ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/1321/12
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Сич С.С., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Кременчуцького транспортного прокурора в інтересах держави в особі , Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Креміньтранс" про стягнення фінансових санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
05 березня 2012 року позивач Кременчуцький транспортний прокурор в інтересах держави в особі , Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Креміньтранс" про стягнення фінансових санкцій в сумі 3400 грн.
Конверт із копією ухвали про відкриття скороченого провадження, направлений відповідачу за адресою: вул. Київська, 5, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, що внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, повернувся до суду із відміткою поштової організації 17.05.2012 року "за закінченням терміну зберігання".
З огляду на положення абзацу 2 частини 3 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України копія ухвали про відкриття скороченого провадження вважається врученою відповідачу. У строк, встановлений частиною 3 статті 183-2 КАС України, заперечень проти позову відповідачем до суду не подано.
Суд, вивчивши та дослідивши наявні в матеріалах справи документи, дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.
Частиною 6 статті 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, здійснює урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, яким є Головна державна інспекція на автомобільному транспорті (далі - Головавтотрансінспекція), що діє на підставі Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 року № 1190 (далі - Положення).
Згідно з пунктом 5 Положення Головавтотрансінспекція має право перевіряти додержання суб'єктами господарювання вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезень пасажирів та вантажів.
Для виконання покладених на Головавтотрансінспекцію завдань відповідно до пункту 8 Положення утворюються територіальні органи Головавторансінспекції в межах граничної чисельності її працівників.
Пунктом 6 Положення про територіальне управління Головтрансінспекції в Полтавській області визначено, що територіальне управління має право проводити перевірку автомобільних транспортних засобів загального користування щодо їх відповідності вимогам законодавства про автомобільний транспорт.
Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті згідно із ч. 17 ст. 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначає Кабінет Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. № 1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок), який встановлює процедуру здійснення такого контролю.
Відповідно до пункту 4 Порядку державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових, рейдових перевірок.
Судом встановлено, що 11.08.2011 року при здійсненні перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом на підставі завдання на перевірку № 015319 від 08.08.2011 року державними інспекторами Територіального управління Головавтотрансінспекції у Полтавській області перевірено транспортний засіб марки "IVECO 45С15" номерний знак НОМЕР_1, за кермом якого згідно посвідчення водія РРВ № НОМЕР_2, виданого 22.03.2006 року УДАІ ГУМВС України в м. Комсомольську, знаходився ОСОБА_2.
Власником перевіреного транспортного засобу згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу САЕ НОМЕР_3 є фізична особа - підприємець ОСОБА_2. Відповідно до тимчасового реєстраційного талону серії ДАП № НОМЕР_4 та повідомлення від 02.06.2011 року № 17/09-03/2138 вказаний транспортний засіб використовувався Товариством з обмеженою відповідальністю "Креміньтранс".
Перевіркою транспортного засобу виявлено та зафіксовано у акті перевірки № 225620 від 11.08.2011 року, що послуги з нерегулярних пасажирських перевезень за маршрутом "Кременчук-Київ" надавалися без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: встановлено відсутність договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, страхового полісу обов'язкового страхування пасажирів від нещасних випадків на автомобільному транспорті. Крім того, вказане перевезення здійснювалося без узгодження з органами ДАІ та Теруправління Головавтотрансінспекції, чим порушено вимоги статей 34, 39 Закону України "Про автомобільний транспорт". Водій ОСОБА_2 з даним актом ознайомлений, про що свідчить його особистий підпис на копії акту.
13.10.2011 року при здійсненні перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом на підставі завдання на перевірку № 037420 від 12.10.2011 року державними інспекторами Територіального управління Головавтотрансінспекції в м. Києві перевірено транспортний засіб марки "IVECO 45С15" номерний знак НОМЕР_1, за кермом якого згідно посвідчення водія РРВ № НОМЕР_2, виданого 22.03.2006 року УДАІ ГУМВС України в м. Комсомольську, знаходився ОСОБА_2.
Власником перевіреного транспортного засобу згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу САЕ НОМЕР_3 є фізична особа - підприємець ОСОБА_2. Відповідно до тимчасового реєстраційного талону серії ДАП № НОМЕР_4 та повідомлення від 02.06.2011 року № 17/09-03/2138 вказаний транспортний засіб використовувався Товариством з обмеженою відповідальністю "Креміньтранс".
Перевіркою транспортного засобу виявлено та зафіксовано у акті перевірки № 230547 від 13.10.2011 року, що послуги з нерегулярних пасажирських перевезень за маршрутом "Кременчук-Київ" надавалися без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: встановлено відсутність договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, ліцензійної картки. Водій ОСОБА_2 з даним актом ознайомлений, про що свідчить його особистий підпис на копії акту.
Згідно із пунктами 1, 9 частини 1 статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів, забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Положеннями статті 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" передбачено, що автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Документи для нерегулярних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, договір із замовником транспортних послуг, документ, що засвідчує оплату транспортних послуг, інші документи, передбачені законодавством України.
Статтею 12 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що страхування на автомобільному транспорті здійснюється відповідно до законодавства.
Згідно із пунктом 6 частини 1 статті 7 Закону України "Про страхування" в Україні здійснюється такий вид обов'язкового страхування як особисте страхування від нещасних випадків на транспорті.
Відповідно до частини 2 статті 18 Закону України "Про страхування" факт укладання договору страхування може посвідчуватися страховим свідоцтвом (полісом, сертифікатом), що є формою договору страхування.
Положенням про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.1996 року № 959 (надалі - Положення № 959), визначається порядок здійснення обов'язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті (далі - обов'язкове особисте страхування): пасажирів залізничного, морського, внутрішнього водного, автомобільного і електротранспорту, крім внутрішнього міського, під час поїздки або перебування на вокзалі, в порту, на станції, пристані; працівників транспортних підприємств незалежно від форм власності та видів діяльності, які безпосередньо зайняті на транспортних перевезеннях (далі - водії), зокрема, водіїв автомобільного транспорту .
Відповідно до пунктів 4, 5, 6 Положення № 959 страхувальниками водіїв є юридичні особи або дієздатні громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, які є власниками транспортних засобів чи експлуатують їх і уклали із страховиком договори страхування.
Страховий тариф за обов'язковим особистим страхуванням водіїв на залізничному, автомобільному та електротранспорті визначається у розмірі до 0,18 відсотка страхової суми за кожного застрахованого.
Відносини між перевізниками та страховиками щодо страхування пасажирів і водіїв визначаються укладеними між ними договорами доручення та договорами страхування.
Розмір страхової суми для кожного застрахованого становить 6000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. 2.7 Основних вимог щодо забезпечення безпечного перевезення пасажирів під час здійснення нерегулярних пасажирських перевезень, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв'язку України, Міністерства внутрішніх справ України від 25.05.2007 року № 450/167 (далі - Наказ № 450/167) автомобільний перевізник напередодні виконання нерегулярного перевезення (крім туристично-екскурсійних, ритуальних перевезень та перевезень по території одного населеного пункту) повідомляє факсограмою, телефонограмою, електронною поштою або в телефонному режимі відповідне територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - територіальні управління Головавтотрансінспекції) про намір здійснювати такі перевезення та зазначає при цьому дані про себе (найменування юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - підприємця, номер та серія ліцензії), про водія(їв) (прізвище, ім'я, по батькові, номер мобільного телефону - за наявності), автобус(и) (марка, реєстраційний номер, серія та номер ліцензійної картки(ок), маршрут руху, дата і час перевезення (початковий та кінцевий пункти, дата, час виїзду та орієнтовний час повернення), а також повідомляє про пасажиромісткість автобуса(ів) та з якою метою будуть здійснюватись перевезення.
Пунктом 2.9 Наказу № 450/167 встановлено, що у відповідному територіальному управлінні Головавтотрансінспекції зазначена інформація реєструється в журналі та їй присвоюється відповідний номер, що повідомляється автомобільному перевізнику, який, у свою чергу, проставляє його в дорожньому листі.
З огляду на викладене, та беручи до уваги висновки актів № 225620 від 11.08.2011 року та № 230547 від 13.10.2011 року, суд приходить до висновку, що відповідачем допущено порушення вимог статей 34, 39 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Відповідно до абз. 3 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, до автомобільних перевізників застосовується штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно із пунктами 25-27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року № 1567, справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
На виконання вимог даного Порядку позивачем рекомендованим поштовим відправленням направлено на адресу відповідача повідомлення про розгляд справи про порушення законодавства на автомобільному транспорті від 15.08.2011 року та від 28.10.2011 року, які повернулися до Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області з відмітками поштової організації відповідно 23.08.2011 року "за вказаною адресою не знаходиться" та 06.11.2011 року "за закінченням терміну зберігання".
За результатами розгляду справ про порушення законодавства на автомобільному транспорті, на підставі актів № 225620 від 11.08.2011 року та № 230547 від 13.10.2011 року, начальником Територіального управління Головавтотрансінспекції у Полтавській області винесено відповідні постанови № 133646 від 05.09.2011 року та № 128959 від 14.11.2011 року, якими до відповідача застосовано фінансові санкції в розмірі 1700 грн. за кожне порушення (загальна сума фінансових санкцій становить 3400 грн.).
Зазначені постанови направлені позивачем на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Креміньтранс" рекомендованим поштовим відправленням, проте повернулися до Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області з відмітками поштової організації відповідно 12.09.2011 року "організація вибула" та 19.12.2011 року "за закінченням терміну зберігання".
Згідно з пунктом 28 Порядку фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Суду не надано доказів оскарження відповідачем у встановленому законодавством порядку постанов про застосування фінансових санкцій № 133646 від 05.09.2011 року та № 128959 від 14.11.2011 року та доказів перерахування відповідачем суми штрафних санкцій до державного бюджету України.
Згідно частини 2 статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами для представництва інтересів громадянина або держави.
З огляду на викладене, позовні вимоги є обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-162, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Кременчуцького транспортного прокурора в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Креміньтранс" про стягнення фінансових санкцій задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Креміньтранс" (ідентифікаційний код 32738389) до Державного бюджету України на р/р 31119106700008 в ГУДКСУ у м. Кременчуці, код ЄДРПОУ 37965850, банк одержувача: ГУДКСУ у Полтавській області, місце знаходження: м. Полтава, МФО 831019 згідно бюджетної класифікації 21081100, символу 106 - фінансові санкції в сумі 3400 грн. (три тисячі чотириста гривень).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2012 |
Оприлюднено | 01.06.2012 |
Номер документу | 24338618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні