Постанова
від 23.05.2012 по справі 2а-1086/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" травня 2012 р. Справа № 2a-1086/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Боброва Ю.О.,

за участю секретаря судового засідання Дмитрашко О.М.,

представників сторін:

позивача -Дашкевич В.Б.,

відповідача -не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до товариства з обмеженою відповідальністю "Консерваторія"

про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 3567,56 грн., -

ВСТАНОВИВ:

19.04.2012 року Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося з адміністративним позовом (надалі -позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю "Консерваторія" (надалі -відповідач) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 4267,56 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, у порушення вимог статей 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", не виконав нормативу по працевлаштуванню 1-го інваліда та в строк до 17.04.2012 року самостійно не сплатив адміністративно-господарські санкції за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда, в розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві на загальну суму 4265,00 грн. Внаслідок чого, позивачем за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, у відповідності до частини 2 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" відповідачу нарахована пеня в розмірі 2,56 грн. Відповідно до заяви про зміну позовних вимог, у зв'язку з частковою сплатою адміністративно-господарських санкцій відповідачем, позивач зменшив розмір позовних вимог до 3567,56 грн. з яких: 3565,00 грн. -адміністративно-господарські санкції та 2.56 грн. -пеня.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Просила позов задовольнити повністю.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи, чи про розгляд справи за його відсутності суду не подав, про причини неявки суд не повідомив.

Згідно частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин, суд розглянув справу за відсутності відповідача.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення позову з наступних підстав.

Судом установлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Консерваторія»(надалі -ТОВ «Консерваторія») 04.06.2002 року зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Коломийської міської ради Івано-Франківської області, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичних осіб серії А00 №369791(а.с. 25).

Відповідно до заяви про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів та довідки про реєстрацію ТОВ «Консерваторія»зареєстроване 16.05.2008 року Івано-Франківським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (а.с. 24, 26).

Протягом 2011 року середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача складала 40 осіб, середня річна заробітна плата працівника 4265,00 грн. За вказаний період відповідачем, здійснено працевлаштування одного інвалідів, а кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування інвалідів, відповідно до 4% нормативу складає 2 особи (а.с. 8).

Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантування їм рівних з усіма іншими громадянами можливостей для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями та інтересами визначені Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року №875-XII (надалі -Закон №875-XII) .

Відповідно до частини першої статті 17 Закону №875-XII з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, не забороненою законом.

Право інвалідів на працю, їх працевлаштування реалізується шляхом створення спеціального робочого місця, адаптацією основного й додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.

Частина 3 статті 18 Закону №875-XII встановлює обов'язок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації та забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством; надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частиною 1 статті 19 Закону №875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Роботодавці, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів і відповідно до нормативу забезпечують працевлаштування інвалідів.

Відповідно до частини 9 статті 19 Закону №875-XII обов'язок роботодавців, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєстрації у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щорічного подання цим відділенням звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Постановою Кабінету Міністрів України за №70 від 31.01.2007 року "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні"(надалі -Постанова №70) затверджено Порядок реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю. Згідно вказаного порядку роботодавці реєструються у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців. Для реєстрації пунктом 3 вказаного Порядку встановлено обов'язок роботодавців подати (надіслати рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці та копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця.

Крім того, Постановою №70 затверджено Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування. Згідно нього, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Форма вказаного звіту затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України за №42 від 10.02.2007 року.

Також, вказаний вище Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування передбачає обов'язок роботодавців подання до центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів. Наказом Міністерства праці та соціальної політики України за №420 від 19.12.2005 року затверджено форму подання такої звітності та інструкцій щодо її заповнення.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що обов'язки роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування передбачають собою: працевлаштування інвалідів; виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, в тому числі спеціальних робочих місць; створення для інвалідів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації; надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для працевлаштування інвалідів; звітування Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів; забезпечення інших соціально-економічних гарантій, передбачених чинним законодавством.

Разом з тим, судом установлено що відповідач, в порушення вказаних вище норм, не подавав протягом 2011 року до Коломийського міськрайонного центру зайнятості звіт форми №3-ПН про вакантні місця для працевлаштування інвалідів, що підтверджується листом Коломийського міськрайонного центру зайнятості (а.с. 23).

Частиною 1 статті 20 Закону №875-XII передбачена відповідальність роботодавців за нездійснення працевлаштування інвалідів. А саме, підприємства, установи, організації, у тому числі, підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 Закону №875-XII, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Згідно вимог частини 4 статті 20 Закону №875-XII адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями самостійно в строк до 15 квітня поточного року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 Закону №875-XII.

Частиною 2 статті 20 вказаного Закону передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Разом з тим, у судовому засіданні встановлено, що відповідач не виконав належним чином норматив, встановлений статтею 19 Закону №875-XII щодо працевлаштування одного інваліда або сплати адміністративно-господарської санкції у разі не зайняття робочого місця, призначеного для інваліда, що підтверджується звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік (а.с. 8).

Згідно розрахунку адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів відповідач повинен сплатити кошти в сумі 4267,56 грн. (а.с. 7, 8).

На момент розгляду справи судом, ТОВ «Консерваторія»добровільно сплачені адміністративно-господарські санкції в сумі 700,00 грн. (а.с. 28-29).

Тому, підлягають стягненню кошти в сумі 3567,56 грн. (а.с. 27).

Враховуючи встановлені судом фактичні обставини даної справи та норми закону, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 3567,56 грн., а тому позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158 -163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Консерваторія" (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 31792487) на користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції та пеню на загальну суму 3567 (три тисячі п'ятсот шістдесят сім) гривень 56 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: Бобров Ю.О.

Постанова складена в повному обсязі 28.05.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2012
Оприлюднено05.06.2012
Номер документу24385003
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1086/12/0970

Постанова від 23.05.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Постанова від 23.05.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 23.04.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні