Постанова
від 24.05.2012 по справі 2-а/1570/8227/11
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 травня 2012 р.Справа № 2-а/1570/8227/11

Категорія:10,1Головуючий в 1 інстанції: Бутенко А.В.

Одеській апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача судді - Турецької І.О.

суддів -Стас Л.В., Косцової І.П.

за участю секретаря - Скоріної Т.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу Саратського районного центру зайнятості на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17 січня 2012 року у справі за позовом Саратського районного центру зайнятості до сільськогосподарського виробничого кооперативу «Победа»про стягнення штрафу,-

В С Т А Н О В И В:

У жовтні 2011 року Саратський районний центр зайнятості (далі по тесту -позивач) звернувся до суду першої інстанції з позовом до сільськогосподарського виробничого кооперативу «Победа»(далі -СВК «Победа», відповідач), в якому просив стягнути з відповідача штраф в сумі 19200 грн.

В обґрунтування позивач зазначав, що 25 серпня 2011 року Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення було проведено перевірку з питань дотримання СВК «Победа» вимог Закону України «Про зайнятість населення», якою встановлено, що в порушення вимог ст.8 цього Закону щодо використання праці іноземця без дозволу державної служби зайнятості на підставі розпорядження відповідача №8 від 02 березня 2007 року було прийнято на посаду доярки ОСОБА_1 ( гр. республіки Молдова). На підставі цього порушення був складений Акт №12-16/26 про порушення законодавства України про зайнятість населення від 25 серпня 2011 року та визначено суму штрафу 19200 грн. До теперішнього часу сума боргу відповідачем не погашена.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17 січня 2012 року в задоволенні адміністративного позову -відмовлено.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем було порушено норми діючого законодавства про зайнятість населення, шляхом прийняття на посаду доярки до СВК «Победа»громадянку республіки Молдови без дозволу на працевлаштування, однак строк для застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до ст. 250 ГК України позивачем до відповідача пропущений.

В апеляційній скарзі Саратського районного центру зайнятості ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального права, а також у зв'язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

В судовому засіданні в суді апеляційної інстанції представник Саратського районного центру зайнятості підтримала доводи апеляційної скарги та просила її задовольнити

Інші особи, які брали участь у суді першої інстанції до суду апеляційної інстанції не з'явилися, повідомлені належним чином про місце, день та час слухання справи.

Згідно з ч.4 ст.196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

З'ясувавши обставини справи, проаналізувавши доводи апелянта та рішення суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню на наступних підставах.

Згідно з вимогами ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Суд апеляційної інстанції вважає, що Одеським окружним адміністративним судом при прийнятті рішення порушено як норми матеріального так і процесуального права, виходячи з наступного.

Так, судом першої інстанції встановлено, що що Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення була проведена перевірка СВК «Победа», якою встановлено факт використання праці іноземців та осіб без громадянства без дозволів служби зайнятості, про що складено Акт №12-17/150 від 25 серпня 2011 року. Відповідно до Акту №12-16/26 від 25 серпня 2011 року, з урахуванням ст. 250 ГК України до СВК «Победа»було застосовано штраф у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за одного іноземного громадянина Молдови ОСОБА_1 у сумі 19200 грн.

Прийняття громадянки ОСОБА_1 на роботу було здійснено згідно з розпорядженням №8 від 02 березня 2007 року з 02 березня 2007 року на посаду доярки. У зв'язку з народженням дитини 10 серпня 2010 року, ОСОБА_1 було надано відпустку по догляду за дитиною по досягненню нею трирічного віку. Однак, 07 лютого 2011 року ОСОБА_1 звернулася із заявою про звільнення за власним бажанням та розпорядженням №6 від 08 серпня 2011 року її було звільнено.

Відповідно до ст.8 Закону України від 01 березня 1991 року № 803-ХІ «Про зайнятість населення»(із змінами та доповненнями), роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. У разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом.

Контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими обєднаннями відповідно до ст. 34 цього Закону.

Згідно п. 5 Порядку оформлення іноземцям та особам без громадянства дозволу на працевлаштування в Україні затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.1999 року № 2028 до обласного центру зайнятості для отримання дозволу роботодавцем подається перелік документів на оформлення іноземного громадянина.

СВК «Победа»не подавав до Одеського обласного центру зайнятості перелік документів для отримання дозволу на оформлення іноземного громадянина.

Посилання представника СВК «Победа»на те, що ним направлявся лист до Саратського районного центру зайнятості з проханням надати дозвіл для працевлаштування ОСОБА_1, до уваги судом апеляційної інстанції не беруться, оскільки, по-перше, в копії квитанції, яку надав представник Сільськогосподарського виробничого кооперативу не підтверджується, що був надісланий саме лист № 69 від 05 березня 2007 року Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Победа». До копії квитанції не було представлено опис документу за формою 107 поштового зв'язку в якій підтверджується факт надання цього листа. По-друге, зазначені документ СВК «Победа»повинен був направити на адресу Одеського обласного центру зайнятості, оскільки надання дозволу на використання праці іноземців віднесено до компетенції обласного центру зайнятості.

Враховуюче те, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення»СВК «Победа»мало право на використання праці іноземців на умовах трудового договору лише за наявності виданого Одеським обласним центром зайнятості дозволу на використання праці іноземців та оформленого, відповідно до п.4 Порядку оформлення іноземцям та особам без громадянства дозволу на працевлаштування в Україні затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01 листопада 1999 року № 2028, що діяла в період роботи громадянки Молдови на певну посаду (в даний час п.2 вказаного Порядку, затвердженого КМУ № 322 від 08 квітня 2009 року) спеціалістом інспекції зроблено вірний висновок про порушення роботодавцем порядку працевлаштування іноземця.

Зважаючи на зазначене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що складаючи акт про порушення законодавства про зайнятість населення № 12-16/26 від 25 вересня 2011 року працівники інспекції діяли правильно, відповідно до вимог чинного законодавства.

Стосовно пропуску строку застосування адміністративно-господарських санкцій, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Відповідно до ст. 250 ГК України в якої вказано, що адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності.

Колегія суддів погоджується з твердженням апелянта, про те, що оскільки факт порушення було встановлено 25 серпня 2011 року, то строки застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій не пройшли відповідно до ст. 250 ГК України.

Враховуючи вищезазначене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що суд першої інстанції прийняв неправильне рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову Саратського районного центру зайнятості до Сільськогосподарського кооперативу «Победа»про стягнення штрафу у розмірі 19200 грн., а відтак, керуючись п.4 ч.1 ст.202 КАС України постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню, з прийняттям по справі нового рішення про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст.195, 196, ч.1 п.3 ст. 198, ч.1 п.4 ст. 202, ч.2 ст. 205, 207, 254 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Саратського районного центру зайнятості на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17 січня 2012 року -задовольнити.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17 січня 2012 року - скасувати.

Прийняти у справі нову постанову, якою адміністративний позов Саратського районного центру зайнятості до сільськогосподарського виробничого кооперативу «Победа»про стягнення штрафу -задовольнити.

Стягнути з сільськогосподарського виробничого кооперативу «Победа»(8250, Одеська область, Саратський район, с. Новоселівка, вул. Леніна,67, код ЄДРПОУ 03766122, р/р 26003302000331 в філії Одеського обласного управління Ват «Ощадбанк», МФО 328845) на користь Саратського районного центру зайнятості штраф в сумі 19200 грн. (дев'ятнадцять тисяч двісті гривень) на розрахунковий рахунок НОМЕР_1, МФО 828011, банк одержувача ГУДКУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 50040500, символ банку 405, код ЄДРПОУ 20988443.

Постанова суду набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з моменту виготовлення повного тексту.

Доповідач -суддя І.О. Турецька

суддя Л.В. Стас

суддя І.П. Косцова

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2012
Оприлюднено06.06.2012
Номер документу24406012
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1570/8227/11

Ухвала від 05.03.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Постанова від 24.05.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 02.03.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні