Постанова
від 22.05.2012 по справі 4870/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

22 травня 2012 р. № 2-а- 4870/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Волошина Д.А.

за участю секретаря судового засідання Зеленькова О.В.

представників : позивача -Хорольска Г.Ю., відповідачів -не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом

Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК-Стандарт" про стягнення податкового боргу ,

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Основ'янська міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби , з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК-Стандарт" , в якому просить суд, стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК-Стандарт" (61005, м. Харків, майдан Повстання, 6.7/8, код за ЄДРПОУ 35478020) податковий борг у розмірі 73298,50 грн.( сімдесят три тисячі двісті дев'яносто вісім гривень п'ятдесят копійок), з податку на прибуток приватних підприємств та податку додану вартість із вироблених товарів , за рахунок коштів на рахунках у банках (ПАТ "ІНПРОМБАНК" номер рахунку 260080139816 МФО банку 351878, ПАТКБ"ПРАВЕКС-БАНК" номер рахунку 2600707020006 МФО банку 321983) що його обслуговують, на користь Державного бюджету України ( р/р 34129999700011 УДК у Червонозаводському районі, код 24134627, банк ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011).

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 22.05.2012 року залишено без розгляду адміністративний позов Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК-Стандарт" про стягнення податкового боргу в частині вимоги про стягнення податкового боргу в сумі 71625,50 грн. за податковим повідомленням -рішення № 0000101520 від 06.01.2012р.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТОВ "ТК-Стандарт", перебуває на податковому обліку як платник податків у Основ`янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова з 18.01.2010 року. На теперішній час за ТОВ "ТК-Стандарт" лічиться заборгованість перед бюджетом в розмірі 425,00 грн. з податку на прибуток приватних підприємств та 1248,00 грн. з податку на додану вартість, що загалом становить 1673,00 грн. Позивачем було направлено податкове повідомлення-рішення № 0000821520 від 17.02.2011 р. та податкове повідомлення-рішення № 0005111510/0 від 07.07.2010 р. В зв'язку з тим, що посадові особи підприємства не знаходились за юридичною адресою ТОВ "ТК-Стандарт" податкові повідомлення - рішення та податкові вимоги були розміщені на дошці податкових оголошень. В адміністративному порядку податкове повідомлення-рішення та податкові вимоги не були оскаржені. Станом на день подання позовної заяви платник податків ТОВ "ТК-Стандарт" має несплачений податковий борг перед державою у розмірі 1673,00 грн.

Позивач в судове засідання прибув, позов просив задовольнити, з підстав викладених у позовній заяві.

Відповідач в судове засідання свого представника не направив, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки до суду не повідомив.

Розглянувши відомості про належне повідомлення сторін про час, дату та місце розгляду справи, враховуючи положення ч. 4 ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача.

Заслухавши пояснення представника позивача, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

На підставі п.п. 1,2 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" від 04 грудня 1990 року №509-ХП зі змінами та доповненнями, визначено функції державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій, відповідно до яких Основ`янська міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова здійснює контроль за дотриманням законодавства про податки, інші платежі, забезпечує правильність обчислення та своєчасність надходження цих податків.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК-Стандарт" зареєстроване за юридичною адресою: 61005, м. Харків, майдан Повстання, 6.7/8, код за ЄДРПОУ 35478020 що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 20.01.2012 р., перебуває на обліку як платник податків в Основ`янській міжрайонній державній податковій інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби з 18.01.2010 року., відповідно до довідки про взяття на облік платника податків №354/9/183 від 03.04.2012 року.

Згідно з п.п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 36.1. ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Судом встановлено, що ДПІ у Червонозаводському районі м.Харкова була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності, про що було складено акт №4986/15-109/85478020 від 04.06.2010 року.

В ході перевірки встановлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.16.4 ст.16, п.22.13 ст.22 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств", а саме: неподання декларації з податку на прибуток за 3 квартали 2009 р., 2009 р., за 1 квартал 2010 р.

Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181-111 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Також, ДПІ у Червонозаводському районі м. Харкова була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності, про що було складено акт № 610/15-215/25478020 від 24.11.2011 року.

В ході перевірки встановлено порушення п. 184.7 ст. 184 Податкового Кодексу України №2755 від 02.12.2010 р., а саме: не надання декларації з податку на додану вартість за період листопад 2009р.-жовтень 2010р.

На підставі зазначених актів, начальником ДПІ у Червонозаводському районі м. Харкова винесено податкове повідомлення-рішення № 0005111510 від 07.07.2010р. про визначення суми податкового зобов'язання по податку на прибуток у розмірі 510,00 грн., та податкове повідомлення-рішення № 0000821520 від 17.02.2011 р. про визначення суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 2040,00 грн.

Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", Закон України «Про податок на додану вартість» втратив чинність та Закон України " Про оподаткування прибутку підприємств " втратив чинність 01.04.2012 року.

Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", Закону України «Про податок на додану вартість» та Закону України " Про оподаткування прибутку підприємств ", які були чинні на момент виникнення даних правовідносин.

Таким чином, щодо встановлених в актах порушень, суд зазначає, що відповідач, не подаючи податкові декларації відповідно порушує вимоги п.п. 4.1.4. п. 4 ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " від 21.12.2001 року № 2181-ІІІ, яким передбачено, що платник податків, зобов'язаний надавати до податкової інспекції податкові декларації, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює : а) календарному місяцю - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарного року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян) до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Згідно п.п. 7.8.1 п. 7.8 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» податковим періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Законом, календарний квартал.

Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку. Аналогічний розмір штрафу передбачений п. 120.1 ст. 120 ПК України.

Як вбачається з матеріалів справи вищезазначені податкові повідомлення-рішення були надіслані відповідачу за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, однак, листи якими відправлено зазначені податкові повідомлення-рішення повернуто на адресу податкової інспекції з відміткою "адресату не знайдено".

З огляду на те, що по податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств на момент прийняття зазначених податкових повідомлень - рішень існувала переплата у сумі 792,00 грн. та 85 грн. відповідно, податковий борг по податку на додану вартість складає 1248,00 грн. (2040,00-792,00) та податку на прибуток підприємств складає 425 грн. ( 510,00-85,00)

У разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги у відповідності до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вказаного Закону.

Таким чином відповідно до ст. 6 ЗУ „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181 були винесені податкові вимоги №1/751 від 23.07.2010р. та №2/927 від 25.08.2010р.

Підпунктом 6.2.4 п.6.2 ст. 6 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що в разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такого податкового повідомлення -рішення вважається днем його вручення.

Як вбачається з акту №373 від 29.07.2010 року та акту №483 від 31.08.2010 року про неможливість вручення податкових вимог вони були розміщені на дошці податкових оголошень в ДПІ у Червонозаводського району міста Харкова 29.07.2010 року та 31.08.2010 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Сторонами доказів щодо оскарження та скасування вказаного податкового повідомлення - рішення та податкових вимог до суду не подано. Відповідач доказів на спростування вимог позивача суду не надав, податковий борг в сумі 1673,00 грн. не сплатив.

Згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, обтяжено всі активи платника податків боржника ТОВ «ТК-Стандарт», код:35478020, Харківська обл., м. Харків, м-н Повстання, 7/8, на користь обтяжувача: ДПІ у Червонозаводському районі, код: 22705907, 61050, Харківська обл., м. Харків, Б. Хмельницького, 17.

Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Згідно п.95.1-95.3 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

З огляду на викладене, суд вважає вимоги позивача про стягнення заборгованості в сумі 1673,00 грн. з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК-Стандарт" на користь Державного бюджету України обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК-Стандарт" про стягнення податкового боргу -задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК-Стандарт" (61005, м. Харків, майдан Повстання, 6.7/8, код за ЄДРПОУ 35478020) за рахунок коштів на рахунках у банках (№ 260080139816 в ПАТ "ІНПРОМБАНК", МФО 351878; № 2600707020006 в ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК", МФО 321983) на користь Державного бюджету України ( р/р 34129999700011 УДК у Червонозаводському районі , код 24134627, банк ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011) податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств та податку додану вартість у розмірі 1673,00 грн. ( одна тисяча шістсот сімдесят три грн. 00 коп.).

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 25 травня 2012 року.

Суддя Волошин Д.А.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2012
Оприлюднено05.06.2012
Номер документу24383511
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4870/12/2070

Постанова від 22.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 22.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні