'язки у того суб'єкта, якому вони адресовані.

Визначальною ознакою як нормативно-правового акта так і акта індивідуальної дії є обов'язковість його приписів для відповідного суб'єкта (кола суб'єктів), дотримання яких забезпечується правовими механізмами .

Враховуючи вищевказане, колегія суддів зазначає, що акт перевірки є лише засобом документування дій контролюючого (перевіряючого) органу та не є актом індивідуальної дії чи нормативно -правовим актом в тому числі, у розумінні ч.1 ст. 17 КАС України, а тому не може бути предметом оскарження в суді.

Предметом оскарження в адміністративному суді є юридичні наслідки (фактично застосовані наслідки) , що безпосередньо випливають з результатів перевірки, тобто оскарженню підлягають вимоги щодо усунення встановлених порушень .

Судом першої інстанції також правомірно зазначено, що факт винесення Київською регіональною митницею на підставі висновків Акта перевірки податкових повідомлень -рішень сторонами не заперечується, як і не заперечується той факт, що останні були також оскаржені позивачем в судовому порядку.

Відповідно до частини другої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Отже, суди розглядають виключно спори, які виникають між учасниками певних правовідносин. Виходячи з наведеного, відсутність правовідносин виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту, а отже, суд не повинен розглядати справу в тому разі, якщо пред'явлені позивачем вимоги не випливають із певних правовідносин, а отже, не підпадають під судову юрисдикцію.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Враховуючи вищевикладене колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду дійшла висновку про обґрунтованість постановлення ухвали судом першої інстанції про закриття провадження у справі.

Керуючись ст. ст. 17, 157, 195, 196, 199, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Юніфарм - Україна" на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2011 року -залишити без задоволення.

Ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2011 року -без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Пилипенко О.Є.

Судді: Глущенко Я.Б.

Шелест С.Б.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2012
Оприлюднено01.06.2012
Номер документу24331043
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8697/11/2670

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 03.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні