Ухвала
від 22.05.2012 по справі 2-а/1570/4964/11
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 травня 2012 р.Справа № 2-а/1570/4964/11

Категорія:9.2Головуючий в 1 інстанції: Левчук О.А.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого - Ступакової І.Г.

суддів - Бітова А.І.

- Милосердного М.М.

при секретарі - Посторонка І.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Одесі на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 11 січня 2012 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дистриб'юторська компанія «Європродукт»до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Одесі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.04.2011 року №0000321540, прийнятого Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у місті Одесі, в частині встановлення порушення п. 12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та визначення податкового зобов'язання у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 264 012, 66 грн., -

В С Т А Н О В И Л А :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Дистриб'юторська компанія «Європродукт»звернулося до суду з адміністративним позовом (з урахуванням уточнень) до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Одесі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.04.2011 року №0000321540, прийнятого Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у місті Одесі, в частині встановлення порушення п. 12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та визначення податкового зобов'язання у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 264 012, 66 грн.

В обґрунтування позову зазначалося, що перевіряючими неправильно застосовані положення п. 12 ст.3, ст. 6 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та зроблено неправильний висновок, що зазначені положення зобов'язують підприємство забезпечити ведення філією підприємства на складах та/або в місцях реалізації товарів обліку товарних запасів. Позивач зазначає, що усі філії ТОВ «ДК «Європродукт»є безбалансовими відокремленими підрозділами і не зобов'язані за законом самостійно вести облік товарних запасів по місцях їх реалізації чи зберігання, оскільки такий облік здійснюється головним підприємством на підставі первинних документів від філій та розпорядження по підприємству від 14.11.2007 року і на головному підприємстві наявні всі необхідні документи для підтвердження даного факту, які не були враховані перевіряючими під час проведення перевірки.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 11 січня 2012 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Дистриб'юторська компанія «Європродукт»задоволений в повному обсязі. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 20.04.2011 року №0000321540, прийняте Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у місті Одесі, в частині встановлення порушення п. 12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та визначення податкового зобов'язання у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 264 012, 66 грн.

В апеляційній скарзі Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Одесі ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Одесі, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Вирішуючи справу суд першої інстанції встановив, що згідно положення про філію TOB «ДК «Європродукт»м. Дніпропетровськ, затвердженого директором TOB «ДК «Європродукт»14 листопада 2007 року, філія TOB «ДК «Європродукт»м. Дніпропетровськ є відособленим структурним підрозділом TOB «ДК «Європродукт»; філія не є юридичною особою і діє на підставі дійсного положення від імені Підприємства.

01 квітня 2011 року посадовими особами Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська на підставі наказу про проведення фактичної перевірки філії TOB «ДК «Європродукт»№ 458 від 31.03.2011 року та направлень № 110, № 111 від 31.03.2011 року було проведено фактичну перевірку офісу-складу, який знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Молодогвардійська, 6, та належить філії TOB «ДК «Європродукт»(код ЄДРПОУ 26372495) з питань щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

За результатами перевірки посадовими особами Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська складено акт ША № 012844 від 01.04.2011 року, відповідно до якого під час перевірки встановлено порушення п. 11, п. 12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму попереднього програмування найменування, цін товарів, послуг (програмування здійснено по групам, а не по найменуванням, згідно контрольних стрічок); порушено встановлений порядок обліку товарів за місцем реалізації та зберігання товарів на загальну суму 132 006, 33 грн..

На підставі акту ША № 012844 від 01.04.2011 року Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків в м. Одесі винесено податкове повідомлення-рішення № 0000321540 від 20 квітня 2011 року, яким до позивача застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в розмірі 264 097, 66 грн., з яких: 85, 00 грн. - за порушення п. 11 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»; 264 012, 66 грн. - за порушення п.12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції прийшов до висновку про те, що оскільки у відповідності до розпорядження від 14.11.2007 року всі первинні документи щодо обліку товарних запасів на складі філії TOB «ДК «Європродукт»на загальну суму 132006, 33 грн. зберігаються не за місцезнаходженням товару: м. Дніпропетровськ, вул. Молодогвардійська, 6, а за адресою TOB «ДК «Європродукт»: м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 53, то висновки податкового органу в частині встановлення порушення п. 12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та визначення позивачу податкового зобов'язання у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 264 012, 66 грн. є неправомірними та зроблені з порушенням вимог чинного законодавства.

Колегія суддів погоджується з вище зазначеним висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до п.12 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" - суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).

Згідно ст.6 вказаного Закону, облік товарних запасів фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку.

Згідно з п. 1, п. 5 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належить до компетенції його власника або уповноваженого органу, відповідно до законодавства та установчих документів; підприємство самостійно визначає облікову політику підприємства, обирає форми бухгалтерського обліку, як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад, встановлених цим Законом, та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних; розробляє систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю господарських операцій, визначає права працівників на підписання бухгалтерських документів; затверджує правила документообороту і технологію обробки облікової інформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналітичного обліку; може виділяти на окремий баланс філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які зобов'язані вести бухгалтерський облік, з наступним включенням їх показників до фінансової звітності підприємства.

Як зазначено позивачем та відповідно до Положення про Філію підприємства TOB «ДК «Європродукт», філія не є самостійним суб'єктом господарювання, а є відокремленим безбалансовим підрозділом підприємства - юридичної особи.

В свою чергу, судом першої інстанції встановлено та вбачається з матеріалів справи, що розпорядженням позивача від 14.11.2007 року передбачено, що вся первинна документація (товарні та інші накладні, довіреності на отримання товарно-матеріальних цінностей, акти та інш.), яка складається на виконання договорів, підлягає передачі з філій до головного підприємства та відповідно підлягає зберіганню в головному підприємстві TOB «ДК «Європродукт»(м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 53).

В свою чергу, як встановлено судом першої інстанції, усі документи щодо обліку товарних запасів на складі філії TOB «ДК «Європродукт»на загальну суму 132006, 33 грн. зберігаються в головному підприємстві TOB «ДК «Європродукт»та є в матеріалах справи, що не заперечувалося відповідачем.

Таким чином, посилання суду першої інстанції на розпорядження TOB «ДК «Європродукт»від 14.11.2007 року, колегія суддів вважає правомірним, оскільки вказане розпорядження та порядок ведення обліку товарних запасів позивачем, відповідають вище наведеним нормам Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що в свою чергу спростовує доводи апелянта про неведення позивачем у порядку, встановленому законодавством обліку товарних запасів.

Враховуючи вищезазначене, суд першої інстанції правомірно зазначив в оскаржуваному рішенні про те, що позивачем не порушені вимоги Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", оскільки зберігання первинних документів (податкових накладних, інш.) на головному підприємстві, а не на філії, яка не є самостійним суб'єктом господарювання, не може бути підставою для застосованої відповідачем відповідальності.

Інші доводи апеляційної скарги колегія суддів до уваги не приймає, оскільки вони ґрунтуються на помилковому застосуванні апелянтом норм матеріального права, які регулюють правовідносини в сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206; ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Одесі залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 11 січня 2012 року залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення виготовлений 23 травня 2012 року.

Головуючий:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2012
Оприлюднено05.06.2012
Номер документу24379022
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1570/4964/11

Ухвала від 09.02.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 22.05.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 08.02.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні