Постанова
від 06.11.2006 по справі 10/324-на
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/324-НА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"06" листопада 2006 р.                                                            Справа №10/324-НА

за позовом  Хмельницького обласного радіотелевізійного передавального центру

м.Хмельницький    

до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому

про визнання нечинними податкових повідомлень-рішень № 0001522301/3/5869,

№ 0001552301/3/5870 від 17.09.2004 р.

Суддя  Виноградова В.В.                    Секретар судового засідання Лісняк О.А.

                                                                                (помічник судді)

За участю представників:

від позивача     -   Дем'янова С.І. –за довіреністю №267 від 14.09.2006р.

                               Подорванюк А.Й. –за довіреністю №271 від 18.09.2006р.

від відповідача -  Трасковська С.В. за довіреністю №30183/9/10 від 21.09.2006р.

                      

                     В судовому засіданні згідно ч.3 ст.160 КАСУ проголошено вступну та резолютивну частини Постанови.

          Постанова приймається 06.11.2006р., оскільки в судовому засіданні оголошувались перерви.

          

          Суть спору:

          Позивач звернувся з позовом в якому просить суд визнати недійсними податкові повідомлення-рішення від 17.09.2004р. №0001522301/3/5869 про визначення податкового зобов'язання по податку на прибуток на загальну суму 62282 грн., з яких 51902 грн. основного платежу та 10380 грн. штрафних санкцій, №0001552301/3/5870 про визначення податкового зобов'язання про податку на додану вартість на загальну суму 221560 грн., з яких 147707 грн. основного платежу та 73853 грн. штрафних санкцій прийнятих на підставі акту перевірки №716 від 29.03.2004 р. та за результатами адміністративного оскарження, відповідно до п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4 , п.п.1.3.5 п.11.3 ст. 11 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” та п.п. 3.1.1 п.3.1 ст.3, п.п.7.3.5 п.7.3 ст. 7 Закону України “Про податок на додану вартість”.

          В обґрунтування позовних вимог вказує на те, що відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ, самостійно виявивши помилки, що містяться у раніше поданих податкових деклараціях,  позивачем у IV кв. 2002 р. подано до ДПІ у м. Хмельницькому нові податкові декларації з податку на прибуток за 2000-2001 р.р., за якими було проведено коригування валових доходів підприємства, отриманих від надання послуг по виконанню державного замовлення Національній телекомпанії та Національній радіокомпанії України за відповідний період, з віднесенням їх до валових доходів на підставі п.п.11.3.5 ст. 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", за фактом надходження коштів, а також 29.11.2002р. подано уточнюючі податкові декларації з податку на додану вартість за 2000-2001 р.р. з належним чином оформленим розрахунком коригування. Коригування здійснювалось на підставі наказу вищестоящої організації - Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення від 19.11.2002 р. № 131, в результаті фінансування оплати послуг, наданих НТКУ та НРКУ за рахунок коштів державного бюджету. Зазначає, що згідно установчих документів Концерну, останній функціонує як цілісна система і Концерн та підприємства несуть взаємну відповідальність по виконанню зобов'язань , що витікають з централізованих договорів , укладених виконавчою дирекцією, при цьому розрахунки за послуги , що надаються обласними радіотелевізійними передавальними центрами, НТКУ та НРКУ проводять безпосередньо з Концерном РРТ, який розподіляє отримані кошти між підприємствами своєї системи.

Проте, листом № 1433/15-113 від 07.02.2003 р. податковий орган повідомив, що періоди, за які надані уточнюючі декларації, підлягали документальній перевірці та складено акт перевірки від 21.06.2002 р. № 146/д/26-112, за результатами якого прийняті податкові повідомлення-рішення.

Крім того, позивач стверджує про безпідставність висновків податкового органу щодо відсутності розрахункових, платіжних та інших документів, які б підтвердили зменшення валових витрат позивачем оскільки первинні документи були знищені в порядку, в строки та з врахуванням вимог Переліку типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів, затвердженим Наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.1998 р. №41 та актом перевірки від 21.06.2002р. №146/д/126-112 підтверджено перевірку первинних документів за 2000 рік в повному обсязі.

Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що оспорювані податкові повідомлення-рішення прийняті у відповідності до чинного законодавства.

Відповідач вказує на те, що 09.01.200З р. позивачем подано до ДПІ у м. Хмельницькому уточнюючі декларації за 2000-2001 роки з податку на прибуток та 29.11.2002р.  уточнюючі декларації за 10,11,12 місяці 2000року та 3-12 місяці 2001 року з податку на додану вартість, відповідно до яких було проведено коригування валових доходів на суму 887445 грн. та податкових зобов'язань з податку на додану вартість на суму 177489 грн. Під час проведення перевірки за наданими документами за 2001 рік підтверджено зменшення валових доходів на суму 209239 грн. та податкових зобов'язань по податку на додану вартість на суму 41847 грн.

Крім того зазначає, що позивачем не було надано для перевірки за 2000 р. банківські документи, які б свідчили про оплату послуг покупцем безпосередньо з бюджетного рахунку через відповідні управління Держказначейства та відповідним кодом економічної класифікації видатків бюджету КЕКВ 1170, тому не враховано решту скоригованого валового доходу в сумі 678206 грн. та податкових зобов'язань з податку на додану вартість в сумі 135642 грн.

Відповідно до п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств" валовий дохід включає загальні доходи від продажу товарів (роби, послуг), у тому числі допоміжних га обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів (крім операцій з їх первинного випуску (розміщення) та операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації). Датою збільшення валового доходу в разі продажу товарів (робіт, послуг) з оплатою за рахунок бюджетних коштів відповідно до п.п.11 3.5 п.11.3 ст.11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" є дата надходження таких коштів на поточний рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якому іншому вигляді, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед таким бюджетом.

Відповідно до пп.3.1.1 п.3.1 ст. З Закону України “Про податок на додану вартість” об'єктом оподаткування є операції платника податку з продажу товарів (робіт, послуг) на митній території України, в тому числі операції з оплати вартості послуг за договорами оренди (лізингу) та операції, передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору) для погашення кредиторської заборгованості заставодавця.

Згідно з п.п.7.3.5 п.7 ст.7 вказаного Закону, датою виникнення податкових зобов'язань у разі продажу товарів (робіт, послуг) з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата надходження таких коштів на розрахунковий рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якому іншому вигляді, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

За таких обставин, позивач повинен був зберегти первинні документи за 2000 рік, оскільки уточнюючі декларації за цей період були подані в 2002 та 2003 роках, які підлягали перевірці податковими органами.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення, а згідно з Переліком типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів, затвердженим Наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.1998 року №41, такі первинні документи повинні зберігатись на підприємстві три роки, за умови завершення перевірки державними податковими органами.

Крім того, в порушення п.п.3.1.1 п.3,1 ст. 3 Закону України “Про податок на додану вартість” позивачем занижено податкові зобов'язання з податку на додану вартість в грудні 2002 р. на 12065 грн. Згідно довідки №358 від 29.12.2002 р. позивачем зменшено дебіторську заборгованість комерційного підприємства "Київ-радіо-426Д” на 72391 грн. (в т.ч. ПДВ 12065 грн.) і збільшено заборгованість "Національної радіокомпанії України", яка фінансується за рахунок бюджетних коштів, та одночасно знято з суми наданих позивачем послуг за грудень місяць 2002 р., тобто двічі.

За таких підстав, просить у позові відмовити.

Ухвалою від 29.11.2004р. провадження у справі зупинено в зв'язку із призначенням судово-бухгалтерської експертизи, проведення якої було доручено  Київському науково-дослідного інституту судових експертиз.  

          Згідно листа вх. №01-21/8900 від 07.08.2006р. на адресу суду надійшов висновок судово-бухгалтерської експертизи № 2512/2513 від 08.04.2005р. по справі №10/324-Н.

          Відповідно до вищевказаного експертного дослідження  висновки акту перевірки №716 від 29.03.2004р. щодо зменшення валового доходу  в сумі 738532 грн. у 4 кварталі 2002р. із поданням уточнюючих декларацій, щодо зменшення нарахованих зобов'язань по ПДВ на суму 147707 грн., в тому числі заниження податкових зобов'язань по ПДВ в сумі 12065 грн., і одночасно зняття з суми наданих послуг ХОРПЦ за грудень 2002р., тобто двічі, податкового зобов'язання в сумі 135642 грн. як не підтвердженого первинними документами, документально та нормативно не підтверджуються.

          Розглядом матеріалів справи встановлено :

           Працівниками ДПІ у м. Хмельницькому  проведено  планову документальну перевірку дотримання вимог податкового законодавства Хмельницького обласного радіотелевізійного передавального центру за період з 01.04.2002р. по 30.09. 2003р.,  про що складено акт перевірки від 29.03.2004р. №716.

          В акті перевірки (п.2.1 Валовий дохід) зазначено, що згідно декларації про прибуток підприємства, скоригований валовий дохід становить 3591086 грн., згідно даних перевірки - 4329618 грн., відхилення становить –738532 грн. Дане відхилення виникло в результаті порушення п.п. 4.1.1 п.4.1 ст. 4 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємства  - занижено валові доходи на 60326 грн. за 4 кв. 2002р. Згідно довідки № 358 від 29.12.2002р. Хмельницьким ХРТПЦ зменшено дебіторську заборгованість комерційного підприємства “Київ –радіо-426 д”  на 72391 грн., в т.ч ПДВ 12065 грн. і збільшено заборгованість “Національної радіо компанії України”, яка фінансується за рахунок бюджетних коштів та одночасно знято з суми наданих послуг Хмельницьким ХОРТПЦ за грудень місяць 2002р., тобто двічі.

В акті відмічено, що 09.01.2003р. підприємством подано уточнюючі декларації з податку на прибуток за 1-кв. 2000р.  та 1-4 кв. 2001р., що призвело до зменшення нарахованих доходів на суму 887445 грн. у 4 кв. 2002р. В поданих раніше деклараціях обчислення валових доходів з бюджетними організаціями відбувалось за першою подією, проте відповідно до п.п. 11.3.5 п.11.3 ст.11 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” необхідно застосовувати касовий метод. На підставі наданих для перевірки документів за 2001р. підтверджено зменшення валових доходів на 209239 грн., решту суми –678206 грн. документально перевіркою не взято до уваги за відсутністю відповідних розрахункових, платіжних та інших підтверджуючих документів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення податкового обліку.

За даними перевірки в результаті порушень, викладених в п.2.1 акту перевірки встановлено зменшення збитків в сумі 569623 грн. та донараховано податку за 111 квартал –51902 ( 173008 *30%= 51902).

Крім того, в розділі 11.5 акту перевірки “Податок на додану вартість” встановлено, що в порушення п.п, 31.1. ст. 3 Закону України “Про податок на додану вартість “ занижено податкові зобов'язання в грудні 2002р. на 12065 грн. А саме, згідно довідки №358 від 29.12.2002р. позивачем зменшено дебіторську заборгованість комерційного підприємства “Київ-радіо-426-л” на 72391 грн. в .ч. ПДВ-12065 грн. і збільшено заборгованість “Національної радіо компанії України , яка фінансується за рахунок бюджетних коштів та одночасно знято з суми наданих послуг Хмельницьким ХОРТПЦ за грудень місяць 2002р. , тобто двічі.

А також Позивачем 29.11.2002р. подано уточнюючі декларації з податку на додану вартість за 10,11,12 місяць 2000р., та 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 місяць 2001р., що призвело до зменшення нарахованих зобов'язань на суму 177489 грн. В поданих раніше деклараціях обчислення податкових зобов'язань з бюджетними організаціями відбувалось за першою подією згідно п.п.7.3.1 п.7.3 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість”.

При цьому податковим органом зроблено висновок , що необхідно застосовувати касовий метод відповідно до п.п.7.3.5 п.7.3 ст. 7 Закону України “Про ПДВ” .На підставі наданих для перевірки документів за 2001 рік підтверджено зменшення податкових зобов'язань на 41847 грн., решту 135642 грн. (177489-41847) документальною перевіркою не взято до уваги за відсутністю відповідних розрахункових, платіжних та інших підтверджуючих документів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку. Зроблено висновок, що податкові зобов'язання зменшені на 135642 грн. в грудні безпідставно.

Зазначено, що чиста сума зобов'язань по ПДВ відображена в рядку 18 податкової декларації по ПДВ, поданої до податкового органу, становить 194837 грн., а відповідно до даних перевірки –342544 грн., відхилення становить 147707 грн.

На підставі вищевказаного акту перевірки та за результатами апеляційного оскарження ДПІ у м. Хмельницькому прийнято податкові повідомлення-рішення від 17.09.2004р. №0001522301/3/5869 про донарахування 51902 грн. податку на прибуток підприємств та визначено 10380 грн. штрафних санкцій відповідно до п.п4.1.1. п.4.1 ст.4 ,п.п.11.3.5 п.11.3 ст.11 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств “ та №0001552301/3/5870 про донарахування 147707 грн. податку на додану вартість та визначення 73853 грн. штрафних санкцій відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 ,п.п.7.3.5 п.7.3 ст.7 Закону України “Про податок на додану вартість”

Позивач не погоджуючись з даними податковими повідомленнями –рішеннями просить визнати їх нечинними, оскільки останні прийняті з порушенням чинного законодавства.

          

          Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені представниками сторін пояснення, оцінюючи їх в сукупності, судом  враховується  наступне.

          Відповідно до п.п.3.1 ст. 3 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду на сум валових витрат і амортизаційних відрахувань.

          Статтями 3 та 11 Закону “Про оподаткування прибутку підприємств” регламентовано, що податковий облік податку на прибуток підприємств - це облік валових доходів, валових витрат та їх коригування, а також визначення сум амортизаційних відрахувань з метою визначення об'єкта оподаткування.  

          Згідно п.4.1, п.4.1. ст. 4 даного Закону валовий дохід –загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, валовий дохід включає загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг) у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів та операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) .

          Підпунктом 11.3.5 п.11.3 ст. 11 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств2 датою збільшення валового доходу в разі продажу товарів (робіт, послуг) з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата надходження таких коштів на поточний рахунок платника або дата отримання відповідної компенсації у будь-якому іншому вигляді, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за 1його зобов'язаннями перед таким бюджетом.

          Відповідно до п.п3.1.1 п.3.1. ст. 3 Закону України “Про податок на додану вартість” об'єктом оподаткування є операції платників податку з продажу товарів( робіт, послуг) на митній території України . в тому числі операції з оплати вартості послуг за договором оперативної оренди. Та операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору) для погашення кредиторської заборгованості заставодавця.

          Згідно із п.п.7.3.5 п.7.3 ст. 7 Закону України “Про податок на додану вартість” датою виникнення податкових зобов'язань у разі продажу товарів (робіт, послуг) з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата надходження таких коштів на поточний рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якому іншому виді , включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед таким бюджетом.

          Як вбачається з матеріалів справи, Державне підприємство Хмельницький обласний радіотелевізійний передавальний центр м. Хмельницький, Пр.Миру,43 включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (довідка №691 Хмельницького облуправління статистики), є державним підприємством, створеним на загальнодержавній власності наказом Мінзв'язку України від 04.10.1991 року №101 і входить до Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення.

Відповідно до Статуту Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення, затвердженого Головою Державного комітету інформаційної політики телебачення і радіомовлення 01.02.2000р. (зареєстрованого Шевченківською районною державною адміністрацією у м. Києві 14.02.2001р.) визначено, що Концерн функціонує як цілісна система радіорелейних мереж, супутникових станцій, передавальних засобів розповсюдження теле - і радіопрограм в Україні та за її межами і до складу Концерну входять державні підприємства, які в єдиному технологічному процесі здійснюють будівництво і експлуатацію технічних засобів розповсюдження телевізійних і радіопрограм, передачу телефонної, телеграфної та комп'ютерної інформації по радіорелейних, кабельних і супутникових лініях передач (п. 1.2,1.3). Згідно зі статутом, предметом господарської діяльності Концерну є сприяння створенню та технічній експлуатації засобів передачі та розповсюдження теле- і  радіопрограм  і   іншої  інформації  з   використанням радіорелейного, супутникового та інших видів зв'язку згідно договорів з Національними та державними телерадіокомпаніями України та іншими телерадіомовними компаніями,  підприємствами,  установами та  організаціями. Відповідно до п.2.6 концерн та підприємства несуть взаємну відповідальність по виконанню зобов'язань, що витікають з централізованих договорів, укладених виконавчою дирекцією Концерну.

Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами” платник податків , самостійно виявивши помилки , що містяться у раніше поданих ними деклараціях, зобов'язаний подати нову податкову декларацію, що містить виправлені показники.

Позивач 09.01.2003р. подав до ДПІ у м. Хмельницькому  нові податкові декларації з податку на прибуток за 2000-2001рр. та 29.11.2002р. уточнюючі декларації з податку на додану вартість за 10,11,12 місяці 2000р. та 3-12 місяці 2001р. за якими відповідно було проведено коригування валових доходів підприємства , отриманих від надання послуг Національній телекомпанії та Національній радіокомпанії України за відповідний період, з віднесенням їх до валових доходів на підставі п.п.11.3.5 ст.11 Закону України “Про податок на додану вартість”, за фактом надходження коштів та відповідно  та коригування податкових зобов'язань по ПДВ.

Підставою для здійснення коригування, як зазначає позивач, стало фінансування оплати послуг, наданих НТКУ та НРКУ за рахунок коштів державного бюджету згідно з наказом Концерну РРТ від 19.11.2002р. №131

Згідно змісту наказу КРРТ від 19.11.2002р. №131 для стабілізації фінансового стану підприємства КРРТ та забезпечення Законів України в частині бюджетного фінансування наказано привести у відповідність нарахування податків по валовим доходам наданим Національній телекомпанії України та Національній радіокомпанії України за період 2000-2002рр.

Положеннями підпункту 4.1.5 пункту 4.1 статті 4 та підпункту 5.2.7 пункту 5.2 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" передбачено, що валовий дохід включає доходи, не враховані в обчисленні валового доходу періодів, що передують звітному, та виявлені у звітному періоді, а відповідно до складу валових витрат включаються суми витрат, не враховані у минулих податкових періодах у зв'язку з допущенням помилок та виявлених у звітному податковому періоді у розрахунку податкового зобов'язання. Таким чином, виправлення пом23илок, допущених при складанні декларації про прибуток підприємства у попередніх періодах, здійснюється шляхом коригування валових доходів та/або валових витрат, відображених у декларації за звітний квартал.

Таким чином, про виявлені та виправлені в 4 кварталі 2002 р. помилки, які мали місце в 2000 і 2001 рр., підприємство повідомило податковий орган шляхом подання уточненої декларації про прибуток підприємства за 2002р., в якій рядком 10 відображено "Доходи, які за своїм змістом підлягають виключенню зі складу доходів з метою оподаткування, додаток "Є" за звітний квартал і наростаючим підсумком з початку звітного року 887445грн., про що зроблено відповідний запис в додатку "Є", рядок 10.10.

Враховуючи розрахунок коригування валових доходів по Хмельницькому ОРТПЦ за 2000р., 2001р., експертний висновок, в зв'язку із застосуванням касового методу загальна сума зменшення валових доходів, яка підлягає коригуванню за 2000, 2001рр. становить 887444, 74 грн.

При цьому судом враховується, що на виконання постанови КМ України від 09.03.2000р. №340 "Про першочергові заходи із стабілізації ситуації в електроенергетиці" Державним казначейством на реєстраційний рахунок Мінпаливенерго були перераховані кошти на погашення боргу за кредитом, в рахунок погашення заборгованості установ та організацій, що фінансуються із державного бюджету, проведено розрахунки по погашенню заборгованості за спожиту електроенергію організаціям Концерну РРТ на суму 274022 грн. що підтверджено листом Мінпаливенерго №400-10/5 від 01.12.2000р. і погашено заборгованість за спожиту електроенергію організаціям Концерну РРТ на суму 5148107 грн., що підтверджено листом Мінпаливенерго №401-10/5 від 01.12.2000р.

На виконання доручення Президента України від 27.09.2000р. №1-14/1192 "Про порядок погашення заборгованості Національних теле- і радіокомпаній перед Концерном РРТ" Державне казначейство України, керуючись Постановою КМУ від 09.03.1999р. та Дорученням ПМУ від 31.07.2000р. за №13420/96, своїми розпорядженнями №2214 та №2225 від 15.11.2000р. перерахувало кошти з єдиного казначейського рахунку на рахунок Мінпаливенерго в сумі 274022,53 грн. та 5148107,47 грн. відповідно для погашення заборгованості підприємств Концерну за спожиту електроенергію в рахунок оплати послуг , наданих Позивачем НТКУ та НРКУ, які є бюджетними організаціями. Зведений реєстр проведених централізованих розрахунків становить 5422130 грн., що засвідчено листом Концерну № 10-11 є-1568 від 23.11.2000р.

З врахуванням даного, у листопаді 2000р. проведено взаємозалік між НТКУ, НРКУ ВАТ ЕК “Хмельницькобленрго” та ОРТПЦ в особі Концерну.

Викладені в акті перевірки висновки податкового органу про те що первинні документи за 2000 рік були знищені позивачем неправомірно, оскільки уточнюючі декларації за цей період були подані в 2002 та 2003 роках, які підлягали перевірці податковими органами, спростовуються тим, що відповідно до укладеного між архіваріусом договору №10 від 13.01.2004р. про виділення до знищення документів, що не підлягають зберіганню, акту від 15.01.2004р., що складений експертною комісією, зазначено про те, що строк зберігання журналів-ордерів та додатків до них, акти звірки з організаціями по взаємних розрахунках становить 3 роки, у зв'язку із закінченням строку давності даної документації, "документи подріблені і здані для знищення конторі по переробці вторинної сировини по накладній №107 від 26.01.2004р."

При цьому враховується, що відповідно до Наказу Головного архівного управління Кабінету Міністрів України від 20 липня 1998 року №41 "Про затвердження Переліку типових документів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.1998р. за №576/3016 (із змінами і доповненнями, внесеними наказами Державного комітету архівів України від 23.10.2001 року №45, від 24.03.2003 року №46), затверджено Перелік типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів. Даний Перелік типових документів є основним нормативним документом при визначені термінів зберігання документів та їх відбору для внесення до складу Національного архівного фонду (НАФ) України або для знищення документів. Термін зберігання первинних документів і додатків до них, що фіксують факт виконання господарських операцій і є підставою для записів у реєстрах бухгалтерського обліку та податкових записах (касові, банківські документи, повідомлення банків і переказні вимоги, виписки банків, наряди на роботу, табелі, акти про приймання, здавання і списання майна й матеріалів, квитанції і накладні з обліку товарно-матеріальних цінностей, авансові звіти та ін.) становить 3 роки (за умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства, а для бюджетних установ і організацій, а також для госпрозрахункових підприємств і організацій, які знаходяться у сфері управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, - ревізії).

В акті від 15.01.2004р. про виділення до знищення документів, які не підлягають зберіганню зазначено, що попередня документальна перевірка проведена ДШ у м. Хмельницькому за період з 01.10.2000р. по 01.04.2002р., про що складено акт №146/д/126-112 від 21.06.2002 року, в якому зазначено, що порушень щодо визначення сум валового доходу не встановлено.  

В акті перевірки зазначено, що в порушення пп.4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" занижено валові доходи на 60326 грн. за 4 квартал 2002 року. Згідно довідки №358 від 29.12.2002 р. Хмельницьким ОРТПЦ зменшено дебіторську заборгованість комерційного підприємства "Київ-радіо-426д" на 72391 грн.,в т.ч. ПДВ 12065 грн. і збільшено заборгованість   "Національної радіокомпанії   України",   яка  фінансується  за рахунок бюджетних коштів, та одночасно знято з суми наданих послуг ХОРТПЦ за грудень 2002року, тобто двічі".

Відповідно до умов договору №21 від 01.01.2002р. , укладеного між Концерном радіомовлення, радіозв'язку і телебачення і Хмельницьким ОРТПЦ, останній бере на себе зобов'язання щодо виконання державного замовлення в Хмельницькій області для трансляції програм Національної теле- та радіокомпаній. Сума договору визначається з узгодженими сторонами завантаженням технічних засобів за діючими тарифами на 2002р. та додатком  до договору та становить 1195320 грн.

Відповідно до п.1 додаткової угоди до договору №21 від 01.01.2002р. передбачено, що з метою забезпечення цільового та ефективного використання бюджетних коштів згідно з Державним контрактом на виконання державного замовлення з трансляції державних телерадіопрограм на 2002р. від 30.01.2002р.  та приведення у відповідність даних про фактично надані послуги з трансляції державних телерадіопрограм до суми державного замовлення скорегувати суму договору на 2002р., що становитиме 1278,77 тис. грн.. ( з ПДВ)

Відповідно до бухгалтерської довідки №358 від 29.12.2002р.на протязі 2002р. по контрагенту “Київ- радіо416Д” ( код 01004) обліковувались послуги радіомовлення на суму 72392 грн. ( в т.ч. ПДВ-12065,33 грн.) , які фактично навались контрагенту “НРКУ”( код Б1004) згідно з додатковою угодою до договору №21 від 01.01.2002р. між Хмельницьким ОРТПЦ та Концерном РРТ.  , вартість фактично наданих послуг НРКУ збільшилась на 72392 грн. В податковому обліку необхідно зменшити суму валових доходів в розмірі 60326,67 грн. по контрагенту “Київ радіо 416Д”, оскільки це пов'язано з тим, що на протязі 2002р. сума 60326,67 грн. була включена до валових доходів та сплачено ПДВ в розмірі 12065,33 грн., а в дійсності послуг на таку суму “Київ радіо 416Д” не наддавались . тому не повинні включатися до валових доходів.

Доказів, які б підтверджували надання послуг позивачем “Київ радіо 416 Д” на суму 72391 грн. суду не надано. При цьому відповідно до п. 4 Положення ( стандарту) бухгалтерського обліку 10 “Дебіторська заборгованість” (затверджено наказом Міністерства фінансів України) дебітори- це юридичні та фізичні особи, які внаслідок минулих подій заборгували підприємству суми грошових коштів,їх еквівалентів або інших активів.  від 08.10.99р.№237.

Аналітичною довідкою Концерну РРТ до рахунку 3612 “розрахунки ОРТПЦ по НРКУ за надані послуги” за період з 01.12.2002р. по 31.12.2002р. підтверджено зменшення вартості наданих послуг ХОРТПЦ контрагенту НРКУ в сумі 72392 грн. , в т.ч. 12065,33 грн. ПДВ.  

Враховуючи порівняльну таблицю бухгалтерського та податкового обліку, надані докази та експертний висновок, зазначені податковим органом в акті перевірки розбіжностей між даними бухгалтерського обліку позивача та Концерну РРТ в розрізі централізованого договору з НРКУ в сумі 72391,00 грн. не виявлено, висновок перевіряючих щодо зменшення дебіторської заборгованості комерційного підприємства "Київ-радіо-416д" на 72391 грн., в т.ч. ПДВ 12065 грн., із зазначенням в таблиці №1 відхилення (зменшення) валових доходів на суму 60326 грн., і одночасного зняття з суми наданих послуг позивачем за грудень 2002 р., тобто двічі, не підтверджується.

З огляду на викладене спростовуються висновки акту перевірки №716 щодо зменшення валового доходу в сумі 738532 грн. у 4 кв. 2002р. так відповідно донарахування податку на прибуток за 3кв. 2003р. в сумі 51902 грн.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем було визначено податкові зобов'язання по ПДВ за даними уточнених декларацій, що подавались до податкового органу. Відповідно до п.п. 4.4 Порядку заповнення і подання податкової декларації з ПДВ (затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997р.№166, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.1997р. за №250/2054) передбачено, що у разі, коли платник самостійно виявив помилки, що містяться у раніше поданій декларації, то такий платник зобов'язаний подати в порядку, встановленому для подання декларацій з ПДВ уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок або виправити помилку у складі декларації за будь-який наступний період.

Приписами підпункту 4.6 цього Порядку встановлено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків, вважається узгодженим із дня подання податкової декларації до податкового органу і не може бути оскаржене платником в адміністративному чи судовому порядку.

При цьому позивачем  було подано до податкового органу уточнені податкові декларації з ПДВ 2000 рік, в додатках №3 до яких подано довідки про суми ПДВ, які збільшують або зменшують податкові зобов'язання в результаті самостійно виправленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах, із зазначенням змісту помилки, а саме: зменшення податкових зобов'язань виникло внаслідок застосування касового методу обчислення ПДВ з надання послуг бюджетним організаціям згідно п.7.3.5 Закону України „Про податок на додану вартість”, порядок заповнення яких визначений п.п.4.4.3 вищеназваного Порядку №166.

Враховуючи вищенаведені обставини, результати експертного дослідження, дані аналітичної довідки розрахунку коригування доходів, спростовуються висновки акту перевірки №716 від 29.03.2004р. щодо зменшення нарахованих зобов'язань по ПДВ на суму 147707 грн. ( 135642 грн.+ 12065 грн.) в тому числі заниження податкових зобов'язань по ПДВ в сумі 12065 грн. і одночасно зняття з суми наданих послуг ХОРПЦ за грудень 2002р., тобто двічі та податкового зобов'язання в сумі 135642 грн. як не підтвердженого первинними документами.

Враховуючи безпідставність нарахувань позивачу податкових зобов'язань по податку на прибуток в розмірі 51902 грн. та податку на додану вартість в розмірі 147707 грн., безпідставним є застосування відповідно штрафних санкцій згідно оспорюваних податкових повідомлень-рішень від 17.09.2004 р. №0001522301/3/5869, №0001552301/3/5870.                                                  .

Судом також зважається на те, що відповідно до Порядку оформлення результатів документальних перевірок щодо дотримання податкового та валютного законодавства суб'єктами підприємницької діяльності затвердженого Наказом ДПА №429 від 16.09.2002 р., зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2002 р. за N 1023/7311 факти виявлених порушень податкового та валютного законодавства викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів (п.1.7), не допускається відображення в акті перевірки необґрунтованих даних, а також суб'єктивних припущень перевіряючими, які не мають підтверджених доказів.( п.2)  

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

          З огляду на викладені обставини та враховуючи приписи ч.2 ст.71 КАС України, в силу яких в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими та такими що підлягають задоволенню з визнанням нечинними  податкових повідомлень –рішень ДПІ у м. Хмельницькому від 17.09.2004 р. №0001522301/3/5869 про      донарахування 51902 грн. податку на прибуток підприємств та застосування 10380 грн. штрафних санкцій, №0001552301/3/5870 про донарахування 147707 грн. податку на додану вартість та застосування  73853 грн. штрафних санкцій

Враховуючи задоволення позову згідно ч. 3 ст. 94 КАСУ, здійснені позивачем судові витрати присуджуються йому.

Керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :          

Позов Хмельницького обласного радіотелевізійного передавального центру м. Хмельницький до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому про визнання нечинними податкових повідомлень-рішень ДПІ у м. Хмельницькому від 17.09.2004 р. №0001522301/3/5869, №0001552301/3/5870 задоволити.

                    Визнати нечинними податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Хмельницькому від 17.09.2004р. №0001522301/3/5869, №0001552301/3/5870 .

          Стягнути з Державного бюджету України на користь Хмельницького обласного радіотелевізійного передавального центру м. Хмельницький, Пр. Миру,43 (код 14149556)  відшкодування 85 грн. (вісімдесят п'ять грн.) витрат по оплаті державного мита, 118 грн. (сто вісімнадцять грн.) витрат на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу, 1101,60грн. (одна тисяча сто одна гривня 60 коп.) витрат на проведення судово - бухгалтерської експертизи.

                    

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      В.В. Виноградова

Віддрук. 3 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу,

3 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення06.11.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу244405
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/324-на

Ухвала від 05.04.2007

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Постанова від 06.11.2006

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні