Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 травня 2012 року Справа № 1170/2а-1420/12
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Нагібіної Г.П. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за поданням Світловодської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби про стягнення з приватного сільськогосподарського риболовецько-промислового підприємства «Маяк»коштів за податковим боргом.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Світловодська об'єднана державна податкова інспекція Кіровоградської області Державної податкової служби (далі -заявник) звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з поданням про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих приватне сільськогосподарське риболовецько-промислове підприємство «Маяк»(далі -відповідач) коштів за податковим боргом у розмірі 2854,16 грн. (з урахуванням заяви про уточнення вимог подання).
Вимоги подання обґрунтовані тим, що відповідач має заборгованість з плати за спеціальне використання рибних та інших водних ресурсів у сумі 2854,16 грн., розмір якої підприємством обчислено самостійно.
Заявник зазначає, що податковим органом формувалась та надсилалась підприємству податкова вимога, проте податковий борг залишився не погашеним.
Представник Світловодської ОДПІ Кіровоградської області ДПС, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи, у судове засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи без його участі.
Відповідач, повідомлений належним чином про час та місце судового розгляду, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 25), у судове засідання не з'явився, причини неприбуття суду не повідомив, заперечень проти подання не надав.
Згідно з частиною сьомою статті 183-3 КАС України у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає у триденний строк, але не пізніше ніж протягом 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду, постанову по суті заявлених вимог, яка підлягає негайному виконанню.
Розгляд подання відбувається за участю органу державної податкової служби, що його вніс, та платника податків, стосовно якого його внесено.
Неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.
Згідно з частиною шостою статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи викладене, суд вирішив розгляд справи здійснити у порядку письмового провадження.
Дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується подання, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи, суд,
ВСТАНОВИВ:
Приватне сільськогосподарське риболовецько-промислове підприємство «Маяк»зареєстроване як юридична особа 24.03.2000 року, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців (а.с. 7).
Пунктом 3 частини першої статті 183-3 КАС України встановлено, що провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо стягнення коштів за податковим боргом.
При цьому, відповідно до абзацу першого частини другої цієї ж статті, подання подається до суду першої інстанції протягом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом, у письмовій формі.
Згідно з підпунктом 41. 1. 1. пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі -ПК України) контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Пунктом 6.2 статті 6 ПК України встановлено, що збором (платою, внеском) є обов'язковий платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників зборів, з умовою отримання ними спеціальної вигоди, у тому числі внаслідок вчинення на користь таких осіб державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими уповноваженими органами та особами юридично значимих дій.
З системного аналізу чинного природоохоронного та податкового законодавства суд вбачає, що до 1 січня 2011 року плата за використання інших природних ресурсів була складовою частиною збору за спеціальне використання природних ресурсів, який належав до загальнодержавних податків і зборів відповідно до норм статті 13 Закону України від 25 червня 1991 року N 1251-XII «Про систему оподаткування».
З 1 січня 2011 року відповідно до ПК України втратив чинність Закон України «Про систему оподаткування».
Разом з цим, пунктом 2 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України передбачено, що збори (плата, внески), не встановлені цим Кодексом як загальнодержавні або місцеві, але встановлені законодавчими актами України як обов'язкові платежі, до набрання чинності цим Кодексом справляються за правилами, встановленими цими законодавчими актами України, до набрання чинності законом про адміністративні послуги та іншими законами, що регулюватимуть справляння відповідних зборів (плати, внесків).
Отже, у 2011 році справляння плати за використання інших природних ресурсів продовжувала здійснюватись згідно зі статтею 18 Закону України від «Про тваринний світ», постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 року N 449 «Про затвердження Порядку справляння плати за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів і нормативів плати за їх спеціальне використання»(далі - Порядок N 449). Зазначені правила будуть застосовуватися до набрання чинності закону, що регулюватиме справляння цього платежу.
Відповідно до абзацу другого пункту 5 Порядку N 449 збір за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів - це сума авансового платежу за одержання користувачами квот вилову в розмірі 5 відсотків вартості квоти, щоквартальний збір за фактичний вилов рибних та інших водних живих ресурсів із зменшенням на суму авансового платежу і витрат на здійснення в попередні періоди рибоводно-меліоративні роботи та роботи з відтворення рибних та інших водних живих ресурсів.
Пунктом 3.2 Інструкції про порядок обчислення та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів, затвердженої наказом Державного комітету рибного господарства України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Державної податкової адміністрації України від 24.12.1999 року N 167/156/299/300/650 (далі -Інструкція), контроль за обчисленням і внесенням плати за спеціальне використання водних живих ресурсів здійснюють державні податкові органи та органи рибоохорони Держкомрибгоспу України.
За приписами пункту 41.5 статті 41 ПК України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Отже, чинним законодавством до повноважень органів державної податкової служби віднесено звернення до суду про стягнення заборгованості з плати за спеціальне використання рибних та інших водних ресурсів з фізичних та юридичних осіб.
03.01.2012 року відповідачем до органу державної податкової служби подано розрахунок платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів за четвертий квартал 2011 року, яким визначено зобов'язання, яке підлягає сплаті до Державного бюджету у розмірі 2854,16 грн. (а.с. 15).
Згідно з пунктом 2.2 - 2.3, 2.6 -2.7 Інструкції користувач зобов'язаний вести облік вилучених водних живих ресурсів наростаючим підсумком з початку року та щокварталу складати в двох примірниках розрахунок за встановленою формою згідно з додатком. Один примірник розрахунку подається державному податковому органу за місцем реєстрації користувача як суб'єкта господарської діяльності, другий - органу рибоохорони Держкомрибгоспу України, в зоні діяльності якого користувач здійснює вилучення водних живих ресурсів, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Розмір плати за спеціальне використання водних живих ресурсів обчислюється користувачем самостійно відповідно до пункту 5 Порядку справляння плати за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.98 N 449.
Якщо одночасно здійснюється спеціальне використання декількох видів водних живих ресурсів, то плата розраховується за кожний вид окремо.
Платежі за спеціальне використання водних живих ресурсів уносяться користувачем не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Плата за спеціальне використання водних живих ресурсів сплачується до Державного бюджету України.
Заявник зазначає та підтверджується даними зворотного боку облікової картки платника податків, що в установлений строк плата за спеціальне використання рибних та інших водних ресурсів у розмірі 2854,16 грн. відповідачем до Державного бюджету внесена не була (а.с. 10).
Згідно з пунктом 56.11 статті 56 ПК України не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків, а тому податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, є узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
У встановлений строк відповідачем узгоджене зобов'язання з плати за спеціальне використання водних живих ресурсів за четвертий квартал 2011 року у розмірі 2854,16 грн. сплачено не було.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг -сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 95.2 статті 95 ПК України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Податковим органом сформовано та направлено відповідачеві податкову вимогу від 20.02.2012 року № 46 на суму 2854,16 грн.
Суд вважає, що відповідно до вимог статті 95 ПК України податковий орган направив відповідачеві податкову вимогу, відтак правомірно звернувся до суду з вимогою щодо стягнення з рахунків відповідача суми податкового боргу.
З огляду на те, що відповідно до статті 95 Податкового кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків провадиться за рішенням суду, при чому частково врегульований механізм компетенції податкового органу в прийнятті рішення про погашення усієї суми податкового боргу, суд вважає за необхідне здійснити таке стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача.
На підставі викладеного, враховуючи, що відповідачем не надано доказів повної або часткової сплати податкового боргу у розмірі 2854,16 грн. беручи до уваги, що грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків не підлягає оскарженню, суд вважає вимоги заявника обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 2, 3, 17, 71, 86, 158 -163, 183-3 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Подання Світловодської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби про стягнення з приватного сільськогосподарського риболовецько-промислового підприємства «Маяк»коштів за податковим боргом задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих приватне сільськогосподарське риболовецько-промислове підприємство «Маяк»(ідентифікаційний код 30799696) на користь Світловодської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби кошти на суму його податкового боргу у розмірі 2854 (дві тисячі вісімсот п'ятдесят чотири) гривні 16 коп.
Постанова суду підлягає негайному виконанню.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, передбаченому статтею 254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі, протягом десяти днів з дня проголошення постанови суду, апеляційної скарги через Кіровоградській окружний адміністративний суд, з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Г.П. Нагібіна
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2012 |
Оприлюднено | 01.06.2012 |
Номер документу | 24337448 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.П. Нагібіна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні