ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/2157/12
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гіглави О.В.,
при секретарі - Пшенишному В.С.,
за участю:
представника позивача - Шульги Н.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції до Приватного підприємства "Кременчуцька паперова фабрика" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
17 квітня 2012 року Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекція звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства "Кременчуцька паперова фабрика" про стягнення податкового боргу у розмірі 15607,52 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на несплату відповідачем в строки, визначені податковим законодавством, узгодженої суми податкового зобов'язання у загальному розмірі 15607,52 грн, у тому числі з податку на додану вартість в сумі 12205,39 грн, з податку на прибуток в сумі 3190,20 грн та по податку з доходів фізичних осіб в сумі 211,93 грн.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання явку свого уповноваженого представника вдруге не забезпечив, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи.
За таких обставин, суд вважає за можливе провести розгляд справи за даною явкою сторін.
Розглянувши подані позивачем документи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ПП "Кременчуцька паперова фабрика" (ідентифікаційний код юридичної особи 33989113) зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради Полтавської області 23.01.2006, номер запису про державну реєстрацію 1 585 102 0000 002660.
Як платник податків ПП "Кременчуцька паперова фабрика" взяте на облік у Кременчуцькій ОДПІ 24.01.2006 за №7732.
21.06.2011 Кременчуцькою ОДПІ проведено перевірку своєчасності сплати ПП "Кременчуцька паперова фабрика" податку на додану вартість.
За результатами перевірки складений акт №72/15-322 від 21.06.2011, в якому відображено порушення відповідачем пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України.
На підставі акта перевірки №72/15-322 від 21.06.2011 податковим органом 05.08.2011 прийняті податкові повідомлення-рішення №0004611502/2544 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 157,02 грн та №0004621502/2545 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 19,85 грн. Зазначені рішення отримані відповідачем 11.08.2011, що підтверджується наявним у матеріалах справи зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення.
Крім того, у період з 11.04.2011 по 14.04.2011 Кременчуцькою ОДПІ проведено позапланову невиїзну перевірку відповідача з питань взаємовідносин з ПП "Джерело" за період з 01.01.2011 по 31.01.2011.
За результатами перевірки складений акт №2312/23-209/33989113 від 15.04.2011, в якому відображено порушення відповідачем статті 201 та статті 198 Податкового кодексу України, статей 203, 215, 228 Цивільного кодексу України в частині заниження податку на додану вартість на загальну суму 8790,00 грн, в тому числі за січень 2011 року.
На підставі акта перевірки №2312/23-209/33989113 від 15.04.2011 податковим органом 15.06.2011 прийняте податкове повідомлення-рішення №0005432301/1968, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість у загальному розмірі 8792,00 грн, в тому числі 8791 грн - за основним платежем та 1,00 грн - за штрафними (фінансовими) санкціями. Зазначене рішення було направлене відповідачу рекомендованим листом, проте даний лист повернувся на адресу податкового органу з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно з пунктом 58.3 статті 58 цього Кодексу податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (пункт 56.1 статті 56 зазначеного Кодексу).
Судом не виявлено доказів здійснення відповідачем передбаченої пунктом 56.1 статті 56 Податкового кодексу України процедури адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень від 05.08.2011 №0004611502/2544 та №0004621502/2545, від 15.06.2011 №0005432301/1968, а також їх оскарження до суду.
Отже, суд не знаходить правових підстав та фактичних даних для висновку про те, що вказані податкові повідомлення-рішення Кременчуцької ОДПІ порушують права та охоронювані законом інтереси ПП "Кременчуцька паперова фабрика" у сфері публічно-правових відносин і тому не створюють для нього обов'язку виконати їх владні приписи у частині сплати грошових зобов'язань та штрафних (фінансових) санкцій.
Відповідно до пункту 49.2 статті 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно з пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що відповідачем подано до Кременчуцької ОДПІ податкові декларації з податку на додану вартість, в яких самостійно обчислено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, а саме:
- декларацію з ПДВ від 18.02.2011 (вх. №8277) на суму 800,00 грн;
- декларацію з ПДВ від 16.03.2011 (вх. №27257) на суму 971,00 грн;
- декларацію з ПДВ від 14.04.2011 (вх. №56083) на суму 854,00 грн;
- декларацію з ПДВ від 19.05.2011 (вх. №66858) на суму 1911,00 грн;
- декларацію з ПДВ від 20.07.2011 (вх. №85662) на суму 368,00 грн.
Проте, у строки, встановлені пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, вказані суми самостійно задекларованих податкових зобов'язань з податку на додану вартість відповідачем в добровільному порядку в повному обсязі не сплачено.
Отже, загальна сума узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість, що не сплачена відповідачем (з урахуванням переплат, самостійних сплат та донарахування пені) складає 12205,39 грн, що підтверджується обліковою карткою особового рахунку платника з даного податку, яка мається в матеріалах справи.
Також судом встановлено, що ПП "Кременчуцька паперова фабрика" подано до Кременчуцької ОДПІ податкові декларації з податку на прибуток, в яких самостійно обчислено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток, а саме:
- декларацію з податку на прибуток від 10.05.2011 (вх. №63778) на суму 942,00 грн;
- декларацію з податку на прибуток від 09.08.2011 (вх. №95863) на суму 2250,00 грн.
Разом з тим, у строки, встановлені пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, податкові зобов'язання з податку на прибуток в зазначених розмірах відповідачем в добровільному порядку не сплачено.
Таким чином, загальна сума узгодженого податкового зобов'язання з податку на прибуток, що не сплачена відповідачем (з урахуванням переплати у розмірі 1,80 грн) складає 3190,20 грн, що підтверджується обліковою карткою особового рахунку платника з даного податку, яка мається в матеріалах справи.
Крім того, як слідує із матеріалів справи, відповідачем 20.04.2011 подано до Кременчуцької ОДПІ податкову декларацію з податку на доходи фізичних осіб вх. №56079, в якій останнім самостійно обчислено суму податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 619,00 грн.
Проте, у строки, встановлені пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб відповідачем в добровільному порядку в повному обсязі не сплачено.
Отже, загальна сума узгодженого податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, що не сплачена відповідачем (з урахуванням переплати в сумі 379,29 грн та самостійної сплати у розмірі 27,78 грн) складає 211,93 грн, що підтверджується обліковою карткою особового рахунку платника з даного податку, яка мається в матеріалах справи.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Докази повної оплати чи погашення відповідачем в інший спосіб спірної суми боргу у матеріалах справи відсутні. Натомість, наявні у матеріалах справи облікові картки особового рахунку відповідача з податку на доходи фізичних осіб, з податку на додану вартість та з податку на прибуток свідчать про наявність у відповідача податкового боргу у загальному розмірі 15607,52 грн.
Право податкових органів на звернення до суду з позовом про стягнення боргу перед бюджетом і державними цільовими фондами передбачене підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
В силу вимог пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Судом встановлено, що 19.07.2011 Кременчуцькою ОДПІ, на підставі статті 59 Податкового кодексу України, на адресу відповідача була направлена та отримана останнім 21.07.2011 податкова вимога №398/356 від 03.03.2011 на суму податкового боргу 799,23 грн.
Заборгованість відповідача з моменту направлення податкової вимоги є непогашеною, сума податкової заборгованості на момент подання позову лише збільшилась.
Згідно пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Таким чином, наявна сукупність обставин, які дають підставу для звернення позивача до суду з позовними вимогами щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а саме, сплив 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги, безперервність суми боргу по податковій вимозі станом на момент подачі позову.
Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи викладене, позовні вимоги Кременчуцької ОДПІ щодо стягнення з рахунків ПП "Кременчуцька паперова фабрика" у Філії "ПРРУ" АТ "Банк "Фінанси та кредит", МФО 331564, р/р 26001018904980 (українська гривня), р/р 26056018904980 (українська гривня) податкового боргу в сумі 15607,52 грн є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Посилання позивача на необхідність зазначення у постанові також стягнення з розрахункових рахунків, які будуть відкриті в майбутньому, є безпідставними, оскільки судове рішення повинно бути наслідком чинного правового регулювання.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Кременчуцької об"єднаної державної податкової інспекції до Приватного підприємства "Кременчуцька паперова фабрика" про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути з рахунків Приватного підприємства "Кременчуцька паперова фабрика" (ідентифікаційний код 33989113) у Філії "ПРРУ" АТ "Банк "Фінанси та кредит", МФО 331564, р/р 26001018904980 (українська гривня), р/р 26056018904980 (українська гривня) податковий борг:
- з податку на додану вартість в сумі 12205 (дванадцять тисяч двісті п'ять) гривень 39 (тридцять дев'ять) копійок на р/р 31111029700008, одержувач Державний бюджет УДКС України у м. Кременчуці Полтавської області, код одержувача 37965850, банк - ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019;
- з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 3190 (три тисячі сто дев'яносто) гривень 20 (двадцять) копійок на р/р 31119009700008, одержувач Державний бюджет УДКС України у м. Кременчуці Полтавської області, код одержувача 37965850, банк - ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019;
- по податку з доходів фізичних осіб в сумі 211 (двісті одинадцять) гривень 93 (дев'яносто три) копійки на р/р 33219800700008, одержувач місцевий бюджет м. Кременчука, код одержувача 37965850, банк - ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 01 червня 2012 року.
Суддя О.В. Гіглава
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2012 |
Оприлюднено | 06.06.2012 |
Номер документу | 24386711 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.В. Гіглава
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні