КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 травня 2012 року Справа № 1170/2а-1386/12
Кіровоградський окружний адміністративний суд
у складі: головуючого -судді Кармазиної Т.М.
за участю секретаря - Сириці І.О.,
за участю представників:
позивача -Корєнєва С.І., Швидкого Д.Д.,
відповідача -Классова Є.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Кіровограді справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю „Консалтінговий центр Айко-Сервіс" до Державного реєстратора виконавчого комітету Кіровоградської міської ради про визнання протиправними дій та скасування запису в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить: визнати протиправними дії Державного реєстратора виконавчого комітету Кіровоградської міської ради Білоусової Т.В. щодо внесення до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу ТОВ „КЦ Айко-Сервіс" (дата проведення реєстраційної дії 06.02.2012р., номер запису 1 444 144 0013 000139, назва реєстраційної дії -внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу); скасувати запис в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу ТОВ „КЦ Айко-Сервіс".
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те що відповідач мав право здійснити запис у державному реєстрі про внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу стосовно ТОВ „КЦ Айко-Сервіс" лише у разі неподання позивачем протягом місяця з дати надходження йому відповідного повідомлення, реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Позивач зазначає про те, що повідомлення державного реєстратора отримано ним 09.01.2012р., тобто на думку позивача лише 10.02.2012 р. відповідач мав би право внести до державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з наведених підстав.
Представник відповідача в судовому засіданні та письмових запереченнях посилався на безпідставність позовних вимог з огляду на те, що датою державної реєстрації позивача є 02.12.1992р., а тому, на думку відповідача, строк, у який ТОВ „КЦ Айко-Сервіс" мало подати державному реєстратору документи про підтвердження відомостей про юридичну особу становить 30 календарних днів з 02.12.2011р. по 02.01.2012р., однак, у вказаний строк позивачем зазначених відомостей відповідачу не було подано. Тому, 06.01.2012р. відповідачем було надіслано на адресу ТОВ „КЦ Айко-Сервіс" повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору відомостей про юридичну особу, в якому було зазначено кінцеву дату чергового подання позивачем даних відомостей, якою є 06.02.2012р.. До даної дати позивачем відомості подані не були, що призвело до внесення в ЄДР запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що ТОВ „КЦ Айко-Сервіс" зареєстровано виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради 02.12.1992 року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №746224 та довідкою з ЄДРПОУ (а.с.13, 15).
Відповідно до ст.ст.2, 3 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003р. №755-IV (далі за текстом -Закон №755-IV) відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно -правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Статтею 19 Закону №755-IV, встановлено відповідну процедуру для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Так, у відповідності до ч.11 ст.19 Закону №755-IV юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Що стосується посилання позивача на те, що на його думку, остання державна реєстрація ТОВ „КЦ Айко-Сервіс" відбулась 12.01.2011р., коли була державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, суд зазначає наступне.
Згідно ч.1 ст.80 ЦК України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку.
Частиною 4 ст.88 ЦК України передбачено, що юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.
Так, в судовому засіданні було оглянуто реєстраційну справу ТОВ „КЦ Айко-Сервіс", згідно якої 02.12.1992 р. відбулась первинна реєстрація даної особи як юридичної.
Зміни до установчих документів юридичної особи, які стосуються відомостей, включених до єдиного державного реєстру, набирають чинності для третіх осіб з дня їх державної реєстрації. (ч.5 ст.89 ЦК України)
Враховуючи вищевикладене, державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи не є державною реєстрацією самої юридичної особи, як суб'єкта господарських правовідносин.
Згідно ч.12 даної статті Закону у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.
Доказів подання позивачем у встановлений ч.11 ст.19 Закону №755-IV строк, тобто з 02.12.2011р. по 02.01.2012р., державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу суду не надано.
В зв'язку з чим, державним реєстратором, у відповідності до наведеної норми, 06.01.2012р. надіслано на адресу ТОВ „КЦ Айко-Сервіс" повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору відомостей про підтвердження відомостей про юридичну особу (а.с.11).
Суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на те, що в електронному вигляді зазначеного повідомлення автоматично було зазначено кінцеву дату чергового подання відомостей про підтвердження позивачем відомостей -06.02.2012р.. Оскільки, з форми даного повідомлення, яка затверджена наказом Міністерства юстиції України "Про затвердження форм заяв та повідомлень, надання (надсилання) яких встановлено Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №3433/5 від 30.11.2011р., не вбачається, що обов'язковим полем заповнення є кінцева дата чергового подання юридичною особою відомостей про підтвердження відомостей про дану юридичну особу.
Відповідно до ч.14 ст.19 Закону №755-IV у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
З аналізу наведеної норми вбачається, що дата, коли державний реєстратор повинен внести запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначена законодавцем як збіг місячного терміну від надходження до суб'єкта господарювання направленого державним реєстратором відповідного повідомлення.
Судом встановлено, що вищезазначене повідомлення відповідача щодо необхідності подання державному реєстратору відомостей про підтвердження відомостей про юридичну особу - ТОВ „КЦ Айко-Сервіс" від 06.01.2012р. позивачем отримано 09.01.2012р., про що свідчить відповідна відмітка на конверті поштового відправлення (а.с.12).
Таким чином, датою виникнення у державного реєстратора обов'язку щодо внесення запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - ТОВ „КЦ Айко-Сервіс" є 09.02.2012р..
Судом встановлено, що Державним реєстратором виконавчого комітету Кіровоградської міської ради внесено до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформацію щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу - ТОВ „Консалтінговий центр Айко-Сервіс" за № 1 444 144 0013 000139 - 06.02.2012р..
Однак, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність у державного реєстратора, станом на 06.02.2012р., повноважень щодо внесення до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформацію щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу -ТОВ „КЦ Айко-Сервіс". Тобто відповідачем вчинено спірний запис до настання визначеного законом строку. Що дає підстави для визнання зазначених дій протиправними та скасування запису в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 06.02.2012р. за № 1 444 144 0013 000139 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу ТОВ „КЦ Айко-Сервіс".
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Згідно ч.2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем по справі, як суб'єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов'язку щодо доказування правомірності дій щодо внесення до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформацію щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу -ТОВ „КЦ Айко-Сервіс".
На підставі аналізу встановлених обставин і правовідносин, що їм відповідають, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, які підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Таким чином, суд вважає за необхідне присудити позивачу судові витрати з Державного бюджету України у розмірі 32,19 грн..
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов - задовольнити.
Визнати протиправними дії Державного реєстратора виконавчого комітету Кіровоградської міської ради Білоусової Тетяни Віталіївни щодо внесення до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю „Консалтінговий центр Айко-Сервіс" (ід.код 13754440), дата проведення реєстраційної дії 06.02.2012р., № 1 444 144 0013 000139.
Скасувати запис в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 06.02.2012р. за № 1 444 144 0013 000139 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю „Консалтінговий центр Айко-Сервіс" (ід.код 13754440).
Присудити товариству з обмеженою відповідальністю „Консалтінговий центр Айко-Сервіс" з Державного бюджету України судові витрати в сумі 32,19 грн..
Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України -протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови складено -28.05.2012р..
Cуддя підпис
З оригіналом згідно:
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Т.М. Кармазина
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2012 |
Оприлюднено | 05.06.2012 |
Номер документу | 24385431 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.М. Кармазина
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні