ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 квітня 2012 р. Справа №2а-10542/10/10/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М. ,
при секретарі судового засідання - Левченко Д.С.,
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
до Приватного підприємства «Інтернет-Сервіс»
про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим 11 серпня 2010 року звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Інтернет-Сервіс» про стягнення податкової заборгованості у розмірі 2040,00 гривень. Позовні вимоги мотивовані тим, що проведеною перевіркою господарської одиниці, яка належить ПП «Інтернет-Сервіс», було встановлено порушення п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995р., зі змінами і доповненнями, яке виразилося у не роздрукуванні та не зберіганні Z-звітів № 0028 від 27.11.2009р., № 0029 від 28.11.2009р., № 0081 від 19.01.2010р., № 0095 від 31.01.2010р., № 0096 від 01.02.2010р., № 0137 від 14.03.2010р., за що до відповідача рішенням № 007262303 від 28.04.2010р. були застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2040,00грн. Вказане рішення, отримане відповідачем 30.04.2010р. відповідно до відмітки на поштовому повідомленні, у встановленому законом порядку не скасовано на час подання адміністративного позову. Внаслідок несплати нарахованої суми штрафних санкцій, за відповідачем утворилась заборгованість в розмірі 2040,00грн. У зв'язку несплатою вищевказаних сум податкової заборгованості відповідачем добровільно, позивач просить їх стягнути в судовому порядку.
Ухвалами Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 12.08.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі та справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.12.2010 року за провадження у справі № 2а-10542/10/10/0170 було зупинено до набрання законної сили рішенням по адміністративній справі № 2а-9399/10/16/0170 за позовом Приватного підприємства «Інтернет-Сервіс» до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про скасування рішення № 0007262303 (а.с. 43).
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.03.2012 року, у зв'язку з набрання законної сили рішенням по адміністративній справі № 2а-9399/10/16/0170 за позовом Приватного підприємства «Інтернет-Сервіс» до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про скасування рішення № 0007262303, провадження по справі № 2а-10542/10/10/0170 було поновлено.
У судове засідання 24.04.2012 року представник позивача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, але надав суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання 24.04.2012р. не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд вважає можливим відповідно до ст. 128 КАС України розглянути справу у відсутність представників сторін на підставі наявних у матеріалах справи документів.
Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з п. 5 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 1,3 статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.
Таким чином, судом встановлено, що Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим ДПС є органом виконавчої влади та суб'єктом владних повноважень.
Судом встановлено, що Приватне підприємство «Інтернет-Сервіс» має статус юридичної особи та взято на податковий облік як платник податків ДПІ у м. Сімферополі АР Крим 28.07.2009р., що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків форми № 4-ОПП (а.с. 7)
Таким чином, Приватне підприємство «Інтернет-Сервіс» є платником податків і зборів, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.
Судом встановлено, що 08.04.2010р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведена перевірка за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, за результатами якої складено акт перевірки № 000564/0518/01/09/23/36582768 від 08.04.2010 року (а.с. 9).
Перевіркою господарської одиниці, яка належить ПП «Інтернет-Сервіс» - інтернет-клуб, було встановлено порушення п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995р., зі змінами і доповненнями, яке виразилося у нероздрукуванні та не зберіганні Z-звітів № 0028 від 27.11.2009р., № 0029 від 28.11.2009р., № 0081 від 19.01.2010р., № 0095 від 31.01.2010р., № 0096 від 01.02.2010р., № 0137 від 14.03.2010р.
Висновки даного акту перевірки були покладені в основу рішення № 007262303 від 28.04.2010р., яким до відповідача на підставі п. 4 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» були застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2040,00грн.
Як свідчать матеріали справи, вказане рішення було отримано відповідачем 30.04.2010р. відповідно до відмітки на поштовому повідомленні та було оскаржено до Окружного адміністративного суду АР Крим, постановою якого від 03.09.2010р. по справі № 2а-9399/10/16/0170, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 06.04.2011р., у задоволенні адміністративного позову було відмовлено (а.с. 46-47, 48-49).
На час розгляду даної справи у суду відсутні відомості про скасування вищевказаних судових актів Вищим адміністративним судом України.
Ч. 1 ст. 72 КАС України визначає, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Як зазначено у ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг», суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами господарювання до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати застосованих штрафних санкцій.
Таким чином, сума що є несплаченою та підлягає стягненню з відповідача, становить 2040,00грн. штрафних санкцій за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг».
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
В силу пунктів 20.1.18 та 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право, зокрема: звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Оскільки згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
У судовому засіданні, яке відбулось 24.04.2012 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлений та підписаний 30.04.2012 року.
З урахуванням викладеного, керуючись ст.ст.160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Інтернет-Сервіс» (остання відома адреса згідно реєстраційних даних: 95011, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, буд. 30, корп. 5 кв. 9, ідентифікаційний код юридичної особи - 36582768) в дохід Державного бюджету м. Сімферополь (р/р 31114104700002, ГУ ГКУ в АРК, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026, код платежу 3021080908) заборгованість по штрафним санкціям за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» у сумі 2040 (дві тисячі сорок) гривень 00 копійок.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2012 |
Оприлюднено | 06.06.2012 |
Номер документу | 24381409 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні