Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 травня 2012 р. Справа № 2а/0570/5117/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10:55
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Абдукадирової К.Е
при секретарі Окрибелашвілі В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Промтехномаркет-ЛТД», м. Донецьк
про стягнення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Промтехномаркет-ЛТД» з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків в сумі податкової заборгованості у розмірі 6 969,98 грн.
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_2 - за дов. від 14 березня 2012 року
від відповідача: не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби заявлено позов до Товариства з обмеженою відповідальністю «Промтехномаркет-ЛТД» про стягнення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Промтехномаркет» з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків в сумі податкової заборгованості у розмірі 6 969,98 грн.
Правовою підставою стягнення коштів з розрахункових рахунків у банках представник позивача під час розгляду справи вважає приписи ст. 20 Податкового кодексу України. Зазначає, що податковий борг в сумі 6 969,98 грн. у відповідача виник на підставі поданих податкових декларацій та податкових повідомлень-рішень.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги змінив, а саме просив : стягнути до державного бюджету з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Промтехномаркет-ЛТД» податковий борг у розмірі 6 969,98 грн.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином. Відповідно до статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Оскільки в матеріалах справи наявна розписка про отримання судової повістки відповідачем, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Промтехномаркет-ЛТД» належним чином про час і місце розгляду справи. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача відповідно до положень статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Вислухавши у судовому засіданні представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Промтехномаркет-ЛТД» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Донецької міської ради 04.07.2006р., включене до ЄДРПОУ за номером 34500615, перебуває на податковому обліку в ДПІ у Київському районі м. Донецька Донецької області ДПС з 05.07.2006 (арк. справи 5, 65).
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 2, 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Підпунктом 20.1.28. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно із пп. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Тобто, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків прямо передбачено законом.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно із п. 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідачем самостійно подано до податкового органу податкові декларації з податку на прибуток від 14.04.2010р. № 28750, в якій визначено суму податкового зобов'язання 1,00 грн., від 19.01.2011р. № 149667, в якій визначено суму податкового зобов'язання 1,00 грн.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Позивачем проведено перевірки дотримання податкового, валютного та іншого законодавства відповідачем та встановлені порушення, за наслідками яких винесено податкові повідомлення-рішення:
з податку на прибуток: податкове повідомлення-рішення від 01.04.2009р. № 0004441540/0 на суму 340,00 грн. Вказана сума частково була сплачена до бюджету і сума податкового боргу складає 337,74 грн. (арк. справи 38 - 41); податкове повідомлення-рішення від 08.04.2009р. № 0004461540/0, на суму 340,00 грн. (арк. справи 32 - 35);
з податку на додану вартість: податкове повідомлення-рішення від 01.04.2009р. № 0003231640/0 на суму 1 190,00 грн. (арк. справи 42 - 45); податкове повідомлення-рішення від 01.04.2009р. № 0003271640/0 на суму 1 360,00 грн. (арк. справи 24 - 27); податкове повідомлення-рішення від 19.06.2009р. № 0005671640/0 на суму 680,00 грн. (арк. справи 18 - 21); податкове повідомлення-рішення від 01.04.2010р. № 0003561640/0 на суму 0,05 грн. (арк. справи 52 - 55);
з комунального податку: рішення про застосування штрафних санкцій від 15.05.2009р. № 00004421640/0 на суму 1020,00 грн. (арк. справи 24 - 27); рішення про застосування штрафних санкцій від 08.04.2009р. № 0004461540/0 на суму 1360,00 грн. (арк. справи 28 - 31); рішення про застосування штрафних санкцій від 18.06.2009р. № 0006251640/0 на суму 680,00 грн. (арк. справи 14 - 17).
В адміністративному або судовому порядку не оскаржено.
Підпунктом 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Кодексу встановлено, що суми грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання вважаються податковим боргом.
Внаслідок несплати податкових зобов'язань за наведеними податковими деклараціями та податковими повідомленнями-рішеннями утворилась заборгованість у розмірі 6 969,98 грн., що підтверджується позивачем зворотнім боком облікової картки платника податків. (арк. справи 66 - 68).
Відповідно до п. 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідачу податковим органом були направлені податкові вимоги від 11.05.2007р. № 1/524, та від 09.08.2007р. № 2/796 які були направлені відповідачу поштою, про що свідчить копія поштових повідомлень та у зв'язку з неврученням розташовані на дошці податкових оголошень (повідомлень) (арк. справи 6 - 13).
Відповідно до п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
В тому самому порядку згідно з приписами статті 6 Закону № 2184 надсилались й податкові повідомлення-рішення.
Пунктом 38.1. ст. 38. Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Доказів сплати заборгованості відповідач не надав.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Промтехномаркет-ЛТД» про стягнення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Промтехномаркет-ЛТД» з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків в сумі податкової заборгованості у розмірі 6 969,98 грн. - задовольнити.
Стягнути до державного бюджету з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «Промтехномаркет-ЛТД» податковий борг з податку на прибуток у розмірі 679,93 грн. на р/р 31118009700006, код платежу 11021000, одержувач Державний бюджет Київського району ОКПО 38034002, банк ГУДКСУ у Донецькій області.
Стягнути до державного бюджету з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «Промтехномаркет-ЛТД» податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 3230,05 грн. на р/р 31110029700006, код платежу 14010100, одержувач Державний бюджет Київського району, ОКПО 38034002, банк ГУДКСУ у Донецькій області.
Стягнути до місцевого бюджету з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «Промтехномаркет-ЛТД», податковий борг з комунального податку у розмірі 3060 грн. на р/р 33212828700006, код платежу 16010200, одержувач Місцевий бюджет Київського району, ОКПО 38034002, банк ГУДКСУ у Донецькій області.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 22 травня 2012 року. Постанова у повному обсязі складена 25 травня 2012 року.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Абдукадирова К.Е.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2012 |
Оприлюднено | 05.06.2012 |
Номер документу | 24382044 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Абдукадирова К.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні