Постанова
від 22.05.2012 по справі 2а-1962/12/0170/10
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 травня 2012 р. Справа №2а-1962/12/0170/10

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі :

головуючого судді - Кудряшової А.М.,

при секретарі судового засідання - Левченко Д.С.,

за участю представників:

прокурор - не з'явився,

від позивача - ОСОБА_5, довіреність від 04.01.2011 року,

від відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом прокурора м. Євпаторії в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс"

про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор м. Євпаторії звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" про стягнення фінансових санкцій в розмірі 5100, 00 гривень. Позовна заява вмотивована тим, що відповідач в порушення вимог абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" не мав належним чином оформлених документів, перелік яких визначений ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", у зв'язку з чим на нього накладено штраф в розмірі 5100,00 гривень, який відповідачем на сплачено. Прокурор та позивач просять стягнути з відповідача зазначену суму штрафу, тому як несплата фінансових санкцій порушує інтереси держави та впливає на реалізацію загальнодержавних програм.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.02.2012 року відкрито провадження по справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду, про що сторони повідомлені належним чином та завчасно.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, позов просив задовольнити, пояснив, що перевіркою від 22.11.2011 року було встановлено порушення законодавства з боку Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" при здійсненні діяльності з надання послуг з регулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: ліцензійної картки, схеми маршруту, розкладу руху, таблиці вартості проїзду. За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, на підставі якого винесено постанову № 131870 від 13.12.2011 року про застосування фінансових санкцій в розмірі 1700,00 гривень, який відповідачем на час розгляду справи не сплачений. Також, перевіркою від 09.10.2011 року було встановлено порушення законодавства з боку Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" при здійсненні діяльності з надання послуг з регулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: індивідуальної контрольної книжки водія. За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, на підставі якого винесено постанову № 131767 від 08.11.2011 року про застосування фінансових санкцій в розмірі 1700,00 гривень, який відповідачем на час розгляду справи не сплачений. Перевіркою від 20.09.2011 року було встановлено порушення законодавства з боку Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" при здійсненні діяльності з надання послуг з регулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: таблиці вартості проїзду, було надано таблицю ватрості проїзду, яка не відповідає діючій вартості проїзду. За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, на підставі якого винесено постанову № 131720 від 25.10.2011 року про застосування фінансових санкцій в розмірі 1700,00 гривень, який відповідачем на час розгляду справи не сплачений.

У судове засідання, яке відбулося 22 травня 2012 року, прокурор та представник відповідача, будучи належним чином та завчасно повідомленими про дату, час та місце розгляду справи явку представників не забезпечили, про причини неявки суду не повідомили та заяви про неможливість розгляду справи за їх відсутністю до суду не надали, приймаючи до уваги, що у справі наявні докази для розгляду справи по суті, у відповідності до положень ст. 128 КАС України, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за відсутністю прокурора та представника відповідача на підставі пояснень позивача, наявних у справі доказів та наданих сторонами документів.

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з п. 5 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст. 121 Конституції України на прокуратуру України покладається функція представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" встановлено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 60 КАС України прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.

Відповідно до п.1 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2004 року N1190, Головна державна інспекція на автомобільному транспорті (Головавтотрансінспекція) є урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Мінтрансзв'язку і йому підпорядковується.

Згідно з п.8 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті Головавтотрансінспекція для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з Міністром транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи у межах граничної чисельності працівників Головавтотрансінспекції.

Таким чином, Головна державна інспекція на автомобільному транспорті, територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АРК, яке є територіальним органом Головна державна інспекція на автомобільному транспорті, являються органами виконавчої влади та реалізуючи свої завдання та функції у правовідносинах з фізичними та юридичними особами являються суб'єктами владних повноважень.

Отже, Прокурор м. Євпаторії виходячи з покладених на нього функцій й повноважень подав позов до суду в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті та її територіального управління в АР Крим , тобто прокурор та позивач, будучи суб'єктами владних повноважень, подали позов, здійснивши покладені на них функції та повноваження у спірних правовідносинах.

Перевіряючи обґрунтованість позовних вимог суд зазначає наступне.

Оцінюючи наявність підстав для стягнення з відповідача фінансових санкцій суд вважає необхідним перевірити обсяг повноважень позивача щодо виявлення порушень в сфері законодавства про автомобільний транспорті, з'ясувати питання про відповідність дій службових осіб позивача встановленому законодавством порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті та правильність висновків службових осіб позивача про встановлення правопорушення з боку відповідача.

Судом встановлено, що 22.11.2011 року о 15:15 годині провідними спеціалістами відділу державного контролю Савельєвим В.В. та Хомутіним М.О. на автостанції в м. Судак було проведено перевірку транспортного засобу Богдан А091, номерний знак НОМЕР_1, під керуванням ОСОБА_4, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Автолюкс".

За результатами перевірки складено акт № 042755 від 22.11.2011 року проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом (надалі - акт перевірки), згідно до якого встановлено, що транспортний засіб ТОВ "Автолюкс" здійснював регулярні перевезення пасажирів за маршрутом Судак-Євпаторія. В ході перевірки виявлено порушення вимог абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: відсутнє оформлення ліцензійної картки, схеми маршруту, розкладу руху, таблиці проїзду.

Водій був ознайомлений із актом перевірки, від підпису та надання пояснень відмовився.

Зазначене правопорушення та відповідальність за нього, передбачено в ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Судом встановлено, що на підставі вказаного акту перевірки за наслідками розгляду справи про порушення позивачем законодавства про автомобільний транспорт, позивачем винесено постанову від 13 грудня 2011 року № 131870 про застосування фінансових санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" в сумі 1700,00 гривень.

В постанові зазначено, що відповідачем допущено порушення абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" - надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 цього Закону, а саме: ліцензійної картки, схеми маршруту, розкладу руху, таблиці вартості проїзду.

Факт отримання зазначеної постанови підтверджується особистим підписом директора ТОВ "Автолюкс" Єфименко Д.С..

Судом також встановлено, що 09.10.2011 року о 17:05 годині провідними спеціалістами відділу державного контролю Савельєвим В.В. та Хомутіним М.О. на Залізничному вокзалі м. Сімферополя було проведено перевірку транспортного засобу Богдан А091, номерний знак НОМЕР_1, під керуванням ОСОБА_3, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Автолюкс".

За результатами перевірки складено акт № 030974 від 09.10.2011 року проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом (надалі - акт перевірки), згідно до якого встановлено, що транспортний засіб ТОВ "Автолюкс" здійснював регулярні перевезення пасажирів за маршрутом Судак-Євпаторія. В ході перевірки виявлено порушення вимог абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: відсутнє оформлення індивідуальної контрольної книжки водія.

Водій був ознайомлений із актом перевірки, про що поставив свій підпис.

Зазначене правопорушення та відповідальність за нього, передбачено в ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Судом встановлено, що на підставі вказаного акту перевірки за наслідками розгляду справи про порушення позивачем законодавства про автомобільний транспорт, позивачем винесено постанову від 08 листопада 2011 року № 131767 про застосування фінансових санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" в сумі 1700,00 гривень.

В постанові зазначено, що відповідачем допущено порушення абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" - надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 цього Закону, а саме: індивідуальної контрольної книжки водія.

Факт отримання зазначеної постанови підтверджується поштовим повідомленням (а.с. 13).

Судом встановлено, що 20.09.2011 року о 17:15 годині провідним спеціалістом відділу державного контролю Хомутіним М.О. та головним спеціалістом відділу державного контролю Штепа О.О. на автостанції "Курортна" м. Сімферополя було проведено перевірку транспортного засобу Богдан А091, номерний знак НОМЕР_1, під керуванням ОСОБА_4, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Автолюкс".

За результатами перевірки складено акт № 030790 від 20.09.2011 року проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом (надалі - акт перевірки), згідно до якого встановлено, що транспортний засіб ТОВ "Автолюкс" здійснював регулярні перевезення пасажирів за маршрутом Судак-Євпаторія. В ході перевірки виявлено порушення вимог абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: відсутнє оформлення таблиці вартості проїзду, було надано таблицю вартості, яка не відповідає діючій вартості проїзду.

Водій був ознайомлений із актом перевірки, про що поставив свій підпис.

Зазначене правопорушення та відповідальність за нього, передбачено в ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Судом встановлено, що на підставі вказаного акту перевірки за наслідками розгляду справи про порушення позивачем законодавства про автомобільний транспорт, позивачем винесено постанову від 25 жовтня 2011 року № 131720 про застосування фінансових санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" в сумі 1700,00 гривень.

В постанові зазначено, що відповідачем допущено порушення абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" - надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 цього Закону, а саме: таблиці вартості проїзду.

Факт отримання зазначеної постанови підтверджується поштовим повідомленням (а.с. 20).

Перевіряючи обґрунтованість накладення на відповідача фінансових санкцій постановами від 13.12.2011 року № 131870, від 08.11.2011 року № 131767, від 25.10.2011 року № 131720 суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.

Постановою Кабінету Міністрів України за № 1190 від 08 вересня 2004 року утворено Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті як урядовий орган державного управління у складі Міністерства транспорту та зв'язку та затверджено положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті.

Відповідно до п. 8 положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, головавтотрансінспекція для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з Міністром транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи.

Наказом Міністерства транспорту та зв'язку за № 888 від 14 грудня 2005 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за № 1573/11853 28 грудня 2005 року, затверджено положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті.

З Положення вбачається, що основними завданнями територіальних управлінь у відповідному регіоні є: здійснення відповідно до законодавства державного нагляду за дотриманням правил безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування; здійснення державного контролю за дотриманням суб'єктами господарювання усіх форм власності нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального користування; забезпечення дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування в автомобільному транспорті загального користування.

Відповідно до покладених на них завдань у відповідному регіоні територіальні управління, крім іншого, здійснюють державний контроль за виконанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, правил перевезень пасажирів і вантажів; дотримання вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм, що регулюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; здійснюють державний нагляд за забезпеченням безпеки перевезень суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування.

Із аналізу положень Закону України "Про автомобільний транспорт", Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, суд приходить до висновку про наявність повноважень у начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим щодо застосування стягнень у виді штрафів до автомобільних перевізників за порушення законодавства про автомобільний транспорт, які передбачені ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про автомобільний транспорт", автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власні кошти перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Статтею 3 цього Закону встановлено, що цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" (юридична адреса: 97400, АР Крим, м. Євпаторія, проспект Перемоги, 15-А) зареєстровано 30.09.2003 року як юридична особа.

Відповідно до ч.1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт, що виразилось у наданні послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 цього Закону застосовується штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає правомірним застосування до відповідача фінансових санкцій в сумі 1700,00 гривень згідно ч.1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" постановою про застосування фінансових санкцій № 131870 від 13.12.2011 року, фінансових санкцій в сумі 1700,00 гривень згідно ч.1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" постановою про застосування фінансових санкцій № 131767 від 08.11.2011 року, фінансових санкцій в сумі 1700,00 гривень згідно ч.1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" постановою про застосування фінансових санкцій № 131720 від 25.10.2011 року.

Таким чином, розрахунок штрафних санкцій позивачем здійснений відповідно до діючого законодавства. Як свідчать матеріали справи відомості щодо сплати штрафу у встановлений строк відсутні, а тому прокурор на захист інтересів Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим правомірно звернувся до суду із вимогами про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" суму штрафних санкцій у загальному розмірі 5100 гривень.

Як вбачається з матеріалів справи, штрафні санкції у загальному розмірі 5100 гривень, застосовані до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" постановами про застосування фінансових санкцій № 131870 від 13.12.2011 року, № 131767 від 08.11.2011 року, № 131720 від 25.10.2011 року за порушення ч.1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" у добровільному порядку не сплачені.

Суд зауважує, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких гуртуються її вимоги та заперечення.

Відповідач на час розгляду справи в суді не довів відсутність з його боку порушень ч.1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а також не надав суду доказів оскарження постанов про застосування фінансових санкцій № 131870 від 13.12.2011 року, № 131767 від 08.11.2011 року, № 131720 від 25.10.2011 року, отже зазначені постанови недійсними у встановленому порядку не визнані, не скасовані, та є належним доказом наявності заборгованості зі сплати штрафних санкції у загальної сумі 5100,00 гривень.

Таким чином, враховуючи, що відповідач отримав всі постанови про застосування фінансових санкцій, їх не оскаржував, заперечень на позов суду не надав, доказів сплати заборгованості зі сплати штрафних санкції у матеріалах справи відсутні, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Оскільки згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що прокурор звільнений від сплати судового збору та позивач не здійснював судових витрати по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

У зв'язку зі складністю справи судом 22 травня 2012 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 23 травня 2012 року постанова складена у повному обсязі.

Керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Автолюкс" (код ЄДРПОУ 32679528, адреса: 97400, АР Крим, м. Євпаторія, пр. Перемоги, 15-А) до Державного бюджету України заборгованість з фінансових санкцій у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень 00 копійок (р/р 31110106700015 держбюджету в УДК у м. Євпаторії ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740798, код бюджетної класифікації доходів 21081100 "Адміністративні штрафи і інші санкції").

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кудряшова А.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення22.05.2012
Оприлюднено01.06.2012
Номер документу24336479
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1962/12/0170/10

Постанова від 22.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні