Постанова
від 30.05.2012 по справі 12б/5014/96/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

30.05.2012 р. справа №12б/5014/96/2012

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: суддівБогатиря К.В. Принцевської Н.М., Склярук О.І. При секретарі: Здоренко О.Ю. за участю представників сторін:

від боржника:не з'явився від кредитора: від скаржника:не з'явився не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби на ухвалу господарського судуЛуганської області від 12.04.2012р. у справі№ 12б/5014/96/2012 (суддя Палей О.С.) за заявою кредиторатовариства з обмеженою відповідальністю «Донбас Промисловий»м. Луганськ до боржникаприватного підприємства «Фірма Аполіс»м. Луганськ пробанкрутство

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою господарського суду Луганської області від 12.01.2012р. за заявою ТОВ «Донбас Промисловий»порушено провадження у справі про банкрутство ПП «Фірма Аполіс»з урахуванням особливостей, визначених ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі-Закон), введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою господарського суду від 26.01.2012р. ПП «Фірма Аполіс»визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Рачок Р.В.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 12.04.2012р. затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ПП «Фірма Аполіс», юридичну особу -ПП «Фірма Аполіс»ліквідовано, провадження у справі припинено.

Ухвала суду мотивована тим, що на виконання вимог ч. 5 ст. 52 Закону ліквідатор направив письмові повідомлення УПФУ в Артемівському районі; ДПІ в Артемівському районі; Відділенню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Луганську; Виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності; Луганському міському центру зайнятості. За відповідями цих органів заборгованість банкрута відсутня. З метою виявлення майна, яке може бути включено до ліквідаційної маси банкрута, ліквідатором були надіслані відповідні запити до реєструючих органів, за відповідями яких не виявлено майна банкрута. Судом також встановлено, що 15.03.2012р. проведені загальні збори кредиторів, на яких обраний комітет кредиторів у складі ТОВ "Донбас Промисловий" (протокол № 1 від 15.03.2012р.). На засіданні комітету кредиторів, що відбулося 15.03.2012р. (протокол №1), вирішено затвердити ліквідаційний баланс банкрута, звіт ліквідатора та звернутися до суду з клопотанням про ліквідацію підприємства-банкрута.

Державна податкова інспекція в Артемівському районі м. Луганська Луганської області ДПС звернулась до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою на ухвалу господарського суду Донецької області від 12.04.2012р. у справі №12б/5014/96/2012 за заявою ініціюючого кредитора ТОВ "Донбас Промисловий" до боржника ПП «Фірма Аполіс»про банкрутство.

Ухвалою від 15.05.2012р. апеляційна скарга була прийнята Донецьким апеляційним господарським судом до провадження.

Оскаржуючи ухвалу суду, ДПІ просить суд її скасувати.

Статтею 101 ГПК України передбачено, що у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, колегія суддів встановила:

Згідно ст. 25 Закону з дня свого призначення ліквідатор виконує повноваження керівника боржника банкрута, аналізує фінансове становище банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством, вживає заходів спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.

Частиною 5 статті 52 Закону передбачено, що ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника , які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами банкрута.

Після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:

показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації);

відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;

копії договорів купівлі-продажу та акти приймання - передачі майна;

реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;

документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів (ч. 1 ст. 32 Закону).

Отже, законодавцем передбачено подання за наслідком проведеної ліквідаційної процедури повного звіту ліквідатора про всі дії, вчинені ліквідатором в ході процедури ліквідації, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом, та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками всієї ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів).

До явних (відомих) кредиторів крім тих, що обліковані згідно бухгалтерських даних боржника, на думку колегії суддів, слід відносити усіх потенційних кредиторів в особі державних контролюючих органів, оскільки їх право контролю за повнотою сплати боржником податків, зборів та інших платежів до державного бюджету є явним та відомим для самого боржника.

Відповідно до ч. 7 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів , його відділеннях, строки подання йому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів , зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, контролю за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно-господарських санкцій , а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України

Відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць , передбаченого частиною першою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів , виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій (ч. 8 ст. 19 цього ж Закону).

У матеріалах цієї справи відсутні докази про направлення ліквідатором відомому йому потенційному кредитору -Фонду соціального захисту інвалідів в м. Луганську (Луганській області) письмового повідомлення з метою з'ясування наявності або відсутності заборгованості банкрута - ПП «Фірма Аполіс»перед цим фондом.

Також ліквідатор закінчив проведення ліквідації банкрута, склав ліквідаційний баланс без проведення ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби позапланової перевірки платника податків, стосовно якого порушено справу про банкрутство.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції, зокрема, здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів.

Згідно пп. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право: проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків (пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України).

В матеріалах даної справи відсутній акт проведення податковим органом податкової перевірки ПП «Фірма Аполіс». Тобто, достовірність ліквідаційного балансу стосовно відсутності заборгованості банкрута перед Державним бюджетом не підтверджена належним доказом в установленому законом порядку.

Таким чином, ліквідатор надав до господарського суду Луганської області звіт та ліквідаційний баланс станом на 15.03.2012р. без дотримання вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», що призвело до безпідставного прийняття судом ухвали від 12.04.2012р. про затвердження звіту та ліквідаційного балансу, які не в повній мірі відображають загальну суму кредиторських вимог.

Згідно ст. 104 ГПК України підставами для скасування або зміни рішення місцевого господарського суду є: 1) неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які місцевий господарський суд визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні місцевого господарського суду, обставинам справи; 4) порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Відповідно до ст.106 ГПК України у випадку скасування апеляційною інстанцією ухвали про припинення провадження у справі справа передається на розгляд місцевого господарського суду.

За таких обставин колегія суддів дійшла висновку, що оскільки оскаржувана ухвала господарського суду за результатами проведення ліквідаційної процедури не відповідає нормам матеріального права та обставинам справи, вона підлягає скасуванню, а справа направленню для розгляду до господарського суду Луганської області на стадію проведення ліквідаційної процедури.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ГПК України, Донецький апеляційний господарський суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби на ухвалу господарського суду Луганської області від 12.04.2012р. у справі № 12б/5014/96/2012 -задовольнити.

Ухвалу господарського суду Луганської області від 12.04.2012р. про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, припинення провадження у справі № 12б/5014/96/2012 про банкрутство -скасувати.

Справу № 12б/5014/96/2012 направити для розгляду до господарського суду Луганської області на стадію ліквідаційної процедури.

Копію постанови направити державному реєстратору за місцем знаходження приватного підприємства «Фірма Аполіс»м. Луганськ для внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису про скасування судового рішення щодо припинення провадження у справі про банкрутство.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий К.В. Богатир

Судді: Н.М. Принцевська

О.І. Склярук

Надруковано: 8 прим.

1. боржнику, 1. кредитору,

1. скаржнику, 1.ліквідатору,

1. у справу, 1. ДАГС, 1.ГСЛО,

1. дер.реєстратору

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення30.05.2012
Оприлюднено07.06.2012
Номер документу24463160
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12б/5014/96/2012

Постанова від 30.05.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 15.05.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 12.04.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

Ухвала від 29.03.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

Ухвала від 19.03.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

Ухвала від 24.02.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Постанова від 26.01.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні