Постанова
від 25.05.2012 по справі 11033/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа №2а- 11033/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2012 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Марина П.П.

за участю секретаря Борцової С.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби до приватного підприємства "Форвард" про стягнення заборгованості у сумі 7370,00 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Суворовському районі м. Одеси звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до приватного підприємства "Форвард" про стягнення заборгованості у сумі 7370,00 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що в ході перевірки господарської одиниці -крамниці «Автозапчастини», яка належить юридичниій особі -Приватному підприємству «Форвард» та розташована за адресою: м. Одеса, вул. Отамана Головатого, 56, встановлено порушення відповідачем п. 1 ст. 3 Закону України №265/95-ВР (із змінами та доповненнями), а саме: не проведення розрахункових операцій через РРО та п. 13 ст. 3 Закону України №265/95-ВР, а саме: не забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО. За результатами вказаної перевірки державними податковими інспекторами складено акт (довідка) перевірки № 2497/15/32/23/23989083 від 04.06.2010р.(акт №0242/15/54/23/23989083 від 11.06.2010р.), на підставі якого 16.06.2010 року прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0001152370 на суму 7370,00 грн., які відповідачем не сплачені.

Від позивача до канцелярії суду надійшло клопотання про розгляд справи без їх участі, відповідно до поданого клопотання позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд задовольнити позов.

До судового засідання представник відповідача не з'явився, про час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином та завчасно, тому суд вважає можливим розглянути справу у порядку, передбаченому ст. 128 КАС України.

Суд, дослідивши наявні в справі письмові докази, оцінивши їх за власним внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді справи, встановив наступні факти та обставини.

Приватне підприємство "Форвард" зареєстроване Виконавчим комітетом Одеської міської ради 25.03.1998 року, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців (а.с.17-19) та з 24.06.1998 року перебуває на обліку в ДПІ у Суворовському районі м. Одеси у якості платника податків за №1682 (а.с.16).

Судом встановлено, що співробітниками відділу оперативного контролю ДПА в Одеській області, на підставі направлення від 01.06.2012 року №3214/23-7017, 03.06.2010 року проведена перевірка господарської одиниці - крамниці "Автозапчастини", що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Отамана Головатого, 56, та належить приватному підприємству "Форвард", з питань дотримання вимог Законів України: "Про державну службу в Україні" від 04.12.1990 року №509-ХІ1, "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" в ред. від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР із змінами та доповненнями, "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" від 1 червня 2000 р. № 1775-ІП, "Про державне регулювання виробництва та торгівлі спиртом етиловим, коньячним та плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами" від 19.12.1995р. №481/95-В із змінами та доповненнями, "Про патентування деяких вплів підприємницької діяльності" від 23.03.1996р. №98/96-ВР, указів Президента України та інших нормативно - правових актів, які регулюють готівковий обіг в Україні.

За наслідками перевірки складено акт № 2497/15/32/23/23989083 від 04.06.2010р. (акт №0242/15/54/23/23989083 від 11.06.2010р.), згідно якого працівниками відділу оперативного контролю ДПА в Одеській області виявлені порушення п. 1 ст. 3 Закону України №265/95-ВР (із змінами та доповненнями) - непроведення розрахункових операцій через РРО та п.13 ст. 3 Закону України №265/95-ВР - незабезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО.

На підставі вказаного акту начальником ДПІ у Суворовському районі м. Одеси 16.06.2010 року прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0001152370 на суму 7370,00 грн. на підставі п.1. ст.. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг", яким передбачена відповідальність у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (1294,00 грн. Х 5 = 6470,00 грн.); ст. 22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг", якою передбачено відповідальність у п'ятикратному розмірі виявленої суми невідповідності (180,00 х 5 = 900,00 грн.) Таким чином сума штрафних санкцій, застосованих до приватного підприємства "Форвард" складає 6470,00 + 900.00 = 7370,00 грн.

Статтею 11-1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 4 грудня 1990 року №509-XII, передбачено, що плановою виїзною перевіркою вважається перевірка платника податків щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов'язкових платежів), яка передбачена у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за місцезнаходженням такого платника податків чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна перевірка.

Відповідно до ч. 1 ст.11-2 Закону України №509-ХІІ від 04.12.1990р. «Про державну податкову службу», посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби.

Відповідно до ст. 3 Закону України №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Статтею 15 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачено, що контроль за додержанням суб`єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.

Відповідно до ч.1 ст. 16 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону.

Перевіркою встановлено факт порушення відповідачем п.1, п. 13 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Згідно п. 1 та п. 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня. Пунктом 1 ст. 17 Закону передбачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.

Статтею 22 Закону передбачено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

Тобто, виходячи з наведеного, розрахунок штрафної санкції за вказані порушення складає 7370,00 грн.00 коп. (1294,00 грн.* 5 + 180,00 грн.*5).

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0001152370 від 16.06.2010 року, приватне підприємство «Форвард»звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до ДПІ у Суворовському районі м. Одеси про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 16.06.2010 року №0001152370.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17.01.2011 року в задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства «Форвард» до Державної податкової інспекції в Суворовському районі м. Одеси про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 16.06.2010 року №0001152370 відмовлено у повному обсязі.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 23.11.2011 року апеляційну скаргу приватного підприємства «Форвард» залишено без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17.01.2011 року залишено без змін.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до відповідного місцевого бюджету за місцем їх реєстрації в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Враховуючи вищезазначене, оскільки постанова Одеського окружного адміністративного суду набрала законної сили 23.11.2011 року, а підставою звернення до суду Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси стало саме рішення від 16.06.2010 року №0001152370 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 7370,00 грн., суд доходить висновку, що дана заборгованість є узгодженою, тому адміністративний позов Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Форвард»про стягнення заборгованості у сумі 7370,00 грн. підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158 -163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Постанова не набрала законної сили.

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби до приватного підприємства "Форвард" про стягнення заборгованості у сумі 7370,00 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства "Форвард" (м. Одеса, вул. Отамана Головатого, буд. 56, код ЄДРПОУ 23989083) суму заборгованості по штрафним санкціям 7370,00 грн. (сім тисяч триста сімдесят грн. 00 коп.) на рахунок №31112104700009, код 23213460, до Головного управління державного казначейства України в Одеській області, банку Головного управління Державного казначейства, МФО 828011, код бюджетної класифікації 21080900.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено та підписано суддею 25 травня 2012 року.

Суддя П.П. Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2012
Оприлюднено05.06.2012
Номер документу24382930
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11033/10/1570

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 08.12.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 19.11.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 22.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Постанова від 25.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні