ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а/1970/568/12
"27" лютого 2012 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Мандзія О.П.
при секретарі Бойко Н.Б.
за участю:
представника позивача Іщука К.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за адміністративним позовом Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції (Лановецьке відділення) до Лановецького районного споживчого товариства про стягнення заборгованості на суму 2761,43 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Збаразька міжрайонна державна податкова інспекція (Лановецьке відділення) (надалі позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Лановецького районного споживчого товариства (надалі - відповідач) про стягнення податкового боргу.
Позовні вимоги вмотивовано тим, що за відповідачем рахується податковий борг перед бюджетами та державними цільовими фондами, на загальну суму 2761,43 грн., який виник у зв'язку з несплатою відповідачем узгоджених податкових зобов'язань по платі за землю.
В судовому засіданні представником позивача подано заяву про уточнення позовних вимог, просив стягнути з Лановецького районного споживчого товариства податковий борг на суму 2761,43 грн. по платі за землю, шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки, з мотивів, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про час, місце розгляду справи повідомлений належним чином. Причин неявки суду не повідомив, клопотань про розгляд справи за їх відсутності не надходило. Суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача на підставі наявних доказів відповідно до ст. 128 КАС України.
Заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача, оцінивши представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства, судом встановлені наступні обставини.
Згідно даних обліку, Збаразькою міжрайонною державною податковою інспекцією (Лановецьке відділення), як контролюючим органом, що здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та погашення податкових зобов'язань встановлено, що відповідачем не сплачені узгоджені суми податкових зобов'язань на суму 2761,43 грн. станом на 08.02.2012 року по платі за землю.
Заявлена до стягнення сума заборгованості по платі на землю на суму 2761,43 грн. підтверджується дослідженими у судовому засіданні доказами: копіями податкових декларацій № 413, №402, №406, №392, №407, №398, №397, №408, №393, №401, №399, №404, №390, №409, №394, №414, №400, №395, №410, №396, №405, №411, №412, №403 від 31.01.2011 року (а.с. 13 - 59) поданих відповідачем, розрахунком заборгованості (а.с. 10-12).
При таких обставинах за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом та державними цільовими фондами на суму 2761,43 грн. станом на 08.02.2012 року.
З метою погашення заборгованості Збаразькою МДПІ (Лановецьке відділення) за юридичною адресою боржника направлялись перша та друга податкові вимоги форми «Ю1»від 02.04.2003 року № 1/106 та форми «Ю2»від 06.06.2003 року №2/264. Вказані заходи не призвели до повного погашення податкового боргу.
Оцінивши зібрані по справі докази та дослідивши норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Приписами статті 41 ПК України встановлено, що контролюючими органами є, зокрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Таким чином, позивач Збаразька МДПІ (Лановецьке відділення) є суб'єктом владних повноважень, та здійснює повноваження в даних правовідносинах надані їй чинним законодавством України.
У статті 16 Податкового кодексу України визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПК України.
Пунктом 269.1.2. ст. 269 та пунктом 270.1.1. ст. 270 Податкового кодексу України платниками податку є землекористувачі, а об'єктом оподаткування земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Згідно з п. 286.2. ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Пункт 287.3. ст. 287 Податкового кодексу України визначає, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Як вбачається з матеріалів справи, податкове зобов'язання з плати за землю самостійно визначено відповідачем на підставі декларацій, є узгодженими у порядку і на умовах, визначених Податковим кодексом України та Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Станом на день розгляду даної адміністративної справи податковий борг по платі за землю на суму 2761,43 грн. відповідачем не сплачений.
Податковим кодексом України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
З огляду на наведене, оскільки податкове зобов'язання з плати за землю на суму 2761,43 грн. Лановецьким районним споживчим товариством не сплачено в установлений чиним законодавством строк, таке зобов'язання є податковим боргом.
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно із п.п. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Так, статтею 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно із п. 95.4 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. N 1244 затверджено Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу.
Пункт 2 зазначеного Порядку передбачає, що вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками органу державної податкової служби з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Податкового кодексу України.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки.
В судовому засіданні доведено, що відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгодженні суми податкових зобов'язань з плати за землю, що призвело до виникнення податкового боргу станом на час розгляду справи на загальну суму 2761,43 грн., а тому даний податковий борг підлягає до стягнення в судовому порядку, шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 69, 70, 71, 94, 128, 136, 160-163, КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Лановецького районного споживчого товариства (код 01767301) заборгованість податковий борг по платі за землю на загальну суму 2761,43 грн. (дві тисячі сімсот шістдесят одну гривню 43 копійки), шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника та за рахунок готівки за платежами: 212,82 грн. - Лановецька міська рада; 234,25 грн. -Бережанська сільська рада; 268,68 грн. -Білозірська сільська рада; 329,83 грн. -Борсуківська сільська рада; 80,36 грн. -Борщівська сільська рада; 186,84 грн. -Буглівська сільська рада; 15,68 грн. -В.Куськовецька сільська рада; 102,69 грн. -Вербовецька сільська рада; 34,69 грн. -Верещаківська сільська рада; 119,98 грн. -Вишгородоцька сільська рада; 304,90 грн. -Гриньківська сільська рада; 64,02 грн. -Загірцівська сільська рада; 117,11 грн. -Карначівська сільська рада; 25,59 грн. -Краснолуцька сільська рада; 63,75 грн. -Лопушненська сільська рада; 50,81 грн. -М.Білківська сільська рада; 12,43 грн. -Молотківська сільська рада; 36,49 грн. -Москалівська сільська рада; 29,22 грн. -Передмірська сільська рада; 61,81 грн. -Печірнянська сільська рада; 122,21 грн. -Снігурівська сільська рада; 50,80 грн. -Чайчинецька сільська рада; 89,50 грн. -Юськовецька сільська рада; 142,97 грн. -Якимівська сільська рада.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Мандзій О.П.
копія вірна
Суддя Мандзій О.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2012 |
Оприлюднено | 07.06.2012 |
Номер документу | 24445860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні