Постанова
від 28.05.2012 по справі 2а-230/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 травня 2012 р. № 2а-230/12/1370

ПП "Західноукраїнський правовий центр"

Львівський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого -судді: Костецького Н.В.,

за участю секретаря судового засідання: Голоднікова О.В.

представника позивача Куксова В.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Західноукраїнський правовий центр»до Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення, -

в с т а н о в и в :

приватне підприємство «Західноукраїнський правовий центр»(далі -ПП «Західноукраїнський правовий центр») звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова, в якому просить визнати неправомірними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.10.2011 року №0008511510, яким позивачу було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток підприємств в розмірі 170, 00 грн.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що станом на 01.02.2011 року ПП «Західноукраїнський правовий центр»перебувало на обліку у Державній податковій інспекції у Галицькому районі м. Львова про що свідчить копія довідки форми № 4-ОПП від 10.03.2010 року, тому декларацію з податку на прибуток за 2010 рік позивачем було подано у Державну податкову інспекцію у Галицькому районі м. Львова. Таким чином дані, вміщені в Акті №465/1510/31363003 від 28.09.2011 року та факт не подання (несвоєчасного подання) відповідачу ПП «Західноукраїнський правовий центр»декларації з податку на прибуток за 2010 рік не знаходять свого підтвердження, а декларація з податку на прибуток за 2010 рік вважається поданою своєчасно.

У зв'язку із проведенням реорганізації Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова, відповідача протокольною ухвалою суду було замінено його правонаступником Державною податковою інспекцією у Личаківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив суд його задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце його проведення, про причини неявки суд не повідомив. Заяв про відкладення чи розгляду справи у відсутність уповноваженого представника на адресу суду не надходило. За таких обставин, суд ухвалив розглядати дану справу у відсутності представника відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази по справі, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, мотивуючи це наступним.

ПП «Західноукраїнський правовий центр»є юридичною особою, що зареєстрована 28.02.2001 року Виконавчим комітетом Львівської міської ради (ідентифікаційний код юридичної особи 31363003).

Згідно довідки про взяття на облік платника податків від 20.07.2011 року №6049 позивач як платник податків на дату видачі цієї довідки перебуває на обліку в ДПІ у Личаківському районі м. Львова.

Як вбачається з матеріалів справи, 28.09.2011 року посадовими особами ДПІ у Личаківському районі м. Львова Львівської області ДПС проведено камеральну перевірку з питань неподання або несвоєчасного подання податкової звітності позивачем з податку на прибуток за 2010 рік (акт перевірки від 28.09.2011 року №465/1510/31363003).

За результатами перевірки посадові особи податкового органу дійшли висновку про порушення позивачем вимог підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 розділу І Податкового кодексу України, а саме, платником податку ПП «Західноукраїнський правовий центр»не подано (несвоєчасно подано) декларацію з податку на прибуток за 2010 рік (граничний строк подання встановлений до 09.02.2011 року).

На підставі акту перевірки №465/1510/31363003 від 28.09.2011 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.10.2011 року № 0008511510, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на суму 170, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням позивач оскаржив його до вищестоящих податкових органів у порядку адміністративного оскарження, однак за результатами розгляду скарг податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скарги - без задоволення.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач оскаржив податкове повідомлення-рішення до суду.

Як з'ясовано судовим розглядом, фактичною підставою для винесення податкового повідомлення-рішення слугували відображені в акті перевірки №465/1510/31363003 від 28.09.2011 року висновки відповідача про порушення позивачем пп. 49.18.2 п.49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме: не подання декларації з податку на прибуток за 2010 рік, граничний строк подання 09.02.2011 року.

Перевіряючи вказані висновки відповідача, а відтак і прийняте на їх підставі спірне податкове повідомлення-рішення, на відповідність вимогам ч.3 ст. 2 КАС України, суд зазначає наступне.

Пунктом 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 49.1, 49.2 статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) ( пп.49.18.2. п. 49.18. ст.49 Податкового кодексу України).

Згідно довідки від 10.03.2010 року №13120 про взяття на облік платника податків, позивач перебував на обліку як платник податків у ДПІ у Галицькому районі м. Львова.

Відповідно до пункту 10.1.6 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року №979 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), протягом п'яти робочих днів після надходження облікової справи та документів згідно з підпунктом 10.1.5 цього

пункту орган державної податкової служби за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків здійснює взяття його на облік, про що вносить відповідні зміни до облікової справи, Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб. Відмітки про взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) проводяться в журналі за формою №2-ОПП (за формою №7-ОПП).

До взяття на облік платника податків в органі державної податкової служби за новим місцезнаходженням (місцем проживання) він сплачує податки, збори, подає податкові декларації (звіти, розрахунки) та виконує інші обов'язки платника податків за

попереднім місцезнаходженням (місцем проживання).

Пунктом 10.1.7 вищевказаного Порядку передбачено, що після надходження повідомлення за формою № 11-ОПП із зазначенням дати взяття на облік платника податків за новим місцезнаходженням (місцем проживання) орган державної податкової служби за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) протягом двох робочих днів знімає з обліку платника податків та формує і надсилає до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням (місцем проживання) в електронному вигляді: картки особових рахунків платника податків у встановленому порядку; копії податкових декларацій (звітів, розрахунків) платника податків за три звітні роки, включаючи поточний; дані про контрольно-перевірочну роботу. Інформація про зняття з обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.

Як вбачається з копії листа ДПА у Львівській області від 25.11.2011 року №31147/10/25-005/2551, згідно з даних ДПІ у Галицькому районі м. Львова ПП «Західноукраїнський правовий центр»знято з обліку у Галицькому районі м. Львова (перенаправлено картки особових рахунків та податкову звітність) -04.02.2011 року.

Судом встановлено, що податкова декларація з податку на прибуток за 2010 рік була подана ПП «Західноукраїнський правовий центр»до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова 01.02.2011 року, що підтверджується відміткою органу державної податкової інспекції.

Пунктом 49.8 ст. 49 Податкового кодексу України передбачено, що прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби (п. 49.9 ст. 49 Податкового кодексу України).

За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) органу державної податкової служби, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення органу державної податкової служби, у разі надсилання податкової декларації поштою (пп. 49.9.1 п. 49.9 ст. 49 Податкового кодексу України).

У зв'язку з вищенаведеним, суд приходить до висновку, що податкова декларація відповідає вимогам ст.ст. 48,49 Податкового кодексу України, що також підтверджується відміткою із штампом Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова отриманою 01.02.2011 року.

Крім того суд зауважує, що до позивача була застосована штрафна (фінансова) санкція у розмірі 170, 00 грн.

При визначенні штрафних (фінансових) санкцій податковий орган керувався ст. 126 Податкового кодексу України. Однак, приймаючи оскаржувані податкові повідомлення -рішення податковим органом не було враховано приписів п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, в якому зазначено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення. У випадку дійсності наявності порушення податкового законодавства потрібно було б застосовувати вищевказану норму тимчасового застосування штрафів в обмежених розмірах, оскільки граничний строк подання декларації з податку на прибуток у даному випадку 09.02.2011 року. Суд звертає увагу, що ця норма є диференційованою за часом вчинення платником податків порушення податкового законодавства.

Таким чином, судом встановлено, що ПП «Західноукраїнський правовий центр» не порушено вимоги підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 розділу І Податкового кодексу України та своєчасно подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2010 рік органу державної податкової служби за попереднім місцезнаходженням.

Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За наведених обставин суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст.7-14, 17, 18, 49, 51, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби від 04.10.2011 року №0008511510.

3. Зобов'язати Головне управління Державного казначейства у Львівській області стягнути з Державного бюджету України шляхом безспірного списання з рахунку Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби в користь приватного підприємства «Західноукраїнський правовий центр»108 (сто вісім) грн. 00 коп. судових витрат.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 29 травня 2012 року

Суддя /підпис/ Костецький Н.В.

З оригіналом згідно

Суддя Костецький Н.В.

Дата ухвалення рішення28.05.2012
Оприлюднено07.06.2012
Номер документу24445446
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-230/12/1370

Ухвала від 26.02.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Р.М.

Постанова від 28.05.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 11.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 10.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні