Постанова
від 28.05.2012 по справі 2а/0570/3813/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 травня 2012 р. Справа № 2а/0570/3813/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Ушенко С.В.

при секретарі Проніні Д.С.

за участю

представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),

представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кольцо» про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кольцо» про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 6800 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 13.02.2012 року до ТОВ «Кольцо» рішенням позивача були застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 6800 грн. за порушення вимог ст. 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Рішення про застосування фінансових санкцій було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням 13.02.2012р., яке отримане 16.02.2012 р. У зв'язку з тим, що відповідач рішення не оскаржував воно є чинним. Інформація про виконання рішення про застосування фінансових санкцій у встановлені строки до Регіонального управління не надходила. Посилаючись на вказані обставини позивач просить суд стягнути з відповідача фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 6800 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеним в позові, та письмові докази в підтвердження своїх позовних вимог і просить позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, про що надав письмові заперечення і пояснення, аналогічні викладеним в них, та просить у задоволені позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши обставини справи та перевіривши їх наявними доказами в межах заявлених вимог, суд встановив наступне.

Закон України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України та відповідно до ст. 16 контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Кольцо» (код ЄДРПОУ 32609618; 85110, Донецька область, АДРЕСА_1) зареєстровано 21.07.2003 року як юридична особа.

11.08.2011 року робітниками РУ Департаменту САТ ДПА України у Донецькій області проведена перевірка магазину, який розташований за адресою: АДРЕСА_1, з питань додержання вимог законодавства у сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів в Україні.

Судом встановлено, що 11.08.2011р. в торгівельному об'єкті, розташованому по АДРЕСА_1, який належить відповідачеві, продавцем ОСОБА_3 було реалізовано слабоалкогольний напій (Black Russian) особі, що не досягла 18 річного віку, що було зафіксовано в протоколі про адміністративне правопорушення ДО № 887531від 11.08.2011р., складеному працівниками органу внутрішніх справ, та в акті перевірки № 670/03/32609618 від 11.08.2011 року.

Постановою про адміністративне правопорушення від 11.08.2011р. ОСОБА_3 за порушення ч. 2 ст. 156 КУпАП направлено на адмінкомісію.

Відповідно до ст. 15-3 Закону забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особами, які не досягли 18 років. Продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов'язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку. У разі відмови покупця надати такий документ продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів такій особі забороняється.

Наявними в матеріалах справи документами, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення, постановою про адміністративне правопорушення, поясненнями громадянки ОСОБА_3 та ОСОБА_4, свідоцтвом про народження ОСОБА_4, підтверджується факт допущення продавцем магазину відповідача порушення ст.15-3 зазначеного закону.

На підставі протоколу про адміністративне правопорушення від 11.08.2011 р. ДО 887531 Дзержинського МВ ГУМВС України в Донецькій області 13.02.2011 року рішенням Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Донецькій області № 051921-2414-32-425 до відповідача були застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу за порушення вимог ст. 15-3 ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» в розмірі 6800 грн.

Вказане рішення про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 6800 грн. було надіслано відповідачу рекомендованим листом з повідомленням та отримане ним 16.02.2012 р.

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджується матеріалами справи, поясненнями представника позивача та відповідача, ані протокол про адміністративне правопорушення від 11.08.2011р. ДО 887531, ані постанова про адміністративне правопорушення від 11.08.2011р., ані дії працівників органів внутрішніх справ та податкової служби, вчинені при здійсненні перевірки, ані рішення про застосування фінансових санкцій від 13.02.2011р. № 051921-2414-32-425 відповідачем на час розгляду справи не оскаржувалося у встановленому законом порядку, а отже є чинним.

Абзацом 9 ч. 2 ст. 17 Закону передбачено, що у разі порушення суб'єктом господарювання вимог статті 15-3 цього Закону застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 6800 грн.

Постановою КМУ від 2 червня 2003р. № 790 затверджено Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», який визначає механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Пунктом 3 Порядку передбачено, що до суб'єктів підприємницької діяльності, винних у вчиненні порушень, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірах, передбачених Законом.

За порушення норм Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством (ст. 17 Закону).

Пунктом 10 Порядку № 790 визначено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в 10-денний термін з дня прийняття органами Державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Оскільки відповідачем у встановлений законом строк штрафні (фінансові) санкції сплачені не були, суд з урахуванням приведених норм діючого законодавства приходить до висновку про необхідність стягнення з відповідача суми фінансових санкцій у розмірі 6800 грн. до Державного бюджету України.

На підставі викладеного, враховуючи, що на час прийняття рішення по справі відповідачем не сплачені штрафні (фінансові) санкції у вигляді штрафу, анкладені чинним рішенням про застосування фінансових санкцій, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Питання про стягнення судових витрат не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому законом порядку, а ст. 94 КАС України не передбачено їх стягнення у даному випадку.

Керуючись ст.ст. 2-14, 17, 18, 24, 71, 86, 94, 158-163, 167, 185-186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кольцо» про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Кольцо» (85110, Донецька область, м.Костянтинівка, пр. Ломоносова, б. 159 - А, ЄДРПОУ 32609618) фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 6800 (шість тисяч вісімсот) грн. на користь Державного бюджету України (код платежу 21081100, код 37890775, МФО 834016, УДК у Донецькій області, р/р 31111106700058).

Повний текст постанови виготовлено і підписано 05.06.2012р., її вступну та резолютивну частини проголошено в судовому засіданні 28.05.2012р. в присутності представників сторін та приєднано до матеріалів справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Ушенко С. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2012
Оприлюднено07.06.2012
Номер документу24444639
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/3813/2012

Постанова від 28.05.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

Ухвала від 23.04.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

Ухвала від 08.05.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

Ухвала від 08.05.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

Ухвала від 28.05.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні