Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 травня 2012 року Справа № 2а/1270/3464/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Пляшкової К.О.,
при секретарі: Зацепіній Ю.В.,
за участю представників
позивача: не з'явився,
відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 3» про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
03 травня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 3», у якому позивач просив стягнути з відповідача заборгованість у сумі 2298,44 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 3» (далі - КП «ЖЕК № 3») є юридичною особою та зареєстровано платником збору на обов'язкове державне соціальне страхування, що має найману робочу силу, в Свердловській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за № 4412700000.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.27 Закону України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ «Про загальнообов'язкове соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» роботодавець як страхувальник зобов'язаний нарахувати та сплачувати страхові внески в установлені строки та в повному обсязі страхові внески до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Згідно ст.1 Закону України від 11.01.2001 № 2213 «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» та п.п.3.1.1 Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 року № 16, відповідач як суб'єкт підприємницької діяльності, що має найману робочу силу, повинен нарахувати 1,4% суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників та 0,5% - 1,0% від суми оплати праці найманих працівників.
Згідно сформованого звіту ф4 ФСС станом на 01.01.2012 за відповідачем рахується заборгованість у сумі 2298,44 грн.
На підставі викладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 07 травня 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі за вказаним позовом та справу призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні.
У судове засідання представник позивача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав до суду клопотання про розгляд адміністративної справи за його відсутності (а.с.39).
Відповідач явку свого повноважного представника у судове засідання повторно не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, правом надати заперечення на адміністративний позов не скористався (а.с.37, 38).
З огляду на положення ст.128 КАС України, суд ухвалив розглядати адміністративну справу за відсутності представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до такого.
У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що КП «ЖЕК № 3» зареєстрований як юридична особа 28.05.2001, що підтверджено свідоцтвом про державну перереєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с.25).
Відповідач зареєстрований як платник збору на обов'язкове державне соціальне страхування, що має найману робочу силу, в Свердловській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за № 4412700000 (а.с.8).
08.07.2010 прийнято Закон України № 2464 від 08.07.2010 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», який набрав чинності з 01.01.2011.
Пунктом 7 прикінцевих та перехідних положень Закону України № 2464 від 08.07.2010 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.
Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
До набрання чинності Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» діяв порядок, встановлений Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням».
Згідно ст.1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.
Відповідно до ст.14 основ законодавства України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» страхові фонди є органами, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, провадять збір та акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечують фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням та здійснюють інші функції згідно з затвердженими статутами.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» встановлено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Згідно абз.2 та абз.5 п.1 ст.23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», перерахування сум здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.
Якщо страхувальники несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені ст.30 цього Закону.
У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що 21.11.2011 позивачем проведено документальну перевірку повноти нарахування, своєчасності перерахування страхових внесків на загальнообовязкове державне соціальне страхування та цільове використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності КП «ЖЕК № 3», за результатами проведення якої складено акт № 428 від 21.11.2011 (а.с.10-13).
За результатами проведення перевірки відповідачу нарахована пеня - 993,45 грн., сума несвоєчасно перерахованих страхових внесків - 1474,08 грн., штрафні санкції - 737,04 грн.
Так, рішенням № 65 від 25.11.2011 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності нарахована пеня на суму несвоєчасно перерахованих страхових внесків - 993,45 грн. та застосовано фінансові (штрафні) санкції - 737,04 грн. (а.с.18).
Рішенням № 13/730/04-03 від 09.12.2011 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності застосовано до КП «ЖЕК № 3» фінансові санкції в таких розмірах: 173,05 грн. - штраф 10 % на суму несвоєчасно повернутих страхових коштів, 5,19 грн. - пеня 0,10 % за кожен день прострочення платежу (а.с.20).
Відповідачем у судове засідання не надано доказів оскарження вищевказаних рішень, а отже вони є чинними та підлягають виконанню.
Оглядом фінансових звітів про нараховані внески, перерахування та витрати, повязані із загальнообовязковим державним соціальним страхуванням у звязку із тимчасовою втратою працездатності форми 4-ФСС за 2011 рік (а.с.6), довідки про розмір заборгованості (а.с.5) та актом взаємозвірки станом на 01.01.2012 (а.с.7) встановлено, що станом на 01.01.2012 за відповідачем рахується заборгованість у розмірі 2298,44 грн., з яких: 389,71 грн. - страхові внески; 998,64 грн. - пеня, 910,09 грн. - штрафні санкції.
На час розгляду справи у суді, відповідачем суму заборгованості у добровільному порядку не сплачено.
Отже, з урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги знайшли своє документальне підтвердження при розгляді адміністративної справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Відповідно до частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 30 травня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 3» про стягнення заборгованості, - задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 3» (місцезнаходження: 94800, Луганська область, м. Свердловськ, кв. Пролетаріату Донбасу, 64, ідентифікаційний код 02132289) на користь виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (місцезнаходження: 91055, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 13) на р/р 37172500100001 в ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 21785643 заборгованість у сумі 2298,44 грн. (дві тисячі двісті дев'яносто вісім гривень сорок чотири копійки).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 05 червня 2012 року.
СуддяК.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2012 |
Оприлюднено | 07.06.2012 |
Номер документу | 24445237 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні