Категорія №9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 квітня 2012 року Справа № 2а/1270/2288/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Коршикова С.К.,
при секретарі: Андріасяні А.Є.
за участю:
представника позивача : Омелаєвої І.О. (довіреність № 1-П/12 від 05.01.2012).
представника відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Центральна збагачувальна фабрика "Криворізька" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
20 березня 2012 року Луганське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - ЛТУ ДКЦПФР) звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Відкритого акціонерного товариства "Центральна збагачувальна фабрика "Криворізька" (далі - ВАТ "Центральна збагачувальна фабрика "Криворізька"), в якому послалося на наступне. У порушення вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Положення про розкриття емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за № 97/13364 (далі -Положення), у термін до 25.07.2011 відповідач не розкрив регулярну квартальну інформацію за IІ квартал 2011 року шляхом її подання до Комісії (ЛТУ ДКЦПФР). Дії відповідача підпадають під ознаки порушення, відповідальність за яке передбачена пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" - неподання інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. 26.05.2011 позивачем відносно ВАТ "Центральна збагачувальна фабрика "Криворізька" було винесено постанову № 76-ЛУ про накладення санкції у зв'язку з не розкриттям регулярної квартальної інформації шляхом подання її до Комісії. Таким чином відповідач повторно порушив вищезазначені вимоги Положення. У зв'язку з цим 01.09.2011 уповноваженою особою ЛТУ ДКЦПФР відносно ВАТ "Центральна збагачувальна фабрика "Криворізька" було винесено постанову № 322-ЛУ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17 000 грн. Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України протягом 15 днів з дня отримання постанови. Постанова позивача у встановленому порядку не оскаржувалася, копії платіжних документів, які б підтверджували оплату суми штрафу, на адресу позивача не надходили, що свідчить про несплату суми штрафу.
У зв'язку з чим, позивач просить стягнути з відповідача суму штрафної санкції у розмірі 17 000 грн. у дохід Державного бюджету України.
Представник позивача Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення аналогічно викладеним у позові та просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засіданні не з'явився, про дату й час слухання справи був повідомлений належним чином, причину неявки суду не доповів, заперечень проти позову не надав, заяв про розгляд справи за його відсутності до суду не надходило.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Стаття 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначає, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст. 8 цього Закону Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, серед інших повноважень, має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що відповідач, який зобов'язаний розкривати регулярну квартальну інформацію шляхом її подання до ЛТУ ДКЦПФР, цей обов'язок не виконав, що було встановлено під час перевірки. За результатами перевірки позивачем було складено акт від 17.08.2011 № 322-ЛУ про те, що ВАТ "Центральна збагачувальна фабрика "Криворізька" порушило вимоги п. 1 та п. 3 глави З розділу IV Положення, відповідно до яких емітенти зобов'язані розкрити квартальну інформацію у строк не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом шляхом її подання до Комісії.
Згідно з пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії ВАТ "Центральна збагачувальна фабрика "Криворізька" підпадають під ознаки порушення, відповідальність за яке передбачена пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
В акті про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.08.2011 № 322-ЛУ зазначено, що 26.05.2011 позивачем відносно ВАТ "Центральна збагачувальна фабрика "Криворізька" було винесено постанову № 76-ЛУ про накладення санкції у зв'язку з не розкриттям регулярної квартальної інформації шляхом подання її до Комісії. Таким чином відповідач повторно порушив вищезазначені вимоги Положення.
Уповноваженою особою ЛТУ ДКЦПФР відносно відповідача було винесено постанову від 01.09.2011 № 322-ЛУ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17 000 грн. Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України протягом 15 днів з дня отримання постанови. Зазначена постанова в установленому порядку оскаржена та скасована не була та на цей час є чинною. Інформації щодо виконання постанови на адресу позивача не надходило.
Вказані обставини підтверджуються актом від 17.08.2011 № 322-ЛУ про правопорушення на ринку цінних паперів (арк. справи 7), постановою № 322-ЛУ від 01.09.2011 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів (арк. справи 10), реєстрами вихідної кореспонденції (арк. справи 6, 9, 11).
Згідно зі ст. 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" в разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Враховуючи те, що відповідач постанову Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 01.09.2011 № 322-ЛУ у встановленому законодавством порядку не оскаржив, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплатив, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що слід задовольнити.
Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI, який набрав чинності з 01 листопада 2011 року, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі одного відсотку розміру майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат.
Суд не бере до уваги посилання позивача на те, що його кошторисом не передбачено витрати на сплату судового збору. Вказана обставина не є підтвердженням тяжкого матеріального стану та підставою для звільнення позивача від сплати судового збору.
Позивачем заявлено вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій у сумі 17 000 грн. Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору в розмірі 1 відсотку розміру майнових вимог, тобто 170,00 грн.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 23 квітня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Центральна збагачувальна фабрика "Криворізька" (94100, Луганська область, м. Брянка, вул. Спасательна, 1, код ЄДРПОУ 00178548) у дохід Державного бюджету України (р/р 31115106700039 в УДКС у м. Брянка, код 37780550, код бюджетної класифікації 21081100) суму штрафної санкції у розмірі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 коп.).
Стягнути з Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 170,00 грн.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складено та підписано 23 квітня 2012 року.
СуддяС.К. Коршиков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2012 |
Оприлюднено | 07.06.2012 |
Номер документу | 24445297 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.К. Коршиков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні