Герб України

Постанова від 24.04.2012 по справі 2а-10348/10/15/0170

Окружний адміністративний суд автономної республіки крим

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 квітня 2012 р. 11:05 Справа №2а-10348/10/15/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Тоскіної Г.Л., за участю секретаря судового засідання Єлжової Н.М., представників

від прокурора - Березовиченко Ю.Ю.;

від позивача -Острова Г.В.;

від відповідача-не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Прокурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні"

до Централізованого автогосподарства управління охорони здоров'я м. Керчі

про стягнення 3400,00 грн. штрафу

Суть спору: Прокурор Центрального району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду із позовом до Централізованого автогосподарства управління охорони здоров'я м. Керчі (далі відповідач) про стягнення 3400 грн.

Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості зі сплати штрафу за порушення законодавства у сфері електроенергетики та теплопостачання.

Ухвалами суду від 09.08.2010 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Ухвалою суду від 04.11.2010 року справа прийнята до провадження.

Ухвалою суду від 01.03.2011 року зупинено провадження у справі № 2а-10348/10/15/0170 до набрання законної сили судовим рішенням по справі № 2а-620/11/5/0170.

Ухвалою суду від 05.09.2011 року провадження у справі поновлено.

Ухвалою суду від 27.09.2011 року зупинено провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням по справі № 2а-620/11/5/0170.

Ухвалою суду від 30.03.2011 року провадження у справі поновлено.

Представник прокуратури та позивача у судовому засіданні, яке відбулось 24.04.2012, наполягали на задоволенні адміністративного позову у повному обсязі

Відповідач повідомлений належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, явку представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтею 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.

Заслухавши прокурора, представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці та регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі передбачені Законом України від 16.10.1997року № 575/97-ВР "Про електроенергетику" (далі -Закон).

Одними з головних засад державної політики в сфері електроенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики; додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії; забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Відповідно до статті 9 Закону державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.

Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

ВП "Держенергонагляд у Кримському регіоні" створено відповідно до Положення про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" Державного підприємства НЕК "Укренерго", затвердженого наказом НЕК "Укренерго" від 20.02.2006 року № 63 "Про утворення відокремлених підрозділів НЕК "Укренерго" і здійснює свою діяльність у складі ДП НЕК "Укренерго".

Відповідно до Положення метою і завданням ВП "Держенергонагляд у Кримському регіоні" є сприяння забезпеченню належного функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави й здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії, вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, поставки й споживання електричної та теплової енергії.

Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами України "Про електроенергетику", "Про захист прав споживачів", "Про захист економічної конкуренції", "Про енергозбереження", іншими нормативно-правовими актами.

Обов'язки і відповідальність споживачів електричної енергії передбачені статтею 26 Закону України "Про електроенергетику".

Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Споживач забезпечує безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, що здійснює передачу електричної енергії, до власних електричних установок для контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до електричних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону.

Правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність (стаття 27 Закону).

Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці у тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.

Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.

Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання передбачений відповідним положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі -Положення).

Згідно з пунктом 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання.

Судом встановлено, що приписом посадової особи позивача № 04/07-0071 від 27.08.2009 року на підставі статті 9 Закону України "Про електроенергетику" та акту перевірки від 27.08.2009 року № 04/07-0123 керівникові Централізованого автогосподарства управління охорони здоров'я м. Керчі приписано усунути порушення вимог чинного законодавства в сфері електроенергетики у встановлені строки.

Матеріали справи свідчать про те, що державним інспектором з енергетичного нагляду проведено перевірку з питань виконання вимог припису № 04/07-0071 від 27.08.2009 року, за наслідками якої встановлено, що частково вимоги цього припису не виконані, складено акт від 22.12.2009 року №04/07-0040.

На підставі зазначеного акту перевірки 07.04.2010 року позивачем прийнята постанова № 97кр про накладення на відповідача штрафу у розмірі 3400,00 грн. відповідно до статті 27 Закону України "Про електроенергетику" і статті 31 Закону України "Про теплопостачання" за правопорушення: ухилення або несвоєчасне виконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії № 04/07-0071 від 27.08.2009 року.

Примірник постанови направлено відповідачу 08.04.2010 року та отриманий останнім, про що свідчить копія поштового повідомлення про отримання.

Згідно з пунктом 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

Відповідно до пункту 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.

Відповідно до п. 10 Положення у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Судом встановлено, що Централізоване автогосподарство управління охорони здоров'я м. Керчі зверталося до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Кримському регіоні» про скасування постанови №97кр від 07.04.2010р. про накладення штрафу в сумі 3400,00 грн. за порушення законодавства в галузі електроенергетики і сфері теплопостачання.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим у справі 2а-620/11/4/0170 від 24.05.2011 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25.10.2011 року в задоволенні адміністративного суду відмовлено.

Під час розгляду справи суд дійшов висновку, що постанова №97кр від 07.04.2010р. про накладення штрафу в сумі 3400,00 грн. за порушення законодавства в галузі електроенергетики і сфері теплопостачання прийнята з дотриманням вимог адміністративної процедури встановлених ст. 2 КАС України, є законною та обґрунтованою.

Згідно статті 254 КАС України у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Відповідно до статті 72 КАС України не належить доказувати обставини, встановлені в іншому судовому рішенні, що набрало законної сили. Обставини вважаються встановленими в іншому судовому рішенні, якщо про це зазначено у мотивувальній чи резолютивній частинах цього рішення. Існування такої підстави звільнення від доказування обумовлено тим, що особа, яка мала можливість спростовувати ту чи іншу обставину в іншому (адміністративному, цивільному, господарському) процесі і не зробила цього, не може спростовувати цю обставину і при розгляді адміністративної справи. Це правило застосовується у разі, якщо всі особи, які беруть участь у справі, брали участь й у справі, у якій було встановлено обставини.

Приймаючи до уваги, що відповідачем у порядку, встановленому статтею 71 КАС України не було надано доказів сплати штрафу, накладеного за вказаною постановою, враховуючи обставини, встановлені судовими рішеннями, які набрали законної сили, суд дійшов висновку, що прокурор правомірно звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 3400,00 грн. заборгованості.

Враховуючи викладене вище, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Під час судового засідання, яке відбулось 24.04.2012 були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено та підписано 28.04.2012.

Керуючись статтями 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Централізованого автогосподарства управління охорони здоров'я м. Керчі (ідентифікаційний код 24868499) в дохід державного бюджету Сімферопольського району (код платежу 21081100, р/р 31116106700019 в УДК в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740946) штраф у сумі 3400,00 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Тоскіна Г.Л.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення24.04.2012
Оприлюднено11.06.2012
Номер документу24492827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10348/10/15/0170

Постанова від 24.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні